Pagina 1 van 2  [ 70 berichten ]
Offline pevo
Master
vr 23 nov 2012, 8:55 Bericht 
Een buurman heeft een beschikking ontvangen voor het parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats. Hij is voorruit het parkeerterrein komen oprijden en heeft vervolgens achteruit direct in het eerste parkeervak zijn auto neergezet.

Situatie is volgens onderstaande afbeelding, buurman heeft zijn auto op de plek van de rode kruis geparkeerd.

Afbeelding

Staat het bord voor de gehandicaptenparkeerplaats goed geplaatst ??

Laatst bijgewerkt door pevo op vr 23 nov 2012, 9:57, in totaal 2 keer bewerkt
Offline Bounty
Master
vr 23 nov 2012, 9:01 Bericht 

Dure les. Een van de weinige beschikkingen die van mij direct uitgeschreven mogen worden. Het sanctiebedrag is dan weer wel wat overdreven. Maar als je em 1x gehad hebt kijk je voortaan wel uit.
Offline Ton.
Master
vr 23 nov 2012, 9:03 Bericht 
Achteruit inparkeren is geen excuus.

Plaatsing bord is wat dubieus. Al is het natuurlijk het enige vak waar het bord betrekking op kan hebben.
Daarbij lijkt het vak ook breder dan het vak ernaast, dus buurman had het wel kunnen/moeten weten.
Offline pevo
Master
vr 23 nov 2012, 9:20 Bericht 
Bounty schreef:
Dure les. Een van de weinige beschikkingen die van mij direct uitgeschreven mogen worden. Het sanctiebedrag is dan weer wel wat overdreven. Maar als je em 1x gehad hebt kijk je voortaan wel uit.

Je kent het wel druk druk druk en niet goed gekeken. Het is geen excuus maar gewoon een foutje, er was geen opzet in het spel.
Het is wel een dure fout en een goed les inderdaad.

Ton. schreef:
Plaatsing bord is wat dubieus.

Dat gevoel heb ik ook een beetje. Ik ben alleen niet zo thuis in de regels van het plaatsen van borden.
Offline Flep9
Master
vr 23 nov 2012, 9:27 Bericht 
Vraag bij de gemeente iig het verkeersbesluit voor plaatsing van het bord op.
Bekende kreeg een boete voor kortstondig stilstaan op een gehandicaptenparkeerplaats (bleef in de auto zitten met draaiende motor en liet iemand instappen).
Rest van de parkeerplaats was druk, er waren 3 lege gehandicaptenparkeerplaatsen en hij had binnen 2 minuten weggeweest als de verbalisant er niet 20 minuten van had gemaakt.

Naast het "parkeren =/ stilstaan" bleek er ook geen verkeersbesluit voor het bord te zijn. Uiteindelijk heeft de OvJ de boete in de bezwaarfase (!!!) al ingetrokken.
Offline Bounty
Master
vr 23 nov 2012, 9:38 Bericht 

@pevo Met jou kennis en wobervaring gaat het je vast lukken :thumb:
Offline pevo
Master
vr 23 nov 2012, 9:49 Bericht 
Flep9 schreef:
Vraag bij de gemeente iig het verkeersbesluit voor plaatsing van het bord op.
Bekende kreeg een boete voor kortstondig stilstaan op een gehandicaptenparkeerplaats (bleef in de auto zitten met draaiende motor en liet iemand instappen).
Rest van de parkeerplaats was druk, er waren 3 lege gehandicaptenparkeerplaatsen en hij had binnen 2 minuten weggeweest als de verbalisant er niet 20 minuten van had gemaakt.

Naast het "parkeren =/ stilstaan" bleek er ook geen verkeersbesluit voor het bord te zijn. Uiteindelijk heeft de OvJ de boete in de bezwaarfase (!!!) al ingetrokken.

:thumb:

Bounty schreef:
@pevo Met jou kennis en wobervaring gaat het je vast lukken :thumb:

Ik gaat aan de slag (f)
Offline bert65
Master
vr 23 nov 2012, 9:54 Bericht 
pevo schreef:
buurmaan

Afbeelding

Bij mij in de buurt! Een paar plekken naar links heb je ook nog zo'n gemene plek maar dat is er een voor de stekkerauto's.
Offline pevo
Master
vr 23 nov 2012, 9:57 Bericht 
Zeikstraal :P

Is al aangepast :wink: :lol:
Offline R
Master
vr 23 nov 2012, 11:19 Bericht 
Wat een mongolenzooitje ook met die 346 euro boete. En dan altijd een paar mensen in een topic die het maar goed vinden dat die 346 euro bon ook is uitgeschreven.

