Postingstijd interval gedetecteerd van 42.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 23 berichten ]
Offline NooitTeSnel
Master
wo 18 mei 2011, 23:17 Bericht 
Ik heb een foto met nummer "X / X" er in en een ijkrapport met nummer X, Y en Z voor MultaRadar C, Display en Smart Camera II. Ik ben met wat hulp van Furr tot dit verhaal gekomen:

Citaat:
Geachte heer,mevrouw,

Op [datum] jl. heb ik u kenbaar gemaakt bezwaar te willen maken tegen beschikking X, omdat ik niet geloof dat ik op zo snel gereden zou hebben. Ik kon mijn bezwaar destijds niet toelichten, omdat het voor mij niet helemaal duidelijk was waar u dacht dat ik te snel gereden zou hebben. Inmiddels heb ik van de Politie Utrecht een foto ontvangen waaraan ik kan zien om welke locatie het gaat. Ik heb de dag opgezocht in mijn agenda en ik geloof niet dat ik die dag daar te snel gereden heb. Helaas is de auto voor mijn auto op de foto niet zichtbaar (mogelijk doordat de camera scheef stond of op het verkeerde moment een foto maakte?), maar volgens mij reed er een vrachtauto en die zijn niet in staat om harder dan 80 te rijden.

Ik heb van de Politie Utrecht ook het ijkrapport voor de flitsapparatuur ontvangen en op internet opgezocht hoe ik kan zien of dat rapport juist is. Op de foto zijn namelijk twee nummers weergegeven: X / X, het eerste nummer staat voor de zogenaamde antenne-eenheid en het tweede nummer staat voor de camera met ingebouwde computer. Nu is deze combinatie echter helemaal niet de combinatie die het NFI op juistheid heeft gecontroleerd en gecertificeerd. In het rapport staat namelijk dat de combinatie van antenne-eenheid X met camera/computer Z getest is.

Via Google heb ik kunnen achterhalen dat de antenne-eenheid achter het kenteken van de auto waar de meting uit gedaan is geplaatst is. Dit staat ook, hoewel voor mij in eerste instantie niet helemaal duidelijk, in het rapport van het NFI. De camera met computer is aangesloten op die antenne-eenheid om zo samen tot een meting te komen. Ik snap nu ook waarom op het rapport van het NFI dus apart de antenne-eenheid en het camera/computer deel van de opstelling vermeld worden, deze onderdelen hebben immers allemaal een rol in de meting en moeten dus allemaal gecontroleerd worden.

Uit de nummers op de foto concludeer ik dus dat hier niet de opstelling gebruikt is zoals die door het NFI gecontroleerd en gecertificeerd is, maar een niet-geijkte opstelling. Dit verklaart dan ook dat er uit de meting een snelheid is gekomen waarvan ik weet dat ik die niet gereden heb. Ik verzoek u daarom de beschikking te vernietigen en het reeds betaalde boetebedrag terug te storten.

Toevoegingen / spelfoutjes / suggesties?
Offline Robin2
Master
wo 18 mei 2011, 23:31 Bericht 

NooitTeSnel schreef:
omdat ik niet geloof dat ik op zo snel gereden zou hebben

Hier heb je zelf wat weggehaald neem ik aan.

NooitTeSnel schreef:
maar volgens mij reed er een vrachtauto en die zijn niet in staat om harder dan 80 te rijden.

Op de foto of uit je herinnering? Je was er niet toch?

NooitTeSnel schreef:
Dit verklaart dan ook dat er uit de meting een snelheid is gekomen waarvan ik weet dat ik die niet gereden heb.

?
Je was er dus wel?
Offline NooitTeSnel
Master
wo 18 mei 2011, 23:39 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Hier heb je zelf wat weggehaald neem ik aan.

Tnx, moet inderdaad zijn "omdat ik niet geloof dat ik zo snel gereden zou hebben."

Robin_v_G schreef:
Op de foto of uit je herinnering? Je was er niet toch?

Ik was daar, want mijn auto staat heel groot op die foto :wink: Maar ik reed geen 110, ik reed hooguit 80, met een vrachtauto voor me.
Offline Robin2
Master
wo 18 mei 2011, 23:40 Bericht 

NooitTeSnel schreef:
Ik heb de dag opgezocht in mijn agenda en ik geloof niet dat ik die dag daar te snel gereden heb.

Ja, maar dan is dit onzin natuurlijk. Je zet toch achteraf in je agenda waar je te hard reed en waar niet?
Offline NooitTeSnel
Master
wo 18 mei 2011, 23:51 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Ja, maar dan is dit onzin natuurlijk. Je zet toch achteraf in je agenda waar je te hard reed en waar niet?

Ik bedoelde meer "ik weet het weer, want ik weet waar ik naar toe ging", lijkt dit je beter?

Citaat:
Ik heb in mijn agenda opgezocht welke dag dit precies was. Ik kan me herinneren dat ik die dag helemaal niet te snel gereden kan hebben, omdat er een vrachtauto voor mij reed en die kunnen niet harder rijden dan 80. Helaas staat die vrachtauto niet op de foto, omdat de foto erg ver naar links gemaakt is. Mogelijk doordat de camera scheef stond of op het verkeerde moment een foto maakte?
Offline Robin2
Master
wo 18 mei 2011, 23:52 Bericht 

Heb geen concrete ervaring met dit soort dingen, maar ik zou er als OvJ of rechter van in m'n broek piesen.
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 19 mei 2011, 0:10 Bericht 
NFI. Nederlands Forensisch Instituut :huh: :lol: :lol:
Ook dat nog O:)
Moet zijn: NMI. Nederlands Meet Instituut :wink:
Offline Robin2
Master
do 19 mei 2011, 0:15 Bericht 

Misschien zat er bloed op de camera?
Offline NooitTeSnel
Master
do 19 mei 2011, 0:18 Bericht 
CSI stelt snelheidsovertreding vast O:)
Offline spEEdy4fun
Master
do 19 mei 2011, 0:38 Bericht 
"Ik kon"
"ik geloof"
"Ik snap"

Ben heel even hier en geen tijd om dit om te toveren naar (beter) leesbaar en feitelijk helaas.

Zelf zou ik kiezen voor een zakelijke stijl met feiten, kort en bondig. Dat houdt het m.i. leesbaarder.

Just my personal opinion.
In ieder geval succes met je 'feest' zoals je het noemt ;)

Zelf ga ik dan toch liever voor dat tuinfEEstje van 18 juni ;)
Offline NooitTeSnel
Master
do 19 mei 2011, 9:02 Bericht 
spEEdy4fun schreef:
Zelf zou ik kiezen voor een zakelijke stijl met feiten, kort en bondig. Dat houdt het m.i. leesbaarder.

Ok, het leek mij slim om niet te onderlegd over te komen en de toon gewoon "burger met geen idee" te maken. Het zou ook zo kunnen:

Citaat:
Geachte heer,mevrouw,

Op [datum] jl. heb ik u kenbaar gemaakt bezwaar te willen maken tegen beschikking met nummer X. Op basis van de door mij ontvangen informatie zal ik bij deze mijn bezwaar aanvullen. Ik heb vastgesteld dat ik niet te hard heb kunnen rijden, omdat er een vrachtauto voor mij reed. Een vrachtauto is technisch niet in staat om harder dan 80 km/u te rijden, ik betwist daarom de meting.

Ik heb het ijkrapport van de gebruikte apparatuur en de foto opgevraagd. Op de foto zijn twee nummers weergegeven: X / X, het eerste nummer staat voor de antenne-eenheid en het tweede nummer staat voor de camera met ingebouwde computer. De combinatie wordt door het NMI geijkt. In de verklaring van het NMI worden de nummers X, Y en Z vermeld voor respectievelijk de antenne-eenheid, aanwijs-eenheid en de camera. De opstelling is dus niet gebruikt zoals die door het NMI geijkt is, dan had er immers X / Z op de foto moeten staan.

Omdat de apparatuur niet in de geijkte opstelling gebruikt is stel ik dat de meting onbetrouwbaar is. Ik verzoek u daarom de beschikking te vernietigen.
Offline Mrzinniz
Die hard
do 19 mei 2011, 10:17 Bericht 
Uit de nummers op de foto concludeer ik dus dat hier niet de opstelling gebruikt is zoals die door het NFI gecontroleerd en gecertificeerd is, maar een niet-geijkte opstelling.

zou ik van maken:

Uit de nummers op de foto concludeer ik dus dat de gebruikte opstelling in zijn geheel niet door het NMI gecontroleerd danwel gecertificeerd is.

En ik zou het geheel iets zakelijker houden.
Offline Mighty Mouse
Respect
vr 20 mei 2011, 18:44 Bericht 

Overigens zijn vrachtwagens in het algemeen prima in staat harder te rijden dan 80 km/u. Dit komt in de praktijk dusdanig vaak voor dat men vorig jaar de maximum snelheid voor personenauto's met aanhanger/caravan verhoogd heeft naar 90 km/u omdat deze combinaties, die zich keurig aan de maximum snelheid hielden, de te hard rijdende vrachtwagens in de weg zaten. :fp:
Offline fl
Master
za 17 dec 2011, 16:42 Bericht 

NooitTeSnel schreef:
Ik heb een foto met nummer "X / X" er in en een ijkrapport met nummer X, Y en Z voor MultaRadar C, Display en Smart Camera II. Ik ben met wat hulp van Furr tot dit verhaal gekomen:

Resultaat gehad?
Offline NooitTeSnel
Master
za 17 dec 2011, 19:10 Bericht 
Wacht nog op de kantonrechter. Inmiddels heb ik van een andere zaak de logfile waaruit blijkt dat inderdaad een andere opstelling is gebruikt dan in het ijkrapport. Maar voor de bovenstaande zaak weigert de politie Utrecht tot nu toe om de logfile aan te leveren. Kost ze wel al 1260 euro, maar nog steeds geen logfile :(

Als ik een uitspraak heb ga ik die hier zeker posten, dan hebben we eindelijk duidelijkheid over de fotonummers.
Offline Guppenklup
Master
zo 18 dec 2011, 11:43 Bericht 
fl schreef:
Resultaat gehad?

NooitTeSnel schreef:
Kost ze wel al 1260 euro

wat denk je zelf?
Offline NooitTeSnel
Master
zo 18 dec 2011, 13:38 Bericht 
Ik denk dat die logfile niet meer gaat komen, omdat daar heel duidelijk in staat dat de set niet klopt met het ijkrapport.
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 19 dec 2011, 17:18 Bericht 
Het argument van de logfile bij de rechter melden. Zeggen dat je die opgevraagd hebt maar nog niet gekregen.
Wijs op het belang van de gegevens uit de logfile en maak de verklaring van de fabrikant Jenoptic onderdeel van je pleitnota.
Grote kans dat de rechter de zaak opschort en de OvJ om de logfile vraagt.
De logfile zal het bewijs leveren dat de nummers op de foto niet kloppen zoals het van de fabrikant zou moeten.
Offline mwj
Master
ma 19 dec 2011, 20:06 Bericht 
NooitTeSnel schreef:
Wacht nog op de kantonrechter. Inmiddels heb ik van een andere zaak de logfile waaruit blijkt dat inderdaad een andere opstelling is gebruikt dan in het ijkrapport. Maar voor de bovenstaande zaak weigert de politie Utrecht tot nu toe om de logfile aan te leveren. Kost ze wel al 1260 euro, maar nog steeds geen logfile

Als ik een uitspraak heb ga ik die hier zeker posten, dan hebben we eindelijk duidelijkheid over de fotonummers.

Bij Utrecht heb je daar een zware dobber, ben nu nog steeds bezig met een bezwaar daar om een logfile boven tafel te krijgen. Ze vragen nu om voorbeelden van ee logfile omdat ze het zelf echt niet weten :fp:
Offline dna
Master
ma 19 dec 2011, 21:07 Bericht 
Nogmaals nooittesnel, het is het NMI en niet het NFI zie opmerking van barbertje hierboven. Voor betekenis vb beide afkortingen
Offline NooitTeSnel
Master
di 20 dec 2011, 11:14 Bericht 
dna schreef:
Nogmaals nooittesnel, het is het NMI en niet het NFI zie opmerking van barbertje hierboven. Voor betekenis vb beide afkortingen

:huh: dat schreef ik 7 maanden geleden idd in één brief fout, maar bedankt voor je input (f)
Offline NooitTeSnel
Master
di 31 jan 2012, 21:22 Bericht 
*neemt aanloopje... SCHOP!* en hij staat weer bovenaan :)

Ik heb antwoord van de OvJ: De nummers op de foto moeten volgens hem hetzelfde zijn, want één nummer is er in gezet door het NMI (niet NFI, ik weet het) en de andere wordt er in gezet door de software. Dat ze overeenkomen is dus het bewijs dat alles correct aangesloten is.

Hoeveel foto's hebben we waar ze verschillend zijn?
Offline Furr
Master
di 31 jan 2012, 22:08 Bericht 
We hebben foto's waar ze verschillend zijn ja ;)
 [ 23 berichten ]