Pagina 2 van 27  [ 1329 berichten ]
Offline TuxX
Master
do 26 jan 2012, 14:50 Bericht 
waarvan ik er toch al teveel betaal. Goeie manier om een deel te recupereren :D

Helmond: Het is niet altijd slecht om je goede wil te laten zien. rechters apprecieren dat ook.
Offline dna
Master
do 26 jan 2012, 14:52 Bericht 
@ Tuxx, +100!

Ook al laat je je goede wil aan het CVOM zien, ze maken er toch een zooitje van dus je kunt net zo goed wel reageren op hun brieven dan bij de rechter blijkt dat je goede wil hebt getoond.

Heb de 31e nog een zitting tegen het CVOM over een dwangsom en dwangsom over dwangsom.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 14:57 Bericht 
Suomi schreef:
Helaas is dat wel belastinggeld.

Correct, maar zolang dat richting mij gaat heb ik er minder moeite mee.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 14:57 Bericht 
TuxX schreef:
Helmond: Het is niet altijd slecht om je goede wil te laten zien. rechters apprecieren dat ook.

Klopt, maar bij CVOM valt je goede wil niet meer te tonen... zeker gezien hetgeen ik er recentelijk meegemaakt heb.
Offline TuxX
Master
do 26 jan 2012, 14:59 Bericht 
Nee klopt maar het helpt je zaak wel vooruit bij de rechter. kan je nog altijd zeggen "ik doe mijn best, ik doe zelfs meer dan ik wettelijk moet doen. Zij maken er een potje van"
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 15:00 Bericht 
TuxX schreef:
Nee klopt maar het helpt je zaak wel vooruit bij de rechter. kan je nog altijd zeggen "ik doe mijn best, ik doe zelfs meer dan ik wettelijk moet doen. Zij maken er een potje van"

Mee eens, en ik denk dat het in mijn geval van de casus afhangt of en zo ja hoe ik reageer, dus mijn uitspraak was wat te algemeen.

Ik heb trouwens ook liever dat er wat geld richting mij vloeit dan naar onze cultuurverrijkers en 'nieuwkomers'... en geloof me: daar geen grotere bakken met geld heen dan jij en ik durven dromen!
Offline mwj
Master
do 26 jan 2012, 15:53 Bericht 
Een teken van leven van het CVOM :o :o

Ik heb begin november een wob verzoek gedaan voor verzendamin van één brief vanuit het CVOM naar een politiekorps. Begin december een ingebrekestelling gedaan, en nu eind januari een besluit ontvangen:

Hierbij ontvangt u alle correspondentie tussen u en het CVOM vanaf 1 mei 2011, een pak van 20 bladzijden :fp: :fp:

En dus niet het ene document waar ik om vroeg, en nog eens 34 dagen te laat een besluit. Dit wordt dus een bezwaar naar het CPG :fp: :fp:

Wat een losers, ze lezen gewoon niet :thumb_d:
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 15:55 Bericht 
Ik kreeg op een vergelijkbare Wob + bezwaar bij CPG een reactie dat CVOM geen verzend- en ontvangstadministratie heeft. Dat feit op zich al vind ik merkwaardig gezien de bestuurstaak die ze heeft, maar goed. Soms doe ik nog steeds zo'n verzoek, wellicht is men die administratie wel gaan invoeren.
Offline mwj
Master
do 26 jan 2012, 15:56 Bericht 
Dat boeit me niet, ze lezen dus gewoon niet.

Lijkt mij nu gewoon een bezwaar bij het CPG indienen dat er een besluit is genomen op mijn WOB, maar 34 dagen te laat dus dwangsom, maar dat ik totaal niet de gevraagde informatie heb ontvangen, doordat ze het niet gelezen hebben ??
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 15:59 Bericht 
Precies, moet je ook gewoon doen. Besluit is sowieso te laat. Dus vergeet niet in gebreke te stellen na 2 weken na afloop van de dwangsomtermijn.
Offline mwj
Master
do 26 jan 2012, 16:00 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Precies, moet je ook gewoon doen. Besluit is sowieso te laat. Dus vergeet niet in gebreke te stellen na 2 weken na afloop van de dwangsomtermijn.

Zal ik doen, agenda met actiepunten is al bijgewerkt. Dit zal ook betekenen dat wanneer het CPG het bezwaar gegrond verklaart, dit dus de maximale dwangsom gaat worden :thumb:
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 16:01 Bericht 
mwj schreef:
Zal ik doen, agenda met actiepunten is al bijgewerkt. Dit zal ook betekenen dat wanneer het CPG het bezwaar gegrond verklaart, dit dus de maximale dwangsom gaat worden

Mooi.
Offline Furr
Master
vr 27 jan 2012, 18:15 Bericht 
En weer 1: 15 dagen te laat vandaag CVOM beslissing binnen.
Offline Hideyoshi
Master
ma 30 jan 2012, 14:45 Bericht 
Krijgt iemand nog faxen verzonden naar CVOM vandaag? De mijne komen de hele dag al niet door...
Offline mwj
Master
ma 30 jan 2012, 14:48 Bericht 
Welk nummer ?
Offline Hideyoshi
Master
ma 30 jan 2012, 14:52 Bericht 
zowel die op 70 eindigt als die op 76 eindigt.
Offline mwj
Master
ma 30 jan 2012, 14:58 Bericht 
Stekker eruit getrokken :o :o

Over overbelast aan het raken, teveel faxen :thumb:
Offline Hideyoshi
Master
ma 30 jan 2012, 14:59 Bericht 
Ik vermoed heb... maar dan kan ik er niets aan doen dat ze stukken niet ontvangen!
Offline mwj
Master
ma 30 jan 2012, 15:01 Bericht 
Belletje wagen.......wat is uw faxnummer...........oh oke, staat ie ook aan.......oke bedankt. O:)
Offline Ownedbylag
Die hard
ma 30 jan 2012, 15:30 Bericht 
zo, 3 februari lopen de 4 weken af (moet je hier nog 1 dag bij optellen of niet), nog geen enkel bericht, brief voor ingebreke stelling ligt klaar om gefaxed te worden. :woop:
Offline Furr
Master
ma 30 jan 2012, 15:30 Bericht 
jeps dag er bij op.
Offline Ownedbylag
Die hard
ma 30 jan 2012, 16:00 Bericht 
Furr schreef:
jeps dag er bij op.

1 dag of 1 werkdag? WOB verzoek had ik zaterdag opgestuurd namelijk.
Offline Furr
Master
ma 30 jan 2012, 18:12 Bericht 
1 dag. Wob is voor elke dag net als wet dwangsom. Termijnenwet vervalt hiermee.
Offline Hideyoshi
Master
ma 30 jan 2012, 18:37 Bericht 
Neem het nou voor alle zekerheid ruim! Met name de start van de vier weken als de ontvangstdag niet op een werkdag ligt! Een enkele dag ruimer maakt niets uit, maar je speelt wel op safe.
Offline Furr
Master
ma 30 jan 2012, 19:05 Bericht 
4 weken + 1 dag is safe. :wink:
Offline Elroban
Nieuwkomer
di 31 jan 2012, 17:39 Bericht 

Helaas vandaag de beslissing ontvangen voor mijn zaak waar ik ze 30 december voor in gebreken heb gesteld.
Netjes het juiste overzicht erbij, gedateerd op 26 januari. Blijkbaar leven ze dus toch nog.
Zijn dit nu overigens 12 dagen dwangsom (15->26) of?
Offline mwj
Master
di 31 jan 2012, 20:00 Bericht 
Yep, ersis te laat beslist op jouw WOB verzoek en daarna de ingebrekestelling. Je wacht nu twee weken na dagtekening van de door jou ontvangen brief, zodat het bestuursorgaan binnen die twee wettelijke vastgestelde weken zelf een dwangsombeschikking kan nemen. Als die twee weken voorbij zijn en je hebt niks ontvangen stuur je ze een dwangsomvordering en stel je ze tevens in gebreke wegens het uitblijven een dwangsombeschikking uit eigen beweging :thumb:
Offline Furr
Master
di 31 jan 2012, 20:14 Bericht 
13 dagen te laat.
Offline Elroban
Nieuwkomer
wo 01 feb 2012, 9:05 Bericht 

Dat proces heb ik gelezen inderdaad Mwj.
26 januari staat de brief op gedateerd. 14 dagen daarna is het 9 februari. Mits de 26e niet mee telt zoals gebruikelijk. Dan zou de 10e de in gebreke er eventueel weer uit moeten toch? Of telt de 26e wel mee en kan hij de 9e er alweer uit?
Offline mwj
Master
do 02 feb 2012, 10:38 Bericht 
Hou voor de zekerheid de dag erna aan. Dan zit je altijd goed.
Offline dna
Master
do 02 feb 2012, 15:33 Bericht 
Heb zelf ook nog te horen gekregen van iemand van het college van procureurs-generaal dat het CVOM geen ontvangst/verzendadministratie heeft. Enkel kopieën van de ontvangen en verzonden brieven.
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 15:35 Bericht 
En zelfs dát doen ze niet meer. Vandaag beslissing: wij hebben geen VA of OA. Alleen kopieren. Dit wordt afgewezen.

Hoe willen ze nu bewijzen dat ik een beslissing heb gehad dan? Heb 2 zaken waarbij ik geen beslissing Wob heb gehad, maar zij een briefje zonder kenmerken e.d. hebben gestuurd in de VA destijds met dat besluit. :thumb_d:
Offline dna
Master
do 02 feb 2012, 15:39 Bericht 
Dat kunnen ze niet bewijzen, ik heb een zelfde geval waarbij ik stel dat ik geen document heb ontvangen naar aanleiding van een Wob-verzoek.

Zitting geweest, en verweerder geeft toe dat er geen bewijs is.
Rechter geeft aan dat dat het probleem is van verweerder en dat deze dus niet aannemelijk kan maken dat het verstuurd is.

Verweerder geeft wel tevens een LJN nummer van een recente uitspraak waarin staat dat als een bestuursorgaan iets verstuurd, er van uit mag worden gegaan dat dat goed gaat en dat de ontvanger de ontvangst ervan moet betwisten.

Nu is dat laatste niet zo heel moeilijk bij het CVOM ;)
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 16:04 Bericht 
Gewonnen of verloren? Want dan kan ik ook een zaak ervan maken nl....
Offline dna
Master
do 02 feb 2012, 16:24 Bericht 
Waarschijnlijk niet ontvankelijk, maar dat heeft met heel andere dingen te maken.
Op zich zou die gewonnen zijn.
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 16:42 Bericht 
oke :) tegen verweer van CVOM kan je inbrengen de uitspraak dat mochten er twijfels zijn, de verzender (ook BO) voor VA moet zorgen!
Offline mwj
Master
do 02 feb 2012, 21:11 Bericht 
dna schreef:
Heb zelf ook nog te horen gekregen van iemand van het college van procureurs-generaal dat het CVOM geen ontvangst/verzendadministratie heeft. Enkel kopieën van de ontvangen en verzonden brieven.

Ik heb zelf twee wob verzoeken voor V/A admin bij het CVOM waar totaal geen reactie op komt, voor beide loopt de dwangsom al ruim drie weken. Dit konden ze dus in feite voorkomen door aan te geven van hebben we niet......wat een sukkels :fp: :fp:
Offline Hideyoshi
Master
do 02 feb 2012, 21:56 Bericht 
mwj schreef:
bij het CVOM waar totaal geen reactie op komt

vertel me iets nieuws... en om eerlijk te zijn begrijp ik er geen ene f*ck van... stuur nou gewoon iedereen die iets stuurt een standaard ontvangstbevestiging, dat haalt al heel wat onrust weg.
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 22:18 Bericht 
Soms binnen 7 dagen beslising, Soms een volle dwangsom. Zit echt geen structuur in daar :[
Offline Hideyoshi
Master
do 02 feb 2012, 22:20 Bericht 
Furr schreef:
Zit echt geen structuur in daar

Daar sla je de spijker op zijn kop!

Jammer allemaal, zo'n organisatie is zo goed vorm te geven... zulke processen zijn met een beetje budget zo goed in te richten... maar ja: boetes moeten geld opleveren en mogen geen cent kosten. Tja, dan krijg je broddelwerk...
Offline Ownedbylag
Die hard
do 02 feb 2012, 22:23 Bericht 
he verdorie, die lui hadden op 13 januari al gereageerd (over iets anders :fp: ).

Als iets niet klopt met het verzoek, zijn ze wel snel zeg, potverdorie.

Nah jah, topicje geupdate, effe spieken maar wat ik ga doen :thumb_d:
Offline McGyver
Respect
vr 03 feb 2012, 5:12 Bericht 

23dec gewobd
25jan in gebreke verstuurd
Nu op 01 feb brief gehad, gedateerd 25jan, ontvangsbewijs van mijn bezwaar :koffie:

Ze antidateren dus nu ongeveer een week, immers als ik een brief verstuur op 25 jan kunnen ze niet op diezelfde dag iets uitsturen. Los van het feit dat ik via de wob iets opvraag....

Zullen ze zo crimineel worden dat ze op mijn begin-dwangsom-datum een anitgedateerde brief van-weet-ik-veel-hoelang sturen met een beslissing???
Offline mwj
Master
vr 03 feb 2012, 8:19 Bericht 
McGyver schreef:
Zullen ze zo crimineel worden dat ze op mijn begin-dwangsom-datum een anitgedateerde brief van-weet-ik-veel-hoelang sturen met een beslissing???

:boos: :boos: :kniktja: :kniktja: :boos: :boos:
Offline Hideyoshi
Master
vr 03 feb 2012, 8:24 Bericht 
Ik denk eerder dat het een serie van fouten is. Het is daar zo'n wanorde, dat volgens mij niemand überhaupt in de gaten heeft dat brieven geantedateerd kunnen worden...
Offline mwj
Master
vr 03 feb 2012, 8:37 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Ik denk eerder dat het een serie van fouten is. Het is daar zo'n wanorde, dat volgens mij niemand überhaupt in de gaten heeft dat brieven geantedateerd kunnen worden...

Ik kreeg vorige week binnen een week een besluit op mijn ingebrekestelling t.o.v. het vernietigen van de beschikking na de 16 weken termijn. Ze kunnen daar bij het CVOM dus kundig en tijdig reageren.

Op twee ingebrekestellingen n.a.v. twee WOB verzoeken hoor ik dan al ruim vijf weken weer helemaal niets :thumb_d:
Offline Flep9
Master
vr 03 feb 2012, 10:14 Bericht 
VA opvragen bij het CVOM heeft geen zin. Ze hebben hem niet en gaan hem (voorlopig) niet voeren.
In principe accepteren ze het als je een brief krijgt die een week te laat binnenkomt in het geval je een 5 dagen langere dwangsom vordert.
Offline Hideyoshi
Master
vr 03 feb 2012, 10:20 Bericht 
Formeel moet CVOM dan wel beslissen, als dat niet gebeurd is, dan ingebreke. Het is wel zo dat als je bekend is gemaakt dat de VA niet bestaat, het continue herhalen van dat verzoek onrechtmatig kan zijn.
Offline Flep9
Master
vr 03 feb 2012, 10:24 Bericht 
Hideyoshi schreef:
het continue herhalen van dat verzoek onrechtmatig kan zijn.

Dat is de valkuil dus :)
Had er nog eentje waarvoor ik ingebreke had gesteld voor ik er uitsluitsel over had. Die is te laat geweest en ze wijzen kopietjes van alles toe. Die gaat dus deze week nog naar het College PG met een bezwaartje zodat ze bij het CVOM in ieder geval eenduidig besluiten en niet "maar wat doen".
Offline Furr
Master
vr 03 feb 2012, 10:57 Bericht 
Ik heb hem nu pas gekregen, dus alles wat nog loopt zullen ze moeten dokken/beslissen.
Offline Flep9
Master
vr 03 feb 2012, 11:05 Bericht 
Nou, ze moeten beslissen. Als gevolg daarvan zijn ze vermoedelijk een dwangsom verschuldigd.
 [ 1329 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende