Pagina 1 van 2  [ 61 berichten ]
Offline apster
Nieuwkomer
wo 04 jan 2012, 9:41 Bericht 

Beste alle,

Ik heb op 12 december een Wob-verzoek aan de politie Rotterdam-Rijnmond, en het CVOM gedaan. Ik heb dit via de fax verstuurd, dus heb er een bewijs van wanneer dit verstuurd is. Ik heb echter nooit een ontvangstbevestiging van hun gehad, of een andere reactie. Maandag 9 januari verloopt de termijn van 4 weken, moet ik dan direct dit formulier sturen per post dan denk ik? http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... elling.pdf

Of raden jullie me wat anders aan?

Alvast bedankt!
Offline Hideyoshi
Master
wo 04 jan 2012, 9:45 Bericht 
Niet dit formulier maar gewoon zelf een briefje maken en faxen waarin je verwijst naar je verzoek van 12-12-2011, je hebt nog geen reactie ontvangen en stelt ze daarom in gebreke.
Offline ikkeke
Master
wo 04 jan 2012, 9:55 Bericht 
Je kan het ook 'verstoppen' in een herinnering dat je nog steeds geen documenten hebt ontvangen. Als de zinsnede 'ik stel u in gebreke' er maar in voorkomt. Kans is dan groter dat het niet wordt opgemerkt en je doorgaat voor de dwangsom (f)
Offline Hideyoshi
Master
wo 04 jan 2012, 10:11 Bericht 
:)
Offline apster
Nieuwkomer
wo 04 jan 2012, 13:31 Bericht 

Ik heb nu dit berichtje opgesteld voor de politie Rotterdam-Rijnmond en CVOM. Is dit goed? Of moet ik hierin ook nog de faxgegevens van mijn wob-verzoek van 12 december verwerken? Op 9 januari loopt de termijn af, moet ik het dan direct die dag versturen? En is het in dit geval ook beter om dit per fax te doen?
--------------------------

Politie Rotterdam-Rijnmond District 6

Rotterdam, 9 januari 2012

Betreft: Herinnering verzoekschrift beschikking

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik u herinneren aan mijn verzoek op 12 december 2011 u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op CJIB nummer: xxxx en/of zaaknummer xxxx betrekking hebbende documenten. Met tenminste hier inbegrepen kopieën van:

- Het brondocument;
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;
- De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken, dit is niet gebeurd. Daarom wil ik u bij deze in gebreke stellen. U hebt nog 14 dagen de tijd om alsnog mijn verzoek in behandeling te nemen, anders begint de dwangsom te lopen.

Met vriendelijke groet,

-----------------------
Centrale Verwerking Openbaar Ministerie

Rotterdam , 9 januari 2012

Betreft: herinnering Wob-verzoek

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik u herinneren aan mijn verzoek op 12 december 2011 u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op CJIB nummer: xxxxx betrekking hebbende documenten. Met tenminste hier inbegrepen kopieën van:
- Het CJIB zaakoverzicht

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken, dit is niet gebeurd. Daarom wil ik u bij deze in gebreke stellen. U hebt nog 14 dagen de tijd om alsnog mijn verzoek in behandeling te nemen, anders begint de dwangsom te lopen.

Met vriendelijke groet,
Offline Hideyoshi
Master
wo 04 jan 2012, 13:37 Bericht 
Prima stuk zo. De woorden in gebreke stellen NIET vet maken! Ik zou er tevens NIET bij vermelden dat men nog 14 dagen de tijd heeft en ook niet dat dan de dwangsom begint de lopen.

Maak er dit van:

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken, dit is niet gebeurd. Daarom stel ik u bij dezen in gebreke. Ik verzoek u tot spoedige afhandeling van mijn verzoek te komen.
Offline apster
Nieuwkomer
wo 04 jan 2012, 13:44 Bericht 

Nee die had ik eventjes vet gemaakt voor hier op het forum ;) Dankjewel!
Wanneer moet ik dan die gegevens van het versturen van de fax gebruiken? Als ze beweren dat ze niets ontvangen hebben pas?
Offline Hideyoshi
Master
wo 04 jan 2012, 13:50 Bericht 
Precies. De ingebrekestelling dient wel zodanig te zijn geformuleerd dat herkenbaar is naar welk verzoek je refereert. Dat doe je meer dan voldoende. Mocht men nu weer niet reageren, dan start de dwangsom. T.z.t. heb je de verzendbewijzen van je verzoek (1) en de ingebrekestelling (2) nodig, dus bewaar die.
Offline apster
Nieuwkomer
wo 04 jan 2012, 13:59 Bericht 

Dankjewel voor alle hulp!
Offline Hideyoshi
Master
wo 04 jan 2012, 14:02 Bericht 
Graag gedaan en als je vorderingen hebt, post ze dan weer hier onder dit topic, dan kijken we weer mee.
Offline apster
Nieuwkomer
vr 13 jan 2012, 17:35 Bericht 

Mijn eerste brief binnengekregen van de politie.
Ik vind het hele rare brief, aangezien ik mijn Wob-verzoek gefaxt had op 12 december, hoe kunnen ze dan zeggen dat hij pas op 9 januari is binnengekomen? Op 9 januari heb ik mijn in gebreke stelling verstuurt, niet mijn Wob-verzoek. Ook is de datum op de brief van de politie 11 januari 2012, dit is toch al te laat van hun kant, aangezien je die 4 weken toch moet zien van 12 december - 9 januari?
Wat moet ik precies hiermee?

------------
Uw verzoek van 12 december 2011 om stukken op grond van de Wet Openbaarheid van bestuur te ontvangen, is op 9 januari 2012 bij de Politie Rotterdam-Rijnmond binnengekomen. Uw verzoek heb ik geregistreerd onder nummer xxxx.

Op grond van de bepalingen van de Wob is het bestuursorgaan verplicht om binnen vier weken na ontvangst van het verzoek een besluit te nemen. De gegevens die u heeft opgevraagd dienen uit diverse politiesystemen te worden gegenereerd en vervolgens nauwkeurig te worden gecontroleerd op juistheid en volledigheid. Met de door u gevraagde gegevens dient correct en zorgvuldig te worden omgegaan alvorens Politie Roterdam-Rijnmond u deze gegevens kan verstrekken.

Momenteel zijn nog niet alle gegevens verzameld en kan er derhalve nog niet aan de bepalingen van de Wob getoetst worden of en in hoeverre verstrekking van bepaalde gegevens achterwege dient te blijven. Derhalve ben ik hierdoor genoodzaakt gebruik te maken van de mogelijkheid die artikel 6 lid 2 Wob biedt en wordt de termijn met vier weken verdaagd. U ontvangt zo spoedig mogelijk de beschikbare documenten.
Offline Gendrikje
Die hard
vr 13 jan 2012, 19:12 Bericht 
Klopt inderdaad niet. Reageer er maar niet op en laat de dwangsom lopen.
Offline mwj
Master
vr 13 jan 2012, 19:33 Bericht 
Inderdaad, geen slapende honden wakker maken.
Ze komen er later wel achter als je een dwangsom gaat eisen (f)
Offline apster
Nieuwkomer
vr 13 jan 2012, 19:43 Bericht 

Maar ze mogen dus niet de termijn met 4 weken meer verdagen? Dus op 23 januari loopt hun termijn toch af, en gaat mijn dwangsom lopen? Als ik dan nog niets gehoord heb, moet ik dan direct op 23 januari een dwangsom gaan eisen? Van CVOM heb ik nog helemaal niets gehoord, heel raar.
Offline mwj
Master
vr 13 jan 2012, 19:48 Bericht 
btw, ik zit net nog even na te rekenen:

12 december 2011 wob verzoek, is pas op 10 januari 2012 een ingebreke sturen. Je bent een dag te vroeg geweest :oops: Je ingebreke is nu niet geldig.

