Postingstijd interval gedetecteerd van 36 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 2  [ 72 berichten ]
Offline Bounty
Die hard
za 14 mei 2011, 16:58 Bericht 

Het is van de zotte deze beschikking.
Mijn vader heeft een oldtimer in duitsland gehaald en op 21-04-2011 naar de RDW/Douane gegaan voor kentekenbewijs.
Papieren gekregen op 03-05-2011 en op 05-05-2011 naar de APK keuring afgekeurd. Goedgekeurd op 11-05-2011 en nu een beschikking na een registercontrole op 06-05-2011 Voor 106 euro. Heeft iemand hier ervaring mee?
Greetz Bounty
Offline Furr
Master
za 14 mei 2011, 18:43 Bericht 
Ikke. Heb ook eens zoiets gehad na schorsen van de auto ivm Australie stage, teruggekomen en moest nog APK keuren. Schorsing opgezegd en 2 dagen daarna laten keuren. Kreeg ik een bon omdat die 1 dag niet gekeurd was. Eerlijk op papier gezet (dit keer wel :D ) en vernietigd bij bezwaarfase al!! :D
Offline cocodee
Pro
za 14 mei 2011, 21:22 Bericht 
Schering en inslag de laatste tijd, is de APK de volgende melkkoei? :duh:
Offline MoNo_eGo
Master
za 14 mei 2011, 21:27 Bericht 
Als ie op 5-5 is afgekeurd dan heb je toch 2 weken de tijd om hem te laten repareren ?
ook een afkeur moet gemeld worden , dus als hun op 6-5 de controlle doen gaat er bij hun iets fout.

even een belletje naar het rdw of evt langsgaan met het bewijs dat deze op 5-5 is afgekeurd en lijkt mij dat alles goed moet komen .
Offline SeatIbizarijder
Master
za 14 mei 2011, 22:25 Bericht 
Bounty schreef:
Papieren gekregen op 03-05-2011 en op 05-05-2011 naar de APK keuring afgekeurd. Goedgekeurd op 11-05-2011 en nu een beschikking na een registercontrole op 06-05-2011 Voor 106 euro.

Furr schreef:
Schorsing opgezegd en 2 dagen daarna laten keuren. Kreeg ik een bon omdat die 1 dag niet gekeurd was.

Bah, het lijkt wel een troep bloeddorstige sprinkhanen. Het graast alles kaal en gaat dan door naar het volgende slachtoffer.
Offline Arno
FS Meldingen
za 14 mei 2011, 22:39 Bericht 
cocodee schreef:
is de APK de volgende melkkoei? :duh:

Gelukkig niet, ik had een paar extra dagen nodig laatst en heb geen CJIB fanmail gekregen (f)
Offline 944 guy
Master
zo 15 mei 2011, 7:35 Bericht 
Ik heb t wel geleerd, ik rij straks naar de APK met een nog geschorste auto. Dit gezeik wil ik niet hebben!
Offline Tilbo
Respect
zo 15 mei 2011, 7:46 Bericht 

944 guy schreef:
Ik heb t wel geleerd, ik rij straks naar de APK met een nog geschorste auto. Dit gezeik wil ik niet hebben!
Dat mag ook gewoon...
Offline Furr
Master
ma 16 mei 2011, 9:03 Bericht 
Nee dat mag niet. Moet je weer ontheffing voor aanvragen, wat ik dus niet had gedaan.
Offline 944 guy
Master
ma 16 mei 2011, 9:08 Bericht 
Tilbo schreef:
Dat mag ook gewoon...

Nee ook niet, maar die tien kilometer op buitenwegen waar toch al maar 1x per week een juut langs rijdt durf ik wel aan. Bovendien: als je gewoon platen voert en je doet niks om aangehouden te worden, dan doen ze dat ook niet ;)
Offline Furr
Master
ma 16 mei 2011, 9:09 Bericht 
944 guy schreef:
aangehouden

Staande gehouden... :schudnee:

O:)
Offline bruintje beer
Master
ma 16 mei 2011, 9:35 Bericht 
944 guy schreef:
Nee ook niet, maar die tien kilometer op buitenwegen waar toch al maar 1x per week een juut langs rijdt durf ik wel aan.
Het probleem/risico is dat je bij een ongeluk betrokken kunt raken.

