Pagina 3 van 3  [ 119 berichten ]
Offline adinsx
Master
vr 03 feb 2012, 13:44 Bericht 
Wat een fantastisch topic hebben we toch weer te pakken hier. :respect:

Ik zou het als redacteur moeten weten, getuigd of getuigt, maar ik waag me er maar even niet aan :lol:
Offline Ypho
Pro
vr 03 feb 2012, 14:27 Bericht 
@iedereen (voor @RucphenNB en Amsterdammer)

Lees dit even door
Offline viffer
Master
vr 03 feb 2012, 15:00 Bericht 

Flintstone schreef:
Mag ik hieruit concluderen dat je je auto niet afsluit als je gaat drinken?

Ik heb geen sleutel nodig om mijn auto af te sluiten of te openen.
Offline RucphenNB
Master
vr 03 feb 2012, 16:12 Bericht 
Ypho schreef:
@iedereen (voor @RucphenNB en Amsterdammer)

Even je link snel bekeken maar ik weet haast zeker dat je het van mij verkeerd opvat. Zie:

RucphenNB schreef:
Mijn avondhumeur was gisteren meteen weg.

:wink: :wink: :wink:
Offline Amsterdammer
Laat zich horen
vr 03 feb 2012, 18:23 Bericht 

Ongelofelijk dat echt (bijna) niemand weet hoe je iets moet spellen, en zeker schande voor de redacteur ja!

Ik zou niks meer zeggen nee, dus kom daar nou maar niet mee om dat weer te zeggen, maar als jullie vragen blijven stellen aan me, en me blijven beschuldigen, EN als jullie blijkbaar niet genoeg taalkennis hebben om een simpele vervoeging te snappen.........nog 1 laatste bericht.

Is het nou zo moeilijk om te snappen dat als het tegenwoordige tijd is, dat er dan een T achter de stam wordt geplakt.

Dus even 2 voorbeelden:

het getuigt van onkunde. (om maar even in het straatje te blijven van deze situatie! ;-) )

hij heeft getuigd tegen iets.

Dus als er een HULPWERKWOORD bij staat of bij KAN staan, dus hij heeft, hij had, hij is enz enz........dan is het met een D

En dan komt dus het kofschip ter spraken, want bij die woorden is er een uitzondering, maar dan dus alleen bij voltooide deelwoorden, waar dus dat hulpwerkwoord bij staat, dus voor tegenwoordige tijd geldt dat niet eens!

Jullie komen zelf met dit lijstje, LEES het dan ook goed, zoals jullie meer dingen niet goed lezen.
http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/getuigen

Hier staat dus duidelijk dat het in tegenwoordige tijd ALTIJD met een T is, en in verleden tijd met een D
Dus je kan hebben getuigt en getuigd.....hangt van de zin af dus......snappen jullie het nou?
Je kan dat altijd googlen, maar dan moet je ook wel een hele zin of deel van de zin maken, dus googlen op: het getuigt van of hij heeft getuigd

Als je dat googled, dan kom je er wel achter.

Maar echt nogmaals, een schande dat op 1 na geloof ik het niemand weet, dit is echt lagere school grammatica hoor!

En nu stop ik ermee, jullie vinden blijkbaar spellen belangrijker dan boetes oplossen hier.

Oh ja, en om een spellingscheck van 'word' klakkeloos te geloven, zegt al genoeg over dingen die je ZEKER weet.
Iedereen weet toch wel dat vervoegingen niet goed door spellingscheckers worden verbeterd.......kom op hee, wake up!
Offline Amsterdammer
Laat zich horen
vr 03 feb 2012, 18:35 Bericht 

En typisch dat iedereen hier Amsterdammers haat, dit getuigt van een BOEREN-SITE! :wink:
Online bx gek
Master
vr 03 feb 2012, 18:38 Bericht 
Amsterdammer schreef:
dit getuigt van een BOEREN-SITE! :wink:

:nono:
Ik ben een Haarlemmer, dus geen boer.
Offline Elwood
Master
vr 03 feb 2012, 19:02 Bericht 
Of is TS net geslaagdt voor zijn inburgeringskusrsuss?

