Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Offline mwj
Master
do 26 jan 2012, 21:41 Bericht 
Weet dat het hier niet echt thuis hoort, maar vooruit, het is WOB gerelateerd :wink:

Ik heb een brief van het CVOM ontvangen met de beslissing op een WOB verzoek. De dagtekening van de brief is 23 januari maar ik heb de brief pas 26 januari ontvangen. Er staat verder geen verzenddatum in de brief vermeld.

Bij ons normale stervelingen doet de post er in 99,99 % van alle verzonden stukken er 1 dag over om iets te bezorgen. Bij het CVOM lijkt het wel via een postduif te gaan, want het duurt altijd minstens 3 dagen.

Mijn vraag is kan ik iets met die mooie oranje streepjes/barcode die op de enevlop staat geprint ??
Is daar ergens bij TNT op PostNL (weet ik veel hoe het nu weer heet) iets van uit te lezen, en een datum uit te halen ??
Offline plankie
Die hard
do 26 jan 2012, 22:27 Bericht 

Dat is een Kix-code en daaruit kun je geen datum halen.
Hoe je de code kunt lezen kun je vinden op: http://nl.wikipedia.org/wiki/KIX
Offline WimLex
Master
do 26 jan 2012, 22:50 Bericht 
Denk niet dat TS de KIX bedoelt :schudnee:

Codeerinformatie
Offline mwj
Master
vr 27 jan 2012, 8:16 Bericht 
plankie schreef:
Dat is een Kix-code en daaruit kun je geen datum halen.
Hoe je de code kunt lezen kun je vinden op: http://nl.wikipedia.org/wiki/KIX

:schudnee: :schudnee: :schudnee:

WimLex schreef:
Denk niet dat TS de KIX bedoelt

Codeerinformatie

:kniktja: :kniktja: :kniktja:

Volgens mij kun je er dus alleen een locatiecode uithalen.....
Offline Johnt64
Nieuwkomer
do 02 feb 2012, 22:03 Bericht 

dagtekening wil niet zeggen dat de brief ook op die dag verzonden is. Ik denk dat bij 99% van alle post die van overheidswege gestuurd wordt niet op die dag verzonden wordt.
Aangezien de overheid uit gaat van de datum van ontvangst , kun jij dat toch ook doen? 8)
Offline Ownedbylag
Die hard
do 02 feb 2012, 22:07 Bericht 
Johnt64 schreef:
Aangezien de overheid uit gaat van de datum van ontvangst , kun jij dat toch ook doen?

of wij passen de wob-schriften aan dat de datum start vanaf datum van verzending.
Offline mwj
Master
vr 03 feb 2012, 8:24 Bericht 
Johnt64 schreef:
dagtekening wil niet zeggen dat de brief ook op die dag verzonden is. Ik denk dat bij 99% van alle post die van overheidswege gestuurd wordt niet op die dag verzonden wordt.
Aangezien de overheid uit gaat van de datum van ontvangst , kun jij dat toch ook doen?

Even de wet er op na slaan :nono:

Voor een bestuursorgaan geldt de dag van ontvangst, en voor ons als burger (lees: klootjesvolk) geldt de dag van beslissing cq. verzending. Immers dat is de dag dat er de intentie was vanuit het bestuursorgaan om het besluit kenbaar te maken.

Johnt64 schreef:

Dit zou kunnen, maar volgens mij ga je dan op je bek voor de rechter :thumb_d:
 [ 7 berichten ]