Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Offline bikaboy
Eendagsvlieg
di 24 jan 2012, 20:39 Bericht 

Goedendag

Ik heb laatst een bekeuring op de mat gekregen. Deze bekeuring betreft het rijden met een voertuig op een weg waar dit niet is toegestaan, namelijk in de winkelstraat in de centrum van de stad. Maar op grond van de borden die daar staan, geldt dit alleen voor motorvoertuigen met meer dan twee wielen ( het verbodsbord met alleen de auto erin). Nou heb ik hier tegen bezwaar ingediend, omdat het gaat om een onterechte bekeuring. Na mijn bezwaarbrief heb ik een aantal maanden moet wachten tot ik uiteindelijk de beslissing van de officier heb mogen ontvangen. In dit brief stond dat ik het verkeerd had, en dat de juiste borden zijn aangegeven. Hier geloofde ik niks van en ben even naar het betreffende plaats gereden, en wat hebben ze gedaan. JUIST de borden aangepast, zodat ik toch de schuldige ben Maar ze hebben de wegmarkering wel de oude gelaten.

Ik ga weer lekker een brief schrijven, vindt dit nergens op slaan. :boos:
Offline WimLex
Master
di 24 jan 2012, 20:40 Bericht 
check de bebording eens op google maps ?
Offline rve123
Master
di 24 jan 2012, 20:45 Bericht 
In het geval van andere borden even contact zoeken (Wob-verzoek verzenden) met de wegbeheerder (vermoedelijk de gemeente in dit geval). Deze zullen, als het goed is, documentatie hebben dat de borden zijn vervangen.
Offline viffer
Master
di 24 jan 2012, 20:59 Bericht 

Je hebt niet toevallig foto's gemaakt van de oude situatie? Zoals rve123 al schrijft, wobben bij de wegbeheerder naar de datum waarop de borden zijn vervangen. Daarnaast een WOB naar CVOM en politie om PV, aanstellingscertificaten etc boven tafel te krijgen. Mag een stadswacht hier eigenlijk ook voor schrijven?
Offline bikaboy
Eendagsvlieg
di 24 jan 2012, 21:13 Bericht 

Sorry. Even voor de duidelijkheid, het gaat om onderstaande situatie en ik reed op de motor.

http://maps.google.nl/maps?q=Houtmarkt, ... ,3.23&z=17

Heb in de beslissing op bezwaar al een kopie van de PV ontvangen. Lijkt wel of de PV eventjes snel is opgemaakt. :fp:

Als ik naar de gemeente Breda ga, krijg ik dan toegang tot de informatie tot het wijzigen van de borden.
Offline viffer
Master
di 24 jan 2012, 21:16 Bericht 

Nee, als je bij de gemeente binnen loopt zul je geen inzage krijgen in deze gegevens. Je zult dit onder de WOB moeten doen. Kun je het PV eens inscannen en zonder persoonlijke- en zaakgegevens hier eens plaatsen?
Offline WimLex
Master
di 24 jan 2012, 21:19 Bericht 
Ben terplaatse niet bekend, maar volgens mij staat er op dat (onder)bord:
na 250 mtr uitgezonderd lijnbussen
Offline Aanhanger
Master
di 24 jan 2012, 21:37 Bericht 
Nu je bezwaar is afgewezen is je enige mogelijkheid beroep aantekenen zodat het voorkomt bij de kantonrechter.
Het si aan jou om bewijs te leveren dat de bebording ten tijde van de overtreding anders was.
Indien de situatie op streetview nog de oude is zou ik daar zeker screenshots van maken.
Het kan nl. lang duren voordat je bij de kantonrechter komt en voor je het weet is streetview ook weer veranderd.

En wat rve123 aangeeft is ook een goeie.
Offline viffer
Master
di 24 jan 2012, 21:37 Bericht 

WimLex schreef:
na 250 mtr uitgezonderd lijnbussen

150 meter (f)

http://maps.google.nl/maps?q=Houtmarkt, ... 13.63&z=17

Wel een goede opmerking, is dit bord dan ook vervangen?

http://maps.google.nl/maps?q=Houtmarkt, ... 1,4.8&z=17
Offline bikaboy
Eendagsvlieg
di 24 jan 2012, 22:11 Bericht 

Wat dus de situatie is dat de verbod op motorvoertuigen op meer de twee wielen pas na 150 meter ingaat. Ik zal binnenkort de pv hier posten.

Wob verzoek wordt ingediend. Ik zal dit tot op de bodem onderzoeken :respect:
Offline shootme
Master
di 24 jan 2012, 23:38 Bericht 
Of was je hier?

http://maps.google.nl/maps?q=Houtmarkt, ... ,4.72&z=17
Offline viffer
Master
wo 25 jan 2012, 0:33 Bericht 

Daar mag je (met het getoonde bord) nog steeds met de motor rijden hoor.
Offline gabberhead
Master
wo 25 jan 2012, 9:33 Bericht 
*lol*
Kijk dit dan. Als je op dat eerste bord afrijdt, zie je een rechthoekig bord hangen.
Rechthoek

Maar klik je in Google Maps een tikje verder, dan is dat rechthoekige bord weg en hangt er een driehoek.

Driehoek
 [ 13 berichten ]