Pagina 1 van 2  [ 100 berichten ]
Offline Franske84
Weet de weg
zo 09 okt 2011, 14:07 Bericht 

Goedemiddag allemaal,

Ik kreeg gistermiddag een CJIB envelop.
In die envelop stond een beschikking van 186 euro (180 + 6 adminkosten) wegens negeren van stoplicht.
Datum was 1 september in Breda (opsporingsinstantie is Team Gilze Rijen - Dongen, volgens mij was het agent in burger??).

Nu wil ik een bezwaar maken en alle bewijzen (door een middel van WOB) opvragen. Ik weet zeker dat ik niet zomaar door rood heeft gereden. Er stond op CJIB alleen mijn kenteken maar normaal gesproken zou er automerk en kleur van auto vermelden? (2 jaar geleden laatst cjib brief en die stond automerk en kleur).

Ik heb 2 bezwaarbrieven gemaakt, is ze goed of moet ik ze wat aanpassen?

------------
Geachte Heer/ Mevrouw,

Ik overweeg bezwaar te maken tegen beschikking xxxx xxxx xxxx xxxx .
Alvorens inhoudelijk mijn bezwaar te formuleren verzoek ik u ingevolge de Wet
Openbaarheid van Bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, mij het dossier toe te
sturen.

Met hierin begrepen het ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende
overtreding is geconstateerd en een foto van de gemaakte overtreding, welke
voorzien is van datum en tijdstip.

Hierop moet duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn. Indien er meerdere
voertuigen op de foto zichtbaar zijn, moet er duidelijk zijn welk voertuig de
overtreding zou hebben begaan.

Een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal gelijkend document , waaruit
ondubbelzinnig blijkt hoe de betreffende overtreding is waargenomen.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn
van twee weken.

Tevens verzoek ik u om naar aanleiding van dit verzoekschrift een nieuwe termijn
voor indiening van mijn bezwaarschrift aan mij kenbaar te maken.

Met vriendelijke groet,

------------

Of

------------

Hierbij maak ik bezwaar tegen de beschikking, met beschikkingsnummer nummer xxxx xxxx xxxx xxxx waarvan een kopie is bijgevoegd.

De reden is dat er geen proces-verbaal is opgemaakt en de kenteken en bestuurder gegevens niet gecontroleerd zijn. Ik ontken dat het mijn kenteken is waar de beschikking over gaat. De gegevens vermeld op de door u toegezonden beschikking kan ik niet verifiëren op juist- en echtheid. Als kentekenhouder heb ik het recht om te controleren of uw constatering ook juist is.

Graag zou ik dan van U de volgende stukken willen ontvangen, wat (WOB) Wet Openbaarheid van Bestuur) is bepaald:

- Een zaakoverzicht van het CJIB ;
- Eventuele foto/ filmopname van de vermeende gedraging;
- Voor zover opsporing is geschied door een controleur, diens procesverbaal
van beëdiging, alsmede diens akte van opsporingsbevoegdheid.
- Het Procesverbaal

Mocht een van deze documenten niet kunnen worden geproduceerd c.q. mocht een van deze documenten niet aan de genoemde eisen voldoen dan dient de beschikking te worden vernietigd

Voor zover u de politie naar aanleiding van mijn bezwaarschrift om nadere informatie vraagt dan verzoek ik u mij hiervan op de hoogte stellen. Indien en voor zo ver u van de politie geen reactie binnen 4 weken ontvangt dan dient deze beschikking te worden vernietigd.

Met vriendelijke groet,

----------------

Welke brief zou ik gebruiken om bezwaar maken?
Zijn beide brieven niet goed, kan je misschien een voorbeeld brief/brieven neerzetten?
Offline Franske84
Weet de weg
zo 09 okt 2011, 15:12 Bericht 

Ik was even dit forum opgezocht en kwam achter dat ik 2 brieven zou opsturen, eentje naar politie, andere CVOM.
Die brieven die ik opstelde is eigenlijk nutteloos denk ik

De volgende naar de politie:

