Postingstijd interval gedetecteerd van 103.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
Online van klaveren
Pro
do 02 feb 2012, 12:19 Bericht 

De kantonrechter heeft onlangs mijn beroepschrift ongegrond verklaard. De sanctie van de verkeersovertreding bedraagt €70,00 + de bekende €6,00 administratiekosten. Nu lees ik onderaan de uitspraak het volgende, ik citeer: "Wanneer de bij deze beslissing opgelegde sanctie meer bedraagt dan €70,00 staat ingevolge artikel 14 WAHV tegen deze uitspraak hoger beroep open binnen 6 weken......"

Is hoger beroep nu wel of niet mogelijk? Zou het graag even zeker willen weten, want inclusief de administratiekosten kom je natuurlijk wel boven de €70,00 uit.
Offline Aanhanger
Master
do 02 feb 2012, 12:30 Bericht 
De administratiekosten maken geen deel uit van de sanctie.
Offline Walker
Master
do 02 feb 2012, 12:35 Bericht 
70 Euro is idd een grensgeval, maar volgens mij kun je gewoon Hoger Beroep instellen bij de griffie. Dan hoor je snel genoeg of je beroep ontvankelijk is of niet.
Offline Guppenklup
Master
do 02 feb 2012, 13:01 Bericht 
De 6 euro "betaal voor je eigen kogel" kosten vallen niet onder de bekeuring, dus in principe kun je geen hoger beroep aantekenen. Maar wat Walker zegt, gewoon doen. Niet geschoten is altijd mis.
Offline bijzonderling
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 18:54 Bericht 

Als jouw beroep een grond heeft in het EVRM kun je naar Straatsburg (EHRM). Althans, als je op grond van de Wahv geen beroep bij het Hof mag instellen of daar niet ontvankelijk verklaard wordt.
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 18:55 Bericht 
Aanhanger schreef:
De administratiekosten maken geen deel uit van de sanctie

Voor HB worden deze meegerekend.
Offline Aanhanger
Master
do 02 feb 2012, 19:01 Bericht 
Furr schreef:
Voor HB worden deze meegerekend.

Ik heb jurisprudentie gezocht maar niet gevonden.
Heb jij hier iets over of komt dit uit ervaring in de praktijk?
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 19:22 Bericht 
Volgens mij ervaring. Maar bel ff de rechtbank, die kunnen dat zo zeggen. Onderaan staat ook altijd: is de boete + administratiekosten hoger dan 70 euro of zoiets. Staat me ergens iets van bij dat ik het ergens gelezen heb.
Online van klaveren
Pro
do 02 feb 2012, 20:44 Bericht 

Ik zal morgen even naar de rechtbank bellen. laat het nog weten hier. Thanks allemaal.
Online van klaveren
Pro
vr 03 feb 2012, 10:36 Bericht 

Ik heb zojuist gebeld. Wat blijkt....hoger beroep aantekenen is mogelijk vanaf €70,00

Op de uitspraak zelf (zie boven) staat echter dat hoger beroep mogelijk is wanneer de opgelegde sanctie meer dan €70,00 bedraagt.

Hmmm.....het lijkt erop dat hier sprake is van ontmoedigingsbeleid. Wat denken jullie?
Offline Ownedbylag
Die hard
vr 03 feb 2012, 10:37 Bericht 
Ben ik de enige die las in Actieve Topics: 770 euro?
Offline Guppenklup
Master
vr 03 feb 2012, 10:44 Bericht 
van klaveren schreef:
Hmmm.....het lijkt erop dat hier sprake is van ontmoedigingsbeleid. Wat denken jullie?

beroep aantekenen
Offline Aanhanger
Master
vr 03 feb 2012, 10:45 Bericht 
van klaveren schreef:
Wat denken jullie?

Gewoon proberen, je hoort het vanzelf wel als ze je niet-ontvankelijk verklaren.
Offline Smookey
FS medewerker
vr 03 feb 2012, 10:49 Bericht 
Inderdaad proberen en dan iets schrijven in de trend van;

'ik moet meer dan 70 euro betalen en ben het daar niet mee eens dus ik teken hierbij beroep aan'

Laten hun de boel maar erbij zoeken om te kijken wat er aan de hand is.
Offline Flep9
Master
vr 03 feb 2012, 11:08 Bericht 
van klaveren schreef:
Op de uitspraak zelf (zie boven) staat echter dat hoger beroep mogelijk is wanneer de opgelegde sanctie meer dan €70,00 bedraagt.

De sanctie (het gevolg van de vermeende overtreding) is 76 euro. Het hangt sterk af van wat de letterlijke wettekst zegt maar je zou kunnen beargumenteren dat de administratiekosten een onlosmakelijk deel uitmaken van de boete. Ze splitsen het toevallig uit maar het is 1 bedrag dat je betalen moet.
Online van klaveren
Pro
wo 16 mei 2012, 19:41 Bericht 

Vandaag het ingediende verweerschrift ontvangen van de advocaat-generaal. Voorgenoemde is van mening dat mijn hoger beroep niet ontvankelijk moet worden verklaard, omdat de opgelegde sanctie €70.00 bedraagt. Hoger beroep is pas mogelijk indien de opgelegde sanctie meer dan €70,00 bedraagt. Ik heb nu 2 weken de tijd om verweerschrift in te dienen.

1) Argument van de adm kosten zal ik sowieso naar voren brengen in verweerschrift.

Iemand nog een ander idee wat ik zou kunnen aandragen?
Offline Aanhanger
Master
wo 16 mei 2012, 19:57 Bericht 
Als ik ooit nog in de positie kom bij de kantonrechter vraag ik of deze er 71 euro van wil maken.
Offline edjejanssen
Weet de weg
wo 16 mei 2012, 21:14 Bericht 
Geldt toch ook voor beroep instellen bij de kantonrechter? Zelf ook 70+6 graaikosten opgelegd gekregen en beroep bij de afd. Kanton loopt nog. Is volgens mij hetzelfde maar ik kan mij vergissen.
Online van klaveren
Pro
wo 16 mei 2012, 21:36 Bericht 

Ja klopt, is hetzelfde. ff afwachten wat voor uitspraak je terug krijgt. Mocht je niet in het gelijk worden gesteld, dan kun je dus in hoger beroep gaan....en dan krijg je dat gedoe over die €70,00 euro grens.

@ aanhanger,

haha vragen staat vrij natuurlijk. Maar zou een rechter daar medewerking aan verlenen?
Offline Flep9
Master
wo 16 mei 2012, 21:55 Bericht 
Dat is wel vaker gebeurd.
Offline edjejanssen
Weet de weg
do 17 mei 2012, 0:36 Bericht 
van klaveren schreef:
Ja klopt, is hetzelfde. ff afwachten wat voor uitspraak je terug krijgt. Mocht je niet in het gelijk worden gesteld, dan kun je dus in hoger beroep gaan....en dan krijg je dat gedoe over die €70,00 euro grens.

Op het moment dat kanton beroep aanvaard op hetzelfde zinnetje zou RLC dat dan toch ook moeten? Maar ja, we zien wel toch?
 [ 21 berichten ]