Postingstijd interval gedetecteerd van 31.6 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 44 berichten ]
Offline dikkydik
Master
vr 31 mei 2013, 18:09 Bericht 
Is het legitiem om de beslistermijn op een Wob verzoek te verdagen na 4 wkn, terwijl je nog GEEN IGS gestuurd hebt?

Vraag kwam spontaan in me op.

Offline wsl
Respect
vr 31 mei 2013, 18:12 Bericht 

Nee die moet binnen de termijn verdaagd worden.

Offline svdongen
Master
vr 31 mei 2013, 18:54 Bericht 

In principe lijkt mij ook van niet, omdat de termijn reeds verlopen is.

Online TMFKAV
Die hard
za 01 jun 2013, 16:43 Bericht 
Een duidelijke NEE !!

Volgt gewoon uit artikel 6 WOB:

Citaat:
2. Het bestuursorgaan kan de beslissing voor ten hoogste vier weken verdagen. Van de verdaging wordt voor de afloop van de eerste termijn schriftelijk gemotiveerd mededeling gedaan aan de verzoeker.

Offline dikkydik
Master
zo 02 jun 2013, 18:54 Bericht 
Duidelijk! :thumb:

Offline Ralph84
Respect
di 11 jun 2013, 11:22 Bericht 

Moet er dan wel bezwaar gemaakt worden tegen dat verdagingsbesluit?

Offline pevo
Master
di 11 jun 2013, 11:28 Bericht 
Ralph84 schreef:

Nee hoor je kunt gewoon ingebreke stellen. Waarschijnlijk beginen ze later te muiten dat dat niet kon omdat ze hadden verdaagd, maar dan kun je ze mooi artikel 6 wob onder de neus schuiven :dag:

Online TMFKAV
Die hard
di 11 jun 2013, 12:07 Bericht 
Ralph84 schreef:

Verdaging is geen besluit zoals bedoeld in de Awb en dus geen bezwaar / beroep mogelijkheid.

Wat Pevo zegt, gewoon IGS en dwangsom vorderen en later die verdaging uitvechten.

Als een IGS afgewezen zou worden wegens prematuur (obv de verdaging) kun je m.i. wel in bezwaar/ beroep omdat het een indirecte afwijzing is van een dwangsom.

Offline svdongen
Master
di 11 jun 2013, 13:00 Bericht 

Verdaging is wel een besluit, maar in beginsel niet appellabel, ben ik van mening.

Online TMFKAV
Die hard
di 11 jun 2013, 13:43 Bericht 
Niet appellabel ...... dat bedoelde ik :wink:

Offline svdongen
Master
di 11 jun 2013, 16:05 Bericht 

Gelukkig; zitten we op een lijn :)

Offline thabakker
Master
vr 02 aug 2013, 7:12 Bericht 

gisteren de RDW aan de telefoon gehad. Melden mij dat ze het IGS niet kunnen herleiden aan wob verzoek. wob verzoek nog geen beslissing op ontvangen. beste heer van de RDW aan de telefoon wil mij met klem vragen het wob verzoek nogmaals te sturen want "hij zit met termijnen" ja binnen die 2 weken redden we het toch niet dus dan zal het toch een verdaging worden :lol: ga je gang.

TMFKAV schreef:
2. Het bestuursorgaan kan de beslissing voor ten hoogste vier weken verdagen. Van de verdaging wordt voor de afloop van de eerste termijn schriftelijk gemotiveerd mededeling gedaan aan de verzoeker.

is al verstreken. :honger: kan ik mooi die schandalige 390 euro registercontrole van betalen:boos:

zal ik nu gehoor geven op zijn verzoek of tot de laatste dag igs of gewoon DS vol laten lopen?
In principe is de vraag per tel gegaan dus niet hard te maken dat ik geen gehoor heb gegeven....

