Pagina 1 van 1  [ 20 berichten ]
Offline TuxX
Master
vr 27 jan 2012, 13:59 Bericht 
Ik ben blijkbaar niet immuun voor TC's. Het gevloek a ik jullie besparen maar dit is nieuw voor me.

Heeft iemand ooit de KLPD gewobt in verband met een TC? Wat zou ik allemala moeten opvragen. WOB naar CVOM is al weg (zaakoverzicht) maar voor de rest kan ik niet dadelijk bedenken wat ik nodig heb. Tenminste dit is wat ik zelf al zou vragen:

- PV
- Ijkrapport
- NMI verklaring
- foto
- FIP????
- akte van beediging
- akte van aanstelling

Die laatste 2 zijn omdat ik er van overtuigd ben dat mijn beschikking manueel is verwerkt. Ben ik nog dingen vergeten?
Offline Hideyoshi
Master
vr 27 jan 2012, 14:04 Bericht 
TC?
Offline TuxX
Master
vr 27 jan 2012, 14:04 Bericht 
Trajectcontrole
Offline Guppenklup
Master
vr 27 jan 2012, 14:10 Bericht 
Ik meen dat de TC op de A10 al eens het WOB traject door geweest is.
Offline TuxX
Master
vr 27 jan 2012, 14:23 Bericht 
Ja dat had ik al gevonden maar er stond niet bij wat er allemaal gewobt is.
Offline umpire
FS medewerker
vr 27 jan 2012, 14:39 Bericht 
Forummer Egeltjes heeft de terziele gegane TC Utrecht-Amsterdam bij mijn weten weleens gewobt, maar dat kan ik mis hebben

Edit: google is your best friend (f)

juridisch/tc-op-de-a2-tussenstand-van-de-ovj-t19947.html

en

juridisch/traject-controle-a2-wel-aktief-en-dan-nu-de-uitspraak-t16002.html
Offline ikkeke
Master
vr 27 jan 2012, 14:47 Bericht 
ik heb daar wel eens een topic van gezien, ik dacht van Furr...

dit kun je ook nog erbij vragen:
foto's in- en uit-rijden trajectzone inclusief tijden in milliseconde
foto's van de auto voor en achter jou die dat portaal zijn gepasseerd
Offline TuxX
Master
vr 27 jan 2012, 14:58 Bericht 
Ok ik vul het lijstje aan:

- Proces-verbaal
- Ijkrapport van de bij de trakectcontrole horende installatie
- NMI verklaring
- De FIP meetlijst
- akte van beediging van de verbalisant die de beschikking heeft opgelegd
- akte van aanstelling van de verbalisant die de beschikking heeft opgelegd
- de foto's of video op originele grootte van het in- en uitrijden van de trajectzone
- Eenzelfde verklaring voor de calibratie van de lussen in het wegdek behorend bij de meetapparatuur bij beide punten van de (in de beschikking) genoemde traject-controle, inclusief GPS-positie en de afstand, zoals is vastgesteld door een daartoe bevoegde instelling.
- Een verklaring van de tijdstippen van de constateringen (in millieseconden), die deze beschikking tot gevolg hadden.
- Een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de gebruikte apparatuur in overeenstemming met de voorschriften stond ingesteld en dat deze volgens de voorschriften stond uitgelijnd op het moment van meting.
- Het certificaat waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de opsporingsambtenaar die de meetapparatuur had ingesteld hiervoor ook was gekwalificeerd ten tijde van de meting.

Vraag ik nou het ijkrapport niet dubbel?
Offline mwj
Master
vr 27 jan 2012, 15:04 Bericht 
TuxX schreef:
Vraag ik nou het ijkrapport niet dubbel?

En dus :P

Stuur weg, als er nog meer punten zijn stuur je er een aanvullend wob verzoek achteraan :thumb:
Offline BMW-gek
Master
vr 27 jan 2012, 22:23 Bericht 
ikkeke schreef:
k heb daar wel eens een topic van gezien, ik dacht van Furr...

Dat was mijn topic.

Klikkerdeklik
Offline TuxX
Master
vr 27 jan 2012, 22:59 Bericht 
Tank joe (f)
Offline TuxX
Master
ma 06 feb 2012, 11:00 Bericht 
Misschien handig,

hierbij mijn wob verzoek aan de klpd

Geachte,

Ik verzoek u mij, ingevolge de Wet Openbaarheid Bestuur, artikel 6 ena rtikel 7 lid 1a en 2 toe te sturen: alle op deze vermeende overtrading betrekking hebbende stukken met daarin tenminste inbegrepen, kopieen van:

- Een op ambtseed opgemaakt en op proces verbaal lijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen.
- Ijkrapport van de bij de trajectcontrole horende installatie
- NMI verklaring
- De FIP meetlijst
- akte van beediging van de verbalisant die de beschikking heeft opgelegd
- akte van aanstelling van de verbalisant die de beschikking heeft opgelegd
- de foto's of video op originele grootte van het in- en uitrijden van de trajectzone
- de foto’s of video op originele grootte van het in- en uitrijden van de trajectcontrole van het voertuig direct voor en achter mijn voertuig
- Eenzelfde verklaring voor de calibratie van de lussen in het wegdek behorend bij de meetapparatuur bij beide punten van de (in de beschikking) genoemde traject-controle, inclusief GPS-positie en de afstand, zoals is vastgesteld door een daartoe bevoegde instelling.
- Een verklaring van de tijdstippen van de constateringen (in millieseconden), die deze beschikking tot gevolg hadden.
- Een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de gebruikte apparatuur in overeenstemming met de voorschriften stond ingesteld en dat deze volgens de voorschriften stond uitgelijnd op het moment van meting.
- Het certificaat waaruit ondubbelzinnig blijkt dat de opsporingsambtenaar die de meetapparatuur had ingesteld hiervoor ook was gekwalificeerd ten tijde van de meting.
- Een document van de berekening van de in- en uitrijtijden en tussen welke portalen en hectometerpaaltjes de meting heeft plaatsgevonden

De toezending dient de geschieden overeenkomstig de volgens de wet gestelde termijn. Volgens artikel 4 bent u verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze gegevens wel in bezit heeft. U blijft echter ten aller tijde verantwoordelijk voor eens tipte uitvoering door het andere orgaan.
Offline umpire
FS medewerker
ma 06 feb 2012, 11:11 Bericht 
Zitten her en der nog wat taalkundige vautjes in :wink:
TuxX schreef:
De toezending dient de geschieden overeenkomstig de volgens de wet gestelde termijn. Volgens artikel 4 bent u verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze gegevens wel in bezit heeft. U blijft echter ten aller tijde verantwoordelijk voor eens tipte uitvoering door het andere orgaan.

- de = te
- ten aller tijde = te allen tijde
- eens tipte = een stipte

:thumb:
Offline TuxX
Master
ma 06 feb 2012, 11:21 Bericht 
moest ff snel tussendoor. spijtig, ze snappen t wel.
Offline Bounty
Die hard
ma 06 feb 2012, 19:24 Bericht 

Zal me dossier er eens bijzoeken van 2010/2011 staat me zo iets bij van een trajectcontroleformulier.
Offline Bounty
Die hard
ma 06 feb 2012, 22:02 Bericht 

Naast de dingen die je hierboven beschreven hebt, heb ik in mijn dossier van het KLPD, het trajectcontroleformulier, daar staat het sectie nummer (Trajectnummer op ijkrapport).
Samen met de fotos in/uit rijtijden kan je je gemiddelde snelheid berekenen.
Er staat ook een batchnummer op (kan je datum controleren).
Staan ook 3 Mancodes op, ik heb niet doorgevraagd voor al hun aktes.
Je kan ook nog voor een formulier van de sectie /foto welke weg wobben naar :
Landelijk Parket Team Verkeer, Postbus 18700, 3501 CS Utrecht. Heb geen faxnummer bij de hand.
Zie ook topic Meerdere Keren Wobben.
Offline TuxX
Master
ma 06 feb 2012, 23:28 Bericht 
Dankje, morgen gaat die wob naar het parket eruit.
Offline Raaf
Master
ma 06 feb 2012, 23:39 Bericht 
Hebben die krengen geen minimum temperatuur?
Offline Bounty
Die hard
ma 06 feb 2012, 23:40 Bericht 

zou eerst het trajectcontrole formulier bij het klpd wobben en erna naar het parket dan heb je het sectienummer om te noemen of heb je het ijkrapport al?
Offline plop
Master
di 07 feb 2012, 0:50 Bericht 
Raaf schreef:
Hebben die krengen geen minimum temperatuur?

ik dacht eerst "der zitten kachels in die kasten langs de weg".
misschien denk ik te ver door maar zijn de portalen waar de camera's aan hangen in de winter niet lager dan in de zomer? :huh: ?
of is die afwijking te klein?
 [ 20 berichten ]