Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
Offline Lisa007
Eendagsvlieg
zo 04 dec 2011, 17:59 Bericht 

Kan iemand mij van advies voorzien wat te doen in dit geval?

Op 21 oktober heb ik geparkeerd in Amstelveen Centrum omdat ik even naar de winkel moest. Er is een rijstrook aan parkeerplaatsen beschikbaar, echter is het laatste parkeervak blijkbaar een laden en lossen parkeervak. Ik heb nooit geweten dat je daar niet kon parkeren dus ik heb aldaar geparkeerd (omdat het elders vol stond) en ik heb netjes een parkeerkaart gekocht voor een half uurtje. Ik kwam op tijd terug en zag toen de aankondiging van beschikking op mijn voorruit. Meteen ben ik naar het politiebureau gelopen aan de overkant van parkeerplaats omdat de boete nog vers uitgeschreven was. Aldaar was een politie agente zo vriendelijk om de parkeerwachter voor me te bellen. Deze kwam enkele tellen later binnen en ik legde hem uit dat ik absoluut niet wist dat ik daar niet mocht parkeren, dat bewijst mijn parkeerkaartje wel. Hij vertelde me toen dat hij het wel begreep maar dat het niet meer mogelijk was om de boete uit het systeem te halen, het systeem is tegenwoordig digitaal etc en vroeger ging dat op papier en kon hij het papiertje vernietigen voordat het in een soort database kwam. Nu kon ik volgens hem het beste een bezwaarschrift indienen en uitleggen wat er gebeurd is, maar ik denk niet dat ik verder kom met een bezwaarschrift waarin ik toegeef dat ik verkeerd geparkeerd heb en waarin ik verzoek hun hand over het hart te strijken. Wat zijn de mogelijkheden?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Lisa
Offline Barbertje
FS Juridisch
zo 04 dec 2011, 19:19 Bericht 
Je mag inderdaad niet parkeren op een laden/lossen plaats, ook niet met een betaalkaartje.
Bezwaar wordt dus moeilijk.
Eerst maar eens wachten wat voor post je van het CJIB gaat krijgen.
Is het een Mulderbon dan zou je je verlies kunnen nemen en deze maar gewoon te betalen.
Een officier van justitie haalt z'n hand niet over het hart. Heel misschien een kantonrechter, maar reken daar niet op.
Is het echter een Strafbeschikking (dat kan in Amsterdam) dan moet je goed opletten. Dit valt onder het Strafrecht en is veel zwaarder. Je kunt zo een strafblad voor de periode van 5 jaar krijgen.
Bij een Strafbeschikking moet je beslist iets doen en binnen 14 dagen verzet (=bezwaar) hiertegen indienen. Doe je dat niet dan wordt de Strafbeschikking na 14 dagen onherroepelijk met de hier aangegeven consequenties.

We kennen gelukkig het "wobben" . Hiermee kun je de onderliggende bewijslast opvragen. Zou kun je bekijken of de parkeerwachter of justitie fouten hebben gemaakt.

Even wachten dus op de post uit Leeuwarden.
Offline Lisa007
Eendagsvlieg
zo 04 dec 2011, 22:43 Bericht 

Beste Barbertje,

bedankt voor je post. Ik heb al een beschikking gekregen en er staat bovenaan de brief een M dus het is een Mulder beschikking. Ik begrijp uit jouw reactie dat ik dus onderliggende bewijslast moet vragen (ik heb hier op het forum al voorbeelden van dergelijke brieven gezien) in mijn bezwaarschrift?

Groetjes,

Lisa
 [ 3 berichten ]