Plaats, datum 2011

Betreft: Verzoekschrift

Geachte heer/mevrouw,

Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op CJIB nummer: XXXX betrekking hebbende documenten.
Met tenminste hierin begrepen kopieën van:
- Het brondocument;
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;
- De video/foto (op originele grootte) van de genoemde overtreding, voorzien van datum en tijdstip;
- Het certificaat waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de opsporingsambtenaar die de radarapparatuur bediende hiervoor ook was gekwalificeerd ten tijde van de meting;
- Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd, en dat op dat moment geldig was;
- De FIP meetlijst;
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;
- De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;
- Radarverzamelstaat / mutatierapport
- Een verklaring waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de gebruikte meetapparatuur in overeenstemming met de voorschriften geplaatst en bediend werd en dat deze volgens de voorschriften werkte en afgesteld en/of uitgelijnd stond op het moment van de meting;

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft.

Met vriendelijke groet,

NAW

Bijlage: Kopie beschikking niet nodig, aangezien CJIB nummer duidelijk is vermeld

Twee vragen.
1. Mag ik de schuingedrukte punten uit de brief weghalen aangezien deze allemaal niet van toepassing zijn voor het rijden door rood licht?
2. Kan ik de brief gewoon naar het politiebureau sturen welke bij opsporingsinstantie in de CJIB brief vermeld staat, of moet het naar een specifiek politiebureau (het gaat hier om Team Gilze-Rijen-Dongen)?

En vervolgens stuur ik de volgende brief naar het CVOM:

Centrale Verwerking Openbaar ministerie
Unit Mulder
Antwoordnummer 50000
3500 MJ Utrecht

Plaats , datum 2011

Betreft: Bezwaarschrift in 1e instantie en Wob-verzoek

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen beschikking met CJIB nummer: XXXXX.
De gronden van bezwaar zullen door mij worden geformuleerd na ontvangst van alle door mij op grond van de Wob en de Wahv c.q. andere wettelijke regelingen op te vragen documenten.

Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende documenten.
Met tenminste hierin begrepen kopieën van:
? Het CJIB zaakoverzicht
De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan. De bekeuring is voortgekomen uit justitiële opsporing. Daarom bent u als Officier van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten.

Met vriendelijke groet,

NAW
Offline Barbertje
FS Juridisch
zo 09 okt 2011, 19:53 Bericht 
Franske84 schreef:
1. Mag ik de schuingedrukte punten uit de brief weghalen aangezien deze allemaal niet van toepassing zijn voor het rijden door rood licht?

:kniktja:
Franske84 schreef:
2. Kan ik de brief gewoon naar het politiebureau sturen welke bij opsporingsinstantie in de CJIB brief vermeld staat

:kniktja:

Voor de rest okay.
Offline Franske84
Weet de weg
ma 10 okt 2011, 9:54 Bericht 

Bedankt,

Kan ik ook mailen of is alleen mogelijk met (aangetekende) brief? Ik heb helaas geen fax.

Bezoekadres:

Bolkensteeg 15
5103 AA Dongen

Postadres:

Postbus 8050
5004 GB Tilburg

Faxnummer:

0161-248509

Email:

team-gilzerijen-dongen@mw-brabant.politie.nl
Offline Ownedbylag
Die hard
ma 10 okt 2011, 10:15 Bericht 
Als je hem verstuurt met aangetekende brief, krijg je zowiezo een bevestiging binnen met handtekening.
Offline Bounty
Die hard
ma 10 okt 2011, 10:17 Bericht 

Op http://www.xoip.com/ kan je faxen met bevestiging in je mailbox. 0,15 per fax.
Offline Franske84
Weet de weg
ma 10 okt 2011, 13:55 Bericht 

Thanks en ik heb brieven beetje aangepast en ga beide brieven opsturen + faxen of hoeft dat alleen met fax OF post?

Nog 1 ding:

Citaat:
Politieteam Gilze Rijen-Dongen
Bureau Dongen
Postbus 8050
5004 GB Tilburg

Tilburg, 10 september 2011

Betreft: Verzoekschrift beschikking xxxx xxxx xxxx xxx

Geachte heer/mevrouw,

Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op CJIB nummer: xxxx xxxx xxxx xxxx betrekking hebbende documenten. Met tenminste hier inbegrepen kopieën van:

- Het brondocument;
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;
- De video/foto (op originele grootte) van de genoemde overtreding, voorzien van datum en tijdstip;
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;
- De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft.

Met vriendelijke groet,

Ik weet eigenlijk niet of ik geflitst wordt of door een agent in burger geconstateerd. Daarom ga ik foto's ook opvragen. Is dat goede brief?
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 10 okt 2011, 15:58 Bericht 
Franske84 schreef:
Thanks en ik heb brieven beetje aangepast en ga beide brieven opsturen + faxen of hoeft dat alleen met fax OF post?

Alleen faxen is voldoende.
Franske84 schreef:
Is dat goede brief?

:thumb:
Offline Franske84
Weet de weg
di 11 okt 2011, 15:47 Bericht 

Beide brieven zijn zojuist per fax verstuurd en beide faxbevestigingen ontvangen.

Nu afwachten op hun reacties. Ben benieuwd... Als ik na 4 weken van ze geen juiste antwoorden verkrijgen dan kan ik hun in gebreke stellen.. Of als ik iets bericht van hun ontvangen, dan is de termijn van 4 weken klaar? Of geldt dat termijn alleen als ik volledig documenten die ik opgevraagd had in mijn bezit?

Als ze mij bv over 4 weken helft van mijn opgevraagde documenten geleverd dan kan ik hun in gebreke stellen en dwangsom opvragen? Omdat ik niet alle documenten die ik opgevraagd in mijn bezit?

In ieder geval bedankt, ik laat jullie weten als ik berichten krijgen van hun :thumb:
Offline Barbertje
FS Juridisch
di 11 okt 2011, 16:01 Bericht 
Krijg je van hun een beslissing en niet alle gevraagde documenten dan kun je alleen nog bezwaar daartegen aantekenen. Ingebreke stellen kan dan niet meer.
Krijg je van hun alle gevraagde documenten maar geen beslissing dan kun je ze ingebreke stellen.
Offline Franske84
Weet de weg
za 22 okt 2011, 9:56 Bericht 

Oke, nu 2 weken verder en geen reacties. Ik kwam net achter dat er verkeerde datum op brief opgesteld naar politie (10 september, het had 10 oktober moeten zijn). Is dat belang of fax bevestiging met juiste datum?

Overigens, CVOM brief zat een juiste datum op.

Ik kreeg pas weer CJIB, dit keer snelheid overtreding en ik zal hun lekker zware administratieve last bezorgen met wobben :dag:
Offline Barbertje
FS Juridisch
za 22 okt 2011, 16:48 Bericht 
wob-helpdesk/wob-etiquette-hou-je-hieraan-t67643.html

De fax bevestiging is maatgevend
Offline Franske84
Weet de weg
di 25 okt 2011, 13:37 Bericht 

Gisteren ontvangen van het CVOM: de ontvangstbevestiging van mijn beroep (...) tegen de beschikking.

Dus termijn van WOB is afgelopen omdat ze beslissing gedaan hebben dat ze binnen 16 weken met mogelijkheden van 10 weken extra reageren?

@barbertje, oke, het was eigenlijk als een grapje van me en natuurlijk niet mijn bedoeling om iedereen te pesten met wobben :thumb:
Offline Barbertje
FS Juridisch
di 25 okt 2011, 16:47 Bericht 
Franske84 schreef:
Dus termijn van WOB is afgelopen omdat ze beslissing gedaan hebben

Nee, de ontvangstbevestiging is alleen voor het bezwaarschrift. Op het Wob verzoek moet nog binnen 4 weken worden beslist.
Offline Franske84
Weet de weg
wo 09 nov 2011, 21:03 Bericht 

Goedenavond, hier ben ik weer.
Ik had beide brieven op 11 oktober met fax verstuurd en bevestigingen ontvangen.
Gister is de termijn van WOB verlopen. Ik heb tot nu toe niks ontvangen van politie en alleen bevestiging van CVOM ontvangen.
Nu ga ik dwangsomtraject doen. Ik zal eerst topic van dwangsomtraject bestuderen voordat ik brieven naar beide instanties schrijven.

Beroepstermijn eindigt op 21 november 2011. Als ik van diverse topics begrepen dat ik gewoon bezwaarbrief schrijven, ondanks dat ik geen bewijzen van hun heb ontvangen. Klopt dat?
Offline Barbertje
FS Juridisch
wo 09 nov 2011, 21:16 Bericht 
Je moet ze nu ingebreke gaan stellen. Doe dat per fax.

