Pagina 1 van 27  [ 1329 berichten ]
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 17:24 Bericht 
In navolging van het "KLPD topic" vond ik een CVOM topic relevant! Dit biedt de mogelijkheid om specifiek m.b.t. CVOM te monitoren hoe e.e.a. verloopt.

Om van start te gaan: CVOM reageert werkelijk nergens meer op. Ik heb eind december nog een bezwaarschrift gezonden i.v.m. een Mulder overtreding, totaal geen reactie. Ook de daarin verwerkte Wob wordt totaal niet op gereageerd!

Bij jullie ook zo stil of komt er af-en-toe nog wel eens wat post vanuit dat moloch?
Offline egeltjes
Master
wo 25 jan 2012, 17:42 Bericht 
Hideyoshi schreef:
totaal geen reactie.

:o :o Hoe krijg je DAT nu weer voor elkaar. Welke truuk gebruik je hiervoor?
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 17:47 Bericht 
egeltjes schreef:
Hoe krijg je DAT nu weer voor elkaar. Welke truuk gebruik je hiervoor?

Hoezo? Ik heb die informatie nodig... voor mezelf en voor anderen... CVOM blokkeert op dit moment een fatsoenlijke bezwaar- en beroepsmogelijkheid voor mij en hen.
Offline jefta
Respect
wo 25 jan 2012, 17:55 Bericht 
Kheb op dit moment slechts 1 dwangsom lopen tegen ze. Gaan bijna de 3e week in. Verder reageren ze bij mij regelmatig met verkeerde standaard brieven. Onlogische antwoorden dus.
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 18:02 Bericht 
Iemand nog recent bezwaar gemaakt tegen een beschikking en daar wél een reactie op ontvangen?
Offline mwj
Master
wo 25 jan 2012, 18:24 Bericht 
jefta schreef:
Kheb op dit moment slechts 1 dwangsom lopen tegen ze. Gaan bijna de 3e week in. Verder reageren ze bij mij regelmatig met verkeerde standaard brieven. Onlogische antwoorden dus.

Ik heb twee dwangsommen lopen, en bij worden ook de standaard, verkeerde brieven toe gezonden.

Hideyoshi schreef:
Iemand nog recent bezwaar gemaakt tegen een beschikking en daar wél een reactie op ontvangen?

Bezwaar in de zin van bezwaar in eerste instantie, of een bezwaarschrift met aanvullende gronden ??
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 18:37 Bericht 
mwj schreef:
en bij worden ook de standaard, verkeerde brieven toe gezonden.

Als ik wat kreeg hier idem.

mwj schreef:
Bezwaar in de zin van bezwaar in eerste instantie

Ja die. Ik ontvang helemaal niets. Geen reactie op de Wob die erin zit, geen reactie op bezwaar... niets.
Offline Barbertje
FS Juridisch
wo 25 jan 2012, 18:41 Bericht 
CVOM: De termijn van 16 weken wordt niet gehaald, daarom verdagen we met 10 weken.

Wob verzoeken woeden na ingebreke stelling uitgevoerd om aan dwangsom te ontkomen. Wel geantidateerd.
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 18:45 Bericht 
Normaal ontving ik wel altijd een bevestiging van ontvangst van het eerste bezwaar, maar die krijg ik dus ook niet.

Het klopt daar gewoon niet, maar dat is niets nieuws.
Offline mwj
Master
wo 25 jan 2012, 18:49 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Ja die. Ik ontvang helemaal niets. Geen reactie op de Wob die erin zit, geen reactie op bezwaar... niets

Bevestigingen van bezwaar in eerste instantie ontvang ik al sinds december 2011 niet meer :thumb_d:
Alles is verzonden per fax, dus dat zoeken ze zelf maar uit. Zaakoverzicht ontvang ik dan meestal net een paar dagen na de ingebreke, dus net op tijd voor een dwangsom.

Ik heb wel drie dagen op rij standaard u bent in verzuim brieven ontvangen, met daarin het verzoek om aanvullende informatie. Verder staat in die brieven vermeld da ze met 14 dagen verdagen.........yeah right :thumb_d:

Daar trek ik me dus niks van aan, en de dwangsommen lopen daarom dus ook gewoon door.
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 18:50 Bericht 
Ik bedoel ook ongeveer vanaf medio december 2011, daarvoor ontving ik nog regelmatig correspondentie.
Offline mwj
Master
wo 25 jan 2012, 18:52 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Ik bedoel ook ongeveer vanaf medio december 2011, daarvoor ontving ik nog regelmatig correspondentie.

ah oke :thumb:

Hier idem.

