Postingstijd interval gedetecteerd van 67.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 31 berichten ]
Offline Robin2
Master
za 20 aug 2011, 14:50 Bericht 

Stond net al anderhalf uur in de file op de A16, de ongelukken, wegwerkzaamheden en Bavaria City Racing waren goed getimed.

Enfin; om de doorstroming te bevorderen besloot ik, met vele anderen, de strook voor bussen en vrachtwagens te nemen. Waarom je daar überhaupt niet mag rijden in het weekend is mij een raadsel, maar goed. Ik vreesde al voor een fuik, en ja hoor. 106 euro voor het bevorderen van de doorstroming. Wat een @€€€@@)(/:()@";. 40 boetes in 3 minuten.

Gelukkig heeft ie m'n rijbewijs niet gecheckt, dus ik ben daar nooit geweest.

Zo, even m'n frustratie eruit.
Offline geelhoed
Master
za 20 aug 2011, 14:54 Bericht 
Robin_v_G schreef:
bevorderen van de doorstroming.

Denk je?
Offline Raaf
Master
za 20 aug 2011, 15:07 Bericht 
geelhoed schreef:
Denk je?

Als die tot voorbij het ongeluk loopt dan zeer zeker. Kan je vast wel begrijpen (f)
Offline geelhoed
Master
za 20 aug 2011, 15:14 Bericht 
Nee dan juist niet. Dan wordt het verkeer dan voor jou in de file staat immers ook over die strook geleid.
Wanneer je er (ruim) voor het ongeval af zou kunnen dan zou het degenen die die afslag moeten hebben wat tijd kunnen schelen.
Van de hoofdrijbaan van de A16 kan je echter niet af. Je kunt slechts het weefvak naar de parallel nemen.
Door de rijbaan driestrooks breed te gebruiken wordt de file korten maar je gaat er niet sneller door.
Daarnaast is er op de hoofdrijbaan geen vluchtstrook
Offline Robbert89
Respect
za 20 aug 2011, 15:21 Bericht 
Ik snap inderdaad niet waarom daar in het weekend niet overheen gereden mag worden. Wij hebben in Groningen ook zo'n situatie.

http://maps.google.nl/maps?q=Koerierste ... 0&t=h&z=16

Vroeger was die weg voor auto's die vanaf de Paterwoldseweg naar Laan 40-45 wilden. Handig, want aan de laatst genoemde zit o.a. de Vesta, intratuin en nog wat mooi winkels. Tegenwoordig is dat een busbaan. Dan moet ik dus omrijden. De enkele keer dat ik dan ook aan laan 40-45 moet zijn rij ik over de busbaan. Laatst stond ik daar vet in de file vanwege de spoorbomen die niet meewerkten. Omdat ik geen zin had om onnodige aandacht te trekken ging ik een straat eerder in en de laatste 5 meter maar mooi over het fietspad. Korter, sneller en daar betaal ik wegenbelasting voor.
Offline Arieb
Die hard
za 20 aug 2011, 15:25 Bericht 
geelhoed schreef:

Geweldig om te zien dat mensen lekker achter die kudde aangaan.

Idd kan de derde strook gebruikt worden om ter hoogte van het ongeval het verkeer zonder ritsen e.d. een baan op te laten schuiven. Gebruik maken van 3 banen en deze vervolgens via twee banen te proppen leidt zeker tot meer vertraging.

Derde baan afzetten en vervolgens het verkeer erover leiden zou mijn voorkeur hebben boven het ter plekke frustreren van de doorstroming en politie capaciteit om bonnen uit te delen, maar ja...prioriteiten.
Offline Raaf
Master
za 20 aug 2011, 15:25 Bericht 
geelhoed schreef:
Nee dan juist niet. Dan wordt het verkeer dan voor jou in de file staat immers ook over die strook geleid.
Wanneer je er (ruim) voor het ongeval af zou kunnen dan zou het degenen die die afslag moeten hebben wat tijd kunnen schelen.
Van de hoofdrijbaan van de A16 kan je echter niet af. Je kunt slechts het weefvak naar de parallel nemen.
Door de rijbaan driestrooks breed te gebruiken wordt de file korten maar je gaat er niet sneller door.