Verdagen mogen ze alleen binnen de eerste oorspronkelijke vier weken....
Offline apster
Nieuwkomer
vr 13 jan 2012, 20:09 Bericht 

o shit, dat moet natuurlijk de dag erna. Moet ik ze dan opnieuw versturen naar de politie en cvom of is dat niet mogelijk?
Offline mwj
Master
za 14 jan 2012, 8:38 Bericht 
yep, zo gauw mogelijk :thumb:
Offline apster
Nieuwkomer
za 28 jan 2012, 14:31 Bericht 

Gisteren was laatste dag dat ze kans hadden om te reageren, en vandaag begint dwangsom te lopen. En precies gisteren kreeg ik van CVOM antwoord op mijn WOB-verzoek, met daarbij het zaakoverzicht. Staat eigenlijk niet veel meer in dan op mijn beschikking al stond. Zijn er nog dingen waar ik in bijzonder op moet letten?
Van de politie dus alleen nog maar die brief gekregen dat ze termijn met 4 weken verdagen, maar die was dus al te laat. Dus vanaf vandaag gaat dwangsom dan toch lopen? (Mijn ingebreke stelling op 13 januari verzonden). Moet ik daar nog wat speciaal voor doen, of afwachten en over een tijdje nog een keer bericht sturen dat dwangsom loopt?
Offline apster
Nieuwkomer
za 04 feb 2012, 12:20 Bericht 

Ik heb donderdag 2 februari al mijn wob-opgevraagde documenten van de politie gekregen. Maar op de datum van de brief staat 31 januari, en hij is ook niet afgestempeld door de post. Dus dat is een beetje raar. Maar ik moet sowieso mijn dwangsom krijgen toch?
Ik heb 13 januari mijn ingebreken stelling verstuurd, klopt het dan dat 28 januari mijn dwangsom is gaan lopen? Dus dan zou ik voor 3x20 euro moeten krijgen?
Moet ik nu een brief naar de politie sturen met dat ze 3 dagen te laat waren en ik dus een dwangsom krijg? Of wat moet ik precies schrijven?
Offline mwj
Master
za 04 feb 2012, 15:32 Bericht 
Yep, even een briefje sturen met een stukje tekst als hieronder:

Gezien de hierboven uiteengezette gang van zaken deel ik u mede dat ik hierbij een dwangsom vorder van de politie XXXX gezien de onzorgvuldigheid van de afhandeling van het WOB verzoek van xx december 2011, en de daarop volgende ingebrekestelling van xx januari 2012.

De politie XXX verbeurt aan mij een dwangsom voor elke dag dat het in gebreke is gebleven, doch voor ten hoogste 42 dagen, conform artikel 4:17 van de Wet Dwangsom.

Volgens de Wet Dwangsom zijn deze dagen als volgt opgedeeld:

• Eerste 14 dagen € 20 per dag;
• Tweede 14 dagen € 30 per dag;
• Derde 14 dagen € 40 per dag.

Start dwangsom: xx januari 2012
Einde dwangsom: xx januari 2012

Totaal aantal dagen: xx dagen x € 20 = € xx,-

Totaal aantal dagen: x
Totaal bedrag dwangsom: € xx,-

Op grond van artikel 4:17 en 4:18 conform de Algemene Wet Bestuursrecht vorder ik thans een dwangsom begroot op € xx,- zegge xx euro, waarbij ik uw prompte beschikking en betaling verwacht hieromtrent. Dit bedrag kan op onderstaand rekeningnummer worden overgemaakt:

Bank: xxxxx t.n.v. xxxxxxxx te xxxxxxx.

Ik verzoek u mij, uw besluit per post toe te zenden en de dwangsom begroot op € xx,- over te maken op bovenstaand rekeningnummer.

Conform artikel 4:18 van AWB dient het bestuursorgaan de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom bij beschikking zelf vast te stellen binnen twee weken na de laatste dag waarover de dwangsom verschuldigd was. De laatste dag van deze dwangsom betreft xx januari 2012. Ik wijs u erop dat dit termijn van beslissen - in deze zaak vóór xx februari 2012 - eveneens wettelijk is vastgelegd en tevens is verlopen. Ik stel u middels deze brief opnieuw ingebreke voor het niet beslissen op de hoogte van de dwangsom. Na 14 dagen bent u mij opnieuw een dwangsom verschuldigd als u niet beslist op de hoogte van de huidige dwangsom. Dit is wettelijk verplicht.

Vul de xx-en even zelf in. De de datums weet jij zelf het beste :thumb:

Als je er niet uitkomt, kun je ook een PB naar me sturen :wink:
Offline dikkydik
Master
za 04 feb 2012, 21:42 Bericht 
mwj schreef:
12 december 2011 wob verzoek, is pas op 10 januari 2012 een ingebreke sturen. Je bent een dag te vroeg geweest Je ingebreke is nu niet geldig.

Goed gezien, maar er is een uitzondering op een premature ingebrekestelling.
Een per abuis een dag te vroeg ingediende ingebrekestelling.

Wel start de dwangsom een dag later. Dus wanneer je gaat vorderen, gaat je berekening uit van je eerste ingebrekestelling + 1 dag.

De herinnering of tweede ingebrekestelling mag je negeren.
Offline mwj
Master
zo 05 feb 2012, 10:51 Bericht 
Dit gaat voor de rechter geen stand houden vermoed ik. Dan kun je beter op safe spelen. :thumb:
Offline apster
Nieuwkomer
zo 05 feb 2012, 11:23 Bericht 

Is het wel een idee om dan nu in de brief te schrijven dat de dwangsom vanaf 25 januari start? Zoals dikkydik zegt? En als ze daar negatief op reageren, om het dan te nemen vanaf 28 januari? Is dat een mogelijkheid?
Offline mwj
Master
zo 05 feb 2012, 11:58 Bericht 
Het is een hele kleine mogelijkheid. Ik acht de kans alleen heel erg groot dat het bestuursorgaan de dwangsom afwijst omdat de ingebrekestelling te vroeg is. De wet kent namelijk geen uitzondering op de termijnen. Die dienen strikt te worden gevolgd.

Als je toch de dwangsom gaat vorderen vanaf de eerste (ongeldige) ingebrekestelling, rep dan met geen woord over de tweede ingebrekestelling die wel rechtsgeldig is. Geen slapende honden wakker maken (f)
Offline apster
Nieuwkomer
zo 05 feb 2012, 12:29 Bericht 

En als ze het afwijzen kan ik dan alsnog een brief schrijven en dwangsom met de tweede geldige ingebrekestelling eisen? En zitten er bepaalde termijnen aanvast waarin ik de brief moet schrijven, en waar binnen hun moeten reageren?
Offline mwj
Master
zo 05 feb 2012, 12:53 Bericht 
Ja dat kan :thumb:

Je wacht sowieso twee weken met het sturen van de dwamgsomvordering ingaande de dag na het besluit. Vanaf 1 februari heeft het bestuursorgaan namelijk twee weken de tijd om de dwangsom en de hoogte zelf vast te stellen, conform artikel artikel 4:18 van de AWB. Je wacht dus tot 14 februari. Als je dan niks ontvangen hebt, stuur je op 15 februari een briefje met de tekst die hier een paar berichten boven staat. Je hebt nu twee weken gewacht, ze hebben zelf niet besloten, en nu vorder je een dwangsom. Je stelt ze tevens ook gelijk ingebreke wegens het niet tijdig vaststellen van de dwangsom.

De tweede dwangsom die eventueel zou gaan kunnen lopen in het geval dat ze te laat zijn, is nog een beetje discutabel, maar er lopen nog wat zaken voor onder de bestuursrechter.

Na aanleiding van jou brief/fax van vordering tot dwangsom, heeft het bestuursorgaan twee weken de tijd voor het nemen van een beslisisng op jou vordering. De twee weken termijn gaat in, de dag na ontvangst door het bestuursorgaan.
Offline apster
Nieuwkomer
zo 05 feb 2012, 13:01 Bericht 

Helemaal top! En mijn verzendbevestigingen van de fax die verwerk ik ook in de brief erbij? Of pas als ze zeggen dat ze niets ontvangen hebben?
Offline mwj
Master
zo 05 feb 2012, 13:08 Bericht 
In het geval als je de eerste dwangsom gaat vorderen zou ik dit achterwege laten, i.v.m. de dag te vroeg ingebreke stellen :wink:
Offline apster
Nieuwkomer
zo 05 feb 2012, 13:15 Bericht 

Maar wat bedoel je dan met de eerste zin in de brief?
Citaat:
Gezien de hierboven uiteengezette gang van zaken deel ik u mede dat ik hierbij een dwangsom vorder van de politie

Wat moet ik daar dan precies uiteen zetten?
Offline mwj
Master
zo 05 feb 2012, 13:34 Bericht 
Na aanleiding van mijn WOB verzoek van xx december 2011, en de daarop volgende ingebrekestelling van xx januari 2012, aangaande het verzoek om informatie die betrekking had op beschikking met cjib nummer: xxxx heb ik bij besluit van de politie XXXX van 31 januari 2012, door mij ontvangen op 2 februari 2012, de betreffende informatie ontvangen. Conform de wettelijke vastgelegde termijnen in de Algemene Wet Bestuursrecht heeft het politiekorps XXX te laat een besluit genomen op mijn verzoek.

Zoiets :P
Offline apster
Nieuwkomer
zo 05 feb 2012, 13:38 Bericht 

Helemaal top! Dankje wel voor al je hulp!
Offline mwj
Master
zo 05 feb 2012, 13:40 Bericht 
:thumb: :thumb:

anytime (f)
Offline dikkydik
Master
zo 05 feb 2012, 23:46 Bericht 
mwj schreef:
Het is een hele kleine mogelijkheid. Ik acht de kans alleen heel erg groot dat het bestuursorgaan de dwangsom afwijst omdat de ingebrekestelling te vroeg is. De wet kent namelijk geen uitzondering op de termijnen. Die dienen strikt te worden gevolgd.

Er wordt alleen over een premature ingebrekestelling gesproken.
Dit houdt in dat het niet toegestaan is om een ingebrekestelling in te dienen direct met de aanvraag. Daar is nu geen sprake van.

In de circulaire Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties staat dat per abuis 1 dag te vroeg als een geldige ingebrekestelling gezien dient te worden. Dus ik zou me niet zomaar een aantal dagen laten afsnoepen.

Als je onderstaande link niet kunt openen, dan even het adres googlen:

http://www.ccmo-online.nl/hipe/uploads/ ... angsom.pdf

Punt 6.2
Offline Hideyoshi
Master
ma 06 feb 2012, 8:18 Bericht 
Zo'n circulaire is een intern stuk, dus een interne regel hoe met zaken wordt omgegaan... het heeft 0,0 externe werking, dus je kunt er nooit echten aan ontlenen en al zeker niet richting andere BO's.
Offline mwj
Master
ma 06 feb 2012, 14:30 Bericht 
dikkydik schreef:
Er wordt alleen over een premature ingebrekestelling gesproken.
Dit houdt in dat het niet toegestaan is om een ingebrekestelling in te dienen direct met de aanvraag. Daar is nu geen sprake van.

In de circulaire Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties staat dat per abuis 1 dag te vroeg als een geldige ingebrekestelling gezien dient te worden. Dus ik zou me niet zomaar een aantal dagen laten afsnoepen.

Als je onderstaande link niet kunt openen, dan even het adres googlen:

http://www.ccmo-online.nl/hipe/uploads/ ... angsom.pdf

Punt 6.2

Ten eerste is dit een concept stuk uit ergens 2008, voor intern gebruik, ruim een jaar voor het daadwerkelijk ingaan van de wet dwangsom.
Als je daar je zaken op gaat aanvoeren, wens ik je veel succes want dan ga je gewoon giga op je bek :thumb_d:

Ten tweede je gaat sosiewo bij de bestuursrechter onderuit, want die wijst je vriendelijk op de gestelde termijnen.

Ik hou je niet tegen om het aan te voeren, maar ik denk dat je met je mond vol tanden staat bij de rechtbank. Ik ga dat voor 1 dag niet wagen :P
Offline Furr
Master
ma 06 feb 2012, 18:43 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Zo'n circulaire is een intern stuk, dus een interne regel hoe met zaken wordt omgegaan... het heeft 0,0 externe werking, dus je kunt er nooit echten aan ontlenen en al zeker niet richting andere BO's

Er staat wel in dat (dw op dw) per BESCHIKKING moet worden vastgesteld. Pag 4/9
Offline Hideyoshi
Master
ma 06 feb 2012, 18:53 Bericht 
Furr schreef:

Zo'n circulaire is een intern stuk, dus een interne regel hoe met zaken wordt omgegaan... het heeft 0,0 externe werking, dus je kunt er nooit rechten aan ontlenen en al zeker niet richting andere BO's. Voornoemde melding is uitsluitend een herhaling van artikel 4:18 Awb.
Offline Furr
Master
ma 06 feb 2012, 19:11 Bericht 
Dus als het per beschikking moet worden vastgesteld, staat er een dwangsom op. Zo simpel is het.
Offline Hideyoshi
Master
ma 06 feb 2012, 19:43 Bericht 
Sorry Furr, maar je roept nu maar wat... de wet dwangsom heeft betrekking op beschikkingen op aanvraag (artikel 4:17 lid 1 Awb).
Offline mwj
Master
ma 06 feb 2012, 19:44 Bericht 
Furr schreef:

Ik doe mijn best met zoeken, maar ik zie toch niks staan over dw op dw :huh:
Offline mwj
Master
ma 06 feb 2012, 19:46 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Sorry Furr, maar je roept nu maar wat... de wet dwangsom heeft betrekking op beschikkingen op aanvraag (artikel 4:17 lid 1 Awb).

Euhm.....en artikel 4:18 Awb dan: "Het bestuursorgaan stelt de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom bij beschikking vast binnen twee weken na de laatste dag waarover de dwangsom verschuldigd was".
Offline Hideyoshi
Master
ma 06 feb 2012, 19:48 Bericht 
mwj schreef:
Euhm.....en artikel 4:18 Awb dan: "Het bestuursorgaan stelt de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom bij beschikking vast binnen twee weken na de laatste dag waarover de dwangsom verschuldigd was".

Dat is geen aanvraag... waarmee overigens niet gesteld is dat er geen aanvraag van te maken is... :wink:

I.p.v. als een papegaai elkaar hier na te roepen kan je beter nadenken hoe je e.e.a. kan ombuigen zodat je bij voorkomende gevallen wél je gelijk gaat krijgen.
Offline mwj
Master
ma 06 feb 2012, 19:50 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Dat is geen aanvraag... waarmee overigens niet gesteld is dat er geen aanvraag van te maken is...

Precies, dat is geen aanvraag !!
Maar de wet dwangsom is wel degelijk van toepassing, toch :thumb:
Offline Hideyoshi
Master
ma 06 feb 2012, 19:53 Bericht 
Jawel, maar een dwangsom is alleen verschuldigd indien een aanvraag is gedaan. Er zijn tal van beschikkingen die volgen uit de wet, ambtshalve genoemd, bij uitsluitend zo'n ambtshalve te nemen beschikking verbeurt BO geen dwangsom.

Je zult dat dus moeten ombuigen in de trant van: "ik verzoek u een beslissing te nemen als bedoeld in artikel 4:18 Awb...".
Offline mwj
Master
ma 06 feb 2012, 19:55 Bericht 
Indien een WOB verzoek of een ingebrekestelling gelijk wordt gesteld aan een aanvraag, in dat geval klopt het :thumb:
Offline Hideyoshi
Master
ma 06 feb 2012, 19:57 Bericht 
Dat is nu net het punt dat binnenkort beslecht gaat worden.
Offline mwj
Master
ma 06 feb 2012, 19:58 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Je zult dat dus moeten ombuigen in de trant van: "ik verzoek u een beslissing te nemen als bedoeld in artikel 4:18 Awb...".

Mmmhh.......in mijn zaken wordt dit termijn door het bestuursorgaan altijd overschreden en verwijs ik er achteraf naar dat dit termijn al verlopen is.....
Offline Furr
Master
ma 06 feb 2012, 20:37 Bericht 
mwj schreef:
bij beschikking vast

Idd, een beschikking is ook een beslissing. En op een beslissing kan ingebreke worden gesteld en dwangsom worden geind. Oftewel: dwangsom op dwangsom hoe sommigen dat hier willen noemen.
Offline Hideyoshi
Master
ma 06 feb 2012, 20:38 Bericht 
*zucht*

Ja sorry hoor maar als je het niet wilt begrijpen, dan kan ik er niets aan doen. Het gaat om de aanvraag. Beschikking op aanvraag. Ambtshalve beschikkingen zijn geen beschikkingen op aanvraag.
Offline mwj
Master
ma 06 feb 2012, 20:39 Bericht 
Furr schreef:
Idd, een beschikking is ook een beslissing. En op een beslissing kan ingebreke worden gesteld en dwangsom worden geind. Oftewel: dwangsom op dwangsom hoe sommigen dat hier willen noemen.

Op die manier......dan ja :thumb:
 [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende