Pagina 2 van 10  [ 463 berichten ]
Offline dna
Master
do 08 dec 2011, 9:01 Bericht 
Kreeg gister nog een brief van de klpd dat ze mijn laaatste brief over die dwangsom aanmerken als bezwaar en het bij.voorbaat al verdagen met 6 weken omdat ze willen weten of ik het mondeling wil toelichten....

Ze merken binnenkort vast wel eens de brief van de Rechtbank op. Dat ze het zich maar met de rechter regelen ;).
Offline Hideyoshi
Master
do 08 dec 2011, 9:03 Bericht 
dna schreef:
Ze merken binnenkort vast wel eens de brief van de Rechtbank op. Dat ze het zich maar met de rechter regelen .

Precies. Verder gewoon niet meer reageren en nu alles laten lopen via de rechter. Omdat het over nogal wat geld gaat heb je kans dat KLPD ondertussen nog even wat met je wil regelen...

Overigens: ik heb begrepen dat KLPD het hele WOb traject danig aan het stroomlijnen is. Ze hebben een Wob-dame in dienst en lastige vragen en moeilijke gevallen gaan naar een jurist.
Offline dna
Master
do 08 dec 2011, 12:32 Bericht 
De CVOM is ook erg goed bezig, ze hebben naar aanleiding van 4 ingebrekestellingen, paar dagen later alle documenten gestuurd.
Ging over zaakoverzichten en ik wilde het nader onderzoek zien.

Nader onderzoek kreeg ik niet en OvJ gaf daar een onzin motivering voor.
Er worden geen aantekeningen gemaakt, en de beoordelaar baseert alles op het zaakoverzicht en een evt aanvullend proces-verbaal en deze kunnen niet worden verstrekt.
Andere 2x kreeg ik een brief terug dat abusievelijk mijn dossier vernietigd was en dat ze het daarom niet konden sturen.
Offline Jilly
Nieuwkomer
do 08 dec 2011, 13:09 Bericht 
De KLPD zit nogsteeds op de "route", die aparte tour :roll:. @dna:Ben benieuwd hoe deze zaak zich verder uitpakt.

Maarre..ik heb net weer 3x al mijn verzonden en ontvangen brieven doorgenomen, de volgorde van datum etc. Een foutje van mij, ik zie hier wel een ovb van de KLPD. Ik dacht eerst dat het de ovb vanuit de CVOM naar de KLPD was, maar deze is toch wel een reactie op mijn WOB-verzoek.
Echter vind ik nogsteeds vreemd dat ze in de ovb beginnen met “in uw brief van 06/10/2011, ontvangen op 9 november 2011, verzoekt u op grond van wob om verstrekking informatie” . zie de scan

Afbeelding

Mijn WOB is idd van 6/10/11, maar pas meer dan een maand later ontvangen????
Of is dit een reactie op mijn igb die ik op 9 november heb gefaxed? Loopt de dwangsom niet meer vanaf 9nov+2weken?
Offline dna
Master
do 08 dec 2011, 15:03 Bericht 
Ligt eraan hoe je je ingebrekestelling hebt gemaakt, als het lijkt op het Wob verzoek kan het zijn dat de KLPD denkt dat dat je Wob verzoek is.
Terwijl je een ingebrekestelling misschien erin verstopt hebt.
In dat geval hoop ik dat je wel alles gefaxed hebt.

Of heb je per ongeluk op de dagtekening van de ingebrekestelling nog de oude datum laten staan?

Of je Wob verzoek van 6 oktober als bijlage erbij gedaan weer?

Als je alles gefaxt hebt, dan loopt de dwangsom gewoon vanaf 9 november+15 dagen = 24 november.