De boete is in de loop der tijd zo hoog geworden omdat uitvoerders van de WET, het niet uit kunnen staan dat een paar mensen de boetes die ze oplopen, incalculeren. Zo is het voor iedereen duur geworden. Een foutje, jaja het kan veel mensen (jaja jij niet, ik weet 't) een keer gebeuren, kost dan in dit geval 346 euro.

Succes met het bezwaar!
Online Feitelijk
Master
vr 23 nov 2012, 11:32 Bericht 
R schreef:
Wat een mongolenzooitje ook met die 346 euro boete. En dan altijd een paar mensen in een topic die het maar goed vinden dat die 346 euro bon ook is uitgeschreven.

Dat is het ook. Een gehandicapte kan zijn rolstoel veel lastiger uitladen als ie zijn auto op de stoep zet. Jij kiest ervoor om tegen 4 keer het tarief daarvoor op de gehandicaptenplaats te parkeren.
pevo schreef:

Staat het bord voor de gehandicaptenparkeerplaats goed geplaatst ??

:kniktja: Focus op parkeren versus laten stilstaan.
Offline pevo
Master
vr 23 nov 2012, 12:02 Bericht 
geelhoed schreef:
Focus op parkeren versus laten stilstaan.

In de bezwaarprocedure bedoel je ??
Offline scooby!!
Master
vr 23 nov 2012, 12:18 Bericht 
bord staat ook wel een beetje dom :roll:
Offline R
Master
vr 23 nov 2012, 13:06 Bericht 
geelhoed schreef:
Jij kiest ervoor om tegen 4 keer het tarief daarvoor op de gehandicaptenplaats te parkeren.

Daar heb ik geen problemen mee hebben als dat geverbaliseerd zou worden. Schreef ik ook niet.
Online Feitelijk
Master
vr 23 nov 2012, 13:07 Bericht 
pevo schreef:

In de bezwaarprocedure bedoel je ??

:kniktja:
Maar ik zie nu dat dat een relaas van iemand anders was... :oops:

Op het bord alleen ga je het niet winnen...
Offline Gianluca
Master
vr 23 nov 2012, 20:29 Bericht 
R schreef:

Wat een onzin produceer je weer...Volkomen terechte boete voor dergelijk a-sociaal / egoistisch gedrag.. :thumb_d:

Ik schrijf weinig boetes, maar met deze heb ik geen enkele moeite..
Offline heckler
Master
vr 23 nov 2012, 21:07 Bericht 
Gianluca schreef:
Wat een onzin produceer je weer...Volkomen terechte boete voor dergelijk a-sociaal / egoistisch gedrag

Offline WJM
Master
za 24 nov 2012, 1:34 Bericht 

Bord een slag draaien, en foto maken.

Bij zulke ziek hoge boetes mag je er van uitgaan dat het een super zwaar vergrijp betreft, en dan heeft de wetgever maar op super ondubbelzinnige wijze duidelijk te maken waar je wel of niet dient te staan, dus bord recht voor het vak *en* belijning/symbool op het wegdek.
Offline Signum
Master
za 24 nov 2012, 2:16 Bericht 
WJM schreef:
Bij zulke ziek hoge boetes

Valt wel mee in vergelijking met hoe een invalide moet leven.
Offline Brave Hendrik
Master
za 24 nov 2012, 2:36 Bericht 
Enig idee hoe een financieel invalide moet leven?
Offline WJM
Master
za 24 nov 2012, 4:37 Bericht 

Signum schreef:
WJM schreef:
Bij zulke ziek hoge boetes

Valt wel mee in vergelijking met hoe een invalide moet leven.

Zie, het vergrijp is dus eigenlijk nog veel erger dan de boete aangeeft.
Dus dan is super ondubbelzinnige bebording en belijning nog meer op zijn plaats dan ik reeds stelde.
Anders neigt het wel heel erg naar makkelijk cashen, niet?

PS: kan natuurlijk ook zijn dat die invalide ook wijzer wordt van die boetes, wijzer dan van het daadwerkelijk vrijhouden van die plekken?
Tis maar net waar men prioriteit aan geeft.
Offline Appeltje
Master
za 24 nov 2012, 4:46 Bericht 

@brave Hendrik: voorzichtiger misschien of zonder auto... Anders valt het met die financiële handicap wel mee.