Als je 'm nou geschorst laat en dan een eendagskenteken aanvraagt bij de RDW? Dan rij je daar gewoon niet mee naar de RDW... O:)
Offline Furr
Master
ma 16 mei 2011, 9:37 Bericht 
Als je auto geschorst is, kan die niet gekeurd worden...
Offline Bounty
Die hard
do 09 jun 2011, 13:03 Bericht 

23-05-2011 hebben mijn ouders het bezwaar ingezonden bij het CVOM, nog geen OVB binnen vandaag dus ik maar even bellen.
Ze hebben het druk, problemen met het systeem, ik dus maar even begrip tonen en vragen hoelang de achterstand is. 1 maand, toch maar even kijken of het bezwaar al ingeboekt is en ze nog bezig zijn met registreren, (handgeschreven bezwaar xd).
Offline Appeltje
Master
do 09 jun 2011, 13:47 Bericht 

Niet alle garages melden afkeur daadwerkelijk af, ook al is dit wel de bedoeling. De enige reden om dit overigens te doen, is om de APK in leven te houden zodat er goed gezien kan worden dat een auto eerst echt niet goed was en door de APK keuring e.e.a. een stuk veiliger is geworden ;).
Offline Sjonnie
Die hard
do 09 jun 2011, 15:07 Bericht 
Furr schreef:

Hoe moet je hem dan laten keuren? Stel ik hef de schorsing op 's ochtends terwijl hij 's middags voor APK moet, tot die tijd zit er geen APK op en dan zou ik in principe een boete kunnen krijgen?
Offline Rover
Master
do 09 jun 2011, 18:40 Bericht 
Appeltje schreef:
Niet alle garages melden afkeur daadwerkelijk af, ook al is dit wel de bedoeling. De enige reden om dit overigens te doen, is om de APK in leven te houden zodat er goed gezien kan worden dat een auto eerst echt niet goed was en door de APK keuring e.e.a. een stuk veiliger is geworden

Wordt door haast geen enkele garage gedaan. Behalve als ze weer eens wat pluspunten willen verdienen.

trucje: keur auto af; tankdop ontbreekt.
10 minuten later draai tankdop er teug in keur goed.
Rdw denkt 2 keer keuren in 10 minuten? die gaan we bekijken.
Streekproefcontroleur komt langs en ziet dat de reparatie goed is uitgevoerd, garagist krijgt weer wat pluspunten.
Offline InsecureThreat
Master
do 09 jun 2011, 18:47 Bericht 
Rover schreef:
Streekproefcontroleur komt langs en ziet dat de reparatie goed is uitgevoerd, garagist krijgt weer wat pluspunten.

En een steekproef bij een auto waar zij dat willen. Dus niet bij die persoon die een erg oude auto heeft en gruwelijke haast, maar bij die vrij nieuwe auto waarvan de eigenaar toch pas de volgende dag de auto komt halen. Zit wel wat in :lol:
Offline regiorunner
Master
do 09 jun 2011, 18:49 Bericht 
Rover schreef:
Wordt door haast geen enkele garage gedaan. Behalve als ze weer eens wat pluspunten willen verdienen.

Rdw denkt 2 keer keuren in 10 minuten? die gaan we bekijken.

Hmm da's dan wel een beetje een Snip&Snap zigeunergarage dan. :duh: Ach, op mijn laatste afmelding ooit (nu is mijn licentie verlopen) kreeg ik ook een steekproef. Goedgekeurd natuurlijk :woop:
Offline Bounty
Die hard
do 23 jun 2011, 14:50 Bericht 

update, op 26-05-2011 hebben mijn ouders bezwaar ingediend met een briefje van het APK station dat hij afgekeurd is op 06-05-2011. Op 09-06-2011 maar eens gebeld waar de ovb blijft, ligt op de stapel te registreren. Vandaag nog maar eens gebeld ligt nog steeds op de stapel te registreren. Wat een puinzooi daar.
Offline Furr
Master
do 23 jun 2011, 14:53 Bericht 
Whehe prachtig he. CVOM zit VAST! :woop: :woop: :woop: :woop: :woop:
Offline Bounty
Die hard
di 28 jun 2011, 18:28 Bericht 

OVB is binnen vandaag.
Offline Arieb
Die hard
di 28 jun 2011, 18:35 Bericht 
Rover schreef:

Hmm, als ik m'n auto laat keuren ben ik er bij. De eerste die me zoiets flikt roep ik zeker de RDW erbij en komt er niemand aan mijn auto voor die langs is geweest. Moet die garagehouder maar vertellen waarop ie hem af heeft gekeurd met de tankdop in zijn hand.