Heb je ondertussen nog geen beslissing gekregen op je Wob verzoek?
Offline Jilly
Nieuwkomer
do 08 dec 2011, 15:57 Bericht 
Ik heb nagekeken, dagtekening van de igb is 9 november. Ik had het heel simpel gehouden, “op 6 oktober 2011 heb ik bij u met zaaknummer xxx en CJIB-nummer xxx documenten opgevraagd. Er zijn 4 weken voorbij en stel u daarom in gebreke”.
Ik had de brief van 6 oktober niet als bijlage gestuurd. Heb alles gefaxed ja.

Ze hebben alleen positief besloten op het brief van de CVOM en de zaakoverzicht bijgevoegd, maar nogsteeds geen beslissing op mijn Wob verzoek die ik rechtstreeks naar hun heb gefaxed.

Hierbij een scan (hopelijk worden het niet teveel brieven in dit topic :oops: ) Trouwens, dit is een besluit voor “Wpg-beschikking”.

Afbeelding
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 09 dec 2011, 23:30 Bericht 
Is alleen een beslissing op basis Wpg. Die is op zich juist maar ze moeten ook zeggen dat ze daarom het Wob verzoek niet zullen behandelen. Ze moeten dus ook beslissen op het Wob verzoek.
Dit doen ze dus niet en blijft de ingebreke stelling van kracht.
Offline dna
Master
ma 12 dec 2011, 13:30 Bericht 
Wellicht nog interessante jurisprudentie voor de KLPD:
Even in het kort voor wie geen zin heeft om het helemaal te lezen:
Iemand stuurt een bezwaar per fax tijdens kantooruren, en de ontvangende partij ontkent deze fax te hebben ontvangen (het gaat hier over dat er tot twee maal toe een fax is gestuurd en niet zou zijn ontvangen). Vergelijkbaar met een Wob en daarna nog een fax (ingebrekestelling).

De rechtbank stelt dat een fax verzendrapport geen sluitend bewijs is, maar dat aan de andere kant ook de ontvangende partij geloofwaardig moet ontkennen dat de stukken niet zijn ontvangen.

Dit kon de andere partij in deze zaak niet doen, aangezien zij de ontvangstrapporten maar enkele dagen bewaarden, dit vind de rechtbank onzorgvuldig.

De verzender heeft overigens zijn bezwaar per ongeluk naar de verkeerde afdeling gestuurd (meerdere faxnummers bij de KLPD, dus ook verschillende afdelingen). Voorts komt het de rechtbank onbegrijpelijk voor dat stukken die voorzien zijn van een duidelijke adressering door de ontvangende (verkeerde) afdeling niet volgens een vaste procedure worden afgehandeld en doorgezonden naar de juiste (geadresseerde) afdeling.

Citaat:
De rechtbank stelt tevens voorop dat op grond van vaste jurisprudentie van de Centrale Raad van Beroep het niet ontvangen van het niet per aangetekende post verzonden van stukken in beginsel voor rekening van de verzender komt. In het verlengde daarvan dient volgens vaste jurisprudentie van de Raad de geadresseerde geloofwaardig te ontkennen dat stukken niet zijn ontvangen.

De rechtbank merkt voorts op dat de geldende maatschappelijke opvatting over communicatie per fax in de jurisprudentie van de Raad niet wordt gedeeld: een faxnummer heeft niet de functie van een (post)adres overgenomen en kan hiermee niet gelijk gesteld worden (vgl. USZ 2001 / 221). Het zenden van stukken heeft derhalve in beginsel een aanvullende rol ten opzichte van verzending per post.
Op grond van jurisprudentie van de Raad (vgl. AB 2003/216) vormt de status “ok” op een verzendjournaal nog geen sluitende bewijs voor de ontvangst van het gefaxte stuk, het is slechts een indicatie voor de ontvangst. Op grond van jurisprudentie van de Raad (vgl. RSV 2004/279) is verweerder voorts niet verplicht om registratie te houden van fax(ontvangst)-berichten en is er evenmin een bewaarplicht ter zake van bezwaarschriften en dergelijke. Uit deze jurisprudentie komt evenwel ook naar voren dat als er van zowel de verzender als van de ontvanger een journaal aanwezig is, dan meer dan een vermoeden van verzending kan worden aangenomen.