Franske84 schreef:
Beroepstermijn eindigt op 21 november 2011. Als ik van diverse topics begrepen dat ik gewoon bezwaarbrief schrijven, ondanks dat ik geen bewijzen van hun heb ontvangen. Klopt dat?

Klopt :kniktja:
Offline Franske84
Weet de weg
wo 09 nov 2011, 21:28 Bericht 

http://www.rijksoverheid.nl/informatie- ... lissen.pdf
die link die je gaf bij dwangsom forum werkt niet. Ik heb opgezocht en kreeg die formulier tegen.

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... elling.pdf

Ik hoef die formulier invullen en dan faxen of moet ik bijbehorende brieven schrijven dat ik ze ingebreke gaan stellen?
Offline Barbertje
FS Juridisch
wo 09 nov 2011, 21:59 Bericht 
De Rijksoverheid (ver)schuift nog al wat met de content van hun websites. O:)
Maar je hebt het goede formulier gelukkig wel gevonden.

Het is of-of.
Of je faxt het formulier, of je schrijft een zelfgeschreven briefje waarin je ze ingebreke stelt.
Zo'n briefje is vormvrij.
Offline Franske84
Weet de weg
do 10 nov 2011, 11:57 Bericht 

Citaat:
Officier van Justitie
Centrale verwerking openbaar ministerie
Unit Mulder
Postbus 50000
3500MJ Utrecht
(fax) 030-2903876

Tilburg, 10.11.2011

Betreft: Ingebrekestelling Wob-verzoek

Geachte heer/mevrouw,

Op 10-10-2011 heb ik een WOB verzoek ingediend bij het CVOM met een verzoek voor toezending van een aantal documenten inzake een mogelijke overtreding onder beschikkingsnummer --------------------------.

Aangezien de wettelijke termijn van vier weken wachttijd, gerekend vanaf 11-11-2011(de datering van de faxbevestiging) zijn verstreken, en ik geen beslissing noch een verdagingverzoek heb ontvangen van u, ontvangt u bij deze de ingebrekestelling wegens het niet tijdig beslissen van mijn WOB verzoek.

Ik wil u er bij deze op wijzen dat u vanaf dagtekening van dit bericht nog twee weken (tot en met 24.11.2011) de tijd hebt voor het toezenden van alle opgevraagde documenten van het WOB verzoek van 10-10-2011.

Er vanuit gaande u voldoende te hebben geïnformeerd, en in afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Is het juiste brief? Hoe langer verhaal, des beter lijkt me ;).
Ook brief vind ik duidelijker dan formulier van overheid..

Deze brief ga ik ook naar politie Dongen-Gilze sturen:

Citaat:
Bureau Dongen
Postbus 8050
5004 GB Tilburg

Tilburg, 10 november 2011

Betreft: Ingebrekestelling Wob-verzoek

Geachte heer/mevrouw,

Op 10-10-2011 heb ik een WOB verzoek ingediend bij het CVOM met een verzoek voor toezending van een aantal documenten inzake een mogelijke overtreding onder beschikkingsnummer

Aangezien de wettelijke termijn van vier weken wachttijd, gerekend vanaf 11-10-2011(de datering van de faxbevestiging) zijn verstreken, en ik geen beslissing noch een verdagingverzoek heb ontvangen van u, ontvangt u bij deze de ingebrekestelling wegens het niet tijdig beslissen van mijn WOB verzoek.

Ik wil u er bij deze op wijzen dat u vanaf dagtekening van dit bericht nog twee weken (tot en met 24-11-2011) de tijd hebt voor het toezenden van alle opgevraagde documenten van het WOB verzoek van 10-10-2011.

Er vanuit gaande u voldoende te hebben geïnformeerd, en in afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Offline Barbertje
FS Juridisch
do 10 nov 2011, 21:13 Bericht 
Even je naam weghalen.

Brieven zijn goed :thumb:
Offline Franske84
Weet de weg
za 12 nov 2011, 9:07 Bericht 

Kan je mijn Naw gegevens weghalen want ik kan mijn bericht niet meer aanpassen...
Alvast bedankt
Offline Barbertje
FS Juridisch
za 12 nov 2011, 21:44 Bericht 
Mod actie gevraagd op bovenstaande.
Offline Franske84
Weet de weg
di 15 nov 2011, 20:05 Bericht 

Ik heb beslissing van CVOM ontvangen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zijn 4 dingen die ik me afvragen:

Er stond een personenauto en dat klopt niet, ik heb een bestelwagen.
Er stond belofte van politie (geen eed). Wat is de inhoud en verschil tussen eed en belofte?
Er stond BSN van mij, hoe komen ze mijn BSN in hun bezit? Ik ben niet aangehouden door hun...

Opsporingsinstantie adresgegevens uit die brief is anders dan ik naar de opsporingsinstantie (team gilze-dongen) wobben en ze in gebreke stellen.

Op die brief van CVOM stond:

politie midden en west brabant
unit veiligheid & integriteit
tav N Bakels
Postbus 8050
5004 GB Tilburg

Ik heb brieven per fax verstuurd naar:

Bureau Dongen
Postbus 8050
5004 GB Tilburg

Laat ik het staan of moet ik nieuwe wob aanvraag aan de adresgegevens die op zaakoverzicht stond?

Kunnen jullie even kijken of er wat fouten in die zaakoverzicht?
Offline Aanhanger
Master
di 15 nov 2011, 20:15 Bericht 
Franske84 schreef:
Er stond een personenauto en dat klopt niet, ik heb een bestelwagen.

Ik zie het staan in het zaakoverzicht ja.
Als jij je kenteken invoert op de site van de RDW, wat staat er dan bij voertuigsoort?
Offline Franske84
Weet de weg
di 15 nov 2011, 20:54 Bericht 

Ik heb net bij RDW gekeken en er stond bedrijfsauto...
Ik rij af en toe langs Tilburgseweg, dat klopt maar de tijdstip van de overtreding vind ik al vreemd omdat ik die tijdstip niet daar langsgereden...

Volgens mij heeft die agent verkeerd kenteken opgeschreven??

Er stond bij 2e pagina dat mijn BSN ingevuld heeft door verbalisant.
Hoe kom hij mijn BSN in zijn bezit?
Offline Aanhanger
Master
di 15 nov 2011, 21:16 Bericht 
Nu word ik nieuwsgierig naar de oorspronkelijke beschikking van het cjib.

Is deze opgelegd aan jou als zijnde de kentekenhouder van het voertuig, of als daadwerkelijke bestuurder?
Offline Franske84
Weet de weg
di 15 nov 2011, 21:26 Bericht 

Ik zal CJIB beschikking zoeken en dan plaatsen.

Deze beschikking is opgelegd aan de kentekenhouder van het voertuig (mijn auto dus).
Offline Aanhanger
Master
di 15 nov 2011, 21:29 Bericht 
Ok.
Ik zou het "verkeerde kenteken' argument zeker gebruiken.
Dat de onjuiste voertuigcategorie in het zaakoverzicht is beland ondersteunt dit.
Offline Franske84
Weet de weg
di 15 nov 2011, 21:58 Bericht 

Ik heb CJIB beschikking in handen, foto maken is nu moeilijk met mijn gsm.
Er stond bij eerste zinnen:

Met het voertuig met onderstaand kenteken is een verkeersvoorschrift overtreden Hiervoor is een administratieve sanctie opgelegd. Het kenteken staat volgens het kentekenregister op uw naam geregistreeerd blabla.

Hierbij de bezwaar die ik zou sturen:

Citaat:
Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM) Unit Mulder
Postbus 50000
3500 MJ Utrecht

15 november 2011,

Edelachtbare Heer, Mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen de beschikking, met beschikkingsnummer nummer xxxx xxxx xxxx xxxx waarvan een kopie is bijgevoegd.

Volgens de beschikking zou ik op datum 01-09-2011 te Breda om tijd 20:17 op de Tilburgseweg een rood verkeerslicht hebben genegeerd.
Ik heb deze gedraging nooit kunnen begaan op de aangegeven plaats, tevens het roodlicht te hebben genegeerd.

De overtreding is begaan in Tilburgseweg te Breda, waar ik zelden kom, zeker niet op dat tijdstip, ik was op dat tijdstip nog aan het bowlen, in Tilburg.

Op de beschikking staat dat de vermeende overtreding plaats heeft gevonden op de Tilburgseweg te Breda. Noch op de beschikking en noch in het zaakoverzicht heeft de verbaliserende surveillant van de politie een exacte locatie opgegeven waar de vermeende overtreding heeft plaatsgevonden. Dit is voor mij al een eerste punt van een gebrek aan zorgvuldigheid.

Mijn conclusie:
- mijn auto noch ik zijn daar geweest op dat tijdstip (20:17) op 01-09-2011.
- ik me op de bowlingbaan bevond en mijn teamgenoten cq wedstrijdleider dit kunnen verifiëren.
- de verbalisant zich heeft vergist bij het noteren van het kenteken.

Ik ga er vanuit dat hier sprake is van een misverstand.

Ik verzoek U, het bovengenoemde in acht te nemen. Vervolgens verzoek ik U deze sanctie te vernietigen en mij daar schriftelijk van op de hoogte te brengen. Tevens verzoek ik U, ten einde dit soort zaken in de toekomst voor te blijven, contact te zoeken met betreffende verbalisant, en hem te manen voortaan enige zorgvuldigheid in acht te nemen alvorens over te gaan tot het bekeuren op kenteken, zonder daarbij enkele kenmerkende details van het betrokken voertuig en duidelijke plaats op te nemen in zijn verklaring.

Met vriendelijke groet,

Edit: Aangepast om 23:40
Offline Aanhanger
Master
di 15 nov 2011, 23:03 Bericht 
Franske84 schreef:
Ik ben mij er niet van bewust op de aangegeven plaats te zijn geweest, tevens het roodlicht te hebben genegeerd.

Dit zou ik nog wat stelliger formuleren, nu schrijf je het op alsof je het misschien wel gedaan kunt hebben.
Juridisch is het belangrijk dat je je zo absoluut opstelt dat je deze gedraging niet begaan hebt EN nooit hebt kunnen begaan.
Offline Franske84
Weet de weg
di 15 nov 2011, 23:26 Bericht 

Ik heb het inmiddels aangepast.
Is het een goede bezwaarbrief of moet ik wat extra bijvullen? Moet ik contactgegevens van mijn teamgenoten bij bowling ook doorgeven?
Offline Aanhanger
Master
di 15 nov 2011, 23:33 Bericht 
De zin die je hebt verandert klopt nu niet.

Hou er rekening mee dat je bezwaar min of meer ongelezen afgewezen zal worden.
Dan kun je alleen nog naar de kantonrechter om je gelijk te halen.

Het is beter dat je dat personenauto/bedrijfsautoverhaal nu in je bezwaar weglaat.
Grote kans dat bij de rechter de OvJ met een smoesje aankomt waarom dat zo is.
De Ovj heeft zich dan voor kunnen bereiden.
Als jij tijdens de zitting aangeeft dat blijkbaar een personenauto gezien is door de verbalisant heb je een punt gescoord bij de rechter en liggen je kansen beter.
Offline Franske84
Weet de weg
di 15 nov 2011, 23:44 Bericht 

Ja, je hebt gelijk. Ik heb die zin weer aangepast.

Verhaal over personenauto/bedrijfswagen is weggehaald.

Ik wacht nog steeds op de beslissing van WOB verzoek van politie team Gilze-Dongen.
Mijn bezwaartermijn eindigd op 21 november 2011. Vandaar ik deze brief ga opstellen.
Offline Aanhanger
Master
wo 16 nov 2011, 0:03 Bericht 
Succes, bezwaarbrief lijkt me prima verder. :thumb:
Offline Franske84
Weet de weg
wo 16 nov 2011, 0:04 Bericht 

In ieder geval bedankt voor je hulp en adviezen :thumb:
Ik hou jullie de verdere ontwikkelingen op de hoogte!
Offline Sandeman
FS medewerker
wo 16 nov 2011, 7:19 Bericht 
Barbertje schreef:
Mod actie gevraagd op bovenstaande.

:biertje:
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 17 nov 2011, 0:00 Bericht 
Franske84 schreef:
Er stond belofte van politie (geen eed). Wat is de inhoud en verschil tussen eed en belofte?

Er zijn mensen die op grond van hun geloof geen eed mogen afleggen. Ze doen i.p.v. hiervan een gelofte. Juridisch is er geen enkel verschil tussen eed en gelofte.

Franske84 schreef:
Er stond BSN van mij, hoe komen ze mijn BSN in hun bezit? Ik ben niet aangehouden door hun...

Uit de GBA.

Franske84 schreef:
Laat ik het staan of moet ik nieuwe wob aanvraag aan de adresgegevens die op zaakoverzicht stond?

Laten staan. Het adres door jou gebruikt is goed.
Offline Franske84
Weet de weg
zo 20 nov 2011, 15:23 Bericht 

Ik heb brief wat aangepast en verstuurd

Citaat:
Op de beschikking staat dat de vermeende overtreding plaats heeft gevonden op de Tilburgseweg te Breda. Noch op de beschikking en noch in het zaakoverzicht heeft de verbaliserende surveillant van de politie een exacte locatie opgegeven waar de vermeende overtreding heeft plaatsgevonden. Dit is voor mij al een eerste punt van een gebrek aan zorgvuldigheid.

Bovenstaande tekst heb ik weggehaald want ik wil dit tekst bewaren voor de rechter (als ze mijn bezwaar afgewezen zal worden) want dan kunnen ze smoesjes niet bedenken :thumb:
Offline Barbertje
FS Juridisch
zo 20 nov 2011, 21:15 Bericht 
OK :thumb:
Offline Franske84
Weet de weg
za 03 dec 2011, 12:46 Bericht 

Ff update:

Nog geen reactie van Politie Gilze-Dongen...
Dwangsom loopt nu aardig op.

Binnenkort ga ik uitzoeken hoe/wat ik moet doen om dwangsom innen.
Offline Hideyoshi
Master
za 03 dec 2011, 14:12 Bericht 
Dat worden prettige feestdagen dus! Meld je t.z.t. maar weer dan kijken/denken we mee.
Offline Franske84
Weet de weg
di 06 dec 2011, 17:24 Bericht 

Ik kreeg brief van CVOM.
Ze beweren dat mijn bezwaar niet goed is...

Afbeelding

Hierbij bezwaar die ik gestuurd:

Citaat:
Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM) Unit Mulder
Postbus 50000
3500 MJ Utrecht

15 november 2011,

Edelachtbare Heer, Mevrouw,

Volgens de beschikking zou ik op datum 01-09-2011 te Breda om tijd 20:17 op de Tilburgseweg een rood verkeerslicht hebben genegeerd.
Ik heb deze gedraging nooit kunnen begaan op de aangegeven plaats, tevens het roodlicht te hebben genegeerd.

De overtreding is begaan in Tilburgseweg te Breda, waar ik zelden kom, zeker niet op dat tijdstip, ik was op dat tijdstip nog aan het bowlen, in Tilburg.

Mijn conclusie:
- mijn auto noch ik zijn daar geweest op dat tijdstip (20:17) op 01-09-2011.
- ik me op de bowlingbaan bevond en mijn teamgenoten dit kunnen verifiëren.
- de verbalisant zich heeft vergist bij het noteren van het kenteken.

Ik ga er vanuit dat hier sprake is van een misverstand.

Ik verzoek U, het bovengenoemde in acht te nemen. Vervolgens verzoek ik U deze sanctie te vernietigen en mij daar schriftelijk van op de hoogte te brengen. Tevens verzoek ik U, ten einde dit soort zaken in de toekomst voor te blijven, contact te zoeken met betreffende verbalisant, en hem te manen voortaan enige zorgvuldigheid in acht te nemen alvorens over te gaan tot het bekeuren op kenteken, zonder daarbij enkele kenmerkende details van het betrokken voertuig en duidelijke plaats op te nemen in zijn verklaring.

Met vriendelijke groet,

:fp:

Wat moet ik dan doen?
Offline Barbertje
FS Juridisch
di 06 dec 2011, 17:34 Bericht 
Briefje terugsturen met het verzoek om het bezwaar dit keer te lezen.
Kopie bezwaarschrift meesturen.
Offline Franske84
Weet de weg
ma 26 dec 2011, 11:21 Bericht 

Sorry van mijn late reactie. Was weg geweest.

Hierbij de brief die ik zou sturen:

Citaat:
Officier van Justitie
Centrale verwerking openbaar ministerie
Unit Mulder
Posbus 50000
3500MJ Utrecht

Tilburg, 27 december 2011

Geachte heer/mevrouw,

Ik verzoek u mijn bezwaarbrief nogmaals goed lezen.
In bijlage treft u een kopie van mijn bezwaarbrief.

Met vriendelijke groet,
Offline Franske84
Weet de weg
zo 01 jan 2012, 21:14 Bericht 

Alvast gelukkig nieuwjaar en ff update:

Nog steeds geen reactie van Politie Gilze-Dongen.
Nu wil ik alvast voorbereiden om die dwangsom te innen.

Waar en hoe moet ik die dwangsom innen?
Offline ericj
Pro
zo 01 jan 2012, 22:16 Bericht 
Als de dwangsomperiode al helemaal voorbij is (ze hadden zichzelf de dwangsom op moeten leggen) kun je gewoon even bellen, vragen wie er over wob-verzoeken gaat en daar de zaak aan voorleggen. Dan weet je gelijk of ze moeilijk willen gaan doen of niet. Ik neem aan dat je fax-rapporten hebt?
Offline Franske84
Weet de weg
wo 04 jan 2012, 22:12 Bericht 

Ok, ik ben doof dus kan niet bellen maar ik laat iemand wel bellen.
Ik heb alle fax-rapporten opgeslagen.
Als iemand voor mij gaat bellen, hoe moet hij/zij dan zeggen over dwangsom? En als ze moeilijk gaan doen. Wat moeten we dan doen?

10-11-2011 fax verstuurd met in gebreke gesteld.
Nu is bijna 6 weken verder....
Offline Franske84
Weet de weg
wo 04 jan 2012, 22:28 Bericht 

Moet ik vrijdag as laten bellen of volgende week maandag pas?
Ik zie bij andere topic dat politie binnen 2 weken moeten beslissen en binnen 6 weken dwangsom aan mij uitbetalen.. Als ze het niet doen, wat moet ik doen?
Offline ericj
Pro
wo 04 jan 2012, 22:32 Bericht 
Als ze niet toezeggen een dwangsom toe te willen kennen is het handig om te weten waarom niet (zeggen ze iets niet ontvangen te hebben bv, of iets anders). Maar als ze niets willen zeggen en geen dwangsom willen toezeggen zul je naar de bestuursrechter moeten. Niet ingewikkeld volgens mij, maar verder geen persoonlijke ervaring mee. Anderen hier voldoende.

Edit: als 8 weken na ingebreke nog niet voorbij zijn zou ik nog een weekje wachten met bellen.
Offline dikkydik
Master
zo 08 jan 2012, 18:12 Bericht 
Franske84 schreef:
Ok, ik ben doof dus kan niet bellen maar ik laat iemand wel bellen.
Ik heb alle fax-rapporten opgeslagen.
Als iemand voor mij gaat bellen, hoe moet hij/zij dan zeggen over dwangsom? En als ze moeilijk gaan doen. Wat moeten we dan doen?

10-11-2011 fax verstuurd met in gebreke gesteld.
Nu is bijna 6 weken verder....

Bellen? Dit kan gewoon schriftelijk. :thumb:

Op 10-11-11 heb je een ingebrekestelling gefaxt. Na 2 wkn start de dwangsom. Na 6 wkn eindigt de dwangsom. Dan wacht je nog eens 2 wkn. In die tijd hoort het bestuursorgaan een beslissing te nemen over de dwangsom. Krijg je geen reactie (heel normaal!), dan stuur je een vorderingsbrief met een ingebrekestelling. Na 2 wkn begint de 2e dwangsom te lopen.

Voorbeeld vorderingsbrief:
post2574339.html?hilit=vorderingsbrief#p2574339

Dus 10 weken na de ingebrekstelling van 10-11-2011 stuur je een vorderingsbrief. That's all.

En dat kun je gelukkig allemaal zelf afhandelen. :thumb:
 [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende