Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
Offline Joop van L.
Eendagsvlieg
za 28 jan 2012, 0:07 Bericht 

Ik heb net post ontvangen uit Leeuwarden, maar ik vind de foto erg onduidelijk. Ik werd naar jullie forum verwezen, want ik vraag me af of de politie aan de hand van de foto mij mag beboeten.
Mijn auto is de auto die je vanaf de achterkant ziet, meest rechts op de foto (van de 3 auto's). Graag jullie mening.

Afbeelding
Offline Yootzin
Master
za 28 jan 2012, 0:10 Bericht 
Zo laat nog post gehad :o
Offline viffer
Master
za 28 jan 2012, 0:31 Bericht 

Yootzin schreef:
Zo laat nog post gehad :o

Zeg dan ook gewoon niets :thumb_d:

On topic; op de foto staat dat het een Tail meting is, dus van achter gemeten. De andere voertuigen zijn tegemoet komend. Maar deze kunnen de meting wel beïnvloeden. Met de kwaliteit van de foto kun je niets, het kenteken is zelfs erg goed leesbaar, dat heb ik vaak slechter gezien.
Offline graspol
Respect
za 28 jan 2012, 9:14 Bericht 
Slechtere foto heb ik ook wel. Eigenlijk is hij nog wel best duidelijk vind ik, kentekens goed zichtbaar, goede belichting ondanks groot verschil donker / koplampen. Goede foto dus.
Wat gertJan zegt klopt: het is een tail meting, dus afgaand verkeer. ben jij dus de meeste rechtse auto op de foto dan hebben ze jou geflitst.

Twee dingen over de foto / constatering:
1. Wat GertJan zegt: de andere auto's kunnen de meting beinvloeden. Afhankelijk van de opstelling en de radarbundel.
Er staat o.a. in het ijkrapport dat er geen metalen voorwerpen tussen de radar en de geflitste auto mogen staan, deze kunnen de meting beinvloeden.
Ik weet niet precies hoer het zit met radarbundel en camera enzo, maar in dit geval zou het zo kunnen zijn dat de andere autos de meting beinvloeden.
2. kentekens zijn zichtbaar, maar die even anoniem.

Wat je nu moet doen is gegevens opvragen over de opstelling.
Oftewel, volg even de WOB procedure zoals is uitgelegd op dit forum, en gij zult eventueel alle informatie ontvangen die gij nodig heeft ;)
Offline Joop van L.
Eendagsvlieg
za 28 jan 2012, 9:39 Bericht 

Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal de WOB procedure eens proberen.
Offline Furr
Master
za 28 jan 2012, 10:25 Bericht 
Foto is ongeldig. Er mogen niet meerdere voertuigen erop staan als niet duidelijk is wie het is. Wie zegt dat T meting ook klopt? Hier is jur. van. Zolang een Officier niet kan bewijzen welke het is, moeten ze het seponeren.

T kan ook F zijn, omdat er 3 auto's bij elkaar staan. Dit is nooit te zien door het apparaat.
 [ 6 berichten ]