Gefeliciteertdt dan hoor! :roflol:
Offline Christafari
Master
vr 03 feb 2012, 19:36 Bericht 
Amsterdammer schreef:
Maar echt nogmaals, een schande dat op 1 na geloof ik het niemand weet, dit is echt lagere school grammatica hoor!

Grammatica heb je onder de knie, tellen moet je nog leren :zzz:
Offline viffer
Master
vr 03 feb 2012, 23:33 Bericht 

Amsterdammer schreef:
dit getuigt van een BOEREN-SITE!

Ik ben geen boer, ik ben aardbolstoffeerder :boos:
Offline TuxX
Master
za 04 feb 2012, 6:54 Bericht 
Amsterdammer schreef:
En typisch dat iedereen hier Amsterdammers haat, dit getuigt van een BOEREN-SITE! :wink:

ik ben een amsterdammer. En wat heb jij tegen boeren? Die mensen zorgen wel voor jou eten he! Een beetje respect!
Offline Scaniafan
Master
za 04 feb 2012, 8:27 Bericht 
Amsterdammer schreef:
dit getuigt van een BOEREN-SITE

Ben geen boer, woon op een appartement (f) Beetje moeilijk koeien houden, maar dat snapt de doorsnee amsterdammer natuurlijk niet :aai:

Amsterdammer schreef:
En typisch dat iedereen hier Amsterdammers haat

Ik haat niet alle amsterdammers, ik haat alleen de rasechte amsterdammers. Je weet wel, die met een arrogantie nog groter als de lengte van de evenaar.

En nee, amsterdammer schrijf ik structureel niet met een hoofdletter. Anders krijg je zo'n god-effect (Wat ik ook weiger om met een hoofdletter te schrijven).
Offline bruintje beer
Master
za 04 feb 2012, 8:31 Bericht 
Christafari schreef:
Grammatica heb je onder de knie
I dare to argue O:)
Amsterdammer schreef:
ter spraken
Knap dat je je werkwoorden goed kunt vervoegen, maar verder getuigt (jawel!) je schrijven van een bescheiden intelligentieniveau.
En schoolmeesters zijn we hier niet al te dol op; zeker niet van het niveau eenoog-koning.
Offline RucphenNB
Master
za 04 feb 2012, 9:21 Bericht 
Amsterdammer schreef:
Ik zou niks meer zeggen nee, dus kom daar nou maar niet mee om dat weer te zeggen, maar als jullie vragen blijven stellen aan me, en me blijven beschuldigen, EN als jullie blijkbaar niet genoeg taalkennis hebben om een simpele vervoeging te snappen.........nog 1 laatste bericht.

Zeg dan ook niets meer, je bevestigd nu alleen maar dat je een typische amsterdammer bent. Grote muil maar zelf geen inhoud genoeg om je commentaar waarheid te maken. Na een "." volgt een hoofdletter en ", en" klopt ook niet.
Offline Appeltje
Master
za 04 feb 2012, 9:41 Bericht 

Beste Amsterdammer, helemaal niet omdat ik nu een Rotterdammer ben, maar is het misschien al eens in je opgekomen dat een agent er misschien niet jaloers op is omdat het strontlelijk is?
Verder heel veel succes.
Offline Yvesart
Master
za 04 feb 2012, 9:57 Bericht 
en ik dit topic doorlezen omdat ik dacht dat er nieuws was omtrent boetes voor (te) donkere ramen.. :roll: :fp:
Offline Christafari
Master
za 04 feb 2012, 11:55 Bericht 
bruintje beer schreef:
I dare to argue

Haha ja, sprak ook alleen over het 'getuigt' verhaal. Hij maakt wel een paar foutjes maar over het algemeen is zijn Nederlants wel goedt.

RucphenNB schreef:
je bevestigd

rucphennb is n beetje ondeugend bezig :lol:
Offline RucphenNB
Master
za 04 feb 2012, 12:00 Bericht 
Christafari schreef:
rucphennb is n beetje ondeugend bezig

:wink: :lol:
Offline Sandeman
FS medewerker
za 04 feb 2012, 12:15 Bericht