Vind alleen wel dat bebording duidelijk moet zijn, ook dan kun je een fout maken maar ja dat kan een controleur helaas niet zien.
Offline pevo
Master
za 24 nov 2012, 9:42 Bericht 
Gianluca schreef:
Wat een onzin produceer je weer...Volkomen terechte boete voor dergelijk a-sociaal / egoistisch gedrag..

Weet je wat het is, normaal gesproken ben ik het in dit soort situaties ook wel met je eens als het inderdaad asociaal gedrag is. In deze situatie waren er echter meer perkeerplekken vrij en was het niet meer dan een foutje en/of gemakzucht om lekker de eerste plek te pakken naar ik heb begrepen. Buurman was hier ook nog nooit eerder geweest en heeft verder niet goed gekeken een foutje dus.
Offline pevo
Master
za 24 nov 2012, 9:43 Bericht 
WJM schreef:

Zoiets was bij mij zelf ook al binnen geslopen :x :x
Offline Brave Hendrik
Master
za 24 nov 2012, 10:37 Bericht 
Appeltje schreef:
Anders valt het met die financiële handicap wel mee.

Je realiseert je ook dat een werkelijk invalide persoon ook mag rekenen op zo'n ongehoord hoge boete, als ie bijv. vergeten is een officiële aanduiding (gewild jat-artikel) in de auto te plaatsen?
Dan lijkt het mij hélemaal niet leuk om invalide te zijn.
En begin er a.u.b. niet over, dat is later wel goed te praten.
Praten, in de geest van de wet, redelijkheid en billijkheid was heel vroeger. Punten, komma's neu*en en harken maar.
Souplesse als een baksteen. Bevel is bevel. Oude tijden herleven.
Offline Kanariespeed
Master
za 24 nov 2012, 11:20 Bericht 
pevo schreef:
WJM schreef:

Zoiets was bij mij zelf ook al binnen geslopen :x :x

Gewoon doen.
Idioot hoge boete voor een foutje.
Offline Signum
Master
za 24 nov 2012, 12:50 Bericht 
pevo schreef:
In deze situatie waren er echter meer perkeerplekken vrij en was het niet meer dan een foutje en/of gemakzucht om lekker de eerste plek te pakken naar ik heb begrepen. Buurman was hier ook nog nooit eerder geweest en heeft verder niet goed gekeken een foutje dus.

Ik denk dat de situatie totaal niet onduidelijk is. Je ziet dat er duidelijk 2 witte strepen aangebracht zijn rond het parkeervak. Daarmee moet toch wel duidelijk zijn dat het een invalide parkeerplaats betreft i.c.m. het bord. Maar goed, ik ben misschien wel vooringenomen gezien mijn vriendin. Ik heb niet echt het idee dat mensen het zo vreselijk onbewust doen als ze pretenderen. Uitspraken als "sorry, niet gezien" hoor ik wel vaker. Overigens hoor ik sommige mensen zelfs mompelen dat die invaliden altijd voorgetrokken worden. Ik kan je in elk geval vertellen dat ik liever helemaal geen gebruik zou moeten maken van zo een plaats.
Offline heckler
Master
za 24 nov 2012, 13:07 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Dan lijkt het mij hélemaal niet leuk om invalide te zijn.

Ook niet als ik hem niet vergeten ben hoor. Alles is kennelijk geoorloofd om de eigen fouten goed te praten. Mijn God, wat een redenering. :fp:
Offline pevo
Master
za 24 nov 2012, 13:10 Bericht 
Signum schreef:
Ik denk dat de situatie totaal niet onduidelijk is. Je ziet dat er duidelijk 2 witte strepen aangebracht zijn rond het parkeervak. Daarmee moet toch wel duidelijk zijn dat het een invalide parkeerplaats betreft i.c.m. het bord. Maar goed, ik ben misschien wel vooringenomen gezien mijn vriendin. Ik heb niet echt het idee dat mensen het zo vreselijk onbewust doen als ze pretenderen. Uitspraken als "sorry, niet gezien" hoor ik wel vaker. Overigens hoor ik sommige mensen zelfs mompelen dat die invaliden altijd voorgetrokken worden. Ik kan je in elk geval vertellen dat ik liever helemaal geen gebruik zou moeten maken van zo een plaats.

Ik begrijp het wel, ik ben zelf ook normaal wel duidelijk in dit soort zaken, gewoon niet doen.
De foto die je ziet is van Google maps, de lijnen die toen al vaag omheen stonden zijn inmiddels helemaal verdwenen.

Ik denk dat niemand invalide wil zijn en die plekken zijn er met opzet zodat mensen die slecht ter been zijn er gebruik van kunnen maken, en terecht. Dat neemt niet weg dat een niet-invalide nog steeds een foutje kan.
Offline heckler
Master
za 24 nov 2012, 14:07 Bericht 
pevo schreef:
Dat neemt niet weg dat een niet-invalide nog steeds een foutje kan.

Offline Brakefire
FS Getrouwd
zo 25 nov 2012, 11:28 Bericht 
Ik heb ook wel eens een bon gehad op een rolstoel-P, omdat ik het bord niet gezien had. Stom, had ik maar beter op moeten letten. Per ongeluk door een rood licht rijden is ook geen reden voor seponatie, dus vooruit dan maar.

Maar dat het boete-bedrag belachelijk hoog is, staat buiten kijf. Iemand die per ongeluk door rood rijdt, kan daar een dodelijk ongeluk mee veroorzaken. Die boete is 220 Euro. Iemand die bewust zonder te betalen uit een winkel wegloopt, betaalt 200 Euro. En dan moet iemand die een rolstoel-P bordje over het hoofd ziet 350 Euro betalen?

B E LA C H E L I J K.
Offline R
Master
zo 25 nov 2012, 12:49 Bericht 
Gianluca schreef:
R schreef:

Wat een onzin produceer je weer...Volkomen terechte boete voor dergelijk a-sociaal / egoistisch gedrag.. :thumb_d:

Brakefire schreef:
Iemand die bewust zonder te betalen uit een winkel wegloopt, betaalt 200 Euro. En dan moet iemand die een rolstoel-P bordje over het hoofd ziet 350 Euro betalen?

B E LA C H E L I J K.

Hee, ik had net mijn mening aangepast omdat ik wel inzag dat Marcje wel heel erg gelijk heeft in deze.
Offline Brave Hendrik
Master
ma 26 nov 2012, 21:48 Bericht 
R schreef:
Wat een mongolenzooitje ook met die 346 euro boete.

Kan iemand mij vertellen of deze prijslijst wel klopt?
Ik zie daar staan: 7. Parkeren op een invalidenparkeerplaats € 200,-
http://www.motorhuisblog.nl/2012/11/de- ... ssobureau/
Nog veel geld, maar vanwaar het verschil?
"Administratiekosten" 12,50 :roll:
Ik zal vast wel iets gemist hebben.
Offline viffer
Master
ma 26 nov 2012, 21:53 Bericht 
Brave Hendrik schreef:
Kan iemand mij vertellen of deze prijslijst wel klopt?

klopt niet :schudnee:
Offline voorg
Pro
di 27 nov 2012, 11:00 Bericht 

Volgens mij is het sowieso eerlijker om een wegsleepregeling op invalide plekken te hanteren, want met een bonnetje onder de ruitenwissers blijft de plek nog steeds bezet. Boete kan dan naar 70 of 90 euro ipv gewoon 350euro cashen en de invalide kan nog steeds niet parkeren

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een schurfthekel aan wegslepen. Mijn auto is ook ooit weggesleept (vrachtwagen kon er niet door, niet eens mijn fout) en het kost je ongeveer 300 euro. Plus puntje, stadstoezicht had me nog geprobeerd te bellen maar ik stond niet in de telefoongids
Offline Prodinho
Nieuwkomer
di 27 nov 2012, 15:35 Bericht 
erg disproportioneel, deze boete.

Voor de mensen die de situatie niet kennen;
dit vak is niét breder dan de andere parkeervakken
dit vak wás wit-omlijnd maar dit is nauwelijks meer te zien, op de foto is het beter te zien dan in RL
Offline Gianluca
Master
di 27 nov 2012, 15:57 Bericht 
En het bord staat er normaal ook niet ?
Offline pevo
Master
di 27 nov 2012, 15:59 Bericht 
Gianluca schreef:
En het bord staat er normaal ook niet ?

Een fout maken komt in jou booekje niet voor he !!!!

Bedankt voor deze nutteloze bijdrage :zzz:

:dag:
Offline Gianluca
Master
di 27 nov 2012, 16:04 Bericht 
Mijn mening is duidelijk..

Een fout maken kan een ieder gebeuren. Jouw buurman zal een dergelijke fout niet meer maken.

Ga jouw stoere reacties maar maken tegen de invalide medemens die door personen, als jouw buurman, ernstig worden gehinderd in hun dagelijks bezigheden en zelfs een stukje levensgenot moeten inleveren. Jouw reacties zijn daartom te triest voor woorden..Walgelijk zelfs..
Ga je schamen... :thumb_d:
Offline pevo
Master
di 27 nov 2012, 16:08 Bericht 
Gianluca schreef:
Mijn mening is duidelijk..

Een fout maken kan een ieder gebeuren. Jouw buurman zal een dergelijke fout niet meer maken.

Ga jouw stoere reacties maar maken tegen de invalide medemens die door personen, als jouw buurman, ernstig worden gehinderd in hun dagelijks bezigheden en zelfs een stukje levensgenot moeten inleveren. Jouw reacties zijn daartom te triest voor woorden..Walgelijk zelfs..
Ga je schamen...

Blaaaaaaaat :zzz:

De plekken naast mijn buurman waren gewoon vrij, dus echt heel veel hinder is er waarschijnlijk niet geweest. Een stukje levensgenot benemen was ook geen sprake van, overdrijf niet zo.

En van de rest van je opmerkingen trek ik me toch weining aan :dag:
Offline Gianluca
Master
di 27 nov 2012, 16:09 Bericht 
Jammer dat er personen als jij op deze wereld rond lopen..Het is helaas niet anders... 8)
Offline shootme
Master
di 27 nov 2012, 16:23 Bericht 
Zullen we het weer over het onderwerp zelf hebben? (f)
Offline Prodinho
Nieuwkomer
di 27 nov 2012, 16:29 Bericht 
Dat bord staat er wel zoals je zelf kunt zien, maar staat niet gelukkig gepositioneerd.
De beschikbare ruimte recht voor het parkeervak is ruim voldoende, dit bord zou derhalve gemakkelijk recht voor het vak kunnen worden geplaatst.

Daarnaast, de beheerder verzuimt om deze parkeerplaatsen te onderhouden en op zijn minst de belijning opnieuw aan te brengen.
De paal waar het bord op is gemonteerd, staat al ruim een jaar scheef nadat er een vrachtwagen tegen aan zat.
Dat zegt genoeg over het onderhoud van de openbare ruimte, lijkt mij.
Offline Fopspee(n)
Master
di 27 nov 2012, 16:44 Bericht 
Gianluca schreef:
Ga jouw stoere reacties maar maken tegen de invalide medemens die door personen, als jouw buurman, ernstig worden gehinderd in hun dagelijks bezigheden en zelfs een stukje levensgenot moeten inleveren.

Jammer alleen dat invalide mensen nooit gehinderd mogen worden en ook geen levensgenot hoeven in te leveren. Ik word de hele dag in mijjn dagelijkse bezigheden gehinderd door van alles en nog wat, echter in mijn geval hoef ik niet te rekenen op enig begrip van mijn omgeving want ik ben (helaas) niet invalide.

Misschien zegt de term: 'ziektewinst' jullie wat?
Offline Brave Hendrik
Master
di 27 nov 2012, 16:52 Bericht 
Fopspee(n) schreef:
Misschien zegt de term: 'ziektewinst' jullie wat?

Jawel, krijg je o.a. 85 euro eigen risico ziektekosten van CAK b.v. overgemaakt.
Offline pevo
Master
di 27 nov 2012, 17:00 Bericht 
Gianluca schreef:
Jammer dat er personen als jij op deze wereld rond lopen..Het is helaas niet anders...

shootme schreef:
Zullen we het weer over het onderwerp zelf hebben?

:dag:
Offline Brave Hendrik
Master
di 27 nov 2012, 17:44 Bericht 
Ik geloof dat de omgeving zich er drukker over maken, dan een gehandiklapte zelf.
Offline viffer
Master
di 27 nov 2012, 17:59 Bericht 
Prodinho schreef:
Daarnaast, de beheerder verzuimt om deze parkeerplaatsen te onderhouden en op zijn minst de belijning opnieuw aan te brengen.
De paal waar het bord op is gemonteerd, staat al ruim een jaar scheef nadat er een vrachtwagen tegen aan zat.

Ook zonder witte lijnen lijken deze vakken mij erg duidelijk. Heb je zelf ook al eens contact met de wegbeheerder opgenomen om de scheve paal te melden?
Offline Guppenklup
Master
di 27 nov 2012, 18:09 Bericht 
R schreef:

Ik denk dat mensen die van dit soort parkeerplaatsen afhankelijk zijn graag 346 euro zouden betalen om van hun handicap af te komen. :roll:
Offline pevo
Master
di 27 nov 2012, 18:11 Bericht 
viffer schreef:
Ook zonder witte lijnen lijken deze vakken mij erg duidelijk.

Vakken !?!

Het gaat hier om één vak.
 [ 70 berichten ]