Ik heb wel twee dwangsommen die nog net zijn gaan lopen voor het einde van vorig jaar. Dus nu beiden al bijna 4 weken. Binnenkort dus even wat centjes opseisen :kniktja: :kniktja:
Offline dna
Master
wo 25 jan 2012, 19:18 Bericht 
Hier ook zelfde problemen, verkeerde brieven.
Geen reactie. Toevallig vandaag beslissing op bezwaar gekregen (ongegerond) maar wel veel te laat, lopen een aantal dwangsommen ondertussen.
Offline Furr
Master
wo 25 jan 2012, 20:51 Bericht 
Barbertje schreef:
Wob verzoeken woeden na ingebreke stelling uitgevoerd om aan dwangsom te ontkomen

Hier niet. Ja pas na 50+ dagen. Maar dan zijn ze al te laat :fp: al verscheidene keren zonder te zeuren 1260 gebeurd.

Liggen 2 zaken bij de rechter voor in totaal enkele duizenden euro;s aan dwangsommen, omdat het CVOM én het PAG vertikt om maar wat op papier te zetten, zowel Wobs als bezwaren! En niet 1x, nee gewoon meerdere malen!!!!

Als ze eenmaal doorhebben dat je 2 of 3 x wat vraagt en een bezwaar indient, "sluiten" ze het dossier, wachten ze tot je na de rechter gaat en betichten ze je van Misbruik van het recht... :fp: zielig.

Wordt vervolgd!

Hideyoshi: alle bezwaren (mulder) worden na 15 weken verdaagd met 10! Alle beroepen krijg ik eindelijk na 7 a 8 weken een OVB van.
Offline TuxX
Master
wo 25 jan 2012, 21:11 Bericht 
Ik heb net weer een 6km te hard beschikking binnen. Morgen maar ff wobben :kniktja:

Ik hou je op de hoogte.
Offline EK055
Master
wo 25 jan 2012, 21:26 Bericht 
Bezwaar na 22 weken (na geantedateerde verlenging met 10 wk) ongelezen afgewezen met de bekende standaardbrief. Op Wob-verzoeken volgt pas actie bij ingebrekestelling; die actie bestaat in 99% van de gevallen uit afwimpelen naar de lokale politie - ook als vooraf al volstrekt duidelijk is dat die de gevraagde documenten niet hebben.

De administratie is één grote chaos, ze raken veel kwijt. Een brief gestuurd: schriftelijk in de loop van de tijd vier verschillende ontvangstdata bevestigd gekregen, verspreid over een periode van twee weken. Verder sturen ze tientallen brieven met exact hetzelfde kenmerk, soms zelf meerdere daarvan op dezelfde datum, en zijn vervolgens heel geïrriteerd als ik in een reactie aangeef te reageren op hun brief "met kenmerk zus en van datum zo", omdat ze dan het halve dossier moeten gaan doorlezen om te bedenken over welke van hun eigen brieven het gaat.
Offline Furr
Master
wo 25 jan 2012, 21:29 Bericht 
EK055 schreef:
erder sturen ze tientallen brieven met exact hetzelfde kenmerk, soms zelf meerdere daarvan op dezelfde datum, en zijn vervolgens heel geïrriteerd als ik in een reactie aangeef te reageren op hun brief "met kenmerk zus en van datum zo", omdat ze dan het halve dossier moeten gaan doorlezen om te bedenken over welke van hun eigen brieven het gaat.

Heel bekend komt me dit voor :fp: :D
Offline dewaal
Pro
wo 25 jan 2012, 22:17 Bericht 

als er 10 miljoen bekeuringen worden uitgeschreven en er gaat 10% hiervan in bezwaar dan kan je verwachten dat je je backoffice organisatie moet instellen op 1 miljoen af te handelen bezwaar schriften.
Offline NooitTeSnel
Master
wo 25 jan 2012, 23:53 Bericht 
Ik heb drie CVOM bezwaar-zaken:
1. Beroep naar de kantonrechter vorig jaar September verstuurd (Beschikking is uit April, afwijzen eerste bezwaar duurde ook extreem lang), zekerheid was al gesteld, maar CVOM is niet verder gekomen dan een brief dat ik zekerheid moest stellen als ik dat nog niet gedaan had.

2. Bezwaar uit December waar ik alleen een ontvangstbevestiging op gehad heb, geen verdere reactie. Bezwaar omdat het verhaal van de verbalisant zeer dubieus is, er een verklaring in het zaakoverzicht staat die niet gegeven is en het ijkrapport verlopen is (via WOB opgevraagd bij de Politie Utrecht, heeft ook even geduurd maar uiteindelijk wel gekregen, toen werd dus duidelijk waarom ze het niet wilden verstrekken: het was verlopen :nono:)

3. Beslissing van de OvJ ontvangen, hij verklaart het bezwaar niet-ontvankelijk omdat er geen inhoudelijke grond in staat (bezwaar is dus niet gelezen, want er staat duidelijk in het bezwaar dat de overtreding niet is begaan. Er is geparkeerd op een grasveld en dat is niet in strijd met het aanwezige parkeerverbod op de rijbaan)

Als de CVOM claimt dat je met een bezwaar een te zware druk legt op hun organisatie dan moeten ze echt aan een cursus zelfreflexie beginnen. Het indienen van 3 bezwaarschriften in een heel jaar waarbij duidelijk een probleem is met de beschikkingen lijkt mij volledig redelijk. Dat zij daarna het bezwaar niet lezen en dan claimen dat het een zinloos bezwaar was is werkelijk belachelijk.

Puur principieel zou ik eigenlijk een vergoeding moeten eisen voor alle bovenstaande zaken, omdat de CVOM door het structureel niet lezen van bezwaarschriften en het blijven sturen van foute beschikkingen onnodig beslag legt op mijn tijd.

Is er een manier om de rechter te vragen een vorm van sanctie op te leggen aan het OM wegens het zinloos verspillen van zijn en mijn tijd?
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 6:47 Bericht 
Weet iemand hoe het nu zit met het recht om te worden gehoord (artikel 7 lid 2 Wahv jo. artikel 7:16 Awb; Hof Leeuwarden 6 februari 2007, VR 2007, 114, r.o. 3.3)? Ik zend sinds kort in mijn bezwaarschrift standaard de zin dat ik expliciet aangeef van dit recht geen afstand te doen.
Offline mwj
Master
do 26 jan 2012, 8:13 Bericht 
Furr schreef:
alle bezwaren (mulder) worden na 15 weken verdaagd met 10!

Zelfs dat zijn ze bij mij vergeten te doen :fp: :fp:
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 8:17 Bericht 
Bij mij wordt ook niet verdaagd hoor, termijnen lopen allemaal maar gewoon door... ik heb zomaar het vermoeden dat er bij CVOM nog wel eens een bommetje gaat barsten.
Offline just me
Master
do 26 jan 2012, 8:48 Bericht 
Nog twee zaken lopen. Beide bezwaar ingediend, beide geen ovb. Bij één is de 16 weken termijn al lang verstreken. Als je ze belt of ze het bezwaar wel hebben ontvangen, hoor je de chaos en de stress door de telefoon. Gelukkig bewaar ik alle verzendbevestigingen... Verder veel geduld hebben, héél veel geduld.
Offline TuxX
Master
do 26 jan 2012, 8:49 Bericht 
Damn ik ben 1 dag te laat met mijn dwangsom op dwangsom ingebreke te faxen. Hoe erg is dat?
Offline mwj
Master
do 26 jan 2012, 8:58 Bericht 
TuxX schreef:
Damn ik ben 1 dag te laat met mijn dwangsom op dwangsom ingebreke te faxen. Hoe erg is dat?

Te laat !?! niet, je bent schappelijk naar hun toe :thumb_d:

Gauw d'r uit gooien :thumb:
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 9:07 Bericht 
TuxX schreef:

TuxX toch, je kan met een ingebreke toch niet te laat zijn?! Gewoon snel zenden!
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 9:08 Bericht 
just me schreef:
Als je ze belt of ze het bezwaar wel hebben ontvangen, hoor je de chaos en de stress door de telefoon.