@Bounty: ik dacht dat bij de RDW keuring de auto meteen werdt gekeurd? Heb zelf eens een auto uit D gehaald en die kreeg bij de toelating zijn eerste APK. Dit geval lijkt mij aan te vechten, maar inderdaad is wellicht de auto niet als afgekeurd gemeld, heb je hier dan wel een papiertje van met de afkeurreden van de betreffende garage?
Offline Bounty
Die hard
di 28 jun 2011, 20:10 Bericht 

Tegenwoordig kan je een auto invoeren zonder keuring, we hebben een briefje van afkeurdatum bij het bezwaar gedaan.
Offline bruintje beer
Master
di 28 jun 2011, 20:16 Bericht 
Arieb schreef:
ik dacht dat bij de RDW keuring de auto meteen werdt gekeurd?
Is optioneel. De helft van mijn wagenpark (4 O:) ) heb ik zelf ingevoerd; nooit door de RDW laten keuren. Ik prefereer flexibele keurmeesters. O:)
Offline Bounty
Die hard
vr 26 aug 2011, 9:48 Bericht 

Update. CVOM gebeld waar uitspraak blijft. Een droge reactie dat ze voor 27-10-2011 moeten beslissen, ze rekenen zeker vanaf hun ontvangstbevestiging + 16 weken. Kan ik ze in gebreke stellen 16 weken na indienen bezwaar?
Offline SeatIbizarijder
Master
vr 26 aug 2011, 18:06 Bericht 
Nee, wel 16 weken na einde beroepstermijn :wink:
Offline Furr
Master
vr 26 aug 2011, 18:26 Bericht 
Bedankt voor het wakker maken van de CVOM, die beslissing ontvang je deze week ;) :x
Offline Bounty
Die hard
do 15 sep 2011, 16:03 Bericht 

Beslissing 12-09-2011

Geachte heer/mevrouw,

U hebt beroep ingesteld tegen een opgelegde sanctie. U stelt dat het voertuig nog niet gekeurd was , omdat u het pas net had ingevoerd.

In de wegenverkeerswet (art. 72 WVW 1994) is geregeld dat de kentekenhouder verplicht is het voertuig dat op zijn naam staat periodiek te keuren (APK). Deze verplichting geldt ook als het voertuig (nog) niet van de weg gebruik kan maken.

U als kentekenhouder kunt om een schorsing van deze verplichting verzoeken bij een postagentschap of via www.rdw.nl (digitale diensten). Uit een controle door de RDW is gebleken dat het op uw naam geregisteerde voertuig niet gekeurd en/of geschorst was.

Alles overwegende verklaart de officier van justitie het beroep ongegrond.

Op de nieuwe acceptgiro van het CJIB staat vermeld hoe u beroep kunt instellen tegen deze beslissing.

Hoogachtend,
De officier van justitie

Zover weer de redelijkheid van ons rechtssysteem, we hebben alles zo snel mogelijk gedaan om aan alle verplichtingen te voldoen, dus we zullen naar de rechter gaan en hoger beroep indien nodig.
Offline Bounty
Die hard
do 15 sep 2011, 17:57 Bericht 

Op een infosite:

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... eferenties

Staat info: Hoelang mag een voertuig rijden zonder geldig keuringsbewijs. Er staat 2 maanden langs de weg staan en naar de keuring rijden. Dit kan ik helaas niet terugvinden op de RDW site of Om site. Weet iemand waar ik dit officieel terug kan vinden?
Offline Bounty
Die hard
vr 23 sep 2011, 12:52 Bericht 

Op 15-09-2011 een standaard wob verzoek naar het CVOM gefaxt voor het zaakoverzicht. We hadden gedacht dat ze het bezwaarschrift voor de verandering eens zouden lezen. Dat doen ze structureel niet blijkt nu, het wobverzoek wordt ingeboekt als beroepschrift. :o Dan spelen we het spelletje maar mee en sturen we op 15-10-2011 maar een aanvullend beroepschrift met daarin verwerkt een ingebrekestelling als we geen belsissing op wobverzoek hebben ontvangen.
Offline Bounty
Die hard
za 15 okt 2011, 16:51 Bericht 

Vandaag fax verzonden met beroepschrift en 1 zin over de ingebrekestelling voor het zaakoverzicht. Wanneer gaat de dwangsom lopen, morgen of 14 dagen de ingebrekestelling?
Offline ericj
Pro
za 15 okt 2011, 17:44 Bericht 
Eerste dag dwangsom is dinsdag over 17 dagen.

Over die 2 maanden trouwens, dat staat hier, artikel 11: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025554/geldigheidsdatum_12-10-2011
Offline Rover
Master
za 15 okt 2011, 18:01 Bericht 
regiorunner schreef:
Hmm da's dan wel een beetje een Snip&Snap zigeunergarage dan.

Hele late reactie, klopt. Dit doen de bedrijven waar je 'zwart' kan keuren, zo kunnen ze wat minpunten pakken op een auto die er niet doorheen kon komen en toch een steekproef krijgt. Sowieso weet je iets beter op welke auto je een steekproef krijgt dan.
Het is een doorn in het oog van de RDW en de betere garages.
Offline Rover
Master
za 15 okt 2011, 18:04 Bericht 
Furr schreef:

RDW schreef:
Zodra de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK-plicht. Zorg er daarom voor dat uw voertuig aan het einde van de schorsingsperiode weer APK-goedgekeurd is. U kunt uw voertuig laten keuren vlak voordat de schorsing afloopt.

U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan.
Offline Bounty
Die hard
zo 16 okt 2011, 16:15 Bericht 

In mijn beroepschrift heb ik RDW Besl V art 9 en 11 genoemd en ook een verwijzing naar de website en een kopie in de bijlage meegefaxt.
Offline Furr
Master
ma 21 nov 2011, 17:07 Bericht 
Bounty schreef:
Vandaag fax verzonden met beroepschrift en 1 zin over de ingebrekestelling voor het zaakoverzicht. Wanneer gaat de dwangsom lopen, morgen of 14 dagen de ingebrekestelling

15 oktober verzonden, dan moet je uitgaan van volgende dag = dag 1. 29 oktober is dag 14.

DUS

30 oktober dag 1 van de dwangsom en deze eindigt op:

10 december. :kniktja:
Offline Bounty
Die hard
ma 21 nov 2011, 17:20 Bericht 

Dus als ik het dan goed begrijp stuur ik als kerstkado :thumb: op 24 December de vorderingsbrief/2e ingebrekestelling.
Offline udo
Master
di 22 nov 2011, 17:02 Bericht 

Fax 'm ook ff?
Offline Bounty
Die hard
di 22 nov 2011, 17:04 Bericht 

Tuurlijk met xoip, inclusief de faxbevestegingen van 15-09-2011 en 15-10-2011 en ze krijgen van me er ook nog eentje per post. Conceptbrief post ik binnenkort.
Offline Bounty
Die hard
vr 23 dec 2011, 16:22 Bericht 

Mijn concept vorderingsbrief iemand nog opmerkingen:

Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM)
Unit Kanton
Postbus 50000
3500 MJ Utrecht

xxxxx, 25 december 2011

Betreft: Vordering Dwangsom

Uw kenmerk: xxxx

CJIB nummer xxxx xxxx xxxx xxxx

Geachte heer/mevrouw,

In mijn brief van 15 september 2011 (zie bijlage) deed ik u in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur (hierna te noemen Wob) een verzoek om het zaakoverzicht op de vermeende overtreding hebbende documenten toe te sturen. U heeft hier nooit een beslissing op genomen.
In mijn beroepschrift van 15 oktober 2011 (zie bijlage) heb ik u ingebreke gesteld voor het niet nemen van een beslissing op mijn wob-verzoek van 15 september 2011.
In uw brief van 21 september 2011, met bovenstaand kenmerk erkend u het wob verzoek van 15 september te hebben ontvangen en nam u geen beslissing op mijn verzoek in het kader van de Wob, gesteld in mijn brief van 15 september 2011.
Aangezien u niet tijdig een beslissing genomen heeft op mijn Wob-verzoek, als gevraagd in mijn brief van 15 september 2011 en de herinnering van 15 oktober 2011, verbeurt u aan mij een dwangsom voor elke dag dat u in gebreke gebleven bent, doch voor ten hoogste 42 dagen, conform artikel 4:17, eerste lid van de Algemene wet bestuursrecht.

Volgens artikel 4:18 van de Algemene wet bestuursrecht dient u als bestuursorgaan de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom bij beschikking binnen twee weken na de laatste dag waarover de dwangsom verschuldigd was, vast te stellen.

Mijn verzoek aan u is om de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom vast te stellen en mij hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen.

Met dank en vriendelijke groeten,

xxxxx
xxxxxxxxxx xx
xxxx xx xxxxxx
Offline Bounty
Die hard
ma 26 dec 2011, 23:37 Bericht 

Gisteren vorderingsbrief met alle voorgaande brieven (inclusief faxbevestigingen) gefaxt en verzonden. Nu maar maar afwachten of ze eindelijk op de juiste manier reageren.
Offline Bounty
Die hard
do 29 dec 2011, 16:02 Bericht 

Update: ik ben een beetje ongeduldig (zit in mijn karakter).
CVOM gebeld. Na een tijdje wachten 11 wachten voor u. Medewerker gevraagd of de zaak of naar de kantonrechter is verzonden. Antwoord nee. Over naar de dwangsom. Ging betreffende medewerker servicedesk over bellen in de wacht. Krijg keurig betreffende mevrouw aan de lijn die de vorderingsbrief in behandeling heeft. Ze doet een voorstel en laat een collega er nog naar kijken. Ik vissen wat haar oordeel was. Vertelde ze liever niet. In de loop van de volgende week krijgen mijn ouders bericht over de uitslag.
Offline Furr
Master
do 29 dec 2011, 16:05 Bericht 
Bounty schreef:
In de week van de volgende week krijgen mijn ouders bericht over de uitslag.

Zet daar maar 5 weken bij op......:x
Offline Bounty
Die hard
do 29 dec 2011, 16:12 Bericht 

Dat zou voor hun wel duur worden want dan loopt de tweede dwangsom voor het niet nemen van een beslissing op de eerste.
Maar het liefst hebben we het geld zo snel mogelijk van de eerste zonder lange procesgang naar de bestuursrechter.
Offline Bounty
Die hard
ma 02 jan 2012, 18:12 Bericht 

Update: Ontvangen 30-12-2011 met Dagtekening 19-12-2011 beslissing wobverzoek met de documenten. Jammer voor hun dat de dwangsom tot 10-12-2011 liep. Heeft dit gevolgen voor de tweede dwangsom?
Offline Bounty
Die hard
ma 02 jan 2012, 21:45 Bericht 

Voor de vorm nog maar een wobverzoek per fax naar het RDW, inzake deze beschikking. faxnummer 059-8699504.
Offline Bounty
Die hard
vr 06 jan 2012, 16:59 Bericht 

Misschien ben ik een beetje ongeduldig.....
Nogmaals een belletje naar het CVOM. Tenslotte zouden we deze week een brief ontvangen. Na ruim 20 minuten wachten, mevrouw kon zien dat dwangsom is toegekend, maar niet voor welk bedrag. Beslissing 27-12-2011 met retourformulier, zou toch hier moeten zijn per post.......
Ze kon geen kopie sturen door ging collega over, verzoek neergelegd of ze nog kopie kunnen sturen.. Volgende week vrijdag maar weer bellen als we nog niks hebben ontvangen.
Op wob verzoek per fax naar RDW nog niks gehoord.
Offline Walker
Master
vr 06 jan 2012, 17:04 Bericht 
Als het goed is heb je het bedrag van de boete er wel uit...
Offline Bounty
Die hard
vr 06 jan 2012, 17:08 Bericht 

Nog vergeten te vermelden voor de vorm. Het beroepschrift ligt op de grote hoop om naar de kantonrechter te sturen, medio............ Who knows. Als ze het toch goed lezen voor de dwangsom kunnen ze de beschikking ook meteen intrekken voor deze onterechte beschikking.
 [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende