Pagina 1 van 1  [ 5 berichten ]
Offline maax
Eendagsvlieg
zo 09 jun 2013, 20:16 Bericht 

Hallo allemaal!

Ik heb Gisteren 10 brieven ontvangen met een kennisgeving van inname rijbewijs van 4 weken. Waarschijnlijk is dit dus 10x 4 weken, niet fijn.

Totaalbedrag van alle boetes komt op ongeveer 1300 euro, dat is veel.

Mijn verhaal is als volgt, ik wist dat ik boetes had, toen ik 2 jaar terug op vakantie wilde naar turkije wist ik dat ik die dus betaald moesten worden. Ik ben toen naar het politiebureau gegaan, mij was verteld dat als je openstaande boetes hebt van 2 jaar oud, dat je dan bij signalering gelijk moet betalen. Goed, ik wilde er vanaf dus ik ging naar het politiebureau.

Eerst wilden ze me niet laten betalen, ze weigerden op te zoeken hoe en wat, toen maakte ik kenbaar dat ik een klacht wilde indienen (Waarvoor ik ook een 1 op 1 gesprek heb gehad diezelfde avond op afspraak) kon het ineens wel. Na veel zoeken konden ze maar 1 boete vinden van mij. Die heb ik toen ter plekke betaald, met pin.

Ze zworen hoog bij laag dat er niet meer bekend was, zou dat wel zijn dan zou ik gesignaleerd staan, dat stond ik niet dus er was niks meer. Ik mocht mijn weg vervolgen.

2 jaar lang niks gehoord, tot ik gisteren ineens deze 10 brieven op de mat kreeg. Betaal ik overigens binnen 7 dagen dan is de inname van mijn rijbewijs te voorkomen.
De boetes variƫren van te hard rijden, rijden in strijd met een gesloten verklaring en parkeren waar dat niet mag. Feiten waarvan ik me niet kan heugen dat ik ze gepleegd heb uiteraard.

Valt hier iets aan te doen? Kan ik nog een bezwaarschrift indienen? Is een administratief beroep in mijn geval nog mogelijk zodat ik op z'n minst de tijd heb om het geld te sparen dat ik nodig heb.

Bij voorbaat dank voor jullie expert opinions :)
Offline shootme
Master
zo 09 jun 2013, 20:23 Bericht 
Wanneer zouden de feiten gepleegd zijn?

Wanneer zijn de beschikkingen initieel opgelegd?

Alles via wob opvragen, zie overige topics.

Terzijde: ik vind het een vreemd verhaal.
Offline WJM
Master
zo 09 jun 2013, 23:09 Bericht 

shootme schreef:
Wanneer zouden de feiten gepleegd zijn?Wanneer zijn de beschikkingen initieel opgelegd?Alles via wob opvragen, zie overige topics.Terzijde: ik vind het een vreemd verhaal.

Ik niet, als er identiteits- of kentekenfraude in het spel is valt het zelfs wel mee.
(mij heugt een verhaal alhier van 1-2 jaar geleden, waarin identiteitsfraude bij alcoholcontrole tot een volledige verwoesting van iemands leven/carriere zorgde)

Enige minpuntje in dit verhaal is dat TS waarschijnlijk niet voor 1 enkele boete naar het politiebureau is gestapt....:))

(overigens kende ik die afweging 'dokken of inname' ook niet, maar mogelijk is dit een variant aan het eind van een lang (onder de radar gebleven) incasso traject?)

Waren jouw GBA-gegevens al die tijd correct, cq was jij goed te traceren, door de deurwaarder?
Offline maax
Eendagsvlieg
zo 09 jun 2013, 23:42 Bericht 

WJM schreef:

Deurwaarders, belastingdienst en gemeentelijke belastingen hebben mij altijd zonder problemen kunnen vinden.

De oudste boete komt uit september 2009, de jongste uit eind 2010.

Ik wist dat ik boetes had, ik kreeg daar al die tijd geen post van, ik ben toen naar het politiebureau geweest. Ik had er volgens hun maar een. Wat moet ik nog meer doen als ik 2 jaar lang geen brief krijg en er bij de politie wordt beweerd dat ik maar 1 boete had openstaan? Ik ben notabene nog twee keer door de marechaussee gecontroleerd toen ik buiten europa vloog. "as clean as a whistle" ..

Nou wil ik best wel betalen, indien terecht uiteraard, maar ik ga binnen een week geen 1200 euro vinden, weten jullie mogelijkheden om deze betalingstermijn uit te stellen?
Offline shootme
Master
ma 10 jun 2013, 8:05 Bericht 
Bij het CJIB kun je geen betalingsregeling treffen. Misschien in de toekomst wel, maar daar heb je nu niets aan.

Maar je wist dus dat die boetes er waren, dus je hebt de beschikkingen tijdig (die vraag heb je niet beantwoord, dus ik doe een aanname) gekregen, maar heb je zelf weer weggegooid?

Dat je door de marechaussee bent gekomen kan zijn omdat er geen signalering stond des tijds.

Controleren of ze terecht zijn heeft geen zin, want de bezwaartermijn is na zoveel jaar echt wel over 8)

Ik zou onder wob alles opvragen.
 [ 5 berichten ]