Vertel eens verder; licht eens toe.
Offline TuxX
Master
do 26 jan 2012, 9:45 Bericht 
Ow vreemd, ik belde ze laatst (voor iets wat niks met WOB te maken had) en ik kreeg een heel kalme persoon aan de lijn die alles prima voor me opzocht, uitlegde en vervolgens ook de gevraagde bevestiging stuurde.

edit: ow wacht dat was het CJIB :lol:
Offline TuxX
Master
do 26 jan 2012, 10:50 Bericht 
Ik gebruikte altijd 030/2903870 voor CVOM maar zie nu op hun post aan mij het faxnummer 030/2903876 staan. Welke is juist?
Offline jefta
Respect
do 26 jan 2012, 10:57 Bericht 
Hoe zat dat ook alweer met die 16 weken termijn, is dat vanaf de datum van beschikking, of vanaf de datum van bezwaar? Ik heb namelijk vanaf de datum van bezwaar een week te laat (ook hun datering op de brief is een week te laat) reactie gekregen dat ze met 10 weken verdagen, en na die 10 weken nog is een week te laat een ongegrond verklaring ontvangen. Kan ik hier nog wat mee bij de kantonrechter, of moet ik het alleen even aanhalen?
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 11:08 Bericht 
De 16 weken loopt vanaf de deadline waarop je bezwaar kan indienen. Als men te laat heeft verdaagd en daarna te laat heeft beslist, dan vraag je de kantonrechter om die redenen de beschikking te vernietigen.
Offline TuxX
Master
do 26 jan 2012, 11:20 Bericht 
ik denk dat ik toch maar het nieuwe faxnummer neem.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 11:24 Bericht 
CVOM heeft enkele faxnrs. voor verschillende afdelingen, maar alle inkomende post wordt toch gescand en naar de juiste afdeling gezonden. Ik gebruik altijd het ...3870 nr.; dat staat ook op de site vermeld.
Offline mwj
Master
do 26 jan 2012, 11:31 Bericht 
TuxX schreef:
Ik gebruikte altijd 030/2903870 voor CVOM maar zie nu op hun post aan mij het faxnummer 030/2903876 staan. Welke is juist?

0302903870 is het algemene faxnummer voor mulderbeschikkingen

0302903876 is het nummer voor de mulder servicedesk, zeg maar de uitzonderingen en lastige zaken. Mijn ervaring is dat als het algemene nummer gebruikt het langer duurt voordat je antwoord hebt, gunstiger met oog op een dwangsom :wink:
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 11:34 Bericht 
mwj schreef:
lastige zaken

Zal een drukke afdeling zijn dan!
Offline mwj
Master
do 26 jan 2012, 11:35 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Zal een drukke afdeling zijn dan!

Overbelast :woop:
Offline TuxX
Master
do 26 jan 2012, 11:38 Bericht 
Toch maar het oude genomen dan. Hahahahaha, ik ben een lastige zaak :lol: :lol: :lol:
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 11:39 Bericht 
TuxX schreef:
ik ben een lastige zaak

Ik ook, geloof ik... maar ja, zonder dwarsliggers bouw je ook geen spoorbaan, he?!

En in feite maakt het ook allemaal niet zo uit waar je het heen stuurt, want we weten sinds kort dat aangetekende post ook zoek raakt, dus wat dan niet met faxen... die zijn ze standaard gewoon kwijt.
Offline Suomi
Respect
do 26 jan 2012, 13:00 Bericht 
Hideyoshi schreef:

16 december bezwaar met gronden gefaxt, tot nu toe geen reactie.

Heb wel een week oid geleden, een brief gekregen waarin ze me vragen om aanvullende gronden, in reactie op een bezwaar zonder gronden d.d. 19-10-2011... die staan dus in die brief van 16 december... :fp:

Alles duurt echt zo ellendig lang bij het CVOM...
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 13:34 Bericht 
Suomi schreef:
Alles duurt echt zo ellendig lang bij het CVOM...

Dat geeft niet, het gaat ze geld kosten en levert een berg aan bruikbare jurisprudentie tegen hen! Ze betalen zich scheel aan dwangsommen!
Offline just me
Master
do 26 jan 2012, 13:52 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Vertel eens verder; licht eens toe.

Collega's van de persoon welke ik aan de telefoon heb hoor je vaak praten. "meneer, als u begint te schreeuwen ga ik ophangen hoor" "ja we hebben uw bezwaar wel ontvangen maar is nog niet behandeld... ja dat duurt wel even." etc etc.
Offline Caponi
Weet de weg
do 26 jan 2012, 14:00 Bericht 
Bij mij zijn ze ook weer fijn bezig. In augustus een bekeuring gekregen, en direct de stukken opgevraagd en bezwaar gemaakt. Elke brief die ik van ze heb gehad kwam een week nadat de termijn was verstreken, met telkens een dagtekening welke 8 tot 10 dagen in het verleden lag :fp:

Afgelopen zaterdag een brief gekregen omtrent diezelfde bekeuring met de melding dat de OvJ de termijn met 10 weken verlengt. Vervolgens valt er dinsdag opnieuw een brief van het CVOM op de deurmat met de melding dat ze de gronden van mijn bezwaar niet kunnen ontdekken, terwijl deze toch overduidelijk in mijn aanvullend bezwaar stonden. Wat een organisatie...
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 14:11 Bericht 
Gewoon goed dossier vormen en misschien heb je een getuige die kan bevestigen wanneer feitelijk een brief ontvangen is. Dat zou nog wel eens een mooi stuk kunnen zijn om in te brengen als je een zaak hebt.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 14:12 Bericht 
Wat een soap...
Offline Caponi
Weet de weg
do 26 jan 2012, 14:31 Bericht 
Zou het in mijn geval eigenlijk voldoende zijn om een verwijzing naar mijn fax met het aanvullend bezwaar te doen, omtrent de gronden van mijn bezwaar? Ik vermoed namelijk dat ze m'n fax kwijt zijn geraakt, want als ze deze bij de hand hadden gehad konden ze niet om de redenen van mijn bezwaar heen.
Offline TuxX
Master
do 26 jan 2012, 14:32 Bericht 
heb je ontvangsrapport? Zoja gewoon verwijzen.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 14:36 Bericht 
Caponi schreef:
Zou het in mijn geval eigenlijk voldoende zijn om een verwijzing naar mijn fax met het aanvullend bezwaar te doen, omtrent de gronden van mijn bezwaar? Ik vermoed namelijk dat ze m'n fax kwijt zijn geraakt, want als ze deze bij de hand hadden gehad konden ze niet om de redenen van mijn bezwaar heen.

Hoe bedoel je dat? Als je een bezwaarschrift indient en men reageert niet op tijd -> ingebrekestellen en dwangsom. Als men vraagt om aanvullende gronden terwijl je die hebt geleverd, dan reageer ik helemaal niet meer. Men moet maar leren lezen!
Offline Caponi
Weet de weg
do 26 jan 2012, 14:42 Bericht 
Jazeker. Ik denk dat ik direct een kopie van het ontvangstrapport mee stuur, voordat ze kunnen zeggen dat ze nooit een fax hebben ontvangen. Op het ontvangstrapport staat enkel een kopie van de inleiding van de fax en niet het inhoudelijke bezwaar zelf.

Hideyoshi schreef:
Hoe bedoel je dat? Als je een bezwaarschrift indient en men reageert niet op tijd -> ingebrekestellen en dwangsom. Als men vraagt om aanvullende gronden terwijl je die hebt geleverd, dan reageer ik helemaal niet meer. Men moet maar leren lezen!

Ze hebben gereageerd in de vorm van "we kunnen de gronden van uw bezwaar niet ontdekken in uw brief", en stellen me in de gelegenheid om binnen vier weken alsnog mijn reden(en) kenbaar te maken. Feitelijk gezien hebben ze dus wel gereageerd. Al klopt er natuurlijk niets van, omdat de gronden van mijn bezwaar overduidelijk in mijn aanvullend bezwaar stonden.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 14:45 Bericht 
Waarom zou je dat doen? Denk je nou echt dat CVOM jouw bezwaar inhoudelijk gaat lezen? Dat doet men niet, het wordt toch ongegrond verklaard. Beter dus om zoveel mogelijk fouten aan het licht te krijgen van CVOM en hiermee aan te komen bij de rechter... en die ene brief van CVOM waarin ze vragen om nadere gronden heb je toch niet ontvangen?
Offline Suomi
Respect
do 26 jan 2012, 14:45 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Dat geeft niet, het gaat ze geld kosten en levert een berg aan bruikbare jurisprudentie tegen hen! Ze betalen zich scheel aan dwangsommen!

Helaas is dat wel belastinggeld.
 [ 1329 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende