Pagina 1 van 1  [ 26 berichten ]
Offline okkiwokki
Die hard
za 14 jan 2012, 16:38 Bericht 
Er was deze week weer post voor een overschrijding van 4km/u, tijd om even het een en ander op te vragen. Bij mijn eerste WOB was de opsporingsinstantie KLPD Breda, meteen duidelijk waar mijn verzoek heen moest.
Dit keer is de opsporingsinstantie "Unit Ondersteuning"
De overtreding is begaan in Hilvarenbeek (Regio Midden-en West Brabant)

Naar wie moet mijn verzoek dit keer?
Online Gianluca
Master
za 14 jan 2012, 17:13 Bericht 

okkiwokki schreef:
"Unit Ondersteuning

Dit zal het VHT zijn geweest...
Offline okkiwokki
Die hard
ma 16 jan 2012, 20:48 Bericht 
VHT MWBrabant

Citaat:
Het Verkeershandhavingsteam werkt vanuit het politieverzamelkantoor Mijkenbroek 31 in Breda.

Adres
Postbus 8050
5004 GB Tilburg
0900- 8844
Fax: 076 - 5437879
Email: verkeershandhavingsteam.administratie@m ... politie.nl

Bron

Gewoon naar Tilburg Faxen?
Online Gianluca
Master
ma 16 jan 2012, 20:49 Bericht 

Zou ik wel doen.....
Offline mwj
Master
ma 16 jan 2012, 20:49 Bericht 
Yep, mocht het toch blijken dat je de verkeerde hebt, dienen zij het volgens de WOB wetgeving naar de juiste instantie door te sturen.
Offline MarcoV
FS medewerker
ma 16 jan 2012, 20:53 Bericht 
Waar ben je geflitst?
Offline mwj
Master
ma 16 jan 2012, 21:02 Bericht 
MarcoV schreef:
Waar ben je geflitst?

okkiwokki schreef:
Hilvarenbeek

Of doel je op een straat of kruispunt ? :oops:
Offline MarcoV
FS medewerker
ma 16 jan 2012, 21:49 Bericht 
mwj schreef:
Of doel je op een straat of kruispunt ?

:kniktja:
Offline okkiwokki
Die hard
ma 16 jan 2012, 22:10 Bericht 
Code:
   radar nb n269 hilvarenbeek ri tilburg thv hmp 20.0 in de middenberm door een statief (okkiwokki)    12/12/11    05:45:10

WOB-verzoek is niet voor mezelf ;)
Offline MarcoV
FS medewerker
ma 16 jan 2012, 23:02 Bericht 
ah oke :wink:
Offline okkiwokki
Die hard
do 16 feb 2012, 17:10 Bericht 
Schopje:
Nog geen post gehad van politie of cvom, tijd voor een ingebreke dus. Heb uit een ander topic een standaard brief gepakt en iets aangepast, graag een bevestiging of deze klopt, zo ook over de termijn.

Fax is 20/1/2012 gefaxt, aan het einde van de avond en de klok van de fax stond niet goed dus de verzendbevestiging is gedateerd op 21/1/2012.
Nu tel ik voor de zekerheid maar vanaf Maandag 23/1/2012, dit betekend dat ik a.s. Maandag (20/2/2012) een ingebrekestelling kan faxen.

- Kloppen mijn brieven?
- Klopt mijn termijn?

POLITIE:
Citaat:
Adres

Plaats, Datum

Geachte heer/mevrouw,

Op xx Januari jl heb ik bij het Verkeershandhavingsteam politie Midden- en West Brabant een WOB verzoek ingediend voor een aantal stukken met betrekking tot een vermeende verkeersovertreding, zaaknummer xxxxxxx

Aangezien de wettelijke termijn van vier weken wachttijd vanaf xx Februari 2012 is verstreken, en u geen beslissing naar mij hebt verzonden inzake het WOB verzoek van xx Januari 2012, ontvangt u bij deze de ingebrekestelling wegens het niet tijdig beslissen op mijn WOB verzoek.

