Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
Offline sammy14
Respect
do 02 feb 2012, 18:29 Bericht 

Hoi, ik heb een bekeuring gekregen voor niet stoppen voor rood licht: r 602.
Ik heb nu begrepen dat ik zou moeten wobben: naar het cvom i.v.m. het zaaksoverzicht en 1 naar de politie die het feit heeft geconstateerd klopt dit bovenstaand een heeft iemand misschien voorbeeldbrieven?
Alvast bedankt
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 18:36 Bericht 
Je zit bijna goed. Zoek even door in het WOB HELPDESK topic. (f)
Offline sammy14
Respect
do 02 feb 2012, 19:47 Bericht 

Bedankt Furr,

Ik denk dat ik het gevonden heb, was een bijdrage van jouw:

- Zaakoverzicht (aanvragen bij het CVOM)

En het onderstaande bij de politie:

Het brondocument (= foto bij een flitspaal);

- Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd, en dat op dat moment geldig was;

- De video/foto (op originele grootte) van de genoemde overtreding, voorzien van datum en tijdstip;

Bij deze flitspaal is een collega gepakt. Deze flitspaal maakte 3 foto's. Alledrie met andere informatie. De cijfertjes moeten overeenkomen met de FIP lijst en het ijkrapport. Het is vrij ingewikkeld bij een flitspaal.

- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;

Ook bij een flitspaal hoort raar maar waar een Proces verbaal. Vraag deze dus ook altijd op! Dit PV is een los voorbeeld. Hierin wordt het een en ander beschreven, lees het dus aandachtig door. Betrap een agent op fouten, bijvoorbeeld een datum wat niet klopt o.i.d..

- De FIP (Fixed Installed Post) meetlijst;

Dit eerste voorbeeld is een lussenpaal en bestaat uit 1 A4'tje. De cijfers en getallen horen overeen te komen bij de foto's en ijkrapport(en). Even bestuderen dus.

En bij een 'afwijkende' Vmax (dus geen 50@bibeko, 80@bubeko, of 120@snelweg) ook:
- het besluit dat ten grondslag ligt aan de instelling van de maximum snelheid
Offline sammy14
Respect
do 02 feb 2012, 21:11 Bericht 

Ik heb de informatie hierboven uit een eerder bericht van Furr gehaald, maar ik zie dat er staat dat er 2 keer gevraagd wordt naar de foto (brondocument en eronder foto op originele grootte). Klopt dit wel?
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 21:20 Bericht 
Foto is brondocument bij een flits geval. Is er geen foto, dan heb je apart brondoc.
Offline sammy14
Respect
do 02 feb 2012, 21:45 Bericht 

Nogmaals bedankt voor de antwoorden: ingeval van een het rijden door rood licht (er liggen daar lussen) dus 1 keer (2 fotos) opvragen?
Sorry dat k het niet helemaal snap daarom vraag ik jullie :respect:
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 21:51 Bericht 
CVOM wob je zaakoverzicht + bezwaarregel (je maakt bezwaar)

Politie wob je:

- Het brondocument;

- Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd, en dat op dat moment geldig was;

- De video/foto (op originele grootte) van de genoemde overtreding, voorzien van datum en tijdstip;

- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;

- De FIP (Fixed Installed Post) meetlijst;

- Akte van beediging verbalisant;

- Akte van aanstelling verbalisant.
Offline sammy14
Respect
do 02 feb 2012, 21:58 Bericht 

Zal ik naar het zaakoverzicht vragen of naar het cjib zaakoverzicht, zit daar een verschil in?
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 22:17 Bericht 
CJIB zaakoverzicht is prima, ZO zelf kennen ze ook wel. Zolang je maar bezwaar maakt.
Offline sammy14
Respect
do 02 feb 2012, 22:27 Bericht 

Ik zal z.s.m. bezwaar maken d.m.v. het instellen van beroep. Om de termijn zeker te stellen, het aan- vullen van de gronden kan later wel.
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 22:36 Bericht 
Ja stap 2 met feiten stuur je voor einde termijn.
Offline sammy14
Respect
do 02 feb 2012, 22:40 Bericht 

Je bedoeld de termijn die het cvom mij zal stellen of bedoel je de termijn in de beschikking?
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 22:42 Bericht 
laatste
Offline sammy14
Respect
do 02 feb 2012, 22:54 Bericht 

Is het cvom niet verplicht mij een nieuwe termijn te stellen indien mijn beroep onvolledig is?
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 22:57 Bericht 
Nee.
Offline sammy14
Respect
do 02 feb 2012, 23:00 Bericht 

pff dan ben ik te laat :-(
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 23:01 Bericht 
Waarom? Je weet toch dat je bezwaar in moet dienen voor de termijn?
Offline sammy14
Respect
do 02 feb 2012, 23:08 Bericht 

Ik heb ook al bezwaar gemaakt alleen de gronden nog niet aangevuld, dacht dat dit ook na de termijn kan
Dat ik eerst nog een hersteltermijn kreeg, ik heb namelijk ergens op dit forum gelesen dat dit kan ik zal even zoeken..
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 23:10 Bericht 
Oooh dan morgen meteen ff insturen :) wel alles faxen. FEITEN aangeven waarom.......
Offline sammy14
Respect
do 02 feb 2012, 23:15 Bericht 

heb het gevonden artikel 6:6 lid 2 algemene wet bestuursrecht !?
Offline Furr
Master
do 02 feb 2012, 23:36 Bericht 
Artikel 6:6
Het bezwaar of beroep kan niet-ontvankelijk worden verklaard, indien:
a. niet is voldaan aan artikel 6:5 of aan enig ander bij de wet gesteld vereiste voor het in behandeling nemen van het bezwaar of beroep, of

b. het bezwaar- of beroepschrift geheel of gedeeltelijk is geweigerd op grond van artikel 2:15,
mits de indiener de gelegenheid heeft gehad het verzuim te herstellen binnen een hem daartoe gestelde termijn
 [ 21 berichten ]