Pagina 1 van 1  [ 16 berichten ]
Offline dikkydik
Master
wo 25 jan 2012, 0:46 Bericht 
Ik heb een vorderingsbrief + igb richting CVOM gestuurd. Nu heb ik een reactie gekregen (5 wkn te laat!!), maar ik vraag mij af of dit een beslissing is.

Allereerst omdat er niet letterlijk staat dat mijn gevorderde dwangsom afgewezen wordt.

Ik vermoed dat ze de igb in de vorderingsbrief verwarren met een igb nav een Wob verzoek.

Het volgende valt te lezen:

Uw brief van...2011 (Vorderingsbrief). Hierin stelt u de ovj in gebreke, wegens het niet tijdig beslissen op uw verzoek in het kader van de Wob.

Mag ik aannemen dat de CVOM mijn vorderingsbrief opgevat heeft als igb nav een Wob verzoek?

En zo ja, heeft dit gevolgen?
Want heeft de CVOM dan überhaupt beslist op mijn vorderingsbrief (+igb :wink: ) met als gevolg dat de termijn voor de tweede dwangsom NIET gestuit.

Ik zou heeeeel graag wat duidelijkheid hierover willen, want ik wil de 2e dwangsom gaan vorderen.
Offline graspol
Respect
wo 25 jan 2012, 6:42 Bericht 
dikkydik schreef:
Hierin stelt u de ovj in gebreke, wegens het niet tijdig beslissen op uw verzoek in het kader van de Wob.

dikkydik schreef:
Mag ik aannemen dat de CVOM mijn vorderingsbrief opgevat heeft als igb nav een Wob verzoek?

Ik zou denken van wel.
Gevolgen:
1. igb Wob kan terecht, onterecht of prematuur zijn. Dus het echte gevolg is: goed bezig (misschien dwangsom), afgewezen, of in de wacht tot hij niet meer prematuur is
2. Op je vordering is de igb niet van toepassing (en dat is volgens mij wat je wil) en daar geldt dus geen termijn en geen mogelijk dwangsom

Ik zou er even een briefje overheen faxxen en duidelijk uitleggen dat er twee zaken spelen, en duidelijk stellen wat je vordering is en wat je igb is
Misschien is het handig om beide brieven even te posten, dan is het wat makkelijk meepraten en inschatten.
Offline Hideyoshi
Master
wo 25 jan 2012, 7:54 Bericht 
CVOM stuurt, zoals wij weten, veel standaard correspondentie zonder inhoudelijk te lezen wat er gevraagd wordt. Als je zelf zeker weet dat je alle termijnen goed hebt nageleefd, dan zou ik nu niets doen en ze zeker niet wijzer maken dan ze al zijn. Gewoon even op zijn beloop laten en straks via aangetekend schrijven e.e.a. vorderen en daarna naar de rechter als dat nodig is. CVOM moet leren lezen!
Offline mwj
Master
wo 25 jan 2012, 11:25 Bericht 
Wat is precies het besluit in de brief, als er al een besluit wordt genomen ??
Offline dikkydik
Master
wo 25 jan 2012, 18:04 Bericht 
Hideyoshi schreef:
CVOM stuurt, zoals wij weten, veel standaard correspondentie zonder inhoudelijk te lezen wat er gevraagd wordt. Als je zelf zeker weet dat je alle termijnen goed hebt nageleefd, dan zou ik nu niets doen en ze zeker niet wijzer maken dan ze al zijn. Gewoon even op zijn beloop laten en straks via aangetekend schrijven e.e.a. vorderen en daarna naar de rechter als dat nodig is. CVOM moet leren lezen!

We zijn al in een ver gevorderd stadium.

Middels bezwaar bij het CPG heb ik de gevorderde dwangsom inmiddels binnengehengeld.

Nu wil ik de tweede dwangsom (nav te laat beslissen op vorderingsbrief) vorderen.

Nu kan ik kiezen uit twee trajecten:

1)CVOM heeft nav de vorderingsbrief in feite geen beslissing genomen op mijn vorderingsbrief, want ze hebben de inhoud van de brief niet gelezen. Maw dwangsom is niet gestuit met hun reactie en is dus blijven doorlopen.

Of:

2)De brief van de CVOM is toch op te vatten als beslissing ook al wordt er met geen woord over een dwangsom gerept. Maar omdat het CPG de beslissing van de CVOM ongegrond verklaard heeft (toch recht op dwangsom), is de eerste beslissing vernietigd en is de termijn van de 2e dwangsom door blijven lopen tot de beslissing van het CPG (volledige dwangsom).

Of kan ik beide trajecten aanhalen wanneer ik de tweede dwangsom ga vorderen?
Offline dikkydik
Master
do 26 jan 2012, 16:52 Bericht 
Niemand heeft een idee hoe dit het beste aan te pakken is?
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 26 jan 2012, 17:27 Bericht 
Het is hier 2.
CPG heeft de primaire beslissing van de CVOM vernietigd en heeft een nieuw besluit genomen.
Door dit besluit is de 2e dwangsom gestuit. De 2e dwangsom zou lopen tot aan de datum van het besluit van het CPG. Het CPG zal de 2e dwangsom niet erkennen omdat dit zou slaan op de theoretisch
stelling dat een beslissing op een toe te kennen dwangsom een ambtshalve beslissing is waartegen geen ingebreke stelling mag worden toegepast. Volstrekt theoretische larie.
Je zult dan ook de 2e dwangsom moeten claimen bij het CPG en bij afwijzing daarvan de zaak voor te leggen aan de bestuursrechter en te verwijzen naar de uitspraak van de rechtbank Den Bosch in de zaak
Meerts vs. gem Den Bosch.
Offline Furr
Master
do 26 jan 2012, 18:26 Bericht 
BR3105
Offline dikkydik
Master
do 26 jan 2012, 21:49 Bericht 
Barbertje schreef:
Je zult dan ook de 2e dwangsom moeten claimen bij het CPG en bij afwijzing daarvan de zaak voor te leggen aan de bestuursrechter en te verwijzen naar de uitspraak van de rechtbank Den Bosch in de zaak
Meerts vs. gem Den Bosch.

Eindelijk 100% duidelijkheid. :thumb:

Ik neem aan dat ik wel eerst een vorderingsbrief richting de CVOM moet sturen en daarna een bezwaarschrift naar het CPG, of nog beter direct naar de bestuursrechter.

Klopt dat zo?
Offline mwj
Master
do 26 jan 2012, 21:52 Bericht 
vordering sturen naar het CPG, die hebben beslist.
Offline dikkydik
Master
do 26 jan 2012, 21:57 Bericht 
Serieus?
Die mogelijkheid ben ik nog nooit tegengekomen. Niet dat ik daarmee je opmerking in twijfel wil trekken.

De beslissing is al eind oktober 2011 genomen. Maar door verwarring en onduidelijkheid heb ik geen stappen ondernomen tot nu dan.

Dus gewoon een vorderingsbrief naar het CPG, ook weer met igb?
Offline Furr
Master
do 26 jan 2012, 21:59 Bericht 
Als er toen een beslissing was kun je NIET meer in bezwaar. Dus vorderen en afwachten + ingebreke.
Offline Barbertje
FS Juridisch
do 26 jan 2012, 22:16 Bericht 
Vordering claimen bij CPG en verwijzen naar hun nieuwe besluit. (Je kent hun antwoord)
Je kunt ook direct naar de bestuursrechter.
Offline dikkydik
Master
do 26 jan 2012, 22:32 Bericht 
Furr schreef:
Als er toen een beslissing was kun je NIET meer in bezwaar. Dus vorderen en afwachten + ingebreke.

Klopt.

Eerst een vorderingsbrief de deur uit en twee weken daarna een igb opsturen, of mag ik meteen een igb in de vorderingsbrief zetten, zoals gebruikelijk?
Barbertje schreef:
Vordering claimen bij CPG en verwijzen naar hun nieuwe besluit. (Je kent hun antwoord)
Je kunt ook direct naar de bestuursrechter.

Ik zal me eerst even melden bij het CPG.

Mensen... :respect: :respect:
Offline Furr
Master
do 26 jan 2012, 22:35 Bericht 
dikkydik schreef:
Eerst een vorderingsbrief de deur uit en twee weken daarna een igb opsturen, of mag ik meteen een igb in de vorderingsbrief zetten, zoals gebruikelijk?

Als er 2 weken om zijn wel ja. Daarom wacht ik altijd 2 weken :)
Offline dikkydik
Master
do 26 jan 2012, 22:42 Bericht 
CPG heeft ergens eind oktober 2011 beslist, dus die twee weken zijn, net :lol: voorbij.

Mooi, het CPG kan dus 1 vorderingsbrief (verzoek tot verstrekking vaststellingsbeschikking) + IGB tegemoet zien.

:thumb:
 [ 16 berichten ]