Pagina 1 van 2  [ 67 berichten ]
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 04 jan 2012, 19:11 Bericht 
Kom je lekker thuis, wordt ik gefeliciteerd door mijn vader: "Gefeliciteerd, jongen, je bent eindelijk toegetreden tot de wereld der mannen.".

Yep, ze hebben me. Mulder boete, overschrijding van 31 km/h op de snelweg. Gekke is, ik ben niet door Flitsnav gewaarschuwd en ik las het ook niet op de website.

Het was op de A29 tussen de afslag Barendrecht en de Heinenoordtunnel op 27 December 2011 om 20:48.

Aangezien de auto op me pa z'n naam staat, zou ik graag de rode lijn willen hebben in hulp van dit proces hoe nu verder.

Als ik hem gemaakt heb, betaal ik wel. Ik heb echter een flauw vermoeden dat ik het niet gedaan heb.

Wie kan mij soelaas bieden en mij in dit traject begeleiden?

P.S.: Waar staat dat topic voor het starten van de WOB?
Offline umpire
FS medewerker
wo 04 jan 2012, 20:19 Bericht 
Op 27-12 is er bij FS geen controle gemeld op de A29 :cry:
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 04 jan 2012, 20:31 Bericht 
umpire schreef:
Op 27-12 is er bij FS geen controle gemeld op de A29

he, jammer, toch weer die ene rotte appel ertussen.

Nah jah, jammer.
Offline just me
Master
wo 04 jan 2012, 20:33 Bericht 
Ownedbylag schreef:
Het was op de A29 tussen de afslag Barendrecht en de Heinenoordtunnel op 27 December 2011 om 20:48.

Dat is een ruime omschrijving. Wat staat er op de beschikking? Was het wel een radarcontrole?

Je kunt nu beginnen met het opvragen van de gegevens onder de WOB om de informatie te verzamelen waarmee je je eventuele bezwaar kunt onderbouwen. In dit Muler geval betekent het 1 brief naar het CVOM voor het zaakoverzicht en de foto en één brief naar de betreffende politie organisatie (in dit geval het KLPD) voor de foto, ijkrapport, radarverzamelstaat en overige gegevens. Er staan al vele voorbeeldbrieven hier op het forum.
Offline Furr
Master
wo 04 jan 2012, 21:07 Bericht 
Flitsfoto? Zo nee? Dan heeft een agent je kenteken opgeschreven, dáár kom je zeer makkelijk onderuit. ;)
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 04 jan 2012, 21:19 Bericht 
Ik zal morgen even de mooie brief scannen, ik heb thuis geen scanner.

en effekes postzegels halen.
Offline bruintje beer
Master
wo 04 jan 2012, 21:27 Bericht 
Ownedbylag schreef:
ik heb thuis geen scanner.
Toch wel een fototoestel?
Offline Bounty
Die hard
wo 04 jan 2012, 22:01 Bericht 

:o Postzegels doen we hier niet aan. A faxen voor bewijs van verzending en anders
B Antwoordnummer je betaald toch niet voor niks administratiekosten.
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 04 jan 2012, 22:52 Bericht 
Ik heb geen fax en ik ken ook niemand die er 1 heeft, behalve het werk, maar daar ken iedereen bij, dus ik weet niet of ze dan ook op het faxnummer dan gaan terugfaxen.

In ieder geval, camera is wel een goed idee. Geen uitstekende kwaliteit en ook niet volledig, maar, ik geloof, wel het belangrijkste.

Vraagje tussendoor, kan ik het wob proces direct starten of moet ik eerst betalen? Moet ik tevens trouwens gemachtigd worden (auto staat niet op mijn naam) voordat ik kan wobben?

Afbeelding
Offline Bounty
Die hard
wo 04 jan 2012, 23:10 Bericht 

www.xoip.com kan je in PDF faxen per 0,15 per pagina een faxbevestiging in je mailbox. Voor bezwaar moet je zekerheid stellen voor de uiterste betaaldatum, dit staat los van je wobverzoek. Ja je kan met je wobverzoek/bezwaar/beroep gewoon een briefje meesturen, hierbij machtig ik .... met handtekening van de kentekenhouder.

CVOM
Antwoordnummer 53043
3503 VB Utrecht

Fax Nr CVoM : 030 - 2903870
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 04 jan 2012, 23:23 Bericht 
Bounty schreef:
Voor bezwaar moet je zekerheid stellen voor de uiterste betaaldatum,

Kan je dit nader uitleggen s.v.p.?
Offline Bounty
Die hard
wo 04 jan 2012, 23:26 Bericht 

Anders wordt je bezwaar niet in behandeling genomen en niet ontvankelijk verklaard. Zekerheid = betalen.