De rechtbank stelt vast dat mr. Lie op woensdag 1 december 2004, en dus voor het einde van de bezwaartermijn, een pro forma bezwaarschrift heeft gezonden aan verweerders organisatie. De verzending van dit stuk, dat drie pagina’s omvat, blijkt uit het verzendjournaal.
De rechtbank stelt vast dat mr. Lie op donderdag 30 december 2004 de gronden van het bezwaar heeft gezonden aan verweerders organisatie. De verzending van dit stuk, dat twee pagina’s omvat, blijkt uit het verzendjournaal.

Desgevraagd heeft verweerders gemachtigde ter zitting verklaard dat in verweerders organisatie fax-ontvangstjournaals slechts enkele dagen bewaard worden. Gevraagd naar de reden voor die beperkte bewaartermijn, kon gemachtigde die niet geven. Evenmin kon een verklaring worden gegeven voor het feit dat tot tweemaal toe binnen een maand stukken, die voorzien zijn van een duidelijke adressering, zoek raken.

Vast staat dat door verweerder weliswaar geen verplichting uit de wet SUWI voortvloeit om journaals te bewaren en ontvangst van faxen te registreren ter zake van bezwaarschriften en dergelijke, maar vast staat eveneens dat verweerder het niet ontvangen hebben van stukken geloofwaardig dient te maken.
De rechtbank dient in dit geding de vraag te beantwoorden of verweerder de ontvangst geloofwaardig ontkent.

De rechtbank komt het onwaarschijnlijk voor dat tot tweemaal toe stukken niet ontvangen worden. De stukken zijn immers op reguliere werkdagen gedurende de normale kantooruren verzonden, zonder dat er een aanwijzing is voor het feit dat het telefoon- en faxverkeer op die momenten gestoord zou zijn.
Ook komt het de rechtbank onwaarschijnlijk voor dat stukken, waarvan een indicatie bestaat dat zij wel degelijk ontvangen zijn, zoek raken, terwijl er geen sprake is van calamiteiten of andere onregelmatigheden.
Voorts komt het de rechtbank onbegrijpelijk voor dat stukken die voorzien zijn van een dui-delijke adressering door de ontvangende (verkeerde) afdeling niet volgens een vaste procedure worden afgehandeld en doorgezonden naar de juiste (geadresseerde) afdeling.

De rechtbank is van oordeel dat de aangeschreven afdeling van verweerder zorgvuldig onderzoek dient te doen naar de ontvangst van toegezonden stukken. Dit onderzoek dient te omvatten de vraag of stukken wellicht (tijdig) door de verkeerde afdeling zijn ontvangen.
Op grond van het dossier en hetgeen door verweerders gemachtigde ter zitting daaromtrent is verklaard, is het de rechtbank gebleken dat er überhaupt geen zorgvuldig onderzoek gedaan kán worden, omdat verweerder faxjournaals slechts enkele dagen bewaart.

De ontkenning van de ontvangst van het bezwaarschrift van 1 december 2004 en de ontvangst van de gronden op 30 december 2004 komt de rechtbank daarom niet alleen onbegrijpelijk, maar ook onzorgvuldig, en daarmee ongeloofwaardig voor.

Op grond van bovenstaande overwegingen is de rechtbank van oordeel dat verweerder ten onrechte is overgegaan tot niet-ontvankelijk verklaring van eisers bezwaarschrift wegens onverschoonbare termijn overschrijding.
Het beroep moet derhalve voor gegrond worden gehouden en het bestreden besluit zal door de rechtbank worden vernietigd.

