Pagina 2 van 2  [ 60 berichten ]
Offline R
Master
do 02 feb 2012, 18:34 Bericht 
Grande schreef:
Overal staan die palen nu voor de deur waar buitenlanders wonen.

Ik weet hier een straat zonder Nederlanders, waar het aantal invalideparkeerplaatsen (ongeveer 10 op 70) op kenteken zo hoog is dat je bijna zou denken dat de niet Nederlander minder goed gebouwd is.

Máár dat mag ik niet denken. Het is ook vast niet zo.
Offline boersma
Master
do 02 feb 2012, 18:42 Bericht 
Grande schreef:
Wat hij heeft gedaan is iemand van zijn familie die in zon rolstoelwagentje zit, scootmobiel, langs de keuring laten gaan met zijn ID kaart. Dit gebeurd blijkbaar vaker bij die buitenlanders hier in de buurt. Overal staan die palen nu voor de deur waar buitenlanders wonen. En nee, wat moeten we toch aardig doen tegen deze Nieuwe Nederlanders. Ja daag.

Ik vraag me dan wel af hoe jij dit weet dat dit op deze manier is gebeurt.
Heb je dat zelf gezien dat het is gebeurt, of is het een vermoeden 'omdat het blijkbaar vaker gebeurt' en dus zal hij dat ook wel gedaan hebben?
Heeft hij een ipkaart voor het raam liggen of is dat niet nodig als je een parkeerplaats op kenteken hebt (weet ik even niet).
Wij hebben de keuring geweigerd en de kaart zonder keuring gekregen. Ik vond dat de handicap voldoende bekend was bij de gemeente en dat een extra onderzoek onnodig belastend zou zijn.

Ik wordt ook wel eens aangekeken als ik op een ipplaats parkeer, mensen kijken dan al lopend net zo lang achterom tot ik de achterklep losdoe en de auto laat zakken. Een keer bij een pretpark ben ik met de armen over elkaar tegen de auto gaan leunen omdat een man zo zat te loeren naar me, net zolang tot hij doorliep.
Als je geen geldige reden hebt, zou ik me de ogen uit de kop schamen!

Ipplaats is overdag net zo geldig als snachts, je kunt voor een ander niet bepalen of die er dan wel of niet gaat staan, immers: jij gaat er ook staan dus een invalide kan dat op dat moment ook, geen enkele verklaring dat je denkt dat die er op dat tijdstip wel niet zou komen.
Offline yup
Die hard
do 02 feb 2012, 18:45 Bericht 

R schreef:
Ik weet hier een straat zonder Nederlanders, waar het aantal invalideparkeerplaatsen (ongeveer 10 op 70) op kenteken zo hoog is dat je bijna zou denken dat de niet Nederlander minder goed gebouwd is.

Grappig, hier in Amsterdam is exact het omgekeerde. Allemaal lelieblanke Nederlanders die perfect kunnen lopen, vrouw ook maar die wel een invalideplaats hebben of een gratis Canta hebben gekregen.

Ook een leuke, in Noord zijn heel veel tokkies. Toevallig ook heel veel Canta's. Maar ik mag zeker niet denken dat blanke tokkies "makkelijker" zo een ding krijgen dan buitenlanders.

Oh ja, de meeste invalideplekken in Amsterdam zitten in Zuid. Toevallig wonen daar best wel veel blanke autochtonen met veel geld. Zou het toeval zijn?
Offline Grande
Master
do 02 feb 2012, 18:50 Bericht 
yup schreef:
R schreef:

Grappig, hier in Amsterdam is exact het omgekeerde. Allemaal lelieblanke Nederlanders die perfect kunnen lopen, vrouw ook maar die wel een invalideplaats hebben of een gratis Canta hebben gekregen.

Ook een leuke, in Noord zijn heel veel tokkies. Toevallig ook heel veel Canta's. Maar ik mag zeker niet denken dat blanke tokkies "makkelijker" zo een ding krijgen dan buitenlanders.

Oh ja, de meeste invalideplekken in Amsterdam zitten in Zuid. Toevallig wonen daar best wel veel blanke autochtonen met veel geld. Zou het toeval zijn?

Dat kan, in Amsterdam kunnen de meeste allochtonen de parkeerkosten niet eens betalen (f)
Offline yup
Die hard
do 02 feb 2012, 19:00 Bericht 

Jaja daarom zit Slotervaart (betaald parkeren) vol met belastingvrije 190d's. Sure. :aai:
Offline Johnt64
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 21:58 Bericht 

On topic: Ik vind het meer dan terecht dat je een boete hebt gekregen. Als ik ergens pissed off van raak is het wel mensen die hun auto op een invalideparkeerplaats neerklappen.

Off-topic: Ik ben opgegroeid met een invalide moeder en heb dan ook meegemaakt hoe hufterig je buren kunnen zijn door hun auto voor de stoep bij mijn ouders te parkeren. Tuurlijk was dat wettelijk toegestaan,maar om nu een invalide vrouw op krukken 2 straten verder op te laten parkeren , is voor mij solliciteren naar een eigen rolstoel. Mijn moeder heeft in die tijd echt moeten vechten om een invalideparkeerplaats voor de deur te krijgen en die zijn ook niet gratis.

Helaas zijn er altijd eikels die voordoen of ze wat mankeren en die verpesten een hoop voor de mensen die er echt recht op hebben.
Offline Smookey
FS medewerker
vr 03 feb 2012, 9:14 Bericht 
ikkeke schreef:
invalideplek op kenteken voor de deur van de bovenburen waarvan we wisten dat ze op de camping zaten voor 3 weken dus die hadden er absoluut geen last van

Volgende keer die kaart vragen van hun en briefje ernaast; 'tijdelijk andere auto' of 'nieuwe kaart in aanvraag'. Het is zonde om 3 weken lang die parkeerplek ongebruikt te laten.
Offline Brave Hendrik
Master
vr 03 feb 2012, 12:35 Bericht 
Of een vuilniszak o.i.d. over het bord doen.
Degene die er over zal/kan klagen of actie onderneemt is er toch een week of 3 niet.
En rest van de buurt slaat je waarschijnlijk alleen maar op de schouders. :wink:
Offline Marten320TD
Master
vr 03 feb 2012, 13:25 Bericht 
Ach, aan de andere kant is het een goed teken dat mensen je smerig aankijken als je zonder duidelijk zichtbare beperking op een invalidenparkeerplaats gaat staan. Het betekent dat er iig respect is voor de mensen die zo'n kaart en plek zichtbaar wél nodig hebben. Als iedereen zijn schouders op zou halen over zo foutparkeren zou ik mij pas echt zorgen gaan maken.
Offline Sjaaky
Master
vr 03 feb 2012, 16:14 Bericht 
Grande schreef:
Dat kan, in Amsterdam kunnen de meeste allochtonen de parkeerkosten niet eens betalen

:roflol: :roflol: :roflol:

Verder ben ik het helemaal met boersma eens, maar ik geloof dat ik dit al duidelijk had gemaakt.
 [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2