Je wobverzoek kan wel zonder zekerheid te stellen.
Offline Trasher
Master
wo 04 jan 2012, 23:51 Bericht 
Haal nog ff het zaaknummer weg uit de foto.....
Offline 944 guy
Master
wo 04 jan 2012, 23:52 Bericht 
Bounty schreef:
Voor bezwaar moet je zekerheid stellen voor de uiterste betaaldatum,

Dat is hier nog niet aan de orde toch? TS heeft een muldertje (snelweg, dus Vmax + 40 is pas een T). Ik zie op google maps dat daar wel een Vmax van 100 geldt. Trouwens: bij het uitblijven van betalen in geval van een T ga je sowieso naar de rechter: dus ook geen zekerheidsstelling.
Kortom TS: zekerheidsstelling (dus vooraf betalen voor de kantonrechter) is m.i. nog niet aan de orde.
Offline Aanhanger
Master
wo 04 jan 2012, 23:55 Bericht 
Zekerheidstelling is pas aan de orde als je in beroep wilt nadat het bezwaar door de OvJ is afgewezen.
Offline MoNo_eGo
Master
do 05 jan 2012, 0:31 Bericht 
Tussen afslag Bdrech en de tunnel zit niet veel , de enigste plek die ik me kan bedenken is net voor de tunnel ,
gezien het set nummer is het een camera geweest.

Ik weet wel dat ze vanaf de andere kant regelmatig vlak voor de tunnel achter die slagboom staan ...
Offline Sandeman
FS medewerker
do 05 jan 2012, 7:17 Bericht 
Goeie titel O:)

juridisch/ladies-and-gentlemen-they-got-me-t52850.html
Offline ikkeke
Master
do 05 jan 2012, 9:26 Bericht 
Ben wel benieuwd naar de foto en exacte locatie want ik rijd daar ook met een zeer grote regelmaat en toch zeker geen 100 indien het wegbeeld dat toelaat, maar een controle daar ken ik niet.

WOB naar CVOM voor zaakoverzicht en politie voor overige zaken zoals foto, radarverzamelstaat enzo. IJkrapport kun je hier vinden en aktes van aanstelling hier...
Wanneer je zaakoverzicht en foto's binnen hebt kun je controleren of dit allemaal klopt, of hier de foto's neerzetten, dan kunnen wij daarbij helpen (f)
Offline Appeltje
Master
do 05 jan 2012, 13:35 Bericht 

Ze staan nogal eens tussen de snelweg en de afrit Barendrecht in... in het gras net na de splitsing (dus net na het puntstuk). Vooral in het donker zie je ze dan echt nauwelijks.
Offline bruintje beer
Master
do 05 jan 2012, 18:00 Bericht 
Sandeman schreef:
Goeie titel
Ouwe olifant :D
Offline Ownedbylag
Die hard
do 05 jan 2012, 19:47 Bericht 
Effekes een vraagske, ik zag het echter net.

Heel vaak zie ik in de brieven dat er wordt verstuurd naar de officier van justitie, omdat dit in hun brief staat. Bij mij echter staat er Unit Mulder en geen OvJ.

Toch sturen naar de OvJ of naar Unit Mulder?

Tevens, voor een brief naar de betreffende politie (driebergen), heeft iemand een fax nummer hiervan? Ik heb alleen de volgende gegevens.

Unit Driebergen 
Hoofdstraat 54
3972 LB Driebergen
Postbus 100
3970 AC Driebergen
Telefoon: 0343 - 53 53 53  

Edit: concreet antwoord, nu betalen: ja of nee?
Offline just me
Master
vr 06 jan 2012, 10:19 Bericht 
Ownedbylag schreef:
Toch sturen naar de OvJ of naar Unit Mulder?

Het is een Mulder overtreding, dus niet naar de OvJ sturen (dit alleen bij Transacties) maar naar het CVOM Unit Mulder.

Ownedbylag schreef:
Tevens, voor een brief naar de betreffende politie (driebergen), heeft iemand een fax nummer hiervan?

Driebergen valt onder Utrecht, daar kan ik ook geen faxnummer van vinden.

Ownedbylag schreef:
Edit: concreet antwoord, nu betalen: ja of nee?