Bron = LJN: AV3460, Rechtbank Maastricht , AWB 05 / 1524 WW
Offline mwj
Master
ma 12 dec 2011, 16:37 Bericht 
dna schreef:
De rechtbank stelt dat een fax verzendrapport geen sluitend bewijs is

Dat is ook een mooie :thumb_d:

Moet je nu dan alles aangetekend gaan versturen ofsow :huh:
Offline The Driver
Master
ma 12 dec 2011, 18:33 Bericht 

Alles zelf persoonlijk afleveren en copy met ondertekening en naam in blokletters en stempel met datumaanduiding als bewijs van ontvangst mee retour nemen.

Zo doen advocaten dat ook bij de griffie van de rechtbanken.
Offline mwj
Master
ma 12 dec 2011, 18:37 Bericht 
The Driver schreef:
Alles zelf persoonlijk afleveren en copy met ondertekening en naam in blokletters en stempel met datumaanduiding als bewijs van ontvangst mee retour nemen.

:roll: :roll:

Dan wordt het dus aangetekend versturen. Ik zie mezelf niet het halve land doorkruisen om wob verzoeken en dergelijk te gaan bezorgen voor een handtekening voor ontvangst.

Gaat een aardig duur geintje worden :thumb_d:
Offline dna
Master
ma 12 dec 2011, 19:05 Bericht 
Dat de fax geen sluitend bewijs is is al langer bekend.
Daarom moet je per brief sturen en ook faxen.

Staat in het topic beschreven " fax je bezwaarschrift" is al wat ouder.
Offline Hideyoshi
Master
ma 12 dec 2011, 19:20 Bericht 
The Driver schreef:

Dat doet geen enkele advocaat zo.
Offline mwj
Master
ma 12 dec 2011, 19:20 Bericht 
dna schreef:
Daarom moet je per brief sturen en ook faxen.

Staat in het topic beschreven " fax je bezwaarschrift" is al wat ouder.

sinds ik fax heb ik geen brief meer verzonden naar een bestuursorgaan.
Ik heb ook een zaak bij de bestuursrechter liggen, en alle documenten zijn per fax verzonden. Nou heeft het betreffende bestuursorgaan op elke fax een reactie verzonden, dus dan zal het wel geen probleem zijn in die zaak, naar ik mag aannemen (f)
Offline Jilly
Nieuwkomer
wo 14 dec 2011, 13:05 Bericht 
Interessante jurisprudentie!
Dus de KLPD heeft nog genoeg (extra)werk aan de winkel! Hadden ze toch maar gewoon moeten reageren op je fax :x

Maar ik begrijp dat deze zaak voor jouw positief is verlopen?
Offline dna
Master
wo 14 dec 2011, 15:29 Bericht 
Ik ben nog aan het wachten op een reactie van de KLPD.
op 5 december werd door de rechtbank gevraagd om binnen 2 weken te reageren door de KLPD, maar ik heb nog niets ontvangen van de Rechtbank (ze sturen alle post van de tegenpartij namelijk door als er iets binnen komt).

Als de tegenpartij niet ontkend de fax te hebben gehad is dat zeker geen probleem mwj, maar als ze het wel gaan ontkennen dan moeten ze dat dus geloofwaardig ontkennen.

Gelukkig kan ik hun geloofwaardigheid wel aardig omlaag brengen omdat ik kan aantonen dat de KLPD de zaak bezeikt omtrent het ontvangen van faxen.
Offline Sixty9
Master
do 15 dec 2011, 16:39 Bericht 
Met dank aan Furr:

Citaat:
De rechtbank overweegt als volgt.

In artikel 2:15, eerste lid, van de Awb is bepaald dat een bericht elektronisch naar een bestuursorgaan kan worden verzonden voor zover het bestuursorgaan kenbaar heeft gemaakt dat deze weg is geopend. Voor het indienen van bezwaarschriften die zien op de omzetbelasting is per 1 januari 2008 de elektronische weg opengesteld. Hiermee is naar het oordeel van de rechtbank ook kenbaar gemaakt dat voor een schriftelijke ingebrekestelling wegens het niet tijdig doen van uitspraak op een dergelijk bezwaar de elektronische weg is opengesteld.

Dit volgt ook uit artikel 4:17, vierde lid, van de Awb, waarin is bepaald dat indien de aanvraag (in dit geval het bezwaar) elektronisch kan worden gedaan, artikel 4:3a van overeenkomstige toepassing is op de ingebrekestelling. In artikel 4:3a van de Awb is bepaald dat het bestuursorgaan de ontvangst van de elektronisch ingediende aanvraag (het bezwaar) bevestigt. Ook deze bepalingen gaan naar het oordeel van de rechtbank uit van de vooronderstelling dat indien het bestuursorgaan kenbaar heeft gemaakt dat de elektronische weg voor bezwaarschriften is opengesteld, deze ook voor de daarmee verband houdende ingebrekestellingen is opengesteld.

LJN: BU4792, Rechtbank Arnhem , AWB 10/2252
Offline Sixty9
Master
do 15 dec 2011, 17:04 Bericht 
dna schreef:

Diverse jurisprudentie gevonden dat als tegenpartij niet aannemelijk kan maken de fax niet ontvangen te hebben, het verzendrapport de doorslag geeft.

Waaronder:

http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BM7323

Met daarin:

Citaat:
3.8. Naar het oordeel van de rechtbank heeft eiser tevens de verzending van de ingebrekestelling per fax op 3 november 2009 aannemelijk gemaakt door het overleggen van een afschrift van het verzendrapport met daarop de mededeling “resultaat ok”. Verweerder heeft geen stukken (faxregistratie of iets dergelijks) overgelegd die aanleiding geven te twijfelen aan dit verzendrapport. De enkele stelling van verweerder dat hij het faxbericht niet heeft ontvangen is hiervoor onvoldoende (zie in dit kader ook de uitspraak van de Afdeling van 27 januari 2010, LJ-nummer: BL0693).

:D
Offline dna
Master
do 15 dec 2011, 17:59 Bericht 
Hele goede uitspraak, echter de KLPD heeft het over een ontvangst administratie waarin ze mijn faxen niet terug vinden.

Dan zouden ze dus wel een administratie bijhouden blijkbaar.
Offline Sixty9
Master
do 15 dec 2011, 18:04 Bericht 
Ben benieuwd hoe die administratie eruit ziet...... Vol met typex gok ik.
Offline Hideyoshi
Master
do 15 dec 2011, 20:00 Bericht 
Echt bewijs is alleen een fax journaal met ontvangen berichten. Niet een of ander overgetypt overzichtje, dan laat je gewoon af en toe wat weg...

Ik vind overigens dat we met z'n allen goed bezig zijn zo! Recht wordt gewoon leuk als je elkaar wijst op jurisprudentie en helpt met procedures.
Offline Hideyoshi
Master
do 15 dec 2011, 20:33 Bericht 
@ Sixty9: heb je nog meer jurisprudentie t.a.v. het doorslaggevend zijn van het faxverzendbewijs als de ander niet onderbouwd de ontvangst kan weerleggen?
Offline Sixty9
Master
vr 16 dec 2011, 0:14 Bericht 
Deze (degene die ook in de andere uitspraak genoemd wordt):

Citaat:
2.3. Dit betoog faalt. De Afdeling is met de rechtbank van oordeel dat [wederpartij] de verzending van de gronden van haar bezwaar per fax op 10 oktober 2008 aannemelijk heeft gemaakt door het overleggen van een afschrift van het verzendrapport met daarop de mededeling "verzending ok". De rechtbank heeft bij haar oordeel terecht verwezen naar de uitspraak van de Afdeling van 27 maart 2003. Dat in die uitspraak naast verzending per fax ook sprake was van verzending per post is, anders dan de minister heeft betoogd, geen relevant verschil. Evenmin valt de door de minister gestelde relevantie in te zien van de omstandigheid dat [wederpartij] eerst in beroep heeft aangevoerd de gronden per fax op 10 oktober 2008 te hebben verstuurd. Er bestond voor haar immers geen aanleiding dit eerder te doen. De minister heeft geen stukken overgelegd die aanleiding geven te twijfelen aan het oordeel van de rechtbank dat [wederpartij] de verzending van het faxbericht aannemelijk heeft gemaakt. De enkele stelling van de minister dat hij het faxbericht niet heeft ontvangen is hiervoor onvoldoende.

http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BL0693

Hoger beroep zaak :wink:

Citaat:
4.2. CIZ heeft aangegeven dat ten tijde in dit geding van belang bij het speciaal voor de indicatieaanvragen AWBZ bij CIZ in gebruik zijnde faxnummer geen ontvangstjournaal werd bijgehouden. In dat geval rijst de vraag of hetgeen CIZ heeft aangevoerd meebrengt dat de ontvangst van het faxbericht redelijkerwijs kan worden betwijfeld. Nu CIZ ter zake heeft volstaan met een blote ontkenning, moet het er naar het oordeel van de Raad voor worden gehouden dat CIZ de aanvraag van appellante per fax heeft ontvangen. De rechtbank heeft dit niet onderkend, zodat de aangevallen uitspraak voor vernietiging in aanmerking komt.

http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BR7009

Ook hoger beroep :wink:
Offline Hideyoshi
Master
vr 16 dec 2011, 6:58 Bericht 
Perfecte uitspraken! Goed werk!

Samengevat: de loutere (hier genoemd blote) ontkenning van ontvangst zonder nadere onderbouwing wordt niet geaccepteerd indien verzendjournaal wel aanwezig is.
Offline Hideyoshi
Master
vr 16 dec 2011, 7:12 Bericht 
Algemene tip: als je een zaak hebt gehad en daarvan wil je de uitspraak graag gebruiken, dan kan je de rechtbank via de communicatie afdeling verzoeken de uitspraak te publiceren omdat je er graag naar wilt verwijzen. Dat doen ze bijna altijd. De zaak wordt dan anoniem gemaakt zoals dat gaat op rechtspraak.nl en krijgt dan een LJN nummer. Ik heb dat onlangs zelf ook gedaan.
Offline Sixty9
Master
vr 16 dec 2011, 8:46 Bericht 
Deeplinken naar uitspraken kan door deze te gebruiken:

http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn= (hier het LJN nummer invullen)

:wink:
Offline Hideyoshi
Master
vr 16 dec 2011, 8:52 Bericht 
Ja okay, maar als ze niet gepubliceerd zijn, dan staan ze niet op rechtspraak.nl, nog niet eens 5% van de uitspraken wordt daar gemeld. Als je een uitspraak kent die interessant is, dan kan je de rechtbank verzoeken tot publicatie en komt hij op rechtspraak.nl te staan.
Offline Sixty9
Master
vr 16 dec 2011, 9:03 Bericht 
Uiteraard, zonder LJN nummer gaat het niet werken :wink:

Zag regelmatig ctr-c/ctr-v van de koptekst en dan moet je zelf gaan zoeken, deeplinken is dan makkelijker voor ons allemaal.

Leuker kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker!
Offline Hideyoshi
Master
vr 16 dec 2011, 9:08 Bericht 
Ok, helder. Ik heb een overzichtje gemaakt van het gedoe rondom de fax. Is trouwens een leuke afstudeeropdracht... jammer dat ik niet meer aan de univ. verbonden ben. Kan je de KLPD dus mooi mee rond de oren slaan... Wob via fax? dan ingebreke ook! Fax niet ontvangen? stelling moet deugdelijk worden onderbouwd.

Voornamelijk de hoger beroep uitspraken zijn waardevol (beter onderbouwd).
Offline Furr
Master
vr 16 dec 2011, 9:11 Bericht 
Das ook mooi voor Groningen gemeente, waar ik bezwaar heb lopen. Wob via e-mail. Ingebrekestelling via e-mail. Wob half behandeld. Ingebrekestelling zou niet kunnen aldus gemeente. Onzin :)
Offline Hideyoshi
Master
vr 16 dec 2011, 9:23 Bericht 
Mooi! Ik zou wel kijken of je bij een verweer wel meerdere (liefst HB uitspraken) kan vermelden. 1 is weinig en eerste aanleg heeft meestal niet veel aanzien.
Offline Sixty9
Master
vr 16 dec 2011, 9:34 Bericht 
Dan zou ik die hoger beroep zaak tegen de minister SZ gebruiken BL0693 :wink:

Die is al eens gebruikt om naar te verwijzen (in een wob-zaak tegen de politie met vordering dwangsom) en de rechtbank is daar in mee gegaan. Is tevens bestuursrecht.

O:)
Offline Jilly
Nieuwkomer
vr 16 dec 2011, 12:24 Bericht 
Jullie hebben goede zaken gevonden via rechtspraak.nl gevonden! Top werk allemaal!! :thumb:
Offline mwj
Master
vr 16 dec 2011, 12:43 Bericht 
Dit is allemaal heel bruikbaar :thumb:

Ik heb een korps dat een ingebreke in twijfel trekt via de fax :thumb_d:
Natuurlijk heb ik een verzendrapport, en een nota van mijn telefoonrekening, en met de jurispudentie van hier, gaat er een heel mooi briefje die kant op :lol: :lol:
Offline Hideyoshi
Master
vr 16 dec 2011, 12:46 Bericht 
Hier ook diverse korpsen die een Wob niet ontvangen, maar zodra er een ingebrekestelling weg gaat dan ineens hangen ze aan de lijn...
Offline mwj
Master
vr 16 dec 2011, 13:34 Bericht 
helmond32 schreef:
Hier ook diverse korpsen die een Wob niet ontvangen, maar zodra er een ingebrekestelling weg gaat dan ineens hangen ze aan de lijn...

wat zeg je dan: WOB is schriftelijk gedaan, ik sta u niet te woord, antwoord graag op schrift :P
Offline Hideyoshi
Master
vr 16 dec 2011, 13:39 Bericht 
mwj schreef:
wat zeg je dan: WOB is schriftelijk gedaan, ik sta u niet te woord, antwoord graag op schrift

Hangt van de toonzetting van de ander af. Meestal blijf ik formeel en geef ik aan dat ik gaarne wens dat betreffend verzoek schriftelijk wordt afgehandeld en dat ik ze geen toestemming geef om mijn telefoonnummer nogmaals te gebruiken.
Offline mwj
Master
vr 16 dec 2011, 13:40 Bericht 
ghehe :P
Offline Hideyoshi
Master
vr 16 dec 2011, 13:46 Bericht 
mwj schreef:
ghehe

Wat denk jij dan? Mijn verzoeken zijn glashelder, en ik zit niet te wachten op sus-gesprekken van die mensen... mijn agenda is bomvol, dus ik heb helaas geen gelegenheid om met u van gedachten te wisselen over mijn verzoek. Het spijt me.

Als mijn telefoon gaat met een onbekend nr. dan neem ik trouwens meestal niet eens op.
Offline mwj
Master
vr 16 dec 2011, 13:54 Bericht 
helmond32 schreef:
Wat denk jij dan? Mijn verzoeken zijn glashelder, en ik zit niet te wachten op sus-gesprekken van die mensen... mijn agenda is bomvol, dus ik heb helaas geen gelegenheid om met u van gedachten te wisselen over mijn verzoek. Het spijt me.

Als mijn telefoon gaat met een onbekend nr. dan neem ik trouwens meestal niet eens op.

Ben het volledig met je eens hoar :thumb:

Alles wat ik schriftelijk verzoek, komen ze ook maar met een schriftelijk antwoord mee terug.
Iets anders accepteer ik ook niet :thumb:
Offline dna
Master
vr 23 dec 2011, 14:37 Bericht 
Nog even een update:
Brief gekregen van de Rechtbank, de KLPD heeft om uitstel gevraagd voor een extra 2 weken.
Deze is verleend door de Rechtbank en nu moeten ze 5 januari alles opgestuurd hebben voor beide zaken.

Uitstel is gevraagd wegens de omvang en complexiteit van de zaak en ziekte binnen de afdeling.

Voor 2 Wob verzoeken bij de KLPD heb ik een verdaging gekregen met 4 weken omdat de documenten nog niet voorhanden zijn :[
Offline mwj
Master
vr 23 dec 2011, 14:39 Bericht 
En zo blijf je bezig met het klpd :thumb_d:
Offline Hideyoshi
Master
vr 23 dec 2011, 14:47 Bericht 
Ik ben benieuwd of ze straks met een goed dossier komen aanzetten.
Offline Sixty9
Master
vr 23 dec 2011, 15:35 Bericht 
Citaat:
Uitstel is gevraagd wegens de omvang en complexiteit van de zaak en ziekte binnen de afdeling.

Duf te wedden dat ze die regel al wel vaker gezien hebben......... :schudnee:
Offline dna
Master
wo 28 dec 2011, 20:41 Bericht 
Op 1 van de 2 bestuurszaken heb ik een verweerschrift ontvangen.

Willen we met z'n allen nog de lopende zaken en toekomstige zaken tegen de KLPD winnen omtrent de verschillende fax nummers die eerder op hun website stonden dan wil ik iedereen vragen om:

Alle verzoeken die ingediend zijn naar de faxnummers 0343-532460 en 0343-514595 en waarop gereageerd is met een beslissing (evt geanonimiseerd) naar mij door te sturen.
Als je een dergelijke beslissing hebt of meerdere dan stuur mij SVP een berichtje hier op FS.

We hebben ZOVEEL mogelijk beslissingen nodig om aan te tonen dat de KLPD (buiten het feit dat ze botweg op hun website vermeld stonden) de elektronische weg op deze manier heeft opengesteld voor Wob verzoeken.

Citaat:
Volgens de uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State kan een bestendig bestuurlijke praktijk waarbij verzoeken reeds vele malen via de elektronische weg zijn ingediend en hierop is besloten, grond bieden voor het oordeel dat aan betrokkene kenbaar is gemaakt dat de elektronische weg voor dergelijke verzoeken is geopend

Dus beste mensen, hebben jullie een Wob verzoek gedaan bij de KLPD op een van de 2 bovenstaande fax nummers en daar een beslissing op gekregen dan laat mij dit svp weten via pm.
Offline Flep9
Master
wo 28 dec 2011, 21:51 Bericht 
Ik ga verzamelen. Wat is je deadline?
Offline dna
Master
wo 28 dec 2011, 21:57 Bericht 
Komt niet zo nauw maar wil wel graag binnen een week vanaf nu reageren met het aantal afgehandelde wob verzoeken.
Offline Jilly
Nieuwkomer
ma 02 jan 2012, 16:07 Bericht 
Oow hallo dna,
Ik lees dit nupas, alle drukke dagen zijn weer voorbij :)
Maar ik zal mijn WOB zsm naar je PM'en.
Offline The Driver
Master
ma 02 jan 2012, 16:59 Bericht 

helmond32 schreef:

Is dagelijks werk voor mij als koerier,
Offline Hideyoshi
Master
ma 02 jan 2012, 17:02 Bericht 
The Driver schreef:
Is dagelijks werk voor mij als koerier,

Wat is voor jou dagelijks werk?