Pagina 1 van 1  [ 8 berichten ]
Offline André
Eendagsvlieg
vr 20 jan 2012, 0:12 Bericht 

LS
onlangs ben ik sávonds in het donker 2x geflitst op de N3 dordt/papendrecht met een tussentijd van 2 minuten vlgns de bekeuringen.
Op de ene 96km/u waar 80km/u mag op de andere 93km/u, ik heb foto's opgevraagd die zijn helemaal zwart behalve het kenteken maar op de foto's staat (met de hand) geschreven dat het bij HM 3.2 en HM 1.1 was, als ik dit uitreken kom ik naar mijn idee op 2.1 km en dit in 2 minuten is 1.05 per minuut x 60 = ruim 60km p/u ipv 93km/u
ook vind ik de 2 minuten tijd te kort tussen 2 flitsers ook al staat de ene in Dordt en de andere in papendrecht maar kan nergens vinden hoeveel afslagen er daar zouden kunnen zijn omdat je nergens een kaart kunt vinden waarop die HM paaltjes staan echter ik denk dat er daar geen afslagen zijn omdat je de merwede oversteekt.
weet iemand raad?

André
Offline fl
Master
vr 20 jan 2012, 0:36 Bericht 

André schreef:
ook vind ik de 2 minuten tijd te kort tussen 2 flitsers ook al staat de ene in Dordt en de andere in papendrecht maar kan nergens vinden hoeveel afslagen er daar zouden kunnen zijn omdat je nergens een kaart kunt vinden waarop die HM paaltjes staan echter ik denk dat er daar geen afslagen zijn omdat je de merwede oversteekt.

Een beslismoment is meer dan voldoende.
Offline André
Eendagsvlieg
vr 20 jan 2012, 0:45 Bericht 

sorry, hoe bedoel je?
Offline Grande
Master
vr 20 jan 2012, 1:05 Bericht 
Wat fl bedoeld is niet dat tijd belangrijk is maar of er een beslis moment tussen de verschillende palen zit.
Een beslismoment is een afslag, kruising etc. De palen kunnen 200 meter uit elkaar staan, zit er tussen de twee palen een moment waarop je kon besluiten om gas terug te nemen dan had de tweede meting onterecht geweest.
In dit geval is dat niet zo:
Je hebt op de N3 de afslag Werkendam aan de ene kant van de Merwede, en afslag de Staart (hmp 3,2) aan de andere kant. Dit is een afstand van minder dan 2 km, dus het zou zomaar kunnen dat die palen goed staan.

De palen staan er al een eeuwigheid dus ze staan ook op Googlemaps, ik heb ze net opgezocht maar kan niet deeplinken ofzo.
De hmp 1,1 is vlak voor de burgemeester de Keijzer weg als ik het goed heb.

Ongelooflijke klote palen, de reden dat ik de cc op 80 zet als die ik weg opdraai en er niet meer afhaal...

Zoek op het forum even het Wob traject op en start dat direct., en nu hopen dat er in de ijking, meting of gebruikte sjablonen iets fout is gegaan.
Offline geelhoed
Master
vr 20 jan 2012, 6:32 Bericht 
Paal 1a en 1b: http://maps.google.nl/?ll=51.831773,4.7 ... =12,0,,0,0

Paal 2a: http://maps.google.nl/?ll=51.815938,4.7 ... 15,,0,4.98 (de beroemde in-de-bocht flitspaal)
Paal 2b: http://maps.google.nl/?ll=51.813391,4.7 ... .8,,0,2.15

Twee kilometer uit elkaar, met de ene kant 1 afslag en de andere kant twee afslagen ertussen.
André schreef:
als ik dit uitreken kom ik naar mijn idee op 2.1 km en dit in 2 minuten is 1.05 per minuut x 60 = ruim 60km p/u ipv 93km/u

En als je op 11:55:59 en op 11:57:00 geflitst bent?

Grande schreef:

Ongelooflijke klote palen, de reden dat ik de cc op 80 zet als die ik weg opdraai en er niet meer afhaal...

Oh ben jij er zo een die hier 80 blijft rijden:

Mijn zoontje van 4 roept bij het bord G3 al "HONDERD!" en niet pas bij de A1-100 :wink:
Offline viffer
Master
vr 20 jan 2012, 9:01 Bericht 

André schreef:
als ik dit uitreken kom ik naar mijn idee op 2.1 km en dit in 2 minuten is 1.05 per minuut x 60 = ruim 60km p/u ipv 93km/u

De vraag is maar in hoeverre de tijden gesynchroniseerd zijn. Luisteren die apparaten naar een atoomklok of wordt de tijd handmatig ingesteld?
Offline ikkeke
Master
vr 20 jan 2012, 9:14 Bericht 
Dat de lokatie met de hand bijgeschreven staat op de foto bevreemd mij. Het kan een extra service zijn, maar zou de ijking wel in orde zijn? Vraag met een beroep op de WOB ook ijkrapport en de FIP-meetlijst op en verfieer of alles wel klopt!
Offline Grande
Master
vr 20 jan 2012, 10:44 Bericht 
geelhoed schreef:
Grande schreef:

Oh ben jij er zo een die hier 80 blijft rijden:

Yups. Vertrouw die kutweg voor geen meter.
 [ 8 berichten ]