Pagina 1 van 1  [ 11 berichten ]
Offline Image
Eendagsvlieg
ma 30 jan 2012, 22:44 Bericht 

Op 5 januari ben ik staande gehouden voor een vermeende snelheidsovertreding op de A16 bij Hendrik Ido Ambacht voor 140 km pu te hard en de agent gaf aan dat na correctie hij de snelheid vaststelde op 130 km pu. Dit op basis van zijn snelheidsmeter van de auto.

Ik heb vandaag de Mulder beschikking ontvangen waarin de vermeende snelheidsovertreding van 135 km pu is opgenomen en na correctie op 130 km pu is vastgesteld. Ik heb de hoogte van de boete opgezocht en de rijksoverheid geeft aan dat een overschrijding met 35 km pu €269 euro bedraagt en een overschrijding met 30 km pu €212 bedraagt.
Het lijkt erop dat ze alsnog de 35 km pu in rekening hebben gebracht. De agent gaf de hoogte van dit bedrag ook al aan tijdens de staande houding. Ik kreeg geen geeltje, omdat zoals hij aangaf ze dit nu direct digitaal verwerken.

Is dit een grondige reden voor bezwaar. Kon deze reden na onderzoek niet terug vinden op het forum.

Daarnaast vraag ik mij af of bij 35km pu de correctie van zij geijkte snelheidsmeter al is toegepast. Zo niet, waarom is de gecorrigeerde snelheid dan zo laag?

Als laatste is in de Mulder beschikking weergegeven dat de overtreding was op de A16 links bij Hendrik Ido Ambacht. Ik ben echter via de A15 op A16 ingevoegd en volgens mij is dit dan toch bij knooppunt Ridderkerk en dus niet ter hoogte van Hendrik Ido Ambacht.

Ter info: ik ben pas staande gehouden ter hoogte van Rotterdam Noord. De agent heeft geen bekeuring uitgedeeld voor een vermeende snelheidsovertreding op de A20 en een kapot rijbewijs.

Ik ben nieuw op het forum. Ik zou het waarderen wanneer jullie mij kunnen helpen met het beantwoorden van mijn vragen!
Offline fl
Master
ma 30 jan 2012, 23:03 Bericht 

Feitnummer VL 030 = 269 Euro. Overschrijding met 30 km/uur
Offline Image
Eendagsvlieg
ma 30 jan 2012, 23:05 Bericht 

De feitcode is VM030
Offline umpire
FS medewerker
ma 30 jan 2012, 23:06 Bericht 
fl schreef:
Feitnummer VL 030 = 269 Euro. Overschrijding met 30 km/uur

Geen zin om het op te zoeken, maar is dat in- of exclusief de verplichte 6 Euro sponsorbijdrage aan het CJIB 8)
Offline Image
Eendagsvlieg
ma 30 jan 2012, 23:08 Bericht 

Exclusief

Hebben zij nu een fout gemaakt?
Zo ja, wat betekent dit voor mijn beschikking?
Offline fl
Master
ma 30 jan 2012, 23:11 Bericht 

Image schreef:
De feitcode is VM030

Is ook 269 Euro. Bij VM 030 zou er een bord A1 geplaatst zijn.

umpire schreef:
Geen zin om het op te zoeken, maar is dat in- of exclusief de verplichte 6 Euro sponsorbijdrage aan het CJIB

Exclusief.
Offline Image
Eendagsvlieg
ma 30 jan 2012, 23:15 Bericht 

Ik rij zelf een motorvoertuig zonder aanhanger. Hierdoor val ik volgens mij onder categorie 1???
Offline viffer
Master
ma 30 jan 2012, 23:33 Bericht 

Ja, kijk maar eens in het feitenboekje, daar staat ook de 269 euro. Waar heb jij de 212 euro vandaan?
Offline Image
Eendagsvlieg
ma 30 jan 2012, 23:42 Bericht 

http://www.boetes.nl/boetes.php?intHoof ... ichtID=213
Offline viffer
Master
ma 30 jan 2012, 23:50 Bericht 

Slechte site, 212 euro is het tarief van vorig jaar.
Offline Sixty9
Master
di 31 jan 2012, 0:01 Bericht 
Citaat:
Tarieven snelheidsovertredingen
U heeft aangegeven:

U reed met een personenauto, motor of brommobiel.
U reed op de autosnelweg.
U reed met een snelheid van 135 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 100 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 35 km/u overschreden.

Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 5 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 30 km/u.
Het boetebedrag:

Boetebedrag: € 269,-.
Dezelfde overtreding binnen de bebouwde kom: € 303,-.
Dezelfde overtreding buiten de bebouwde kom: € 287,-.

Bron: www.om.nl
 [ 11 berichten ]