Iedereen die niet in de file gaat staan maakt de tijd voor de personen achter hem korter. Als Robin dus het ongeluk voorbij gaat, dan maakt dat de file korter.
Als hij nog voor het ongeluk terug erbij komt dan kost dat onnodig tijd.
Offline geelhoed
Master
za 20 aug 2011, 15:32 Bericht 
Raaf schreef:

Iedereen die niet in de file gaat staan maakt de tijd voor de personen achter hem korter.

Korter in lengte, niet in tijd. Terug invoegen kost meer tijd, en als de busstrook ter hoogte van het ongeval niet gebruikt wordt door het andere verkeer zou daar dan niet een reden voor zijn?

Ook als het uitvoegen op het weefvak gebeurt naast het andere verkeer geeft dat extra vertraging.
Daarnaast hebben alle auto's die wel in de rij staan een extra auto voor zich hoe verhoudt dat zich tot de kassarij analogie?
Offline RF900RS2
Die hard
za 20 aug 2011, 19:07 Bericht 
gewoon voor laten komen, er stond een en man met een auto van rijkswaterstaat ofzo/ een verkeersregelaar die iedereen die kant op stuurde. er gingen er niet voor niets 40 in 3 minuten overheen toch.

Zou het denk ik wel zo proberen O:)

Maar ik weet dat ik daar niet over die strook moet rijden omdat het een populair even de target halen plekje is.
Offline Kenji
Master
za 20 aug 2011, 19:50 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Stond net al anderhalf uur in de file op de A16, de ongelukken, wegwerkzaamheden en Bavaria City Racing waren goed getimed.

En dan te bedenken dat de laatstgenoemde morgen pas plaatsvindt. :wink:
Offline SeatIbizarijder
Master
za 20 aug 2011, 19:50 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Enfin; om de doorstroming te bevorderen besloot ik, met vele anderen, de strook voor bussen en vrachtwagens te nemen.

Het viel mij inderdaad al op dat er een West-Europees typje voorbij kwam tuffen (f)
Offline umpire
FS medewerker
za 20 aug 2011, 19:55 Bericht 
Er zal toch maar net zo'n dronken Pool over die strook rijden 8)
Offline SeatIbizarijder
Master
zo 21 aug 2011, 11:23 Bericht 
:wink:
Offline Raaf
Master
zo 21 aug 2011, 11:55 Bericht 
geelhoed schreef:
Daarnaast hebben alle auto's die wel in de rij staan een extra auto voor zich hoe verhoudt dat zich tot de kassarij analogie?

Iemand die niet langs de kassa gaat maakt de rij voor de kassa's niet langer...
Offline geelhoed
Master
ma 22 aug 2011, 5:55 Bericht 
Klopt, maar als jij niet begrijp dat de kassa's niet bij het ongeval staat heeft deze vergelijking verder geen zin.
Offline RucphenNB
Master
ma 22 aug 2011, 8:07 Bericht 
geelhoed schreef:
Klopt, maar als jij niet begrijp dat de kassa's niet bij het ongeval staat heeft deze vergelijking verder geen zin.

geelhoed schreef:

:huh: :huh: :huh:

O ja, maar natuurlijk! Geelhoed begint over de kassarij analogie maar dan mag je niet beginnen over het principe van de kassarij want die staan er niet. :duh: :duh: :fp:
Offline geelhoed
Master
ma 22 aug 2011, 8:55 Bericht 
't verbaast me niets dat jij het niet begrijpt.

Denk aan een supermarkt met kassa's waar jij langs loopt. Goed geen probleem denk je dan. Maar bij de uitgang moet ik wachten omdat jij daar loopt, in de parkeergarage sta je wel voor me bij de parkeerautomaat, en het gehannes met je kaartje bij de slagboom levert me ook vertraging op.

Iets verder kijken dan je auto lang is dus.
Doordat je de verkeersdichtheid verhoogt op een punt waar de rest ook langs wil ben je aan het voordringen en kost je dus alle mensen die je voorbijgereden bent tijd.
Offline RucphenNB
Master
ma 22 aug 2011, 9:02 Bericht 
Ja,ja, dus een snellere doorstroming bevorderen kost andere mensen tijd?
Offline Ton.
Master
ma 22 aug 2011, 10:37 Bericht 
Robin_v_G schreef:
Gelukkig heeft ie m'n rijbewijs niet gecheckt, dus ik ben daar nooit geweest.

Nee, maar je auto wel.
Offline Robin2
Master
ma 22 aug 2011, 10:53 Bericht 

Er zijn meer beestje die bijna Fikkie heten. ;)
Offline viffer
Master
ma 22 aug 2011, 22:38 Bericht 

Robin_v_G schreef:
Er zijn meer beestje die bijna Fikkie heten.

Is er alleen geschreven of ben je ook staande gehouden (zonder controle van je rijbewijs)?

Kenji schreef:
En dan te bedenken dat de laatstgenoemde morgen pas plaatsvindt. :wink:

Mja, maar de "halve stad" wordt al langer afgezet
Offline Robin2
Master
ma 22 aug 2011, 23:02 Bericht 

Allemaal staande gehouden, kentekens genoteerd en daarna doorgereden.
Offline viffer
Master
ma 22 aug 2011, 23:08 Bericht 

Hopen dat er niet in het PV staat dat er staande is gehouden. Kans op een verschrijving bij een stilstaand voertuig is natuurlijk een stuk kleiner dan bij een rijdend voertuig.
Offline Robin2
Master
ma 22 aug 2011, 23:39 Bericht 

Hmm, goed punt ja.
Online InsecureThreat
Master
di 23 aug 2011, 4:47 Bericht 
GertJan schreef:
Hopen dat er niet in het PV staat dat er staande is gehouden. Kans op een verschrijving bij een stilstaand voertuig is natuurlijk een stuk kleiner dan bij een rijdend voertuig.

Is het niet zo dat ze bij staande houding een heel goede reden moeten hebben om op kenteken te bekeuren? Oftewel: alles opvragen, blijven ontkennen en vragen waarom ze wel staande houden maar niet kijken welk familielid met de auto onderweg is...
Offline viffer
Master
di 23 aug 2011, 8:31 Bericht 

Is het niet zo dat ze bij staande houding een heel goede reden moeten hebben om op kenteken te bekeuren?

maar

Robin_v_G schreef:
40 boetes in 3 minuten.

Ik denk dat een rechter dat wel eens een goede reden kan vinden.

Ze hadden ook alleen op kenteken kunnen schrijven maar dan krijg je weer het commentaar dat het leereffect zo minimaal is en zo wordt ook nog even de tijdswinst beperkt.
Offline Robin2
Master
di 15 nov 2011, 22:52 Bericht 

Nog 5 dagen, dan is ie over de datum. :honger: :honger: :honger:

Shit, 5 dagen en 1 maand nog. :(
Offline viffer
Master
wo 16 nov 2011, 0:21 Bericht 

En is die 4 maanden termijn fataal?
Offline Aanhanger
Master
wo 16 nov 2011, 0:30 Bericht 
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Niet ontvangen is geen excuus, niet verstuurd is wel een excuus maar hoe bewijs je dat.
Wonen waar je altijd al woonde met GBA registratie en dan de beschikking na vier maanden krijgen met bijbehorende dagtekening kan niet; artikel 4 2e lid wahv.
Offline Robin2
Master
wo 16 nov 2011, 0:30 Bericht 

Dat dacht ik wel ja.
Offline Sherlock
Master
zo 22 jan 2012, 11:36 Bericht 
Hier hoor je niks meer van. :thumb:
 [ 31 berichten ]