Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Offline mwj
Master
di 17 jan 2012, 11:58 Bericht 
Dit is ook een mooie:

Ik heb een WOB verzoek gedaan bij een politiekorps voor een snelheidsbesluit. Het politiekorps heeft dit WOB verzoek binnen 3 weken doorgezonden naar een gemeente voor het nemen van een besluit, en mij hiervan een kopie verstrekt.

Na 30 dagen na doorzenden van het WOB verzoek van het korps naar de gemeente, had ik nog geen besluit van de gemeente ontvangen, dus heb ik een ingebrekestelling verzonden naar de gemeente.

De gemeente geeft nu 10 dagen na de ingebrekestelling aan dat ze het verzoek voor het snelheidsbesluit al na een week na ontvangst van het politiekorps, retour hadden gezonden naar het politiekorps, omdat het snelheidsbesluit niet in hun bezit is, maar bij de provincie ligt.

Echter na de ingebrekestelling is de gemeente toch wakker geworden en hebben ze het langs de juridische afdeling laten gaan, en die heeft nu aangegeven, dat de gemeente het zelf had moeten doorsturen naar de provincie i.p.v. terug te sturen naar het politiekorps.

Nu heb ik dus zowel van de gemeente als van het politiekorps een doorzendbewijs ontvangen van het WOB verzoek naar de provincie voor het snelheidsbesluit.

Ik vroeg me alleen af of er ook een termijn staat voor het doorzenden van een WOB verzoek. Is dit gewoon de eerste vier weken van het WOB verzoek, en de twee weken erna van de ingebrekestelling, dus in totaal zes weken ?!?
Offline dna
Master
di 17 jan 2012, 13:07 Bericht 
Ze moeten binnen 4 weken een besluit nemen, als ze het verkeerd doorsturen dan moet je daar tegen bezwaar maken.

Nu de juridische afdeling heeft aangegeven dat het naar de provincie had moeten worden gestuurd kun je kijken of ze hun eerdere besluit willen vernietigen.
Doen ze dit, dan hebben ze het te laat doorgestuurd en te laat een besluit genomen en geldt er een dwangsom.

Normaal gezien moet een BO het binnen 4 weken+2 weken ingebrekestelling = 6 weken doorsturen naar het juiste orgaan.

Ik heb zelf een geval gehad waar het uberhaupt niet is doorgestuurd, hier heb ik bezwaar tegen gemaakt en is ongegrond verklaart omdat het BO niet weet waar mijn verzoek dan wel naar toe moet en het daarom ook niet kan doorsturen.
Offline mwj
Master
di 17 jan 2012, 13:32 Bericht 
dna schreef:
Ze moeten binnen 4 weken een besluit nemen, als ze het verkeerd doorsturen dan moet je daar tegen bezwaar maken

Dit hebben ze feitenlijk gedaan naar het politiekorps. Binnen een week heeft de gemeente het doogezonden WOB verzoek vanuit het politiekorps retour gezonden.

dna schreef:
Nu de juridische afdeling heeft aangegeven dat het naar de provincie had moeten worden gestuurd kun je kijken of ze hun eerdere besluit willen vernietigen.

Ook dit hebben ze gedaan, want de gemeente heeft het nu daadwerkelijk naar de provincie verzonden.

dna schreef:
Doen ze dit, dan hebben ze het te laat doorgestuurd en te laat een besluit genomen en geldt er een dwangsom

Nee, ze hebben nu doorgezonden 10 dagen na de door mij verzonden ingebrekestelling. Dus nog op tijd, en ik dus geen dwangsom.

dna schreef:
Normaal gezien moet een BO het binnen 4 weken+2 weken ingebrekestelling = 6 weken doorsturen naar het juiste orgaan

Dit hebben ze dus uiteindelijk ook gedaan, binnen de gestelde 6 weken termijn. Dan zitten ze dus goed.
Offline dikkydik
Master
di 17 jan 2012, 22:58 Bericht 
En hoe zit het dan met het geretourneerde Wob-verzoekschrift dat de politie van de gemeente ontvangen heeft? Moet daar niet opnieuw een beslissing over genomen worden door de politie?
Offline mwj
Master
wo 18 jan 2012, 9:57 Bericht 
dikkydik schreef:
En hoe zit het dan met het geretourneerde Wob-verzoekschrift dat de politie van de gemeente ontvangen heeft? Moet daar niet opnieuw een beslissing over genomen worden door de politie?

Het WOB verzoek dat vanuit de gemeente naar het politiekorps is retour gezonden is door het politiekorps ook naar de provincie door gezonden.

De provincie heeft dus zowel van de politie als van de gemeente twee WOB verzoeken ontvangen voor een snelheidsbesluit.
Offline m-ichelle-c
Nieuwkomer
wo 25 jan 2012, 16:48 Bericht 

Ik had een wob verzoek verstuurd naar gemeente rotterdam, maar die hebben het naar iets anders doorgestuurd, ander deel van de gemeente.

Maar de 4 weken zijn nu verstreken. Al een week, moet ik nu nogmaals de brief sturen? of dan een ingebreke stellings brief?

Ik neem aan, dat ookal is het doorgestuurd dat zij ook binnen 4 weken moeten reageren?

groetjes
Offline Furr
Master
wo 25 jan 2012, 22:15 Bericht 
Na 4 weken (als je gefaxt hebt) + 1 dag meteen ingebreke stellen. Na doorsturen is weer 4 weken voor nieuwe orgaan. Zelfde.
 [ 7 berichten ]