Postingstijd interval gedetecteerd van 40.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 40 berichten ]
Offline BMW-gek
Master
wo 18 jan 2012, 17:29 Bericht 
En toen waren wij weer eens de sigaar. Liefje was even vergeten te melden dat hij de wekker had uitgezet en zo ben ik dus met een duizelingwekkende vaart van 89 km/u gecorrigeerd langs de radar gedendert om 06.41. :fp:

Is me al eens eerder overkomen. Betreffende topic Toen geseponeerd gekregen dus weer een WOB-verzoek ingediend.

Als antwoord hierop heeft Politie Friesland deze brieven gestuurd.

Afbeelding

Afbeelding

Verder opgevraagd bij Politie Friesland:

- Radarverzamelstaat
- Het certificaat waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de opsporingsambtenaar die de radarapparatuur bediende hiervoor ook was gekwalificeerd ten tijde van de meting
- Het complete ijkrapport
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant
- De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant
- Een verklaring waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de gebruikte meetapparatuur in overeenstemming met de voorschriften geplaatst en bediend werd en dat deze volgens de voorschriften werkte en afgesteld en/of uitgelijnd stond op het moment van de meting
- De foto (op originele grootte) van de genoemde overtreding, voorzien van datum en tijdstip

De aktes van aanstelling heb ik ontvangen, net zoals de radarverzamelstaat maar de rest wordt niet verstrekt omdat deze onder WPG vallen. :huh:

Bij het CVOM heb ik brondocument en proces verbaal opgevraagd maar nog niks over gehoord helaas. Alle brieven heb ik aangetekend verstuurd en ik heb mijn oude bezwaar uit het topic hergebruikt.

Hoe moet ik antwoorden op de brief van Politie Friesland is eigenlijk mijn voornaamste vraag in deze.
Offline umpire
FS medewerker
wo 18 jan 2012, 17:32 Bericht 
[OffTopic]
BMW-gek maar veranderen in BMW-crimineel 8)
[/OffTopic]
Offline BMW-gek
Master
wo 18 jan 2012, 17:34 Bericht 
:oops: Maar ik was niet de enige hoor. Voor mij en achter mij reden ze net zo hard. O:)

En welke idioot gaat er nou om 6 uur 's morgens op een doorgaande route staan met zijn apparatuur :fp:
Offline Maserati Teun
FS medewerker
wo 18 jan 2012, 17:40 Bericht 
BMW-gek schreef:
En welke idioot gaat er nou om 6 uur 's morgens op een doorgaande route staan met zijn apparatuur :fp:

Dat kan maar 1 soort zijn. :duh: :duh:
Offline just me
Master
wo 18 jan 2012, 20:33 Bericht 
Maserati Teun schreef:
Dat kan maar 1 soort zijn.

Hetzelfde soort wat camouflagenetten gebruikt om hun controle te verbergen: de echte fanatiekeleningen, de die-hards die voor dag en dauw opstaan om de snelheidscriminelen op te sporen en daarmee een constructieve bijdrage leveren aan de verbetering van de verkeersveiligheid.
Offline umpire
FS medewerker
wo 18 jan 2012, 20:38 Bericht 
just me schreef:
Hetzelfde soort wat camouflagenetten gebruikt om hun controle te verbergen: de echte fanatiekeleningen, de die-hards die voor dag en dauw opstaan om de snelheidscriminelen op te sporen en daarmee een constructieve bijdrage leveren aan de verbetering van de verkeersveiligheid.

Daar lopen er in M-W Brabant ook een paar van in het rond...
Offline MarcoV
FS medewerker
wo 18 jan 2012, 23:04 Bericht 
umpire schreef:
Daar lopen er in M-W Brabant ook een paar van in het rond...

Camouflagenetten nog nooit gezien in MW-Brabant. Doen ze alleen in ZHZ volgens mij.
Offline NooitTeSnel
Master
wo 18 jan 2012, 23:08 Bericht 
MarcoV schreef:
Camouflagenetten nog nooit gezien in MW-Brabant. Doen ze alleen in ZHZ volgens mij.

VHT Utrecht doet het ook op de N230 bij het monument, als ie niet in dat verstop-kastje van ze zit :schudnee:
Offline Aanhanger
Master
wo 18 jan 2012, 23:21 Bericht 
MarcoV schreef:
Camouflagenetten

Recent nog in Flevoland, over de achterkant van de flitsbus welteverstaan.
Stond ergens hier op het forum, kan het zo gauw niet terugvinden.
Offline MarcoV
FS medewerker
wo 18 jan 2012, 23:59 Bericht 
Aanhanger schreef:
Recent nog in Flevoland, over de achterkant van de flitsbus welteverstaan.
Stond ergens hier op het forum, kan het zo gauw niet terugvinden.

Zie die foto graag nog een, maar misschien weer ff ontopic gaan? :wink:
Offline Aanhanger
Master
do 19 jan 2012, 0:12 Bericht 
Geen foto, was deze:
post2653668.html#p2653668
Offline BMW-gek
Master
vr 20 jan 2012, 5:57 Bericht 
Camouflagenetten zijn er niet aan te pas gekomen, hij verstopt dat ding gewoon in de bosjes.

Maar mijn vraag is eigenlijk nog niet beantwoord. Wat is mijn volgende stap op de brief van Politie Friesland?
Offline edjejanssen
Weet de weg
di 24 jan 2012, 11:37 Bericht 
Kom op jongens, help BMW-gek nou ff met zijn vraag.....ik weet het helaas niet.
Offline Gendrikje
Die hard
di 24 jan 2012, 11:49 Bericht 
Die O. Jonkman toch, ik zet altijd in mijn brief:

Citaat:
Op grond van artikel 7 lid 2 Wet Openbaarheid van Bestuur verzoek ik u het toezenden per post te doen geschieden op onderstaand adres en mij niet door te verwijzen naar mijnpolitie.nl zonder de documenten, waar ik in dit WOB-verzoek ook om vraag, te openbaren. Hiertegen maak ik dan ook bij voorbaat bezwaar. Daarnaast mag niet verwacht worden dat elke burger de beschikking heeft over een internet verbinding en digi-d. Wel heeft elke burger recht op openbaarheid van gegevens, ook burgers zonder internet of digi-d. Voor zover nodig beroep ik mij op het gelijkheidsbeginsel, gezien de politie aan anderen wel op verzoek de documenten op papier toezend.

en meneer/mevrouw Jonkman stuurt alles netjes per post. Behalve die ene keer dat ik het niet mee stuurde. :honger:

Daarvoor is het nu te laat, je moet in bezwaar. Op mijnpolitie staan inderdaad niet alle gegevens.
Geef in dit bezwaar aan dat op mijnpolitie.nl niet alle documenten staan waarom je vraagt en je, je beroept op het gelijkheidsbeginsel omdat anderen wel op verzoek de gevraagde documenten krijgen en wel per post.

Vervolgens wordt je bezwaar gegrond verklaard en krijg je het alsnog, maar mogelijk wel veel te laat voor een inhoudelijk bezwaar naar het CVOM.
Offline flozzy
Pro
di 24 jan 2012, 11:54 Bericht 
Citaat:
Bezoekadres: Rademarkt

Toen ik de eerste keer heel snel las, zag ik Radarmarkt staan :fp: :roflol:
Offline viffer
Master
di 24 jan 2012, 19:08 Bericht 

Je kunt ook stellen dat jij geen toegang hebt tot het BVS en dat ook niet wenst te hebben gezien de beveiligingslekken die regelmatig aan het licht komen.
Offline BMW-gek
Master
wo 15 feb 2012, 17:34 Bericht 
*Even afstoffen*

Ondertussen ingebreke stelling naar het CVOM aangetekend verstuurd. Dwangsom is vandaag begonnen te lopen. Een bezwaarschrift naar politie Friesland betreft WPG, nog niets op gehoord.
Gisteren plofte eindelijk de ontvangsbevestiging van mijn bezwaarschrift op de mat.

Enigste vraag die ik heb en niet uitkom is dat ik 2 weken geleden het bezwaarschrift voor het WPG heb verstuurd. Kan ik politie Friesland nu ook ingebreke stellen voor het niet beslissen op mijn WOB-verzoek? Ik heb maar een deel ontvangen waar ik om heb gevraagd. Hoe werkt dat?
Offline BMW-gek
Master
di 27 maart 2012, 15:29 Bericht 
BMW-gek schreef:
Een bezwaarschrift naar politie Friesland betreft WPG, nog niets op gehoord.

Dit is inmiddels 8 weken terug en nog niets van gehoord. Gewoon een standaard ingebrekestelling versturen lijkt mij?
Offline mwj
Master
di 27 maart 2012, 17:43 Bericht 
Zonder bericht dat je bezwaarschrift voor een commissie komt of is verdaagd met 6 weken, staat er gewoon 6 weken beslistermijn voor een bezwaarschrift, dus in dat geval ingebreke stellen :thumb:
Offline BMW-gek
Master
di 27 maart 2012, 18:09 Bericht 
:thumb:
Offline Scooper
Respect
vr 30 maart 2012, 19:57 Bericht 

Heb jij trouwens politie Friesland gefaxt of gewoon een brief gestuurd?

Bij mij hebben ze eerst netjes op verzoek gereageerd en nu het bij dwangsommen komt zeggen ze ineens dat ik alleen per post brieven mag sturen. Ik probeer dus wat 'gelijkheidsbeginsel' te vinden...
Offline BMW-gek
Master
za 31 maart 2012, 0:14 Bericht 
Ik heb alles aangetekend verstuurd naar ze. Lees dit topic even door. Het CVOM heeft er ook wat moeite mee :wink:
En voor eventuele verdere vragen heb je gelijk het juiste topic :thumb: succes :colaatje:
Offline BMW-gek
Master
za 21 apr 2012, 9:34 Bericht 
:roll: En toen kreeg ik deze brief als gevolg van het innen van de dwangsom. En begin ik mezelf toch af te vragen of zij het snappen of ik :huh:

Afbeelding

Goed 30 januari ingebrekestelling verstuurd, ze geven aan dat het 1 februari is ontvangen. Op 15 februari begint de dwangsom te lopen maar CVOM rekent vanaf 16 maart tot 29 maart. Overigens liep de dwangsom af op 28 maart. :/

Dat wordt dus in bezwaar, maar wat moet er in staan? Heeft iemand een voorbeeldbrief voor mij? Deze stap is compleet nieuw voor mij.
Offline Sixty9
Master
za 21 apr 2012, 18:09 Bericht 
Typootje denk ik. 16-2 ipv 16-3

1-2 ontvangen is 16-2 eerste dag dwangsom (dag na ontvangst start 14 dagen termijn).

Gewoon even bellen om het te corrigeren naar de periode 16-2 t/m 29-3 = precies 6 weken en dus €1260

:woop:
Offline Hideyoshi
Master
za 21 apr 2012, 18:13 Bericht 
@ BMW-gek: je kunt doen wat Sixty9 zegt, dus even bellen en vragen of het herzien kan worden. Je kan ook formeel bezwaar maken bij het College van Procureurs-Generaal of eerst even bellen en als dat niet lukt alsnog bezwaar.

Laat even weten wat je wilt doen, dan typ ik wel een bezwaarschriftje als dat nodig is en zet het op een pb.
Offline Sixty9
Master
za 21 apr 2012, 18:20 Bericht 
Zou eerst bellen = minste moeite en het snelst :wink:
Offline Hideyoshi
Master
za 21 apr 2012, 18:24 Bericht 
Zeker! Maar afgelopen vrijdag was het een ramp... ik zat eerst minimaal 10 minuten in de wacht en heb toen de hoorn er maar op gelegd en de betreffende medewerker maar een mailtje gestuurd.
Offline BMW-gek
Master
za 21 apr 2012, 19:05 Bericht 
Ik bel wel even. Alleen zijn die medewerkers er nog wel zo rond 16.30?
Offline Hideyoshi
Master
za 21 apr 2012, 19:09 Bericht 
Jawel hoor, tot 17:00.
Offline BMW-gek
Master
za 21 apr 2012, 19:09 Bericht 
Oke, ik probeer dat even en mocht het niet lukken dan laat ik het even weten :thumb:
Offline NiksNut
Pro
zo 22 apr 2012, 10:07 Bericht 
BMW-gek schreef:
:roll: En toen kreeg ik deze brief als gevolg van het innen van de dwangsom. En begin ik mezelf toch af te vragen of zij het snappen of ik :huh:

Ik zou, als ik jou was, je achternaam in de aanhef van die brief ook even verwijderen
Offline BMW-gek
Master
zo 22 apr 2012, 10:19 Bericht 
NiksNut schreef:
Ik zou, als ik jou was, je achternaam in de aanhef van die brief ook even verwijderen

:fp: Compleet over het hoofd gezien....