Offline thabakker
Master
wo 04 dec 2013, 8:31 Bericht 

wob verzoek cjib via min.V&J gedaan op 31 okt onvrangen bij BO op 31 okt (fax)

Als ik 4 weken doortel kom ik op 28 november uit+1 = 29 Nov IGS.

op deze 30 nov komt er een brief van het CJIB (die zij stellen via min. V&J verkregen te hebben, dus dit werkt!) dat zij een machtiging missen en mij hier 3 weken de tijd voor geven + een verdaging van 4 weken eraan vast plakken.....

volgens mij een dagje te laat wat betreft verdagen. :lol:
Dus het slimste lijkt mij nu over een dag of 19 gewoon de machtiging te sturen? of schort dit ook na de IGS de termijn op tot zij de machtiging hebben gekregen? Ze hebben het namelijk wel over het feit dat dit de termijn (die reeds verstreken is) op schort.

Offline thabakker
Master
di 17 dec 2013, 23:04 Bericht 

niemand?

Offline dikkydik
Master
di 17 dec 2013, 23:17 Bericht 
thabakker schreef:
een machtiging missen en mij hier 3 weken de tijd voor geven + een verdaging van 4 weken eraan vast plakken

Opschorten en verdagen.

Allereerst is het van belang wat de dagtekening van de brief van het CJIB is.

Hoe om te gaan met het verdagen na de eerste beslistermijn van 4 wkn is reeds besproken, maar hoe om te gaan met opschorten NA de eerste beslistermijn van 4 wkn kan ik je niet vertellen.

Wanneer het toegestaan is om na deze eerste beslistermijn op te schorten, dan wordt de beslistermijn dus opgeschort zolang jij niet reageert, of je de termijn van 3 wkn laat verlopen (art 6 lid 3 Wob).

Offline WJM
Master
wo 18 dec 2013, 4:51 Bericht 

Opschorten kan/mag zeker na beslistermijn, net als de 3e variant, 'verlengen' (met wederzijdse instemming).
Want vormverzuim kent meerdere varianten, en zonder bv. machtiging stokt anders de hele aanvraag, resulterend in een weigering....idem ontbreken gronden.

(de extra 6 weken ivm BC/AC heeft geen eigen titel/werkwoord volgens mij, dat blijft beslistermijn-sec (en ook ondanks dat het geldigheids-criterium daarvan scherper is (per kerende post cq OvB))

Waar ik onlangs nog wel over aan het peinzen kwam is de vraag op welke dag de verdaging ingaat, indien geen absolute termijn wordt gesteld ('wij verdagen beslistermijn tot datum XYZ'), maar relatief, 'wij verdagen beslistermijn met 4/6 weken'.

Tenzij men het letterlijk verwoordt als 'wij verdagen de *oorspronkelijke* beslistermijn met 4/6 weken' zou je toch eigenlijk ook kunnen/moeten rekenen vanaf datum bekendmaking verdaging....toch?
(en dan moeten vooral de aartsluie honden onder hen die per kerende post verdagen, in de OVB, dus binnen een week, goed oppassen in hun formulering....:))

(aanverwant mijnenveld voor BO is het in de OVB noemen van een foute/kortere beslistermijn (4 als het 6 moet zijn)....daar zijn toch rechten aan te onlenen, al was het maar omdat een BO helemaal niet op de maximale beslistermijn hoeft te gaan zitten; cq de aartsluie honden die dat a priori *altijd* toch doen verdienen niet beter dan zo op hun bek te gaan)

Btw, ook nog een klein mijnenveld voor met name bezwaarders: er zijn procedures waarin je heel netjes *meer* dan eens in vormverzuim wordt gesteld....oa bij de fiscus is dat het geval (1e keer krijg je 4 weken, 2e keer 2 weken oid?)....overigens wordt dit ook met zoveel woorden gesteld/uitgelegd in de 1x aanschrijving vormverzuim (net zoals bij niet tijdig indienen aangifte; elke volgende escalatiestap wordt netjes uitgelegd)
Bij bezwaarprocedure mogelijk (ook) een soort backup tegen postproblemen....

