Pagina 1 van 1  [ 38 berichten ]
Offline Softlipps
Nieuwkomer
vr 06 jan 2012, 12:54 Bericht 

Op vrijdag avond 18 nov 2011 ben ik geflitst op de Wijchense weg (stad uitwaarts)
met de vrachtwagen van mn baas met daaraan een bij Tip gehuurde trailer.

Situatie schets... Ik kom aanrollen met ong 30 km per uur op het op rood staande verkeerslicht. ong 20 meter voor dat ik bij de streep ben springt deze op groen en geef weer een beetje gas bij, echter na het groen springen springt deze meteen weer terug naar oranje (zijstraat detecteerd een "wachtende"auto) ik laat mijn gas los en probeer te stoppen (wat dus never niet lukt ivm gewicht, gladwegdek (nat Betonasfaltmix) en te korte remafstand tot streep, ik rol dus met 30 km over de "finish" (terwijl deze op dat moment nog steeds oranje is) echter daarna flits flits en ....hebbes * lijkt me logisch met 16,50 mtr wagen lengte.

Ik ben het echter niet eens met de boete want hoe in hemelsnaam had ik dit kunnen voorzien (Groen en direct weer Oranje?)

Daar komt verder bij dat de boete via Tip naar mijn baas gaat en daarna direct word geïnd via mijn salaris.
Voor bezwaar te maken moet ik zowel de Beschikking hebben van Tip (verhuurder) en van mijn Baas.
Beiden heb ik een copy per mail nu van gekregen.

Op de Beschikking staat echter geen filmnummer (want ik wil oa aantonen dat ik niet te hard heb gereden (flitst ook op snelheid) Maar bij navraag CIJB en Politie Gelderland zuid is er dus geen film/foto nr bekend.
Hoe moet ik nu bezwaar gaan maken en waarom kan ik wel bekeurd worden zonder dat er een foto is ?

Sorry als niet alles even logisch hier staat maar ik wil toch mijn 180 euro ( want de 6 euro krijg je niet terug!!) graag bij mijn salaris terug zien.

Wat moet ik doen en vooral hoe moet ik dit doen?

"RogerPiep"
Offline Hideyoshi
Master
vr 06 jan 2012, 12:58 Bericht 
Hoe kan men een beschikking zenden als er geen bewijs (foto) aanwezig is? Heeft iemand het dan waargenomen? Wat staat er op de beschikking? Maak anders de beschikking even anoniem en plaats die hier.
Offline Softlipps
Nieuwkomer
vr 06 jan 2012, 13:04 Bericht 

Ik heb enkel copy in PDF vorm via mijn werkgever ontvangen kan ze niet blank maken (als je mail adreas zou kunnen geven kan ik ze je toe mailen ( ik ben niet zo'n PC techneut)
Offline Hideyoshi
Master
vr 06 jan 2012, 13:07 Bericht 
Ik heb een pb gezonden, reageer daar maar even.
Offline Softlipps
Nieuwkomer
vr 06 jan 2012, 13:13 Bericht 

I-Meeuw Onderweg !
Offline ikkeke
Master
vr 06 jan 2012, 13:15 Bericht 
Als ik je verhaal zo lees ben je met de cabine door oranje gegaan en is roodlicht getriggered op je oplegger. Dit is niet correct om een roodlichtovertreding op te leggen. Op de foto die in dezen essentieel is, zal te zien zijn hoe lang het verkeerslicht al rood uitstraalde op het moment dat de kiekjes werden genomen. (f)

Gewoon onder de WOB alle gegevens opvragen en bovenstaande verifiëren want als jij flits flits hebt gezien dan MOET de foto te achterhalen zijn. WOB naar CVOM voor zaakoverzicht en naar Politie Gelderland ZO voor rest (foto's ijkrapport enzo...)
Offline Hideyoshi
Master
vr 06 jan 2012, 13:20 Bericht 
Waarschijnlijk waarneming verbalisant, geen foto.

Doen wat ikkeke zegt, dan zie je op het zaakoverzicht hoe er is waargenomen.
Offline Softlipps
Nieuwkomer
vr 06 jan 2012, 13:30 Bericht 

WOB?
Bezwaar termijn verloopt 16 Jan 2011 voor zover ik het kan terug vinden.
Nu word het te technisch voor een simpele trucker :oops:
Offline Hideyoshi
Master
vr 06 jan 2012, 13:46 Bericht 
Ik stuur je via de mail 2 voorbeeld brieven, je moet even verder je gegevens en beschikkingsnr. invullen, verzenden per fax zodat je een verzendbewijs hebt!
Offline Hideyoshi
Master
vr 06 jan 2012, 19:51 Bericht 
Geen dank voor de moeite :huh:
Offline Scaniafan
Master
vr 06 jan 2012, 20:15 Bericht 
helmond32 schreef:
Geen dank voor de moeite

TS is vrachtwagenchauffeur... Zou maar zo kunnen dat TS in de middagdienst werkt ofzo... Geef 'm wat tijd :aai:
Offline viffer
Master
vr 06 jan 2012, 21:11 Bericht 

Scaniafan schreef:
Geef 'm wat tijd

Hij is wel ingelogd geweest na het berichtje van helmond32....
Offline Gianluca
Master
vr 06 jan 2012, 21:16 Bericht 

Ik begrijp niet zo goed waarom het allemaal via PB moet gaan. Valt er iets te verbergen ?
Offline Dion
FS medewerker
vr 06 jan 2012, 22:05 Bericht 

helmond32 schreef:
Waarschijnlijk waarneming verbalisant, geen foto.

Sinds wanneer doet een verbalisant "flits""flits"?
Offline plop
Master
vr 06 jan 2012, 22:13 Bericht 
GertJan schreef:
Hij is wel ingelogd geweest na het berichtje van helmond32....

mogelijk de voorbeeld brieven van helmond32 aan het verwerken.
Gianluca schreef:
Ik begrijp niet zo goed waarom het allemaal via PB moet gaan. Valt er iets te verbergen ?

Softlipps schreef:
Ik heb enkel copy in PDF vorm via mijn werkgever ontvangen kan ze niet blank maken (als je mail adreas zou kunnen geven kan ik ze je toe mailen ( ik ben niet zo'n PC techneut)

omgekeerd, hij weet niet hoe hij zijn prive gegevens kan verbergen.
Offline Softlipps
Nieuwkomer
za 07 jan 2012, 5:21 Bericht 

Sorry voor mijn late bedankje!! ( ik moest helaas weer aan het werk) Was weer een dagje van 14,5 uur !
Ik dank oprecht voor jullie hulp en raad.
Ik heb mijn vrije weekend en kan aan de slag met de gestuurde formulieren.

Gr Roger"Piep"

"Een chauffeur die niet steelt of erft , zal moeten trappen to hij sterft !
Offline Hideyoshi
Master
za 07 jan 2012, 8:44 Bericht 
Graag gedaan, als er nieuws is, post het dan weer even hier. Bewaak zelf de termijn vanaf verzenden WOb verzoeken tot 4 weken, daarna is mijn ingebreke.
Offline Softlipps
Nieuwkomer
do 12 jan 2012, 3:58 Bericht 

Vandaag alles door gefaxt ... the big wait had begone :lol:
Offline bruintje beer
Master
do 12 jan 2012, 6:24 Bericht 
has begun
Offline Softlipps
Nieuwkomer
do 19 jan 2012, 14:57 Bericht 

Vandaag de wob gegevens binnen gekregen, foto 3x ... (op 1e foto is cabine van Truck amper te zien! 1e foto is gemaakt thv helft van de trailer dus. 2e foto achterkant trailer (gelijk met stopstreep) en 3e foto is uitvergroting Kenteken. Ik kan op de foto's nergens een snelheid terug vinden die op dat moment gereden werd ten tijde van de constatering. Verder alle stukken die in de wob opvraag gevraagd werden.

In verbaal staat vermeld : 1e foto het betreffende voertuig activeert de lus achter de stopstreep cq. het rode verkeerslicht. Op het moment van de overtreding brandde het licht reeds 0.7 sec
Foto 2 : 1 Sec later
De geel fase bedroeg 3 sec
Ik heb als vrachtwagen natuurlijk te maken met hele andere (rem/reactie normen dan een personen auto ook de lengte * 16.50 mtr is behoorlijk langer.

Indien meer info laat even weten ( ik moet zo gaan rijden dus ..zal vannacht verder aandacht geven aan de berichten

Alvast bedankt!
Offline ikkeke
Master
do 19 jan 2012, 15:47 Bericht 
Aha, dit bevestigt precies mijn vermoeden 8)

Je geeft aan dat je ongeveer 30km/h reed.
Dit is 30 / 3.6 = 8.33 meter per seconde

Roodlicht staat 0.7 seconde rood wanneer de trailer de stopstreep passeert.
Dus bij een roodtijd van 0.7s ging het verkeerslicht van oranje naar rood 8.33 * 0.7 = 5.83 meter voordat de trailer de stopstreep aantikt.

Wanneer het voorwiel van je truck meer dan 5.83 meter voor dat van je oplegger ligt, ben JIJ met je cabine dus door oranje gereden en heb je GEEN overtreding begaan (f)

In de databalk zou een gereden snelheid te zien moeten zijn. Bij een onjuiste meting kan hier --- komen te staan. Geelfase inpliceert binnen bebouwde kom dus max snelheid van 50 km per uur??

Kun je de foto's inscannen en uploaden zodat wij ze kunnen beoordelen? Je eigen gereden snelheid is dus van belang bij deze berekening!!!!!
Offline fl
Master
do 19 jan 2012, 16:34 Bericht 

Softlipps schreef:
Ik heb als vrachtwagen natuurlijk te maken met hele andere (rem/reactie normen dan een personen auto ook de lengte * 16.50 mtr is behoorlijk langer

Anticiperen noemt men dat.
Offline RucphenNB
Master
do 19 jan 2012, 17:17 Bericht 
fl schreef:
Anticiperen noemt men dat.

Dat is flauwe kul FL, heb je daar wel eens gereden?

Ik wel en kan je vertellen dat het bewuste verkeerslicht geen normaal werking heeft. Wat TS al aangeeft, je komt aan met 30, ding springt op oranje en om te voorkomen dat je geflitst word moet je dan echt vol op de rem. Volgens mij geeft dat ding trouwens geen 3sec oranje.
Offline Ducantoni
Master
do 19 jan 2012, 17:54 Bericht 
Welke idioot heeft zoiets verzonnen, een verkeerslicht met zo'n korte groenfase?
Ze zouden dat systeem zó moeten inregelen dat pas als de detectielus vóór het licht niets meer waarneemt de verkleuring naar oranje en rood plaatsvindt.
Offline mwj
Master
do 19 jan 2012, 17:59 Bericht 
fl schreef:
Anticiperen noemt men dat

:fp: :fp: :fp: :fp:

Wat een ruk opmerking, kan wel merken wat voor jij werk jij doet :zzz: :zzz:
Offline Softlipps
Nieuwkomer
vr 20 jan 2012, 2:35 Bericht 

Ik zal morgen vroeg naar de copy shop gaan en alle bestanden even laten inscannen. en kom dan terug.
Op de foto staat bij snelheid (9.25) ik denk dat ze hiermee het gereden aantal se** per Mtr mee bedoelen Hoeveel de afstand tussen stuuras en koptrailer ligt weet ik niet (maar dat is minder dan 3 mtr zelfs) maar tot de trek as zou misschien net te halen zijn... is 3 sec oranje tijd een reeele instelling om met een truck tot stilstand te komen ? Ik weet niet welke normen hier voor staan , maar in de stad (vanaf Daalseweg ah) tot daar heb ik niet eens de mogelijkheid om harder te rijden dan 40 km max * ook het stuk voor de graafse brug niet aangezien het daar ook berg af loopt net als bij dat bewuste stoplicht. Overigens vanaf de Daalseweg kom ik ong 6 a 7 flitsers tegen waar ik ook als ze voor mn neus oranje springen wel tot stilstand kan komen (wel fors remmen /tegen een noodstop aan) aangezien de boordcomp deze remmingen meld als *Noodstop vastgesteld* en logt in de BC (zodat de baas zien kan of je wel een beetje met je kop rijd en niet met zijn centjes !

Gr Roger

Ik vond een pagina die ik heel intressant vond . Met name sectie 4 van deze site :
http://www.dirkchristiaens.be/hoofdstuk1.htm

4. Stopafstanden van vrachtwagens - roodlichtcamera's. [Top]
Offline fl
Master
vr 20 jan 2012, 11:56 Bericht 

[quote="Softlipps"] Ik vond een pagina die ik heel intressant vond . Met name sectie 4 van deze site :[/quote]

Zoek in Rechtspraak.nl op verkeerslicht en geanticipeerd en je weet je kansen.
Offline Appeltje
Master
vr 20 jan 2012, 13:40 Bericht 

fl schreef:
Zoek in Rechtspraak.nl op verkeerslicht en geanticipeerd en je weet je kansen.

Dat kan, maar dan kan de opmerking nog steeds een ruk-opmerking zijn (zoals eerder vermeld)...
Offline Softlipps
Nieuwkomer
za 21 jan 2012, 3:34 Bericht 

alles is ingescanned (pdf) moet ik het weer naar iemand sturen of ?
Offline Softlipps
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 5:40 Bericht 

Help!!!! ik word even niet wijs hoe ik de wob (foto oa) ingescanned als PDF Bestand zichtbaar moet maken om jullie mening/ visie of de bekeuring nu wel of niet terecht is. Wie weet hoe ik dit pdf bestand zichtbaar kan maken in deze topic.

Gr en alvast bedankt

Uit scribd (dank hiervoor Hideyoshi) word ik niet wijs.
Kan ik het bestand aan iemand mailen die het voor me zou kunnen plaatsen?
Offline Aanhanger
Master
wo 25 jan 2012, 10:17 Bericht 
Je moet die PDF's omzetten naar Jpegs.
Offline mulman
Respect
wo 25 jan 2012, 11:33 Bericht 

Als de 2e foto exact 1 seconde na de 1e is genomen, dan kun je aan de hand het verschil van je 1e positie (foto1) ten opzichte van jouw 2e positie (foto 2) en het geschatte afstand verschil je snelheid berekenen. Als uitgangspunt bv een halve trailer lengte a 13.25meter = 6,7meter/seconde * 3.6 = 24km/uur.

"Anticiperen heet dat"; das mooi, maar je moet wel blijven rijden, anders passeer je dat stoplicht nooit !
Offline fl
Master
wo 25 jan 2012, 12:47 Bericht 

mulman schreef:
en het geschatte afstand verschil je snelheid berekenen

Is dus een geschatte snelheid.

Juiste snelheid staat overigens op de foto.
Offline mulman
Respect
wo 25 jan 2012, 13:03 Bericht 

fl schreef:
Is dus een geschatte snelheid.

Als je dan toch perse je zin wilt hebben;

Ook die foto bevat theoretisch een geschatte snelheid met een (wat is het ook al weer) maximale toelaatbare afwijking van 3% volgens de regels. Hij benaderd de werkelijke snelheid (en daarin geef ik je gelijk) vast nauwkeuriger, maar het is voor het genoemde punt niet van belang of hij nou 23 of 25 reed. Je kunt je rekensom ermee maken, je zit er vast geen 10km/uur naast en de rechter beslist.
Offline Scaniafan
Master
wo 25 jan 2012, 13:07 Bericht 
fl schreef:

O ja? Heb jij de foto al gezien? Misschien is er wel een meetfout voor het systeem en staat er bij Snelheid --- in plaats van 050

:aai:
Offline Ownedbylag
Die hard
wo 25 jan 2012, 13:35 Bericht 
Scan ze in. Daar krijg je een PDF document van.

Daarna markeer je met een dikke stift je naam, zaaknummer en (Nog iets, help eens, ik heb net McDonalds op en ik ben nu even geel van binnen).

Upload het daarna op googledocs en deel de link met ons.

Presto :colaatje:
Offline fl
Master
wo 25 jan 2012, 13:58 Bericht 

Scaniafan schreef:
Misschien is er wel een meetfout voor het systeem en staat er bij Snelheid --- in plaats van 050

Was er ook geen foto gemaak. Op zijn minst geen bruikbare gegevens op de mem. kaart geplaats.
Offline Scaniafan
Master
wo 25 jan 2012, 20:23 Bericht 
fl schreef:
Was er ook geen foto gemaak. Op zijn minst geen bruikbare gegevens op de mem. kaart geplaats.

O nee? :biertje:
 [ 38 berichten ]