Afbeelding
Offline BMW-gek
Master
ma 23 apr 2012, 15:42 Bericht 
Net CVOM aan de telefoon. Brief staat niet in het systeem en degene die daar over gaat is er morgen weer. Weer even terugbellen dus.
Offline BMW-gek
Master
di 24 apr 2012, 15:54 Bericht 
Net weer gebeld en nog telefonisch gevraagd of ze de gevraagde documenten willen sturen omdat ik deze nog niet ontvangen heb.
Dan de beslissing op de dwangsomregeling heb ik aangegeven dat deze niet klopt. Deze willen ze herzien nadat ik daar bezwaar tegen heb gemaakt. :roll:
Als Hideyoshi een bezwaarschrift zou willen maken of kan vertellen wat er ongeveer in moet staan is dat ook rond.
Offline Sixty9
Master
di 24 apr 2012, 16:04 Bericht 
Lijkt mij niet zo lastig:

Hierbij maak ik bezwaar tegen uw beslissing van xx-xx-2012 met kenmerk xxxxxxxxxx

Mijn ingebrekestelling gedateerd 30 januari 2012 is door u ontvangen op 1-2-2012. Dit betekend dat de 14 dagen termijn, om alsnog te beslissen op het verzoek, heeft gelopen tot en met 15-2-2012. Aangezien ik ook binnen deze termijn geen beslissing heb ontvangen is op 16-2-2012 de dwangsomperiode ingegaan en niet op 16-3-2012 zoals u stelt. Ik verzoek u de dwangsom over de juiste periode vast te stellen.

Handtekening eronder en faxen.

:wink:

Of als het via Cpg moet:

Hierbij maak ik bezwaar tegen de beslissing van de CVOM d.d. xx-xx-2012 met kenmerk xxxxxxxxxx

Mijn ingebrekestelling gedateerd 30 januari 2012 is door de CVOM ontvangen op 1-2-2012. Dit betekend dat de 14 dagen termijn, om alsnog te beslissen op het verzoek, heeft gelopen tot en met 15-2-2012. Aangezien ik ook binnen deze termijn geen beslissing heb ontvangen is op 16-2-2012 de dwangsomperiode ingegaan en niet op 16-3-2012 zoals de CVOM stelt. Ik verzoek u de CVOM de dwangsom over de juiste periode vast te laten stellen.

Handtekening eronder, kopie beschikking erbij en faxen maar.

Offline Cygnum
Pro
di 24 apr 2012, 16:17 Bericht 
Sixty9 schreef:
Hierbij maak ik bezwaar tegen uw beslissing van xx-xx-2012 met kenmerk xxxxxxxxxx

Mijn ingebrekestelling gedateerd 30 januari 2012 is door u ontvangen op 1-2-2012. Dit betekent dat de termijn van 14 om alsnog te beslissen op het verzoek, heeft gelopen tot en met 15-2-2012. Aangezien ik ook binnen deze termijn geen beslissing heb ontvangen is op 16-2-2012 de dwangsomperiode ingegaan en niet, zoals u stelt, op 16-3-2012. Ik verzoek u de dwangsom over de juiste periode vast te stellen.

Even de spelfouten en zinsbouw aangepast (f)
Offline Sixty9
Master
di 24 apr 2012, 16:25 Bericht 
Was even in de haast om aan te geven dat het niet zo lastig hoeft te zijn........ spelfouten kon ik niet ontdekken O:)

Strekking blijft hetzelfde :wink: 16-2 ipv 16-3

Als we elkaar dan toch aan het corrigeren zijn:

Citaat:
Dit betekent dat de termijn van 14 om alsnog te beslissen op het verzoek,

Dit betekent dat de termijn van 14 dagen om alsnog te beslissen op het verzoek,
Offline Cygnum
Pro
di 24 apr 2012, 16:39 Bericht 
Ah, ik dacht al: wat doet die 'dagen' hier op m'n bureau? :[
Offline Sixty9
Master
di 24 apr 2012, 16:49 Bericht 
Offline BMW-gek
Master
wo 09 mei 2012, 12:29 Bericht 
Was gelukt met de hierboven gedeelde bezwaarschrift.
 [ 40 berichten ]