Pagina 1 van 1  [ 9 berichten ]
Offline dikkydik
Master
vr 27 jan 2012, 17:14 Bericht 
Een jaar geleden heb ik een aangifte gedaan, maar ik heb sindsdien niets meer gehoord.

Kan ik de Wob gebruiken om uit te vissen hoe het ermee staat?
Het gaat om een aangifte tegen een persoon.
Offline graspol
Respect
vr 27 jan 2012, 18:43 Bericht 
Gewoon proberen, en anders op basis van een artikel 20 wopl (toch goede afkorting?) inzage in je dossier vragen
Offline Furr
Master
vr 27 jan 2012, 20:32 Bericht 
dikkydik schreef:
Kan ik de Wob gebruiken om uit te vissen hoe het ermee staat?

Nee wob is alleen voor openbare docs niet voor prive dingen
Offline Bramdaman
Master
vr 27 jan 2012, 21:59 Bericht 
jammer, ik heb ook nog een zaakje marktplaats oplichting waar helaas niemand meer iets van terug vinden op het bureau terwijl die jongen nog niet vast zit :x Zou wel graag willen weten welke onderzoeken er gedaan zijn enzo.
Offline EotS
Master
vr 27 jan 2012, 22:13 Bericht 
De aangifte valt onder de Wet Politiegegevens en de Wet op de Privacy. De WOB kan niet worden gebruikt omdat deze dus simpelweg niet van toepassing is. Wel kun je proberen diegene te spreken die de aangifte heeft opgenomen of je moet een afspraak maken met de privacyofficier van het betreffende korps. Zij kunnen je beperkt informatie verschaffen. Geen informatie wordt verschaft indien het onderzoek nog loopt....
Offline dikkydik
Master
vr 27 jan 2012, 22:31 Bericht 
Dank voor jullie replies. :thumb:
Offline Hideyoshi
Master
za 28 jan 2012, 7:51 Bericht 
Daar heb je geen Wob voor nodig, als aangever kan je altijd bij de politie opvragen wat ermee gedaan is. Indien er geseponeerd is had men je daarvan op de hoogte moeten stellen, je kan dan immers nog klagen daarover...
Offline dikkydik
Master
za 28 jan 2012, 20:33 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Indien er geseponeerd is had men je daarvan op de hoogte moeten stellen, je kan dan immers nog klagen daarover...

Ik heb sinds de aangifte niets meer gehoord. Het betreft een simpele aangifte waarbij weinig onderzoek nodig is, dus geen oplichting of iets dergelijks.

Een beslissing tot seponeren of tot vervolging had al genomen kunnen zijn.

Maar een ovj beslist hier toch over?

Dus moet ik me dan wel tot de politie richten?
Offline EotS
Master
za 28 jan 2012, 23:11 Bericht 
Ook kan de politie besluiten een zaak niet in te sturen naar het OM ivm bv te weinig opsporingsindicatie. De politie zou je dan wel een afloopbericht moeten sturen maar mijn ervaring is dat dit vrijwel niet gebeurd. Zoek uit bij wie je aangifte hebt gedaan en vraag bij hem/haar na. Anders moet je het korps een verzoek doen via de privacyofficier.....
 [ 9 berichten ]