Ben er nog niet uit of zo'n 2-traps vormverzuim enkel bij besluit/richtlijn/verordening kan/moet worden ingesteld, of ook bij wet....cq of je ueberhaupt op eoa manier deze rechten kunt ontlenen zonder dat deze je netjes worden meegedeeld.
(zonder verzendbewijs/verzendadministratie is 1 enkel vormverzuim overigens net zo staatsgevaarlijk als het niet kunnen bewijzen van verzending besluit, na IGB)
(dat maakt BO's ook zo oliedom, om pas na IGB te besluiten....dan missen ze de backup-trigger van alsnog een IGB en reparatie/herzending, als dat besluit door verzoeker/bezwaarder niet ontvangen is/zou zijn)

Offline thabakker
Master
wo 18 dec 2013, 8:19 Bericht 

WJM schreef:
Opschorten kan/mag zeker na beslistermijn

dit leek mij ook, het is namelijk vanwege een missende factor die aangevuld moet worden.. met nadruk op moet..

verdagen is naar mijn idee te laat in deze.. ..
dikkydik schreef:
Allereerst is het van belang wat de dagtekening van de brief van het CJIB is

31 november ontvangen bij min. V&J en 1 nov ontvangen bij het CJIB.

Zover ik weet kunnen we in deze gewoon rekenen vanaf 31 okt +28=27 nov
28 nov had ik in principe in gebreke kunnen stellen .

brief gedateerd op 29 nov dat zij 3 weken opschorten wegens het ontbreken van de machtiging (klopt was ik vergeten mee te faxen had ik alleen naar het CVOM gedaan)
Onderaan de bried delen ze mede dat ze meer tijd nodig te hebben voor het beslissen op het openbaar maken/toesturen van het zaakoverzicht
O:) :huh:

De opschorting is geldig maar de verdaging naar mijn idee niet.

machtiging toesturen en de dag erna IGS?
WJM schreef:
Waar ik onlangs nog wel over aan het peinzen kwam is de vraag op welke dag de verdaging ingaat, indien geen absolute termijn wordt gesteld ('wij verdagen beslistermijn tot datum XYZ'), maar relatief, 'wij verdagen beslistermijn met 4/6 weken'.

Tenzij men het letterlijk verwoordt als 'wij verdagen de *oorspronkelijke* beslistermijn met 4/6 weken' zou je toch eigenlijk ook kunnen/moeten rekenen vanaf datum bekendmaking verdaging....toch?

nee lijkt mij niet toch.. de "ƶorspronkelijke" beslistermijn is toch de standaard weken en vanaf de datum van eindigen gaat de verlenging in...?

Offline mr.J
Respect
wo 18 dec 2013, 8:21 Bericht 

Indien de beslistermijn is verstreken dan schort een eventueel verzuimherstel de termijn niet meer op!

Offline thabakker
Master
wo 18 dec 2013, 9:22 Bericht 

mr.J schreef:
Indien de beslistermijn is verstreken dan schort een eventueel verzuimherstel de termijn niet meer op!

Dan zou verzuimherstel dus mogelijk zijn alleen tellen de dagen dat men in gebreke is (na IGS ) gewoon door?
WJM schreef:
Opschorten kan/mag zeker na beslistermijn

Of toch niet?

Offline mr.J
Respect
wo 18 dec 2013, 9:45 Bericht 

Verzuimherstel kan altijd, de vraag is of het opschort. Na verstrijken termijn is dat niet het geval.

Offline thabakker
Master
wo 18 dec 2013, 9:56 Bericht 

mr.J schreef:
Verzuimherstel kan altijd, de vraag is of het opschort. Na verstrijken termijn is dat niet het geval.

dus IGS kan nu al de deur uit en vrijdag het verzuim herstellen

WJM schreef:
Opschorten kan/mag zeker na beslistermijn, net als de 3e variant, 'verlengen' (met wederzijdse instemming).

WJM wat bedoel je hier precies mee

Offline WJM
Master
wo 18 dec 2013, 10:33 Bericht 

thabakker schreef:
WJM schreef: Opschorten kan/mag zeker na beslistermijn, net als de 3e variant, 'verlengen' (met wederzijdse instemming).

WJM wat bedoel je hier precies mee

Naast de +6 weken van een AC/BC bestaan er 3 termen die de beslistermijn doen opschuiven (= mijn terminologie #4....:)), met elk hun eigen criteria/gevolgen:

- verdagen
- opschorten
- verlengen

En zo (en in die volgorde) staan ze ook letterlijk in de wet opgesomd en verwoord/toegelicht.

Let op: dat verlengen vereist dat die instemming naast wederzijds ook *schriftelijk* (bevestigd) moet geschieden, vanuit verzoeker/bezwaarder....dus een telefonisch onderonsje volstaat formeel niet, zelfs niet met bandopname zijdens het BO (soort tegenhanger van de schriftelijkheidsvereiste van een IGB....:))
(was eoa wetsamendement uit CU/SGP-hoek, als ik me niet vergis, zie met name MvT)

Offline thabakker
Master
wo 18 dec 2013, 10:51 Bericht 

:thumb:
maar in dit geval verdagen + schorten ze op in de 5e week na de wob aanvraag. (dus dag 30)

Is het opschorten dan in dit geval geldig of niet geldig aangezien de beslistermijn van 28 dagen wob verstreken was op datum dagtekening dat ze de opschorting en verdaging melden.?

volgens MR.J niet

Offline mr.J
Respect
wo 18 dec 2013, 11:12 Bericht 

Het is heel simpel. Na verstrijken beslistermijn is men in gebreke. Zodra de ingebrekestelling is ontvangen gaat de teller lopen en schort de termijn niet meer op. De dwangsomteller loopt gewoon door.

Offline thabakker
Master
wo 18 dec 2013, 11:14 Bericht 

oke dank dan gaan we vandaag nog IGS :thumb:

Offline thabakker
Master
zo 19 jan 2014, 1:49 Bericht 

ik heb hier nog een gevalletje vraagteken aangaande een verlenging beslistermijn +verzuimherstel in 1 brief. echter hetgeen wat zij verzoeken te herstellen is niet van toepassing.
Ik heb de cvom een wob verzoek gestuurd op 5 januari wat geen betrekking heeft op een cjib nummer/beschikking/sanctie.
nu stellen zij dat er geen of een onjuist cjib nummer staat vermeld.
graag verzuimherstel binnen 4 weken + een verlenging beslistermijn.

kan ik nu sturen dat dit verzoek geen cjib nummer betreft en dat ik hieruit op kan maken dat ze mijn verzoek niet (goed) inhoudelijk gelezen hebben... waardoor ik niets te herstellen heb en daardoor het verzoek tot verzuimherstel als niet verzonden beschouw.??

of is het officieel wel een herstel deze mededeling en moet ik de dagen tellen van de opschorting tot het herstel?

Online TMFKAV
Die hard
zo 19 jan 2014, 11:36 Bericht 
Er is geen sprake van verzuim en dus ook geen opschortende werking.

Opschorten kan enkel bij verzuim, als dat verzuim er niet is -> geen grond voor opschorting.

Offline WJM
Master
zo 19 jan 2014, 12:24 Bericht 

Als je het andersom beschouwt (stel het zou wel mogen), dan zou het de weg naar misbruik door een BO ook te makkelijk maken; BO stelt telkens doodleuk doelbewust een gebrek wat er niet is, alleen om tijd te rekken (al faalt ook dat scenario dan bij snel 'vormherstel').

Net zo interessant is in jouw casus echter de vraag of ook de verdaging hier wel rechtsgeldig is....want onder wob moet die verdaging gemotiveerd worden, hoe summier ook (wel: werkdruk/vakanties, maar niet: 'we halen de termijn niet' (constatering is wat anders dan motivering!))

(bij een echt vormverzuim *en* tijdig daarop reagerend BO lijdt het BO daar hooguit een paar dagen beslistermijn onder (zoals het opschort-systeem ook beoogt), dus is een verdaging louter om die reden ook grote kolder (maar daar kun je pas wat tegen doen als het BO daar structureel misbruik van maakt, net als standaard altijd verdagen))

Rest nog wel de vraag hoe te reageren, en vooral wanneer....;))

In ieder geval telkens strak getimed de IGB de deur uit doen, en je niet door bestuurlijke hidden agenda's te laten leiden/lijden.

Offline thabakker
Master
di 21 jan 2014, 11:07 Bericht 

WJM schreef:
Net zo interessant is in jouw casus echter de vraag of ook de verdaging hier wel rechtsgeldig is....want onder wob moet die verdaging gemotiveerd worden, hoe summier ook (wel: werkdruk/vakanties, maar niet: 'we halen de termijn niet' (constatering is wat anders dan motivering!))

dit is inderdaad een interessante kwestie..

WJM schreef:
Rest nog wel de vraag hoe te reageren, en vooral wanneer....)

inderdaad , ik ga deze binnen een redelijke termijn (1 a 2 weken)beantwoorden met deze informatie:
thabakker schreef:
ik nu sturen dat dit verzoek geen cjib nummer betreft en dat ik hieruit op kan maken dat ze mijn verzoek niet (goed) inhoudelijk gelezen hebben... waardoor ik niets te herstellen heb en daardoor het verzoek tot verzuimherstel als niet verzonden beschouw.

aangezien..
TMFKAV schreef:
Opschorten kan enkel bij verzuim, als dat verzuim er niet is -> geen grond voor opschorting

WJM schreef:
In ieder geval telkens strak getimed de IGB de deur uit doen, en je niet door bestuurlijke hidden agenda's te laten leiden/lijden

Offline thabakker
Master
di 21 jan 2014, 11:21 Bericht 

hier nog zo'n voorbeeld alleen gooien zij het nog een gradatie lastiger.. Wob verzoek aan politie twente per fax gedaan aangaande een bekeuring politie haaglanden, omdat ik weet dat ze via twente altijd wel snel reageren(afgezen van de inhoud van beslissing)
antwoord was in de eerste zinnen van de brief stellen ze dat de electronische weg niet open staat met de uitleg.
vervolgens zeggen ze verzuimherstel bij het betreffende korps waar de beschikkingsinformatie is.. maar anderzijds beslissen ze dat ze het verzoek niet behandelen.

loopt nu gewoon de termijn incl opschorting na herstel verzuim bij het nieuwe korps?

zie brief

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x60 ... 3/ojx7.jpg

Offline WJM
Master
di 21 jan 2014, 11:25 Bericht 

De crux is dat er nu nog slechts 1 enkel (landelijk) BO bestaat, ondanks meerdere regionale korpsen.

Offline thabakker
Master
di 21 jan 2014, 17:20 Bericht 

WJM schreef:
De crux is dat er nu nog slechts 1 enkel (landelijk) BO bestaat, ondanks meerdere regionale korpsen

dat klopt maar ze formuleren 2 tegenstrijdige berichten in de brief

1 ze wijzen het verzoek af omdat de electronische weg niet is opengesteld , maar dan wijs je het niet af dan stel je iemand in verzuim en dat doen ze later dan ook want..

2 ze bieden namelijk wel de gelegenheid het verzuim te herstellen in het 2e gedeelte van de brief.
als je het zo bekijkt dan kan ik dus even praktisch gezien de aanvraag opnieuw insturen per aangetekende post de aanvraag richting Politie Haaglanden met kopie van de brief van Twente. en dan kan ik de brief dus zien als zijnde vraag om verzuimherstel. en de dagen weer doortellen de dag na versturen(dus de ontvangstdag)van het verzoek per aangetekende brief aan Haaglanden.

Offline thabakker
Master
di 21 jan 2014, 23:04 Bericht 

WJM schreef:
(bij een echt vormverzuim *en* tijdig daarop reagerend BO lijdt het BO daar hooguit een paar dagen beslistermijn onder (zoals het opschort-systeem ook beoogt), dus is een verdaging louter om die reden ook grote kolder (maar daar kun je pas wat tegen doen als het BO daar structureel misbruik van maakt, net als standaard altijd verdagen))

WJM: hier ben ik overigens ook al mee bezig geweest.
heb een wob verzoekje gedaan richting het CVOM naar kopieen van de brieven tussen een bepaalde periode waarin men mededeelde de beslistermijn te verdagen. Hierbij heb ik gevraagd om enkel de kopieen van de brieven die betrekking hebben op bepaalde wob verzoeken (verzoeken waarbij het inhoudelijke verzoek heel makkelijk te verstrekken is).

Dit verzoek heb ik 4 dec gedaan en nog steeds geen enkele beslissing of verdaging op gekregen:nono:
, wel een mededeling na de IGS dat bij dit bezwaarschrift het cjib nummer ontbreekt en of ik die even kenbaar wil maken door een kopie van de beschikking te sturen.

:roflol:

Indien ze een afwijzing doen ivm de overdosis werk wat ze eraan zouden hebben dan zegt dit al genoeg.... dus die optie is gevaarlijk voor ze (indien ze erbij nadenken dat hiermee heel makkelijk is aan te tonen dat ze structueel verdagen)

Je kan stellen dat het een zooitje is daar maar ze zijn in sommige gevallen ook niet achterlijk want ze zijn er wel degelijk van bewust dat ze bepaalde (onjuiste) handelingen met opzet doen om lucht te creƫren en of onder bepaalde verplichtingen uit te komen wat ook bij dit verzoek weer van toepassing is , het zaaien van onduidelijkheid uit de hoop dat ze hier (kostenloos) onderuit komen.

Offline WJM
Master
wo 22 jan 2014, 0:23 Bericht 

thabakker schreef:
Dit verzoek heb ik 4 dec gedaan en nog steeds geen enkele beslissing of verdaging op gekregen:nono:
, wel een mededeling na de IGS dat bij dit bezwaarschrift het cjib nummer ontbreekt en of ik die even kenbaar wil maken door een kopie van de beschikking te sturen.

Van de ene standaard reflex in de andere.

Net of je aan een varken trekt met aan beide kanten een staart.
Weder vooruit noch achteruit te bewegen, anders dan tegengesteld.
De Antipode der Beschaving.

Offline thabakker
Master
do 23 jan 2014, 10:59 Bericht 

nog 1: mededeling na de IGS dat bij dit bezwaarschrift het cjib nummer ontbreekt... nee hoor die is gewoon bekend onder mijn kenmerk van de IGS .. oh u zult mijn kenmerk misschien bedoelen want die heeft dezelfde 4 eindcijfers als het cjib nummer.. :fp: even langs dhr H. Anders misschien. 8)

Offline thabakker
Master
wo 29 jan 2014, 11:45 Bericht 

CJIB stelt geen machtiging te hebben ontvangen.
Deze heb ik wel gefaxt (namelijk via min. V&J)
Hier heb ik geen begeleidende brief bij gedaan.
Ik denk dat hij niet bij het CJIB terecht is gekomen. Er stond op de machtiging wel een CJIB nummer waardoor ze konden weten dat het voor het CJIB bestemd is. Kan ik ze gewoon IGS en is dit dan geldig ? en hierbij een schrijven sturen dat ze de zaak WEL dienen af te handelen want het verzuim is reeds aangevuld op datum (en dan verzendbewijs meesturen)?

Online TMFKAV
Die hard
wo 29 jan 2014, 12:27 Bericht 
thabakker schreef:
Hier heb ik geen begeleidende brief bij gedaan.

Dat is niet zo handig, zonder nadere adressering :schudnee:

Offline thabakker
Master
wo 29 jan 2014, 13:09 Bericht 

TMFKAV schreef:
Dat is niet zo handig, zonder nadere adressering

nee klopt maar er stond wel een cjib nummer op vermeld waardoor ze konden weten dat het voor cjib was

Online TMFKAV
Die hard
wo 29 jan 2014, 13:18 Bericht 
Kan ook CVOM zijn of PaG .......

Offline thabakker
Master
wo 29 jan 2014, 13:26 Bericht 

TMFKAV schreef:
Kan ook CVOM zijn of PaG ...

Ja dan zal ik de aanvraag opnieuw in moeten dienen ja. Min V&J schuift wob verzoeken direct zonder "doorsturen waarbij de wob termijn opnieuw start" door naar het CJIB. is dit bij een fax via Min V&J tav CVOM of PaG ook het geval of zijn dit BO's op zichzelf ?

Offline WJM
Master
do 30 jan 2014, 2:35 Bericht 

Conform het gestelde op de site van MvV&J is het allemaal 1 grote pot nat, tot en met de politie aan toe....want alles wordt daar 'onderdeel van MvJ&V' genoemd....

Offline thabakker
Master
do 30 jan 2014, 10:34 Bericht 

WJM schreef:
Conform het gestelde op de site van MvV&J is het allemaal 1 grote pot nat, tot en met de politie aan toe....want alles wordt daar 'onderdeel van MvJ&V' genoemd....

dat klopt, maar als ik een verzoek tot bijvoorbeeld flitsfoto doe aan het CVOM of CJIB sturen zij dit door naar de politie met een nieuw startende wob termijn. dit zelfde doet het CVOM naar CJIB als het de documenten berusten bij CJIB (of als je om het zaakoverzicht vraagt sturen ze dit door naar het cjib zelfs als je vraagt om het CVOM ZO ) alleen verzoeken tav CJIB via Min.V&J sturen ze intern door (omdat dit onder hetzelfde BO valt) en kent dus geen nieuwe wob termijn die in gaat.

Offline WJM
Master
do 30 jan 2014, 11:02 Bericht 

Ja, maar ook tussen CVOM en CPG gaat dat zo, en 1 brief later stelt het CPG weer net zo doodleuk dat men, samen, 1 enkel BO is.

De linkerhand weet niet waar het rechterbeen gebleven is, maar schoppen en graaien, dat kunnen ze.

Offline thabakker
Master
do 30 jan 2014, 11:52 Bericht 

WJM schreef:
Ja, maar ook tussen CVOM en CPG gaat dat zo, en 1 brief later stelt het CPG weer net zo doodleuk dat men, samen, 1 enkel BO is

In dat geval een goed voorbeeld om te gebruiken in een bezwaar tegen een doorstuur beslissing naar elkaar bij gegrond verklaring zou je praktisch de termijn kunnen doortellen vanaf WOB verzoek tot aan beslissing van "de andere afdeling binnen het BO" Als het namelijk 1 BO is zou doorstuurverzoek onterecht zijn en de termijn bij geldige IGS gewoon doorlopen = een DS als de termijnen overschreden zijn. Het zou dan praktisch ook niet uitmaken naar wie van de 2 de IGS gestuurd zou zijn aangezien het 1 BO is... :honger:

echter

Citaat:
In dat geval een goed voorbeeld om te gebruiken in een bezwaar tegen een doorstuur beslissing naar elkaar.
is hier geen bezwaar mogelijkheid heb ik in een ander topic begrepen al geven zij onderaan de brieven vaak wel dat er binnen de 6 weken bezwaar kan geschreven worden tegen de beslissing (die dan als beslissing het doorsturen is) ??

[ 44 berichten ]