Het gaat om een Mulder overtreding, dus wel betalen. Wordt je beroep gegrond verklaard, dan krijg je je geld terug. Tevens moet je toch eerst betalen als je de zaak wil laten voorkomen bij de rechter (de zekerheidsstelling) na het ontvangen van de standaard ongegrond verklaring van de OvJ.
Online Uwe Alzaligheid
Master
vr 06 jan 2012, 16:38 Bericht 
Nu betalen, ja of nee.

Nu betalen KAN al wel. Het heeft het voordeel dat je geen risico loopt op niet-ontvankelijkheid wegens te-laat-betalen als je, nadat jouw bezwaarschrift bij de OvJ volautomagisch ongegrond verklaard is, in beroep wilt bij de kantonrechter. Als je jouw bezwaar bij de OvJ of jouw beroep bij de kantonrechter wint komt het geld vanzelf terug.

Nu betalen HOEFT nog niet. Formeel hoef je een Mulder-beschikking, als jij in bezwaar gaat, pas te betalen nadat de OvJ jouw bezwaar ongegrond verklaard heeft. Tevens is het noodzakelijk om bij een Mulder-beschikking 'zekerheid te stellen' (= de boete alvast voor te schieten) als je tegen de ongegrond-verklaring in beroep gaat bij de kantonrechter.

Meestal wordt aangeraden een Mulder-beschikking alvast te betalen, maar dat is een eigen keuze.

Succes ermee.
Offline Ownedbylag
Die hard
za 07 jan 2012, 3:23 Bericht 
Zo, Faxje verstuurd naar Unit Mulder, faxbevestiging binnen! :thumb: Nadat ik geslapen heb, effekes langs de Rabobank, me Random Reader geeft aan: Defect! Das #7 in 2 jaar tijd en wop! voorschietertje voor de roverheid.

Afwachten maar!
Offline Flep9
Master
za 07 jan 2012, 10:33 Bericht 
Unit Driebergen is KLPD. Nummer dat opengesteld is voor de WOB staat op de voorpagina van politie.nl/KLPD.
Offline just me
Master
za 07 jan 2012, 12:37 Bericht 
^Tuurlijk. Er is gewoon één faxnummer voor de KLPD. Is wat anders dan bij een regionaal VHT.
Offline Jazzy
Weet de weg
za 07 jan 2012, 12:47 Bericht 

Als je ladies zegt moet je ook gentlemen zeggen en niet gentleman :wink:

Maar goed dat er geen wegwerkzaamheden waren, dan was het nog net iets zuurder. Desalniettemin zeker de moeite waard om te WOBben.
Offline Ownedbylag
Die hard
zo 08 jan 2012, 2:27 Bericht 
Jazzy schreef:
Maar goed dat er geen wegwerkzaamheden waren, dan was het nog net iets zuurder. Desalniettemin zeker de moeite waard om te WOBben.

Hier hou ik gelukkig rekening mee. Bij aangepaste snelheid pas ik me ook aan... +40 uiteraard, maar toch, wegwerkzaamheden 90 = 130 voor mij.

effekes nog een vraagske, ik heb het wob stappenplan gevolgd wat op de website staat onder juridisch, maar daar stond dat ik alleen een fax hoeft te sturen naar Unit Mulder (of eigenlijk OvJ).

Moet ik dezelfde brief dan ook nog sturen naar de KLPD?
Offline umpire
FS medewerker
zo 08 jan 2012, 4:22 Bericht 
just me schreef:

Driebergen valt onder Utrecht, daar kan ik ook geen faxnummer van vinden.

Is KLPD, dus Driebergen 8) 8)
Offline bijzonderling
Nieuwkomer
zo 08 jan 2012, 15:01 Bericht 

just me schreef:
Het is een Mulder overtreding, dus niet naar de OvJ sturen (dit alleen bij Transacties) maar naar het CVOM Unit Mulder.

Art. 6. lid 1 Wahv: "Tegen de oplegging van de administratieve sanctie kan degene tot wie de beschikking is gericht, beroep instellen bij de officier van justitie in het arrondissement waar de gedraging is verricht."

Je stelt beroep tegen de beschikking bij de officier. Wobben e.d. kan gewoon naar de CVOM, het CJIB of een ander bestuursorgaan in het algemeen, waarbij je dus niet hoeft te verwijzen naar de functionaris. Het mag zo zijn dat het centraal verwerkt wordt door de CVOM, maar de wet stelt altijd nog dat de Officier beslist over het beroep. Derhalve lijkt het mij logisch dat je je beroep ook aan de Officier richt.

Nadat je beroep is afgewezen kun je in beroep gaan bij de kantonrechter (art. 9 e.v. Wahv) en daarna beroep bij het Hof in Leeuwarden (art. 14 e.v. Wahv).

Niet dat het verder erg veel uitmaakt, als je er maar duidelijk in zet dat het een beroepschrift is tegen een opgelegde administratieve sanctie (beschikking), daarbij het beschikkingsnummer vermeldt en de overige vereisten die staan weergegeven op dat geschrift van het CJIB dan komt het allemaal wel goed.
Offline Ownedbylag
Die hard
zo 08 jan 2012, 23:06 Bericht 
Ik heb gewoon de brief gekopieërd en de zwarte onderdelen aangepast in de wob stappenplan.
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 11 jan 2012, 20:14 Bericht 
Ownedbylag schreef:

effekes nog een vraagske, ik heb het wob stappenplan gevolgd wat op de website staat onder juridisch, maar daar stond dat ik alleen een fax hoeft te sturen naar Unit Mulder (of eigenlijk OvJ).

effekes mezelf quoten, is er iemand die mij nog eventjes dit verlossende antwoord kan geven, zodat ik de komende 3 weken even rustig ken slapen? Je krijgt een bloemetje van mij (f)

'tis eerste hoge boete, dus weet het nog niet allemaal :cry:
Offline MarcoV
FS medewerker
wo 11 jan 2012, 21:00 Bericht 
umpire schreef:
Op 27-12 is er bij FS geen controle gemeld op de A29

Wel gemeld, maar niet verwerkt. Was er toen niet dus weet de reden daarvan niet:

flitser a29 voor heijnenoord tunnel van rotterdam richting numansdorp 27/12/11 21:07:34

Ik vermoed dat hij bij 12.3 stond tussen de op en afrit.
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 11 jan 2012, 21:48 Bericht 
MarcoV schreef:
Wel gemeld, maar niet verwerkt.

opeens heb ik de behoefte op te sturen naar ene MarcoV. :lol:
Offline MarcoV
FS medewerker
wo 11 jan 2012, 21:55 Bericht 
Ownedbylag schreef:
opeens heb ik de behoefte op te sturen naar ene MarcoV.

MarcoV schreef:
Was er toen niet dus weet de reden daarvan niet:

:wink:
Offline just me
Master
do 12 jan 2012, 8:15 Bericht 
Ownedbylag schreef:

just me schreef:
In dit Mulder geval betekent het 1 brief naar het CVOM voor het zaakoverzicht en de foto en één brief naar de betreffende politie organisatie (in dit geval het KLPD) voor de foto, ijkrapport, radarverzamelstaat en overige gegevens.

Dus niet dezelfde brief sturen naar hyet KLPD, wel een andere.
Offline Ownedbylag
Die hard
do 12 jan 2012, 16:42 Bericht 
just me schreef:
In dit Mulder geval betekent het 1 brief naar het CVOM voor het zaakoverzicht en de foto en één brief naar de betreffende politie organisatie (in dit geval het KLPD) voor de foto, ijkrapport, radarverzamelstaat en overige gegevens.

Dus niet dezelfde brief sturen naar hyet KLPD, wel een andere.

oeps! :oops: Ik heb zowaar alles wat je net gezegd had opgevraagd bij het CVOM. Mogen ze dan de aanvraag weigeren?

Ik ga dan per direct de andere brief sturen naar het KLPD.
Offline viffer
Master
do 12 jan 2012, 16:50 Bericht 

Ze zullen aangeven dat zij niet over de gevraagde gegevens beschikken en het verzoek doorsturen. Heb je wel aangegeven dat je in bezwaar gaat?
Offline Ownedbylag
Die hard
do 12 jan 2012, 17:43 Bericht 
In de eerste zin van de brief in Stap 1, zoals gekopieerd vanuit http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... enplan.php.

Citaat:
Hierdoor maak ik bezwaar tegen beschikking nummer <snip>

Moet ik dan alsnog een wob verzoek naar Politie Driebergen sturen?
Offline Ownedbylag
Die hard
zo 22 jan 2012, 21:31 Bericht 
*schopt*

Goedenavond! Twee weken geleden heb ik het WOB verzoek verstuurd. Moet ik dan nu stap 1.1 gebruiken in dat wob verzoek overzichtje op de site?

Zoals hier aangegeven: http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... php#item-3
Offline viffer
Master
zo 22 jan 2012, 21:34 Bericht 

Termijn is 4 weken, niet 2.
Offline Ownedbylag
Die hard
zo 22 jan 2012, 21:38 Bericht 
Dan is het even wachten. Bedankt :thumb:
Offline Kimono
Pro
ma 23 jan 2012, 13:49 Bericht 
Voor de beeldvorming;
Afbeelding
Offline Walker
Master
ma 23 jan 2012, 13:53 Bericht 
Dat is gewoon "open vizier"!
Offline Kimono
Pro
di 24 jan 2012, 13:50 Bericht 
Overdag wel :wink: OwnedbyKLPDlag kwam er in het donker langs.
Offline Ownedbylag
Die hard
di 24 jan 2012, 14:38 Bericht 
Walker schreef:
Dat is gewoon "open vizier"!

Vriend, 's nachts is dat niet te zien.

Citaat:
OwnedbyKLPDlag

:roflol:
Offline Ownedbylag
Die hard
do 02 feb 2012, 21:49 Bericht 
He bah, verhaaltje getypt, is het gewoon weg, wat heb je daar nou aan? :< Ik weet zeker dat ik hem gepost heb.

Nah jah, nog een keer.

*schopt*

Ok, op 13 januari jl heb ik een brief teruggekregen van het CVOM dat het CJIB nummer niet klopt. Klopt inderdaad, ik heb per ongeluk het CJIB-nummer omgewisseld met het Zaaknummer.

Grappig verhaal tussendoor: Ik woon samen met een aantal vrienden in een huis (crisis, geef het beestje een staartje, wij willen gewoon niet terug naar onze ouders, simpel gezegd, ik ben er te oud voor iig), eentje had de post gepakt en was vergeten mij de envelop te geven.

In de brief staat het volgende grotendeels (de scan komt morgen):

Citaat:
Ontbrekende gegevens in uw WOB-verzoek:

In uw verzoek staat geen (of een onjuist) CJIB-nummer vermeld. Dit nummer heb ik nodig om uw beroep te kunnen registreren. U ontvangt daarom uw beroepschrift retour.

Ik vraag u binnen twee weken na dagtekening van deze brief aan te geven wat het (huiste) CJIB-nummer is. Als ik binnen twee weken na dagtekening van deze brief geen reactie heb ontvangen, kan ik uw verzoek niet volledig behandelen.

Verder wijs ik u erop dat de beslistermijn hierdoor met twee weken verlengd wordt.

Nou zijn de twee weken allang voorbij natuurlijk. Dus mijn vraag is:

-Kan ik gewoon nog een keer het WOB-verzoek, uiteraard met het juiste CJIB nummer, opsturen, een andere brief of hang ik gewoon?

Tevens de vraag wat ik moet opsplitsen en waar ik het naartoe moet sturen? Ik kom er zelf niet helemaal goed uit.
Offline Ownedbylag
Die hard
do 01 maart 2012, 13:58 Bericht 
op 6 februari wob-verzoek verstuurd, op 1 maart (datum dagtekening is 27 februari), heb ik de volgende brief binnengekregen:

Afbeelding

16 weken wachten vanaf 27 februari, neem ik aan nu? Wat echter opvalt is dat hier gesproken wordt dat ik de sanctie en de administratiekosten niet hoef te betalen, terwijl hier wordt aangegeven van wel.

Overigens was mijn woonplaats verkeerd (gewoon helemaal verkeerd :fp:, maar ik neem aan dat dat niks uitmaakt).
Offline just me
Master
do 01 maart 2012, 14:10 Bericht 
De 16 weken tellen vanaf de datum dat de beroepstermijn vervalt. Zie de beschikking met acceptgiro welke je hebt ontvangen.
Betalen hoeft inderdaad nu nog niet, als je na het ontvangen van de (standaard) ongegrond verklaring in beroep wilt, moet je zekerheid stellen en het bedrag alsnog eerst betalen. Mede daarom en om verhogingen van het boetebedrag te voorkomen bij het vergeten te betalen, wordt hier aangeraden het bedrag nu te voldoen. Wordt je bezwaar gegrond verklaard, dan krijg je het geld weer terug.
Offline Ownedbylag
Die hard
do 01 maart 2012, 15:06 Bericht 
Ok, het blijkt trouwens dat er meer documenten naar de kentekenhouder zijn opgestuurd. Ik heb gevraagd deze op te sturen (daar deze 150km verderop woont, wordt dit weekend overgeschreven), dus, wordt nog vervolgd.
 [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende