Pagina 1 van 1  [ 50 berichten ]
Offline dikkydik
Master
di 17 jan 2012, 22:53 Bericht 
Doorgaans worden parkeerboetes op kenteken uitgeschreven. De reden laat zich raden.

Maar hoe zit het wanneer de verbalisant de gelegenheid heeft de bestuurder ipv de kentekenhouder te bekeuren? Stel je komt net bij je auto wanneer de bon uitgeschreven wordt, of de verbalisant spreekt je aan nadat je geparkeerd hebt en geeft je desondanks een boete.

Moet deze dan volgens art. 5 WAHV op naam van de bestuurder uitgeschreven worden?

Wanneer er namelijk een reële mogelijkheid tot staandehouding is, dient de bestuurder en niet de kentekenhouder bekeurd te worden.

Voorbeeld en uitleg art 5 WAHV

http://www.wetboek-online.nl/jurisprude ... F0693.html

Citaat:
Art. 5 WAHV bepaalt - voor zover hier van belang - dat indien is vastgesteld dat de gedraging heeft plaatsgevonden met of door middel van een motorrijtuig waarvoor een kenteken is opgegeven, en niet aanstonds is vastgesteld wie daarvan de bestuurder is, de administratieve sanctie wordt opgelegd aan degene op wiens naam het kenteken ten tijde van de gedraging in het kentekenregister was ingeschreven. Deze bepaling moet aldus worden verstaan dat ingeval zich een reële mogelijkheid tot staandehouding van de bestuurder van het motorrijtuig, waarmee de geconstateerde gedraging is verricht, voordoet, die bepaling buiten toepassing dient te blijven en de sanctie aan die bestuurder dient te worden opgelegd. De rechter zal, indien de gedraging met toepassing van art. 5 WAHV is opgelegd, zoals in dezen het geval is, in het algemeen - dus ook zonder dat dat met zoveel woorden uit het dossier blijkt - ervan mogen uitgaan dat zich geen reële mogelijkheid tot staandehouding van de bestuurder heeft voorgedaan. Ingeval dienaangaande een verweer wordt gevoerd, zal de rechter daarop een uitdrukkelijke beslissing dienen te geven en zal hij zonodig aan de verbalisant een nadere toelichting dienen te vragen (HR 14 maart 2000, VR 2000/148).

De vraag heeft alleen betrekking op boetes voor foutparkeren, dus geen naheffingsaanslag

Laatst bijgewerkt door dikkydik op di 17 jan 2012, 23:14, in totaal 1 keer bewerkt
Offline umpire
FS medewerker
di 17 jan 2012, 22:56 Bericht 
Houdt er ook rekening mee dat in veel gemeentes parkeeraangelegenheden niet onder de WAHV vallen, maar een belastingmaatregel zijn :wink:
Offline viffer
Master
di 17 jan 2012, 23:00 Bericht 

umpire schreef:
Houdt er ook rekening mee dat in veel gemeentes parkeeraangelegenheden niet onder de WAHV vallen, maar een belastingmaatregel zijn :wink:

Er is een verschil tussen fout parkeren (daar waar niet toegestaan) en niet betalen bij betaald parkeren.
Offline Aanhanger
Master
di 17 jan 2012, 23:10 Bericht 
Goede vraag.
WAHV heeft inderdaad niets met betaald parkeren te maken.
Offline dikkydik
Master
di 17 jan 2012, 23:11 Bericht 
Ik heb het over foutparkeren. Dus geen naheffingsaanslag.
Offline umpire
FS medewerker
di 17 jan 2012, 23:12 Bericht 
dikkydik schreef:
Ik heb het over foutparkeren. Dus geen naheffingsaanslag.

:oops: :thumb:
Offline dikkydik
Master
vr 20 jan 2012, 1:16 Bericht 
Ik heb het antwoord gevonden, nota bene op deze site!! :thumb:

In bovenstaande situatie zou een beroep op art 5 Wahv tot een gegrond verklaring leiden.

Lees en geniet:

http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... -00197.pdf
Offline dikkydik
Master
vr 20 jan 2012, 1:19 Bericht 
Dit topic ben ik gestart, omdat ik al een deel van het verhaal gehoord had van iemand, maar inmiddels heb ik de details.

