Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Offline m-ichelle-c
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 17:28 Bericht 

Ik heb vorige maand een boete gehad van €180 euro,- parkeren op een invalide plek. Maar probleem: Ik en mijn auto waren daar niet ik was aan het werk op die tijd!

Nou goed ben dus gaan wobben.

Bij het CVOM heb ik Het zaakoverzicht aan gevraagt. vandaag eindelijk ontvangen. Netjes een brief gehad dat het langer duurde. Alleen wat kan ik met dit zaaksoverzicht?

Bij de gemeente rotterdam heb ik aangevraagt:

- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal- gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;
- De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;
- Het besluit dat ten grondslag ligt aan de plaatsing van de borden en/of het instellen van een parkeerzone

Gemeente heeft deze doorgestuurd naar de politie rijnmond. Ook hier een brief van ontvangen en ook van de politie dat zij nog niet alles hebben en beroepen zij zich op artikel 6 lid 2. Duurt dus 4 weken langer.

Ik loop een beetje op de zaken vooruit al natuurlijk, maar ben graag voorbereid en wil graag weten wat de volgende stappen zijn.

Als het goed is ben ik nu in beroep voor deze boete bij cvom toch? binnen welke termijn moet ik hier verder in gaan en wat zijn de stappen hierin?

dankjewell
Offline Gianluca
Master
do 02 feb 2012, 17:39 Bericht 

m-ichelle-c schreef:
Ik heb vorige maand een boete gehad van €180 euro,- parkeren op een invalide plek. Maar probleem: Ik en mijn auto waren daar niet ik was aan het werk op die tijd!

Geen geel briefje ontvangen / achter ruitenwisser ?
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 02 feb 2012, 18:26 Bericht 
Je moet voor het einde van de beroepstermijn een inhoudelijk bezwaar indienen waarom de bekeuring onterecht is. Dit moet je doen ook al heb je de gevraagde Wob documenten nog niet
ontvangen.
Geef zeker aan dat je daar helemaal niet geweest kan zijn en dat de verbalisant een fout moet hebben gemaakt met het noteren van het kenteken.
Kun je bewijzen dat je op het tijdstip van de bekeuring heel ergens anders was, bv. door een pinbon dan moet je die ter ondersteuning van je bezwaar beslist meesturen.
Offline m-ichelle-c
Nieuwkomer
di 07 feb 2012, 17:51 Bericht 

Gianluca schreef:
Geen geel briefje ontvangen / achter ruitenwisser ?

Nee dat heb ik niet, want ik was daar niet met mijn auto!
Offline m-ichelle-c
Nieuwkomer
di 07 feb 2012, 17:54 Bericht 

@ Barbertje

Dankjewel voor je reactie, sorry voor mijn late reactie.

Ik heb als eerste een brief gestuurd naar het cvom met: Betreft: Bezwaarschrift in eerste instantie + WOB-verzoek aangaande CJIB nummer

Dus dan heb ik sowieso me bezwaarschrift al ingediend toch? Ik heb van mijn baas al schriftelijk gekregen dat ik aan het werk was.

Dus nu ze nog een brief sturen, waarom ik het niet eens ben etc? En de brief van mijn baas mee sturen? Of ook van mijn collega's dat ze zeggen dat ik mijn auto bij me had?
Offline m-ichelle-c
Nieuwkomer
ma 20 feb 2012, 17:20 Bericht 

Heeft iemand misschien een antwoord op mijn vorige vraag??
Offline TuxX
Master
ma 20 feb 2012, 17:23 Bericht 
Je hebt een bezwaarschrift ingediend maar om ontvankelijk te worden verklaard moet je gronden aangeven. Maw: feiten en omstandigheden waarom jou auto daar niet kan gestaan hebben op dat moment. Dat jou auto bij jou op het werk was is een goede grond. Stuur dit dus nog als aanvulling VOOR de termijn om bezwaar aan te tekenen voorbij is.

bewijzen zou ik nog niet meesturen maar bewaren voor de kantonrechter. Maar het kan wel, zoals Barbertje ook al aangaf.

PS: je moet bewijzen dat jou auto daar niet was, niet dat jij er niet was. Die verklaring van je werkgever is sowieso wel interessant maar heb je misschien een parkeerticketje? Of moet je badgen om de parking op te komen?
 [ 7 berichten ]