Pagina 1 van 1  [ 15 berichten ]
Offline hoithoit
Eendagsvlieg
do 26 jan 2012, 16:13 Bericht 

Hulp gevraagd!!
Op 15 mei 2011 ben ik heb ik volgens een agent in burger rechts ingehaald waar dat niet is toegestaan. Ik ben hiervoor niet staande gehouden omdat de agent in burger was, geen stopteken voor handen had en hij een in een onopvallende auto gereden zou hebben. Ik heb een WOB opgevraagd en bezwaar aangetekend. Na verlening tot 26 weken ontving ik nog een brief dat ik geen duidelijke redenen voor mijn bezwaar had aangegeven. Dit heb ik direct gedaan, mijn bezwaren luiden als volgt:
- Dit was de dag dat Ajax tegen Twente speelde om het kampioenschap, ik heb dit bij een vriend van mij gekeken rond de tijd van overtreding. Naar mijn weten ben ik niet op die plaats geweest.
- Het hectometerpaaltje dat de agent gebruikt komt niet overeen met de gemeente die genoemd wordt, dus de plaats bestaat niet, en als deze al bestaat ben ik er zeker niet geweest.
- Agent is op de hoogte dat hij niet achter stuur mag schrijven maar op de weg moet letten. Hij zal dus een parkeerplek opgezocht hebben en per abuis mijn nummerbord hebben opgeschreven. Dit mede aangezien hij ook de juiste hectometerpaal niet heeft onthouden.

Na een aantal weken heb ik vandaag de uitspraak van de officier binnen dat ik gewoon moet betalen.
Ik weet van mezelf dat ik niet rechts heb ingehaald en betaal al mijn bekeuringen netjes en op tijd, ik heb het gevoel dat de OVJ niet naar mijn bezwaar heeft gekeken. Wat moet ik nu doen en zijn er kosten verbonden als ik tot de kantonrechter door ga. 186 euro is best een aanzienlijk bedrag namelijk.

Ik hoor graag of iemand mij advies kan geven.
Online umpire
FS medewerker
do 26 jan 2012, 16:51 Bericht 
Volg de procedure om in beroep te gaan bij de kantonrechter.
Je zult eerst zekerheid moeten stellen om het beroep ontvankelijk te kunnen laten verklaren. Die zekerheid bestaat uit een geldbedrag wat gelijk is aan de oorspronkelijke boete.
Win je, dan krijg je het bedrag teruggestort op je rekening. Verlies je, dan heb je de boete meteen betaald.
Offline dikkydik
Master
do 26 jan 2012, 17:02 Bericht 
hoithoit schreef:
Na een aantal weken heb ik vandaag de uitspraak van de officier binnen dat ik gewoon moet betalen.
Ik weet van mezelf dat ik niet rechts heb ingehaald en betaal al mijn bekeuringen netjes en op tijd, ik heb het gevoel dat de OVJ niet naar mijn bezwaar heeft gekeken. Wat moet ik nu doen en zijn er kosten verbonden als ik tot de kantonrechter door ga. 186 euro is best een aanzienlijk bedrag namelijk.

Je krijgt altijd een brief waarin vermeld staat dat je eerst moet betalen alvorens je beroep kunt aantekenen bij de kantonrechter.
Wanneer je de boete al betaald hebt, kun je de oproep tot betalen negeren. Ik betaal ook altijd standaard direct de boete bij ontvangst en ga vervolgens bezwaar maken, zo kan ik het nooit vergeten.

Er zijn dus geen extra kosten verbonden aan het beroep bij de kantonrechter.

Zorg wel dat je op tijd beroep aantekent (6wkn). Een simpel briefje is voldoende.
Inhoudelijk kom ik op dit onderwerp terug. Moet nu weg.

Later. :D
Offline viffer
Master
do 26 jan 2012, 20:59 Bericht 

hoithoit schreef:
ik heb dit bij een vriend van mij gekeken rond de tijd van overtreding. Naar mijn weten ben ik niet op die plaats geweest.

Het maakt niet uit waar jij was, het gaat er om waar je voertuig is geweest op dat moment. Jij bent aansprakelijk aangezien het voertuig op jouw naam staat.

hoithoit schreef:
- Het hectometerpaaltje dat de agent gebruikt komt niet overeen met de gemeente die genoemd wordt, dus de plaats bestaat niet, en als deze al bestaat ben ik er zeker niet geweest.

Hier doet een OvJ niets mee, hij laat het hooguit aanpassen op de beschikking (en dat mag ook nog). Hopen dat dat niet gebeurt en dit bewaren voor de rechter. Dan kan de beschikking niet meer zomaar aangepast worden.

hoithoit schreef:
dat hij niet achter stuur mag schrijven

Oh? Is dat wat nieuws? Jij en ik mogen dat ook gewoon. Je mag hierdoor geen gevaar veroorzaken. Wel heb je een punt dat er een verschrijving kan hebben plaatsgevonden. Zoek eens in het RDW register of er voertuigen zijn van hetzelfde merk/type met bijna hetzelfde kenteken. Dus met het cijfer 24 ipv 25 ofzo.
Offline shootme
Master
do 26 jan 2012, 22:00 Bericht 
GertJan schreef:
Zoek eens in het RDW register of er voertuigen zijn van hetzelfde merk/type met bijna hetzelfde kenteken. Dus met het cijfer 24 ipv 25 ofzo.

Tip: Op de site van de RDW mag je een maar een paar pogingen doen voordat je "locked out" bent voor een korte periode.

Als je een smartphone bezit, download dan een app waar je kentekens kunt opzoeken.
(iphone: ikenteken bijvoorbeeld) en dan kun je gewoon net zo lang blijven spelen tot je een "hit" hebt.

Ook de kentekencheck van autoweek kun je gebruiken hiervoor.
Offline joepster
Nieuwkomer
ma 30 jan 2012, 10:57 Bericht 

Ik heb precies hetzelfde gehad: ten tijde van vermeend rechts inhalen was ik op een feestje en de oppas had haar auto op de oprit gezet, achter de mijne.

Eerst bezwaar gemaakt en afgewezen; toen betaald en nog een bezwaar gestuurd over het feit dat mijn bezwaar was afgewezen. Daarin voorgesteld dat alle aanwezige van het feestje en de oppas een vrije dag zouden nemen om af te reizen naar de rechtzaal omdat ze niet geloofden dat dat allemaal zo maar kan in nl.

Kreeg een briefje terug dat bezwaar was toegewezen en geld werd teruggestuurd.

Ook wel een leuke: in het proces verbaal waren nadien (dus afwijkend van geeltje dat bij mij thuis in de bus is gestopt) dingen toegevoegd. In de verklaring meldde de agent 'dat hij altijd een boekje met potlood in zijn prive auto bij de hand had om dit soort verkeersexessen te registeren'! Hoe zielig is dat?! Kwam nog bij dat 'hij het nummer tot 5 maal toe hardop had voorgelezen aan zijn vrouw' die het vervolgens genoteerd had op het blocnootje. Hij vermeldde ook nog dat zijn kind achterin zat en dat ze van zijn schoonmoeder vandaan kwamen.

In mijn bezwaar nog gevraagd of zijn vrouw een schrijftest kon komen afleggen ter zitting en of het zoontje dan op zijn hardst wilde schreeuwen (liefst met oorontsteking en volgescheten broek) zodat we konden testen of er wellicht iets mis zou kunnen gaan met het noteren van het kenteken.

Zielige lui ... ...
Online mwj
Master
ma 30 jan 2012, 11:08 Bericht 
joepster schreef:
Ook wel een leuke: in het proces verbaal waren nadien (dus afwijkend van geeltje dat bij mij thuis in de bus is gestopt) dingen toegevoegd. In de verklaring meldde de agent 'dat hij altijd een boekje met potlood in zijn prive auto bij de hand had om dit soort verkeersexessen te registeren'! Hoe zielig is dat?! Kwam nog bij dat 'hij het nummer tot 5 maal toe hardop had voorgelezen aan zijn vrouw' die het vervolgens genoteerd had op het blocnootje. Hij vermeldde ook nog dat zijn kind achterin zat en dat ze van zijn schoonmoeder vandaan kwamen.

Eigenlijk heeft zijn vrouw dus het vermeende feit vastgelegd in haar PV. Had je moeten wobben voor haar akte van aanstelling en opsporingsbevoegdheid :roflol:

Maar inderdaad in en in triest zo'n smeris :fp:
Offline Smookey
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 12:24 Bericht 
joepster schreef:
In mijn bezwaar nog gevraagd of zijn vrouw een schrijftest kon komen afleggen ter zitting en of het zoontje dan op zijn hardst wilde schreeuwen (liefst met oorontsteking en volgescheten broek) zodat we konden testen of er wellicht iets mis zou kunnen gaan met het noteren van het kenteken

:roflol:
Offline shootme
Master
ma 30 jan 2012, 12:59 Bericht 
joepster schreef:
of zijn vrouw een schrijftest kon komen afleggen ter zitting en of het zoontje dan op zijn hardst wilde schreeuwen

:respect: :thumb:
Offline Guppenklup
Master
ma 30 jan 2012, 16:02 Bericht 
joepster schreef:
Ook wel een leuke: in het proces verbaal waren nadien (dus afwijkend van geeltje dat bij mij thuis in de bus is gestopt) dingen toegevoegd. In de verklaring meldde de agent 'dat hij altijd een boekje met potlood in zijn prive auto bij de hand had om dit soort verkeersexessen te registeren'!

Werkelijk, het zou me niet eens verbazen als hij zichzelf ook een bon kado heeft gedaan vanwege onnodig links rijden :roll:
Offline dikkydik
Master
ma 30 jan 2012, 16:20 Bericht 
hoithoit schreef:
- Agent is op de hoogte dat hij niet achter stuur mag schrijven maar op de weg moet letten. Hij zal dus een parkeerplek opgezocht hebben en per abuis mijn nummerbord hebben opgeschreven. Dit mede aangezien hij ook de juiste hectometerpaal niet heeft onthouden.

Heb je dit argument aangehaald in je bezwaarschrift?
Eigenlijk is het best een goed punt.

Het zou wat zijn wanneer blijkt dat hij achter het stuur heeft zitten schrijven. Artikeltje 5?

Telefonisch doorgeven vind ik zeer onbetrouwbaar. Onthoud maar eens een kentekennummer en ga daarna een nummer opzoeken in je telefoon (wat ook niet mag tijdens het rijden). Reken maar dat de foutmarge dan stijgt.
Offline viffer
Master
ma 30 jan 2012, 22:15 Bericht 

dikkydik schreef:
ga daarna een nummer opzoeken in je telefoon (wat ook niet mag tijdens het rijden).

Waarom mag dat niet?
Offline dikkydik
Master
ma 30 jan 2012, 23:30 Bericht 
GertJan schreef:
Waarom mag dat niet?

De vraag stellen, is hem beantwoorden. :thumb_d:

Als je de telefoon niet vasthoudt mag het wel. Dit is oa. mogelijk wanneer de telefoon in de carkithouder zit.
Offline viffer
Master
ma 30 jan 2012, 23:35 Bericht 

dikkydik schreef:
De vraag stellen, is hem beantwoorden. :thumb_d:

:huh: Jij geeft zelf een antwoord dat afwijkt van je eigen stelling.

dikkydik schreef:
Als je de telefoon niet vasthoudt mag het wel. Dit is oa. mogelijk wanneer de telefoon in de carkithouder zit.

Ik kan mijn telefoons bedienen vanaf mijn autoradio. Telefoon ligt fysiek vaak achterin de auto, niet eens onder handbereik. Toch kan ik een nummer opzoeken in de telefoon.
Offline dikkydik
Master
di 31 jan 2012, 0:08 Bericht 
GertJan schreef:
Jij geeft zelf een antwoord dat afwijkt van je eigen stelling.

Huh?
Sorry hoor, maar mag ik even... :lol: :lol:

Wie stelt hier de vraag? Jij of ik?

Na jouw " vraag", of beter gezegd opmerking kwam ik tot het inzicht dat ik niet helemaal nauwkeurig was in m'n antwoord. En ja, dan wijkt m'n antwoord op je vraag af van m'n eerdere opmerking. Wat dat met "de vraag stellen, is hem beantwoorden" te maken heeft, moet je me toch even uitleggen.

GertJan schreef:
Ik kan mijn telefoons bedienen vanaf mijn autoradio. Telefoon ligt fysiek vaak achterin de auto, niet eens onder handbereik. Toch kan ik een nummer opzoeken in de telefoon.

Goed geregeld! :thumb:
 [ 15 berichten ]