Er zijn meer punten van bezwaar op te noemen, maar ik zal me beperken tot het volgende:

Art. 5 WAHV.
"Deze bepaling moet aldus worden verstaan dat ingeval zich een reële mogelijkheid tot staandehouding van de bestuurder van het motorrijtuig, waarmee de geconstateerde gedraging is verricht, voordoet, die bepaling buiten toepassing dient te blijven en de sanctie aan die bestuurder dient te worden opgelegd."

Het verhaal.

Er wordt aangebeld door een verbalisant net op het moment dat de persoon in kwestie het huis verlaat om naar het werk te gaan.

Verbalisant:Ben u de eigenaar van het voertuig met kenteken....
Eigenaar: Ja.
Verbalisant: Wilt u uw auto verplaatsen, want u staat fout geparkeerd en een vrachtwagen kan er niet langs.
(Korte uitleg: parkeren tijdelijk verboden wegens bouwwerkzaamheden)
Eigenaar: Geen probleem.
En zo geschiedde.

Eigenaar komt bij voertuig en er ligt een bon onder de voorruit die 5-10 minuten daarvoor uitgeschreven is.

De situatie is minder helder dan die uit bovenstaande jurisprudentie, maar is de uitzondering van art 5 WAHV hier niet ook toepasbaar?

De persoon die fout geparkeerd heeft, had namelijk beboet kunnen worden wanneer de verbalisant had gevraagd wie de auto daar geparkeerd had en naar zijn persoonsgegevens had gevraagd.

Wat denken jullie?
Offline geelhoed
Master
vr 20 jan 2012, 7:17 Bericht 
Lijkt me niet dat de verbalisant de reeds uitgeschreven prent moet verscheuren en een nieuwe uitschrijven aan de bestuurder...
Offline Gifpen
Master
vr 20 jan 2012, 8:54 Bericht 
dikkydik schreef:
De persoon die fout geparkeerd heeft, had namelijk beboet kunnen worden wanneer de verbalisant had gevraagd wie de auto daar geparkeerd had en naar zijn persoonsgegevens had gevraagd.

Dus als er werd verteld dat de buurman de auto daar had neergezet dan had de buurman bekeurd moeten worden??
Offline viffer
Master
vr 20 jan 2012, 9:06 Bericht 

dikkydik schreef:

Verbalisant:Ben u de eigenaar van het voertuig met kenteken....
Eigenaar: Ja.
Verbalisant: Wilt u uw auto verplaatsen, want u staat fout geparkeerd en een vrachtwagen kan er niet langs.
(Korte uitleg: parkeren tijdelijk verboden wegens bouwwerkzaamheden)
Eigenaar: Geen probleem.
En zo geschiedde.

En hoe is hiermee de bestuurder bekend geworden? De eigenaar is persoonlijk aangesproken, op zich niet vreemd want de boete op het voertuig veranderde niets aan het feit dat het voertuig hinderlijk geparkeerd stond, maar uit niets blijkt dat dat ook degene is die het voertuig daar geparkeerd heeft.

dikkydik schreef:

Volgens mij had dat zelfs niet gemogen, dan was er namelijk onderzoek gepleegd.
Offline dikkydik
Master
vr 20 jan 2012, 13:59 Bericht 
geelhoed schreef:
Lijkt me niet dat de verbalisant de reeds uitgeschreven prent moet verscheuren en een nieuwe uitschrijven aan de bestuurder...

De boete bleek vlak (5-10min) voor het aanbellen en het babbeltje (misschien zelfs tijdens) uitgeschreven te zijn. Dus wanneer je toch van plan was de eigenaar te verzoeken om z'n auto te verplaatsen, had je meteen de gelegenheid de overtreder ipv de eigenaar te beboeten.

Gifpen schreef:
Dus als er werd verteld dat de buurman de auto daar had neergezet dan had de buurman bekeurd moeten worden??

Juist, wanneer je art 5 Wahv erop naslaat denk ik van wel ja.

Lees aub onderstaande zaak even door, dan lees je dat een boete is vernietigd, omdat de bestuurder bij het wegrijden na het foutparkeren niet staandegehouden is, terwijl dit wel mogelijk was (verbalisant stond nog in de buurt van de auto):

GertJan schreef:
En hoe is hiermee de bestuurder bekend geworden? De eigenaar is persoonlijk aangesproken, op zich niet vreemd want de boete op het voertuig veranderde niets aan het feit dat het voertuig hinderlijk geparkeerd stond, maar uit niets blijkt dat dat ook degene is die het voertuig daar geparkeerd heeft.

Mijn zienswijze:

De bestuurder had beboet kunnen worden, mocht er gevraagd zijn wie de bestuurder was (wederom is bovenstaande zaak van toepassing)
Wanneer er aanstonds vastgesteld kan worden wie de bestuurder was, moet de boete op zijn/haar naam uitgeschreven worden (art5 Wahv). De boete bleek kort daarvoor uitgeschreven te zijn, dus de bestuurder had aanstonds benoemd KUNNEN worden.

Of zie ik iets over het hoofd?

GertJan schreef:
dikkydik schreef:

Dit begrijp ik even niet.
In feite is er onderzoek gedaan naar de eigenaar van het voertuig, anders was het niet mogelijk geweest om aan te bellen.

Maar zou je me kunnen uitleggen wat je bedoelt?
Offline geelhoed
Master
vr 20 jan 2012, 14:03 Bericht 
dikkydik schreef:

De boete bleek vlak (5-10min) voor het aanbellen en het babbeltje (misschien zelfs tijdens) uitgeschreven te zijn. Dus wanneer je toch van plan was de eigenaar te verzoeken om z'n auto te verplaatsen, had je meteen de gelegenheid de overtreder ipv de eigenaar te beboeten.

Want je weet zeker dat je de bestuurder te pakken krijgt?
Offline dikkydik
Master
vr 20 jan 2012, 14:26 Bericht 
geelhoed schreef:
Want je weet zeker dat je de bestuurder te pakken krijgt?

Niet altijd, maar omdat het besluit genomen is om de eigenaar op te sporen is de situatie afwijkend van de "normale" gang van zaken.

In dit geval was de bestuurder zeker duidelijk geworden.

Art 5 Wahv mag niet zodanig gehanteerd worden, dat uit gemakzucht het bekeuren op naam achterwege blijft. Ik zie dit als gemakzuchtig en achterbaks, want tijdens het babbeltje is de boete geeneens ter sprake gekomen. Slap, nietwaar.

Citaat:
Art. 5 WAHV bepaalt - voor zover hier van belang - dat indien is vastgesteld dat de gedraging heeft plaatsgevonden met of door middel van een motorrijtuig waarvoor een kenteken is opgegeven, en niet aanstonds is vastgesteld wie daarvan de bestuurder is, de administratieve sanctie wordt opgelegd aan degene op wiens naam het kenteken ten tijde van de gedraging in het kentekenregister was ingeschreven. Deze bepaling moet aldus worden verstaan dat ingeval zich een reële mogelijkheid tot staandehouding van de bestuurder van het motorrijtuig, waarmee de geconstateerde gedraging is verricht, voordoet, die bepaling buiten toepassing dient te blijven en de sanctie aan die bestuurder dient te worden opgelegd.

Maar jullie vinden het onzin?
Offline geelhoed
Master
vr 20 jan 2012, 14:31 Bericht 
dikkydik schreef:

Niet altijd, maar omdat het besluit genomen is om de eigenaar op te sporen is de situatie afwijkend van de "normale" gang van zaken.

Ja normaal nemen ze niet de moeite om het obstruerende object te (laten) verwijderen. Ik kan het wel waarderen. :kniktja:
Offline viffer
Master
vr 20 jan 2012, 14:44 Bericht 

dikkydik schreef:
In feite is er onderzoek gedaan naar de eigenaar van het voertuig, anders was het niet mogelijk geweest om aan te bellen.

Maar dat is toch niet gebruikt om verbaal op te maken? Alleen om het probleem van hinderlijk parkeren op te heffen (hoewel het opvragen van de eigenaar wellicht niet eens onder "onderzoek doen" valt).
Offline dikkydik
Master
vr 20 jan 2012, 16:32 Bericht 
GertJan schreef:
dikkydik schreef:

Maar wat bedoel je hier dan mee?
Offline dikkydik
Master
zo 22 jan 2012, 1:05 Bericht 
GertJan schreef:

Je doelt op deze zaak:

HR 17 december 1996, 393-96-V VR 1997, 120

Citaat:

VR 1997/120

HOGE RAAD
(mrs Haak, Davids, Koster), nr 393-96-V,
17 december 1996

Art. 3, 5, 13 WAHV

[Essentie] Geen staandehouding. Administratieve sanctie niet opgelegd aan kentekenhouder.
Administratieve sanctie is aan betrokkene, die niet is staandegehouden, opgelegd als bestuurder van het motorrijtuig waarmee de gedraging is verricht.
De kantonrechter is ervan uitgegaan dat de administratieve sanctie is opgelegd met toepassing van art. 5 WAHV, dus aan de kentekenhouder, en heeft onbeantwoord gelaten het verweer dat er kennelijk toe strekte dat de betrokkene de desbetreffende gedraging niet heeft verricht.

[Tekst] De Hoge Raad der Nederlanden enz.
Uit de beslissing van Kantonrechter Heerlen d.d. 22-12-1995:
Betrokkene heeft in haar beroepschrift ontkend, dat het motorrijtuig waarmee de geconstateerde gedraging is begaan, hetzelfde is als datgene wat geregistreerd staat op haar naam.
Betrokkene heeft naar het oordeel van de kantonrechter dit verweer niet voldoende genoegzaam gemotiveerd weersproken (gemotiveerd?; red. VR). Betrokkene heeft namelijk geen concrete feiten en omstandigheden aangevoerd waaruit zou kunnen worden opgemaakt dat het motorrijtuig waarmee de gedraging is verricht een ander is dan dat waarvan het kenteken ten name van betrokkene staat geregistreerd in het kentekenregister.
Uit het ten processe geproduceerde, met name gelet op het op ambtseed opgemaakte proces-verbaal nr: 250319955021 d.d. 26 maart 1995 opgemaakt door H.J.H. P., hoofdagent van politie Limburg Zuid District Kerkrade, is voldoende aannemelijk geworden dat de gedraging zoals gesteld in de beschikking van de Officier van Justitie is verricht en de kantonrechter ziet geen redenen om te twijfelen aan de juistheid daarvan, zodat het verweer van betrokkene moet worden verworpen.
Het beroep van betrokkene dient dan ook ongegrond te worden verklaard en de beslissing van de Officier van Justitie dient te worden gehandhaafd.
De Hoge Raad
Post alia:
3 Beoordeling van de bestreden beslissing
3.1. Aan de betrokkene is bij inleidende beschikking onder vermelding van feitcode R 482 een administratieve sanctie opgelegd ter zake van "Voetganger (voornemens) op voetgangersoversteekplaats (over te steken) niet voor laten gaan", welke gedraging zou zijn verricht met het motorrijtuig gekentekend 00-AB-00 op 9 december 1994 te 9.10 uur op de Hoogstraat te Landgraaf.
3.2. In het beroepschrift aan de Officier van Justitie is namens de betrokkene aangevoerd - welk verweer in het beroepschrift aan het kantongerecht is herhaald - dat zij ten tijde en ter plaatse waarop de gedraging is geconstateerd niet in Landgraaf is geweest en dat zij de gedraging niet heeft verricht en voorts dat zij niet de kentekenhoudster is van het motorvoertuig waarmee de gedraging zou zijn verricht.
3.3. Tot de stukken van het geding behoort een door de verbalisant die de gedraging heeft geconstateerd ten verzoeke van de Officier van Justitie op 26 maart 1995, naar aanleiding van het bij deze ingediende beroepschrift, opgemaakt proces-verbaal. Dat proces-verbaal houdt onder meer in:
"Een der aangehaalde stellingen zou zijn dat betrokkene E.M.Y. S. ten tijde van de gedragingen niet in Landgraaf was. Uit een kort telefonisch onderhoud met de houdster van het kenteken: P./S., bleek dat haar dochter E.M.Y. S. op dat moment aan het rijden was in genoemd voertuig en dat op een later tijdstip verhoor telefonisch mogelijk zou zijn. Later diezelfde dag werd telefonisch op hetzelfde nummer waar ook de houdster kort werd gehoord, gesproken met genoemde E.M.Y. S. Voordat ik haar had medegedeeld dat zij niet tot antwoorden verplicht was, verklaarde zij uit eigener beweging geen voetgangster te hebben gezien die wilde oversteken. Wel erkende zij toen aldaar in Landgraaf te hebben gereden. Nadat ik haar naam had genoteerd en haar had medegedeeld dat een kennisgeving van beschikking zou worden opgemaakt en dat zij niet tot antwoorden verplicht was, verklaarde zij geen verklaring meer te willen afleggen.
(...)
Staandehouding is in opgemelde kennisgeving ook niet vermeld. Verder was het gezien de verkeerssituatie ter plaatse ook onmogelijk om tot staandehouding over te gaan".
3.4. Naar uit het hiervoren onder 3.3 weergegevene volgt, is de administratieve sanctie aan de betrokkene, die niet is staandegehouden, opgelegd als bestuurder van het motorrijtuig waarmee de gedraging is verricht.
3.5. Blijkens de motivering van zijn beslissing is de kantonrechter ervan uitgegaan dat de administratieve sanctie is opgelegd met toepassing van art. 5 WAHV, dus aan de betrokkene als degene op wier naam het kenteken van het desbetreffende motorvoertuig ten tijde van de gedraging in het kentekenregister was ingeschreven en heeft hij het verweer van de betrokkene opgevat als inhoudende dat het motorrijtuig waarmee de gedraging zou zijn verricht niet hetzelfde is als dat waarvan het kenteken ten tijde van die gedraging op haar naam in het kentekenregister was ingeschreven. Aldus heeft de kantonrechter miskend dat de administratieve sanctie is opgelegd aan de betrokkene als bestuurder van het desbetreffende motorrijtuig en dat in een dergelijk geval de tenaamstelling van het kenteken er niet toe doet. Het gevoerde verweer is dan ook voor geen andere uitleg vatbaar dan dat wordt bestreden dat de betrokkene degene is die de gedraging heeft verricht. Dat verweer heeft de kantonrechter onbeantwoord gelaten, zodat de bestreden beslissing niet in stand kan blijven en terugwijzing moet volgen.
4 Beslissing
De Hoge Raad vernietigt de bestreden beslissing en wijst de zaak terug naar het Kantongerecht te Heerlen ter behandeling en beslissing met inachtneming van dit arrest.

Andere jurisprudentie nav een parkeerboete:

In het kort komt het er op neer dat de bestuurder bij de auto komt alwaar een boete wordt uitgeschreven. Bestuurder rijdt weg, terwijl hij staande gehouden had kunnen worden (verbalisant stond achter de auto). Beroep gegrond!

In principe weet je dan ook niet of de bestuurder bij het wegrijden ook de persoon is geweest die de auto geparkeerd heeft. In dit geval had de boete dus toch op naam van de bestuurder uitgeschreven moeten worden.

In onze zaak is geen onderzoek verricht om de bestuurder te achterhalen, maar om de eigenaar op te sporen en te verzoeken z'n auto te verplaatsen.

Hierbij is onbedoeld een gelegenheid gecreëerd om de bestuurder die verantwoordelijk is voor de parkeerfout te achterhalen. Wat is aanstonds? Valt 5-10 minuten binnen aanstonds, wanneer de schrijvende verbalisant aan de deur heeft gestaan?
Offline Gianluca
Master
zo 22 jan 2012, 12:17 Bericht 

Er is hier goed gehandeld. De bestuurder van het genoemd voertuig is onbekend en dus word de bekeuring op kenteken uitgeschreven. Ingevolge van de Wet Mulder mag er geen onderzoek worden gedaan om vervolgens een bekeuring op naam uit te schrijven. Dat heeft men dus ook niet gedaan..
Offline dikkydik
Master
zo 22 jan 2012, 18:07 Bericht 
Gelukkig hebben we de bebording nog, die bij het benaderen van de parkeerplaats onzichtbaar was.
Offline umpire
FS medewerker
zo 22 jan 2012, 18:10 Bericht 
dikkydik schreef:
Gelukkig hebben we de bebording nog, die bij het benaderen van de parkeerplaats onzichtbaar was.

En dat is op de foto vastgelegd :huh: :wink:
Offline viffer
Master
zo 22 jan 2012, 18:11 Bericht 

dikkydik schreef:

Welke feitcode is er geschreven?

dikkydik schreef:
want u staat fout geparkeerd en een vrachtwagen kan er niet langs.
Offline dikkydik
Master
zo 22 jan 2012, 18:11 Bericht 
Uiteraard!
Offline dikkydik
Master
zo 22 jan 2012, 18:27 Bericht 
Even een tekeningetje gemaakt.

Groen is de rijrichting, blauw is de auto.

Nu stond het 1e bord (Rood) dat ik "tegengekomen" ben, dwars op de rijrichting, en het tweede bord gaf hetzelfde aan als bord 2 (parkeerverbod van.. tot..)

Ik heb bord 1 nooit kunnen zien, bord twee is wel gezien, maar dat gaf niet meer aan dan dat er vanaf dat bord een parkeerverbod geldt.

Verder waren er geen borden. Alleen in de straat waar geparkeerd was, stonden deze borden.

Afbeelding
Offline Gifpen
Master
zo 22 jan 2012, 20:01 Bericht 
Dat wordt gewoon betalen :lol:
Offline dikkydik
Master
zo 22 jan 2012, 21:37 Bericht 
Gifpen schreef:
Dat wordt gewoon betalen

:lol: ...Dank voor de symphatieke reactie.

Dus jij kunt lezen wat er op een bord staat, wanneer je dit alleen van de zijkant kan zien?

Als je deze route rijdt (en deze route is ook daadwerkelijk gevolgd), kun je het bord onmogelijk lezen.

Als je had willen lezen wat er op het bord stond, had je na het linksafslaan, even achteruit moeten rijden, en dan had je het kunnen lezen.

BABW

Paragraaf 2. Algemene bepalingen ten aanzien van plaatsing van verkeersborden

6. De waarneembaarheid van verkeersborden moet dag en nacht verzekerd zijn.
7. Borden worden zodanig geplaatst dat zij het zicht op het verkeer of op verkeerstekens niet belemmeren.
8. Borden worden in beginsel haaks ten opzichte van de wegas geplaatst.

Onleesbaar dus in deze situatie. Het zou anders zijn geweest wanneer het bord net na de bocht geplaatst was, dan was het zichtbaar en leesbaar zijn geweest.

Dus is dit nog steeds kansloos?? Ik kan het me niet voorstellen.
Offline viffer
Master
zo 22 jan 2012, 21:57 Bericht 

Maar nogmaals; welke feitcode is geschreven?
Offline umpire
FS medewerker
ma 23 jan 2012, 7:24 Bericht 
GertJan schreef:
Maar nogmaals; welke feitcode is geschreven?

+1 :huh:
Offline dikkydik
Master
ma 23 jan 2012, 15:31 Bericht 
Vergeten te vragen, maar ongetwijfeld parkeren thv een parkeerverbod.
Normaal mag je daar parkeren, echter vanaf de dag dat de bon uitgeschreven is, niet meer. Tijdelijk parkeerverbod vanwege bouwverkeer.

CJIB moet nog van zich laten horen, maar ik ben alvast een inventaris aan het maken.

Dus de vraag blijft, is het volkomen niet leesbaar zijn van het parkeerverbod (omdat dit alleen van de zijkant zichtbaar was), een goede grond om bezwaar te maken?

Nogmaals:

Bij het naderen van de T-kruising was het bord alleen zichtbaar voor verkeer dat van rechts kwam. Maw. het bord was in deze situatie voor de bestuurder alleen van de zijkant waarneembaar.

Er wordt nu beweerd dat "het betalen wordt", maar wat is het verschil met een snelheidsbord op de snelweg dat een kwartslag weggeklapt is? Dan wordt er moord en brand geschreeuwd, maar nu zou exact hetzelfde basisprincipe niet opgaan? :-?
Offline viffer
Master
wo 25 jan 2012, 16:13 Bericht 

dikkydik schreef:
Vergeten te vragen, maar ongetwijfeld parkeren thv een parkeerverbod.

Weet je inmiddels de feitcode al? Was het niet toevallig R395?
Offline dikkydik
Master
za 11 feb 2012, 22:34 Bericht 
GertJan schreef:
Was het niet toevallig R395

Nee, het is R584 geworden.
Offline umpire
FS medewerker
za 11 feb 2012, 22:38 Bericht 
dikkydik schreef:
Nee, het is R584 geworden.

Citaat:
m R 584 - parkeerverbod/parkeerverbodszone (E1)
Offline dikkydik
Master
zo 12 feb 2012, 2:17 Bericht 
Geconstateerd door iemand van de Stadswacht.

Wat valt er bij die club te wobben?
Offline viffer
Master
zo 12 feb 2012, 10:56 Bericht 

dikkydik schreef:
Wat valt er bij die club te wobben?

:fp: wobben om te wobben. Welke documenten zou je wíllen inzien?
Offline dikkydik
Master
zo 12 feb 2012, 18:46 Bericht 
GertJan schreef:
wobben om te wobben

Dat is jouw foutieve interpretatie.

GertJan schreef:
Welke documenten zou je wíllen inzien?

Alle documenten die bewijzen dat de verbalisant bevoegd was een parkeerboete op te leggen.

Is een stadswacht in R'dam een buitengewoon opsporingsambtenaar? Ik lees nl. ook verhalen dat stadswachters helemaal geen diploma nodig hebben. Dat ga je mij toch niet vertellen?

Mag een stadswacht een pv op ambtseed opstellen?

Dus gelden er voor stadswachters andere eisen en welke docs kun je opvragen?
Offline viffer
Master
zo 12 feb 2012, 19:18 Bericht 

dikkydik schreef:
Ik wil dus weten of verbalisant 12345 gerechtigd was om een bon uit te schrijven.

Dat zou ik zeker doen, vraag de gegevens op die je graag wilt hebben. Maar door te vragen wat er allemaal op te vragen is wekte je bij mij de indruk zo veel mogelijk op te willen vragen.

dikkydik schreef:
Gertjan, je hebt drie keer gevraagd om de feitcode (R584). Heb je hier nog iets over op te merken?

Nee, zoals ik al eerder schreef had het ook R395 kunnen zijn en dan had je hele verhaal over de plaatsing van het bord niet uitgemaakt.
Offline dikkydik
Master
zo 12 feb 2012, 20:34 Bericht 
GertJan schreef:
Nee, zoals ik al eerder schreef had het ook R395 kunnen zijn en dan had je hele verhaal over de plaatsing van het bord niet uitgemaakt.

Nu begrijp ik waarom je er zo'n punt van maakte. :thumb:

Gisteren heb ik de situatie zelf bekeken en het bord is voor de bestuurder niet te zien. Helaas hebben ze sinds kort ook een gele onderbroken streep gekalkt. Op het moment van beboeten lagen die strepen er niet (te zien op de foto's die die dag geschoten zijn). Ik heb gisteravond een fotootje door de voorruit van de auto genomen om de situatie vanuit het perspectief van de bestuurder te laten zien en eentje op straat.

Bord hangt aan de lantaarnpaal!

En is alleen van de zijkant waarneembaar, straatbord is wel leesbaar, want dit staat dwars op de rijrichting.

Vanuit de auto:

Afbeelding

Vanaf de straat. Busje volgt exact dezelfde rijrichting.

Afbeelding
Offline dikkydik
Master
ma 13 feb 2012, 21:40 Bericht 
Wanneer jullie de foto's bekijken, vinden jullie de boete dan nog terecht??
Offline dikkydik
Master
di 14 feb 2012, 20:39 Bericht 
Wat vinden jullie nou van de bebording wanneer je de foto's bekijkt? Het blijft wel heel erg eenzaam in dit topic, zo.
Offline Aanhanger
Master
di 14 feb 2012, 20:53 Bericht 
Heb je een maps linkje?
Offline dikkydik
Master
di 14 feb 2012, 21:46 Bericht 
[img]gewist[/img]

Je ziet het straatnaambordje? Aan die lantaarnpaal hangt ook bord E1, maar wel dwars op de richting van het straatnaambordje. Zie eerdere foto's. Je ziet het parkeerverbod nauwelijks.

Graag jullie mening.
Offline viffer
Master
di 14 feb 2012, 21:55 Bericht 

dikkydik schreef:
Het blijft wel heel erg eenzaam in dit topic, zo.

Je doet er 20 dagen over om een vraag te beantwoorden, dan verwacht je zelf binnen 24 uur wel reacties? :thumb_d:

En een schermafdruk is bij mijn weten niet hetzelfde als:

Aanhanger schreef:
een maps linkje
Offline dikkydik
Master
di 14 feb 2012, 22:07 Bericht 
GertJan schreef:
Je doet er 20 dagen over om een vraag te beantwoorden, dan verwacht je zelf binnen 24 uur wel reacties?

En een schermafdruk is bij mijn weten niet hetzelfde als:

24u?

Daar vergis je je in.
De eerste foto's zijn op zondag 20.34 u geplaatst. Dus 48u, oftewel twee dagen.

Om dit topic niet in de vergetelheid te laten raken, heb ik het even een kik gegeven. Daar is toch niks mis mee.
De ervaring leert dat geen reactie binnen 24 u, dat je dan ook niet gauw meer een antwoord hoeft te verwachten.

En dat je 20 dagen heb moeten wachten, heeft niet aan mij gelegen. Het is niet mijn boete. Het moest over een aantal schijven gaan alvorens ik een antwoord kreeg. Tja, niet iedereen reageert even snel. Dus dat hoef je mij ook niet te verwijten.

Citaat:
En een schermafdruk is bij mijn weten niet hetzelfde als

Maakt het iets uit? Een betere overzichtsfoto lijkt mij hetgeen waar aanhanger om vroeg. Ik ken alle borden daar, er valt verder niets te ontdekken. Ik vraag alleen hoe jullie het beoordelen wanneer een parkeerverbod er zo bij hangt.
Ik wil graag eventuele verkeerde meelezers niet wijzer maken, snappie?

Maar waarom vind je het wel nodig om zo hatelijk te reageren, en geen antwoord te geven op mijn vraag of ik iets met deze situatie kan?

Ik vraag om hulp, niet om dit gejank.
Offline viffer
Master
di 14 feb 2012, 22:12 Bericht 

Ik denk dat aanhanger (net als ik) graag een "kijkje" in de buurt neemt hoe de verdere bebording etc is alvorens daar uitspraken over te doen.
Offline dikkydik
Master
di 14 feb 2012, 22:18 Bericht 
-
Offline Aanhanger
Master
di 14 feb 2012, 22:19 Bericht 
Toch zie ik altijd graag het maps/streetview linkje om even rond te neuzen.

De bebording kun je zo natuurlijk nooit zien, zo lijkt het.
Dat tweede bord verderop doet natuurlijk vemoeden dat je ervoor juist wel parkeren mag, en dat er eerder geen bord staat (want waarom dan dat andere bord).
Offline dikkydik
Master
di 14 feb 2012, 22:26 Bericht 
Je mocht er ook gewoon parkeren op de straat die dwars ligt op de zichtlijn. No worries, 100% zeker.
Maar er is een tijdelijk parkeerverbod ingesteld, en dat zie je niet op Maps.

Bekijk m'n schetsje even, dan zie je waar de tijdelijke borden hangen (sinds kort liggen er ook strepen)
Offline KanarieVW
Master
di 14 feb 2012, 22:29 Bericht 
Gifpen schreef:
Dat wordt gewoon betalen :lol:

fijn hè ,dat de forum cops even komen blaten en als blijkt dat de situatie niet klopt geen gehoor geven.

Anyway, als je foto's hebt van de situatie van ten tijde van de boete lijkt het me makkelijk te winnen. Bebording klopt niet. Heeft verder weinig met wel of niet op persoon bekeuren te maken. Er staat een auto geparkeerd op een 'lek' parkeerverbod.

Desnoods tot aan de rechter, maar zal je het lijkt me.
Offline dikkydik
Master
di 14 feb 2012, 22:48 Bericht 
Het gaat alleen om deze foto:

Afbeelding

De rijrichting is gelijk aan die van het busje, dus linksafslaan, en dan na 5 mtr aan de rechterkant parkeren (waar dat altijd toegestaan was).

Je ziet het parkeerverbod onder het straatnaambord (1e lantaarnpaal van links). Nou ja, zien?!? :schudnee:

Dit is het enigeparkeerverbod dat je passeert.
Offline KanarieVW
Master
wo 15 feb 2012, 10:18 Bericht 
Kat in t bakkie dus.
 [ 50 berichten ]