Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Offline Chijsmeister
Eendagsvlieg
vr 03 feb 2012, 18:54 Bericht 

Een tijd geleden heb ik een verkeersbon gekregen voor het als bestuurder handelen in strijd met een gesloten verklaring in beide richtingen. Ik heb de beschikking (M-biljet) vandaag ontvangen met het volgende:

----

Omschrijving overtreding: Als bestuurder handelen in strijd met een gesloten verklaring in beide richtingen
Feitcode: R550A
Gemeente: Hengelo
Datum: 03 jan 2012
Tijdstip: 08.17 uur

Opgelegde sanctie: € 85,00
Administratiekosten: € 6,00
Te betalen: € 91,00

----

De situatie:
Op 3 januari 2012 's ochtend was ik vrij van mijn werk.
Deze ochtend was ik bezig om mijn oude spullen uit mijn woning te verplaatsen naar mijn ouders gezien ik een redelijk klein appartement heb.
Ik woon in de binnenstad van Hengelo en heb tevens een parkeervergunning, waardoor ik dus ook kan aantonen dat ik mijn auto voor het huis moet zetten om zware spullen te kunnen verplaatsen.
3 januari heb ik de auto toen 7.50 voor het huis geplaatst tot ongeveer 8:25. Ik was dus aan het laden en het lossen voor mijn huis.
Tegen 8.05 ben ik nog een keer naar beneden gelopen om te laden en lossen (kast ingeladen) en tegen 08.25 toen ik weg wou rijden (toen had ik mijn boete al binnen en een parkeerwachter/politie te bekennen).
Ik heb de boete gekregen voor het handelen in strijd met een gesloten verklaring in beide richtingen wat naar mijn zegge niet juist is.
Na wat rond gekeken te hebben op internet kwam ik het bord C01 tegen welke bij de betreffende perkeersboete behoort.

In de binnenstad staan allemaal dezelfde borden (zie onderin) een c01 bord met als uitzondering op fietsers en het laden en lossen tussen 17:30 en 12:00.
Ik neem toch aan dat het laden en lossen ook voor mij geldt gezien ik in de binnenstad woon. Tevens heb ik een foto opgenomen van de straat (geen stoep, fietspad, trottoir oid) waar ik de auto in heb neergezet, tevens zetten mijn andere buren hem daar ook wel een keer neer!

Tegen deze boete wil ik bezwaar aantekenen gezien mijn situatie.

Nu was ik benieuwd hoe sterk ik sta gezien mijn argumenten???

Ik ben alwel bezig met een een bezwaarschrift op te stellen maar zou graag willen weten hoe groot jullie mijn slagingskans achtten dat mijn bezwaar genoeg is zodat justitie mijn boete kan vernietigen.

http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/336327foto.JPG
http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/072217foto%20(1).JPG

Laatst bijgewerkt door Chijsmeister op vr 03 feb 2012, 18:57, in totaal 1 keer bewerkt
Offline Furr
Master
vr 03 feb 2012, 18:55 Bericht 
wob opstarten :)
Offline Chijsmeister
Eendagsvlieg
vr 03 feb 2012, 18:58 Bericht 

Furr schreef:

Dat is toch het opvragen van alle gegevens omtrent de overtreding?
Offline Walker
Master
vr 03 feb 2012, 18:59 Bericht 
Juustem. :thumb:
Offline Aanhanger
Master
vr 03 feb 2012, 19:04 Bericht 
Het draait om de verklaring van de stadswacht, en dan met name op welke wijze deze geconstateerd heeft dat er geen sprake is geweest van laden en lossen.

Hou er rekening mee dat dit een lang verhaal kan gaan worden; je bezwaar zal wel afgewezen worden waarna je naar de kantonrechter moet om je gelijk te halen.
Offline Chijsmeister
Eendagsvlieg
vr 03 feb 2012, 19:17 Bericht 

Aanhanger schreef:

Ok, bedankt! Waar kan ik een standaard brief hiervoor vinden? De mulder boete moet betaald worden voor de dagtekening he? Of blijft deze openstaan tijdens het moment dat ze bezig zijn met het bezwaarschrift?
Offline Sixty9
Master
za 04 feb 2012, 23:02 Bericht 
Tijdens het bezwaar hoef je niet te betalen, maar het kan geen kwaad dit wel te doen.

Anders moet je als je beroep instelt (rechter) alsnog betalen (zekerheid stellen).

Als je wint, krijg je het terug!
 [ 7 berichten ]