Ik ga er vanuit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

CVOM:
Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Op xx Januari jl heb ik bij het CVOM een WOB verzoek ingediend m.b.t. het verkrijgen van een kopie van het zaakoverzicht o.v.v. CJIB nummer: xxxxx

Aangezien de wettelijke termijn van vier weken wachttijd vanaf xx Februari 2012 is verstreken, en u geen beslissing naar mij hebt verzonden inzake het WOB verzoek van xx Januari 2012, ontvangt u bij deze de ingebrekestelling wegens het niet tijdig beslissen op mijn WOB verzoek.

Ik ga er vanuit u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Offline okkiwokki
Die hard
za 18 feb 2012, 17:18 Bericht 
Oh en moet ik in die brief richting de politie zetten wat ik precies wil hebben of horen ze dat zelf terug te zoeken in mijn voorgaande brief?
Offline Hideyoshi
Master
za 18 feb 2012, 17:23 Bericht 
Ze moeten zelf terugzoeken naar het eerste verzoek dat je hebt gedaan. heb je wel verzendbewijzen, dus fax of aangetekend?
Offline okkiwokki
Die hard
za 18 feb 2012, 19:37 Bericht 
Ja, gefaxt met verzendbewijs.
Offline okkiwokki
Die hard
ma 27 feb 2012, 17:03 Bericht 
Van de politie kwam vrij snel na de ingebrekestelling aangetekende post:

- Politie geeft aan nog niet te beschikken over alle informatie, verdaagd de beslistermijn met ten hoogste vier weken (artikel 6, lid 2)

Houd dit in dat na deze 4 weken de dwangsom gaat lopen, of moet ik na die 4 weken opnieuw ingebrekestellen?

Nog wat over de datums:
Fax is 20/1 gefaxt, heb 21/1 als aankomstdatum aangehouden, in de aangetekende brief staat dat dat het pas 27/1 is ontvangen door de politie. Heeft dit nog invloed op de ingebrekestelling die ik dan, volgens de data van de politie, te vroeg verstuurd zou hebben? - zitten hier nog gevolgen aan of is mijn (fax)verzendbewijs genoeg om de 21ste hard te maken als ontvangstdatum?
Offline okkiwokki
Die hard
di 06 maart 2012, 9:43 Bericht 
*Bump* - Iemand antwoord op het bovenstaande?

CVOM heeft nog tot en met vandaag om wat van zich te laten horen, daarna gewoon 42 dagen + 2 weken wachten toch?
Offline Hideyoshi
Master
di 06 maart 2012, 9:48 Bericht 
Wanneer is exact verdaagd, want volgens mij heeft men verdaagd na de 28 dagen termijn en dat kan niet.

Jouw verzendbewijs is te hanteren als daadwerkelijke ontvangstdatum, tenzij de andere partij onderbouwd kan aangeven waarom die datum niet juist is en het een andere datum moet zijn. Je ingebrekestelling is dus tijdig en de politie verdaagt m.i. te laat, dat kan dus niet.
Offline okkiwokki
Die hard
di 06 maart 2012, 11:47 Bericht 
Dat ga ik thuis even nakijken, wat gebeurd er dan precies als ze te laat zijn met verdagen?
Offline Furr
Master
di 06 maart 2012, 11:53 Bericht 
Dan geldt het niet en loopt de dwangsom dus al na 2 weken :)
Offline Hideyoshi
Master
di 06 maart 2012, 13:15 Bericht 
Klopt. Zal niet gemakkelijk zijn je geld ook te krijgen maar volhouden!!! Desnoods schakel je even iemand hier in voor een briefje ofzo.
Offline okkiwokki
Die hard
di 06 maart 2012, 17:06 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Jouw verzendbewijs is te hanteren als daadwerkelijke ontvangstdatum, tenzij de andere partij onderbouwd kan aangeven waarom die datum niet juist is en het een andere datum moet zijn.

Wat dus wel een leuke is dat ze aangeven mijn wob op 27 janurari ontvangen hebben (21e verstuurd) en dat er op de ingebrekestelling binnen 2 dagen behandeld is.

Ik heb het cvom & politie geWOBt op de zelfde dagen:

WOB verstuurd - 21-01-2012
Ingebreke Verstuurd - 21-02-2012
Verdaging besluit WOB verzoek Politie - datum brief 23-02-12, ontvangen op 24-02-12
CVOM geeft helemaal geen gehoor.

Dus als ik het goed begrijp heeft de politie onterecht verdaagd, waardoor mijn ingebrekestelling gewoon correct is. Moet ik de politie hier nog van op de hoogte stellen?
Offline Hideyoshi
Master
di 06 maart 2012, 18:17 Bericht 
Wat ik zou doen: wacht nu nog een week of 4, je dwangsom is dan bijna volledig. Schrijf daarna een briefje (fax) naar de politie waarin je (a) een besluit wilt op je verzoek (b) bezwaar maakt tegen de verdaging omdat hij buiten de termijn valt als bedoeld in de Wob en (c) je verzoekt tot vaststelling van de te verbeuren dwangsom. Zorg ervoor dat je dit verzendt binnen 6 weken na 23-febr-2012.

CVOM? Gewoon niets doen, als de dwangsom volledig is, dan een briefje (fax) waarin je hetzelfde eis als hierboven bij (a) en (c).
Offline okkiwokki
Die hard
di 06 maart 2012, 22:45 Bericht 
Oke, dank voor de hulp/info :thumb:

Ik zal even afwachten hoe het de komende weken loopt en jullie op de hoogte houden van de verdere loop.
Offline okkiwokki
Die hard
wo 14 maart 2012, 16:33 Bericht 
Kom net thuis zijn er twee aangetekende brieven van de politie. (CVOM vertoont nog steeds geen tekenen van leven)
1 met de opgevraagde stukken
1 met besluit afwijzing ingebrekestelling, omdat de politie meent het wob verzoek pas de 27 heeft ontvangen.
Vandaag is het dag 22 na de ingebrekestelling, dit betekent dus dat ze mij 7 dagen dwangsom verschuldigd zijn.

-Ook is de aanvraag voor radarverzamelstaat/mutatieraport niet gehonoreerd omdat dit niet relevant is voor onderliggende bestuurlijke aangelegenheid?
-Ijkraport: Onderzoeksdatum NMI 18 augustus 2010...

Nog een leuke onderaan de afwijzing ingebrekestelling:
"In verband met de komende centralisatie en ten behoeve van waarborging van een spoedige afhandeling van uw verzoek, is vanaf heden de elektronische weg (zoals de mail en fax) voor wob-verzoeken alsmede ingebrekestellingen en dwangsommen hiertoe betreffende gesloten."
:thumb_d:

Nu stuur ik een aangetekende brief met:
bezwaar maakt tegen de verdaging omdat hij buiten de termijn valt als bedoeld in de Wob en (c) je verzoekt tot vaststelling van de te verbeuren dwangsom.

Kan dat al direct verstuurd worden?
Offline Sovereign
Respect
wo 14 maart 2012, 19:05 Bericht 

okkiwokki schreef:
"In verband met de komende centralisatie en ten behoeve van waarborging van een spoedige afhandeling van uw verzoek, is vanaf heden de elektronische weg (zoals de mail en fax) voor wob-verzoeken alsmede ingebrekestellingen en dwangsommen hiertoe betreffende gesloten."

Jaja, ze doen dit allemaal in jouw voordeel hoor, het is toch fijn als je je informatie snel krijgt? :lol:
Offline okkiwokki
Die hard
di 20 maart 2012, 21:31 Bericht 
Kan iemand misschien feedback geven op mijn briefje richting de politzei?

- Kopie verzendbewijzen bijvoegen, of deze vernoemen?
- Moet ik de verzenddata van mijn wob&ingebreke vernoemen?

Citaat:
Geachte heer, mevrouw,
Op 24 februari 2012 is door mij een verdaging ontvangen die door u op 23 februari 2012 verstuurd is.
In deze brief verdaagt u mijn WOB-verzoek met de termijn van vier weken. Het verzoek is echter pas na de daarvoor wettelijk gestelde termijn van vier weken gedaan (Artikel 6, lid 2) waardoor deze ongeldig is. Hiertegen ga ik dan ook in bezwaar.
Met deze brief wil ik u dan ook verzoeken tot vaststelling van de te verbeuren dwangsom.

Met vriendelijke groet,
 [ 26 berichten ]