Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
Offline Reinder
Pro
vr 21 sep 2012, 10:39 Bericht 

Wat vinden jullie van onderstaande toevoeging op de brief WOB verzoek in eerste instantie?
Wilde graag de spraakmakende uitspraak :wink: van het gerechtshof http://zoeken.rechtspraak.nl/ResultPage.aspx?snelzoeken=t&searchtype=ljn&ljn=BX0725 toevoegen, omdat die eindelijk heel helder is dat het doorsturen van WOB verzoeken niet mag! Zie laatste alinea.

Citaat:
Afzender:

T.a.v.:
Centrale Verwerking Openbaar Ministerie
Afdeling Mulder
Postbus 50 000
3500 MJ UTRECHT
Tel 030 290 38 00
Fax 030 290 38 70
Betreft: beroep beschikkingsnummer *************** en WOB verzoek

Plaats, datum

Geachte heer heer, mevrouw,

Hierdoor maak ik bezwaar tegen beschikking nummer **************. De gronden van bezwaar zullen door mij worden geformuleerd na ontvangst van alle door mij op grond van de Wob en de Wahv c.q. andere wettelijke regelingen op te vragen documenten.
Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende documenten. Met tenminste hierin begrepen kopieën van:
- Het brondocument.
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen.
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant.
- Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd, en dat op dat moment geldig was.
- De video/foto (op originele grootte) van de genoemde overtreding, voorzien van datum en tijdstip. Hierop moeten duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn en dient een direct verband te worden gelegd met het geldende ijkrapport. Indien er verschillende voertuigen zichtbaar zijn, moet duidelijk zijn met welk voertuig de overtreding zou zijn begaan.

Volgens de Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan.
De bekeuring is voortgekomen uit ‘justitiële opsporing’. Daarom bent u als Officier van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten. Ik verwijs in deze ook naar de recente uitspraak van de hoge raad LJN: BX0725, Gerechtshof Amsterdam , 11/00517. Het oordeel van het Hof (zie citaten hieronder) spreken voor zich. “Naar het oordeel van het Hof ligt het op de weg van de officier van justitie, bij wie het Wob-verzoek door belanghebbende is ingediend, om onder omstandigheden als deze te beschikken over de documenten die van belang zijn voor de beoordeling van de juistheid van de opgelegde boete, deze te vergaren en desgevraagd ter beschikking te stellen aan een belanghebbende. Niettemin heeft de officier van justitie het Wob-verzoek doorgezonden naar een ander bestuursorgaan (kennelijk op grond van het bepaalde in artikel 4 van de Wet openbaarheid van bestuur), ……“
“nu het Hof van oordeel is dat de officier van justitie degene is die de gevraagde informatie had moeten vergaren……”

Hoogachtend,

Geen bijlage kopie beschikking toegevoegd aangezien het CJIB nummer (**************) duidelijk is vermeld.

Offline shootme
Master
zo 23 sep 2012, 11:24 Bericht 
Ben benieuwd, zal wel leuk zijn ;)

Offline pevo
Master
zo 23 sep 2012, 11:32 Bericht 
Waarom slapende honden wakker maken O:) O:)

[ 3 berichten ]