Pagina 6 van 7  [ 343 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Offline Vicko
Eendagsvlieg
wo 07 dec 2011, 11:40 Bericht 

thx voor je reactie
Offline cartechnic
Nieuwkomer
di 13 dec 2011, 19:52 Bericht 
Ik heb een WOB verzoek binnen gekregen waarbij geen foto zit, alleen zaakoverzicht. Moet ik nog achter de foto aan? Ik haal er nergens uit met wat voor apparatuur geflitst is, weet wel dat er een flitspaal staat.

Afbeelding
Offline Hideyoshi
Master
di 13 dec 2011, 19:54 Bericht 
Ja je moet de foto ook hebben en tevens de aktes van betreffende meneer of mevrouw Queens.
Offline cartechnic
Nieuwkomer
di 13 dec 2011, 20:16 Bericht 
helmond32 schreef:

Dus er moet weer een brief de deur uit om dit aan te vragen.
Offline Hideyoshi
Master
di 13 dec 2011, 20:17 Bericht 
Ik weet niet wat je eerder hebt gevraagd. Als je er wel om gevraagd hebt maar niet gekregen: bezwaar maken. Anders een nieuwe Wob.
Offline cartechnic
Nieuwkomer
di 13 dec 2011, 20:30 Bericht 
Heb er om gevraagd had namelijk de standaard brief van deze site gebruikt. Dan ga ik een bezwaar indienen.
Offline Bramdaman
Master
di 13 dec 2011, 23:06 Bericht 
helmond32 schreef:
Anders een nieuwe Wob.

Ik heb laatst ook een verzoek gedaan en niet alles ontvangen. Mij werd geadviseerd om bezwaar te maken. Jij zegt dus gewoon een nieuwe WOB sturen en nogmaals de gegevens vragen?
Offline Barbertje
FS Juridisch
di 13 dec 2011, 23:58 Bericht 
Als de CVOM geen foto heeft dan sturen ze die niet en sturen het verzoek daarom door naar de politie.
De foto vraag je in principe aan bij de politie.
Bij een flitspaal heb je ook de FIP meetlijst nodig. Ook die kan de politie verstrekken.
Offline TuxX
Master
wo 14 dec 2011, 8:38 Bericht 
Barbertje schreef:
Als de CVOM geen foto heeft dan sturen ze die niet en sturen het verzoek daarom door naar de politie.

Nja ook ziets...

ik vroeg bij het CVOM alleen het zaakoverzicht op en ik kreeg:

- het zaakoverzicht
- een foto
- een brief dat ze mijn verzoek hadden doorgestuurd naar de KLPD

:duh: :duh: :duh:
Offline Furr
Master
wo 14 dec 2011, 10:39 Bericht 
Ja leuk he. Dan mag de KLPD nog een keer beslissen O:)
Offline TuxX
Master
wo 14 dec 2011, 13:59 Bericht 
Ik had de KLPD dus zelf aan aangeschreven ook :D Die zitten al in dwangsomtermijn
Offline Bramdaman
Master
di 20 dec 2011, 15:01 Bericht 
Ik ben even de weg kwijt:

- 21/10 WOB verzoek gedaan aan Politie (Afd. DEO) en CVOM
- 04/11 Reactie CVOM met beslissing en Zaakoverzicht en doorstuur naar Politie (Afd RICO) voor PV
- 14/11 Reactie Politie Afd DCIV met PV en Brondocument (er ontbreken 3 stukken die ik ook openbaar wilde)

Door al die verschillende politie afdeling ben ik de weg kwijt.
- Is er nu gereageerd op het doorstuurverzoek van het CVOM, is er gereageerd op mijn rechtstreekse brief? Hoe kan ik dat zien?
-Mag de politie 2 verzoeken in 1 reactie afhandelen?
- Moet ik nu WOB bezwaar maken bij de Politie of in gebreke stellen?
:huh: :huh:
Offline TuxX
Master
di 20 dec 2011, 15:06 Bericht 
1) Staat het niet in de brief? Verwijzen ze niet naar een datum?
2) ik dacht van wel, het is namelijk hetzelfde verzoek
3) wob bezwaar bij de politie ja. wacht hiervoor 5 weken
Offline Bramdaman
Master
vr 23 dec 2011, 14:39 Bericht 
Kan iemand dit even beoordelen:

Citaat:
Politie
FAX:

23-12-2011

Betreft: Bezwaar beslissing WOB verzoek CJIB nummer

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen uw beslissing op mijn WOB verzoek.

U hebt beslist openbaar te maken:
- Het brondocument
- Een PV

In uw beslissing mis ik een aantal document die betrekking hebben op de overtreding en die op basis van de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2 toe gestuurd dienen te worden.

Het betreft de volgende documenten:

- De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;

- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;

- Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd, en dat op dat moment geldig was;

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
Offline Hideyoshi
Master
vr 23 dec 2011, 14:49 Bericht 
@ Bramdaman: had je wel om die aktes en ijkrapport gevraagd? Indien ja, dan is je bezwaarschrift in orde. Indien niet dan kan je beter een nieuw Wob verzoek doen.
Offline Bramdaman
Master
vr 23 dec 2011, 15:00 Bericht 
Die lijst met "de volgende documenten" heb ik zijn geheel al in het 1e verzoek opgevraagd. dus ja.
Offline Hideyoshi
Master
vr 23 dec 2011, 15:02 Bericht 
Dan is een bezwaar op zijn plaats.
Offline Bramdaman
Master
vr 23 dec 2011, 15:09 Bericht 
Bedankt, dan ga ik hem zo faxen.
Offline Flep9
Master
za 07 jan 2012, 15:33 Bericht 
TuxX schreef:
ik vroeg bij het CVOM alleen het zaakoverzicht op en ik kreeg:

- het zaakoverzicht
- een foto
- een brief dat ze mijn verzoek hadden doorgestuurd naar de KLPD

:duh: :duh: :duh:

Ja, dat is op uitdrukkelijke instructie van het College PG. Je vraag namelijk om "alle documenten die betrekking hebben op beschikking CXXXXXetc".
Men moet van het CPG je verzoek zo breed mogelijk uitleggen. Dus vraga je om "alles" over je boete en specificeer je er 1, dan sturen ze toch door. Dus je moet je tekst aanpassen wil je dat voorkomen.
Offline TuxX
Master
do 26 jan 2012, 14:57 Bericht 
Wat moet ik opvragen bij een trajectcontrole?
Offline timo76
Nieuwkomer
zo 29 jan 2012, 13:36 Bericht 

Goedemiddag ,
ik zou graag van jullie willen weten of het volgende mogelijk is,en zo niet wat de gevolgen zijn mbt voorkomen/het betalen van de boete.
Bij mijn overtreding van 20 juli 2010! heb ik het volgende ijkrapport dmv wob verkregen: imo is dit behoorlijk tegenstrijdig als je op de datum van de ijking let. Is er iemand die een goede verklaring heeft?

Afbeelding
Offline Furr
Master
zo 29 jan 2012, 15:34 Bericht 
Die is inderdaad niet goed. Alleen zullen ze het oude ijkrapport opvragen die liep tm sept 2010.
Offline Booza
Nieuwkomer
zo 05 feb 2012, 21:07 Bericht 

Een bezwaarschrift lijkt mij dan toch op zijn plaats, en wel om twee redenen.

1. Je zult bij je wobverzoek hebben verzocht om het ijkrapport dat ten grondslag lag aan de sanctie / verrichte meting. Dat rapport heb je niet ontvangen, dus is je verzoek niet juist afgehandeld. Bezwaar maken kan zinvol zijn, want daar beslissen ze ook pas over een paar weken op. Als het bezwaar dan gegrond is, treedt het in de plaats van het eerdere besluit, en is dan ook pas je wobverzoek afgehandeld. Dat kan 'leuke' gevolgen hebben voor het evt, verschuldigd zijn van een dwangsom.

2. Als dit ijkrapport wel aan de sanctie / meting ten grondslag ligt, klopt er iets niet, en is er ondeugdelijk bewijs geleverd, zodat de sanctie om die reden vernietigd zou moeten worden :)
Offline okkiwokki
Die hard
ma 27 feb 2012, 17:36 Bericht 
Ik stel de vraag hier maar even vlug:

Persoon x heeft in +- 2 weken tijd meerdere bekeuringen binnen gekregen. Deze zijn allen voor snelheid, ik vermoed sommige onopvallend en sommige door flitspalen.
- 2x flitspaal gemeente X
- 2x KLPD
- 2x Regio

Nu wil ik voor alle bekeuringen foto's e.d. opvragen, ook het zaakoverzicht bij het CVOM.
Het is niet de bedoeling te veel te wobben, moet ik nu in één verzoek bij het CVOM 6 zaakoverzichten opvragen en in drie verzoeken bij de verschillende politieregio's zijn?
Offline Bounty
Die hard
ma 27 feb 2012, 17:48 Bericht 

Gewoon per beschikking wobben. 6 x dus.
Offline okkiwokki
Die hard
ma 27 feb 2012, 17:56 Bericht 
En ook 6x naar het CVOM? Wordt dat geen 'onrechtmatig' gebruik van WOB?
Offline Bounty
Die hard
ma 27 feb 2012, 17:59 Bericht 

Betreft het 6 verschillende beschikkingen?
Offline okkiwokki
Die hard
ma 27 feb 2012, 18:06 Bericht 
Yep, sommige wel op de zelfde plek maar met andere snelheid/tijdstip. Wel de zelfde dag.
Offline Bounty
Die hard
ma 27 feb 2012, 18:43 Bericht 

Dan moet je zelfs 2 x 6 wobverzoeken doen.

6 x Zaakoverzicht CVOM.
6 x Betreffende Korps.

Je kan faxen via www.xoip.com dan heb je bewijs van faxen in je emailbox.
Offline Sixty9
Master
wo 29 feb 2012, 22:04 Bericht 
Wat is een goede motivatie om in je wob-verzoek een verwijzing naar www.mijnpolitie.nl te voorkomen?

Gebruik DigiD........
Offline Flep9
Master
wo 29 feb 2012, 23:24 Bericht 
Ik ben geemigreerd en heb geen DigiD. Als ik dat wel had dan zou ik het vanuit veiligheidsoogpunt niet willen.
Offline c350cdi
Eendagsvlieg
do 01 maart 2012, 1:18 Bericht 
okkiwokki schreef:
En ook 6x naar het CVOM? Wordt dat geen 'onrechtmatig' gebruik van WOB?

Ik heb ook 3x hetzelfde WOB gefaxt naar het CVOM, omdat het nummer maar niet wilde werken, heeft die hem achteraf 3x wel gestuurd + nog eentje via het post :[
Offline Furr
Master
vr 09 maart 2012, 16:57 Bericht 
Om het logfile te krijgen, noem deze:

Logfile/tekstbestand van de gebruikte camera.

Anders snappen ze het niet bij De Plietsies.
Offline Faithzz
Eendagsvlieg
di 27 maart 2012, 13:27 Bericht 

Nieuw hier en het lijdend voorwerp van topic 2 x in 15min geflitst.

Met behulp van schoonbroer volgende gedaan:
6-3-12 WOB verzoek gefaxt en gevraagd om zaakoverzicht (geen bezwaar aangetekend).
8-3-12 Politie Brabant Zuid Oost gevraagd om verschillende stukken (ook nog geen bezwaar aangetekend).
23-3-12 ontvang ik reactie van CVOM: De CVOM streeft ernaar om een beslissing op mijn beroepschrift te nemen binnen de wettelijke termijn van 16 weken, evt te verlengen met nog eens 10 weken :huh:

En nu?

Alvast bedankt
Offline Bounty
Die hard
di 27 maart 2012, 13:29 Bericht 

Open even een eigen topic. Daar ga ik dan ook even op je situatie in (als anderen me niet voor zijn)
Offline Faithzz
Eendagsvlieg
di 27 maart 2012, 14:12 Bericht 

Bounty schreef:

Bedankt!
Die staat hier: wob-helpdesk/2x-m-ontvangen-15-minuten-verschil-t72515.html

Was een schaamteloze cross post :wink:
Offline Gendrikje
Die hard
do 29 maart 2012, 15:45 Bericht 
Ooit iemand gehad dat een BO zelf de documenten voor de WOB langs komt brengen en persoonlijk uitleg komt geven ?
Rare situatie :lol:
Offline Furr
Master
do 29 maart 2012, 16:08 Bericht 
Whaha kicken!!
Offline Sixty9
Master
do 29 maart 2012, 16:55 Bericht 
Wel €8 uitgespaard voor aangetekende verzending :fp:
Offline mwj
Master
do 29 maart 2012, 17:26 Bericht 
Dat is wel uniek volgens mij :lol:
Offline Scientist
Pro
di 17 apr 2012, 20:33 Bericht 

All,

Zojuist m'n eerste bekeuring sinds tijden binnen gekregen, 55 waar je 50 mocht. Aangezien het al een tijd geleden is dat ik heb geWOBt graag jullie feedback op onderstaande brief:

Centrale Verwerking Openbaar Ministerie
Unit Mulder
Postbus 50000
3500 MJ UTRECHT

Ik
Adres 1
1234AB ERGENS
Postbankrekeningnummer: niet van belang
01-01-1900 te Ergens

Betreft: bezwaarschrift in 1e termijn en Wob-verzoek inzake beschikking 1.

Ergens, 17 april 2012

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen beschikking nummer 1. De gronden van bezwaar zullen door mij worden geformuleerd na ontvangst van alle door mij op grond van de Wob en de Wahv c.q. andere wettelijke regelingen op te vragen documenten.

Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende documenten. Met tenminste hierin begrepen kopieën van:

• Het brondocument (=foto bij flitser);

• Het CJIB zaakoverzicht (= 5 pagina's);

• Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;

• Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd, en dat op dat moment geldig was;

• De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;

• De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;

• Een verklaring waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de gebruikte meetapparatuur in overeenstemming met de voorschriften geplaatst en bediend werd en dat deze volgens de voorschriften werkte en afgesteld en/of uitgelijnd stond op het moment van de meting;

• De video/foto (op originele grootte) van de genoemde overtreding, voorzien van datum en tijdstip;

• (Indien van toepassing) Het certificaat waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de opsporingsambtenaar die de radarapparatuur bediende hiervoor ook was gekwalificeerd ten tijde van de meting;

• (Indien van toepassing) De FIP meetlijst.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van twee weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan. De bekeuring is voortgekomen uit ‘justitiële opsporing’. Daarom bent u als Officier van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten.

Naar aanleiding hiervan verzoek ik u mij een nadere termijn voor het indienen van deze gronden van bezwaar toe te staan.

Met vriendelijke groet,

Ik

Bijlage: Kopie beschikking niet nodig, aangezien beschikkingsnummer duidelijk is vermeld.
Offline Furr
Master
di 17 apr 2012, 20:49 Bericht 
nee, Niet hier :fp: EIGEN TOPIC starten graag
Offline Sixty9
Master
di 17 apr 2012, 20:49 Bericht 
CVOM alleen CJIB zaakoverzicht (daar is de foto onderdeel van) en de rest bij de politie.

2 weken is inmiddels 4 weken geworden.

Voor de rest is de brief ok!
Offline Sixty9
Master
di 17 apr 2012, 21:23 Bericht 
Furr schreef:
nee, Niet hier :fp: EIGEN TOPIC starten graag

Ff briefje checken is toch geen probleem?
Offline Furr
Master
di 17 apr 2012, 21:25 Bericht 
Nee maar je weet hoe dat gaat, dat gaan mensen doorvragen, of komen anderen met hun vragen. Dit topic is alleen voor documenten.
Offline baloonman
Pro
do 26 apr 2012, 10:01 Bericht 
Ik heb 18 april een dagvaarding ontvangen van het arrondisementsparket Haarlem, om voor de politierechter te verschijnen.
Zojuist heb ik gebeld met het parket met het verzoek mijn dossier toe te sturen. De mevrouw vertelde mij dat dit dossier nooit afgegeven wordt, ook niet op grond van artikel 30 Wetboek van Strafvordering. Ik kan alleen een afspraak maken om het dossier in te zien, aldus de mevrouw.
Klopt dit?
Offline Hideyoshi
Master
do 26 apr 2012, 10:04 Bericht 
baloonman schreef:
Ik heb 18 april een dagvaarding ontvangen van het arrondisementsparket Haarlem, om voor de politierechter te verschijnen.
Zojuist heb ik gebeld met het parket met het verzoek mijn dossier toe te sturen. De mevrouw vertelde mij dat dit dossier nooit afgegeven wordt, ook niet op grond van artikel 30 Wetboek van Strafvordering. Ik kan alleen een afspraak maken om het dossier in te zien, aldus de mevrouw.
Klopt dit?

Nee dit klopt niet. Hiertegen kan je bezwaar maken, lees artikel 32 wetboek strafvordering (SV) of machtig iemand als raadsman die het opvraagt, wordt altijd verstrekt.
Offline baloonman
Pro
do 26 apr 2012, 10:08 Bericht 
Dat dacht ik dus al. De zitting is al in de eerste week van juli. Is het raadzaam om alsnog een 'regulier' verzoek in te dienen waarbij ik op basis van art. 30 wetboek strafvordering om mijn dossier verzoek?
Aan de telefoon kunnen ze alles wel zeggen, maar daar heb ik geen bewijs van.

ps. Toen ik belde naar het parket Haarlem en mijn vraag stelde, werd ik doorverbonden met de afdeling 'zittingvoorbereiding', die mij de reactie gaf.
Offline Hideyoshi
Master
do 26 apr 2012, 10:10 Bericht 
Kan je niet iemand machtigen die raadsman/vrouw is en die het dossier laten opvragen, je krijgt het dan altijd.
Offline baloonman
Pro
do 26 apr 2012, 10:12 Bericht 
Kan ik niet namens mijzelf optreden / mezelf machtigen?
 [ 343 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende