Postingstijd interval gedetecteerd van 59.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

Pagina 1 van 1  [ 18 berichten ]
Offline 5150II
Nieuwkomer
ma 14 nov 2011, 11:58 Bericht 

Vandaag kreeg ik zo'n lullige parkeerboete en vroeg me af of het ook nuttig is om voor zo'n
boete een WOB op te starten.

Plaats: Industrie gebied Sloterdijk, Amsterdam.
Situatie: Ruime 1 richting verkeer straat met parkeer vakken op de stoep, om onduidelijke reden
zijn deze parkeer vakken redelijk beperkt, er is ruimte zat over voor meerdere vakken..
Ik stond naast een parkeervak omdat alle vakken bezet waren. De plek waar ik stond zou ook gewoon een parkeervak kunnen zijn omdat ik niemand in de weg stond. Even snel naar binnen een bestelling ophalen en eenmaal buiten zag ik de prent onder mijn ruitenwisser... 70 Euri :boos:

Ik vraag me nu af of ik dus een WOB kan opstarten. Ik betwijfel of er "bewijsmateriaal" is dat ik daar stond, ik zou immers helemaal niet buiten een vak geparkeerd kunnen hebben...

Wat zou ik moeten opvragen als ik een WOB traject opstart....?

Bij voorbaat dank...
Offline TuxX
Master
ma 14 nov 2011, 13:43 Bericht 
In amsterdam is er nooit bewijsmateriaal.
Offline 5150II
Nieuwkomer
ma 14 nov 2011, 13:51 Bericht 

Ik zou dus kunnen ontkennen dat ik niet in een vak stond...
Offline Digital
Die hard
ma 14 nov 2011, 14:15 Bericht 
Was het een boete voor parkeren buiten het vak, of een boete voor het niet hebben van een kaartje?
Offline TuxX
Master
ma 14 nov 2011, 14:23 Bericht 
70 euro is buiten het vak. anders is het iets in de 50
Offline 5150II
Nieuwkomer
ma 14 nov 2011, 17:07 Bericht 

Was een boete voor parkeren buiten het vak....
Offline TuxX
Master
ma 14 nov 2011, 19:09 Bericht 
Dit kan je opvragen:
Afbeelding
Offline 5150II
Nieuwkomer
ma 14 nov 2011, 21:59 Bericht 

Okee top, ben benieuwd of ik een kans maak in dit geval. Je leest hier namelijk veel over WOB mbt snelheids overtredingen maar niet veel over andere overtredingen....

Er zat zo'n printje onder mijn ruitenwisser waarop aankondiging van beschikking staat. Er staat ook op dat ik niet in beroep kan bij stadstoezicht maar bij de Officier van Justitie.

Ik neem aan dat ik moet wachten op de beschikking tot ik een WOB verzoek kan starten? Moet ik die richten aan stadstoezicht of aan CJIB?
Offline Barbertje
FS Juridisch
ma 14 nov 2011, 22:53 Bericht 
Wacht even op de post van het CJIB. Daarin zal staan aan wie je het moet richten.
Offline 5150II
Nieuwkomer
vr 13 jan 2012, 17:34 Bericht 

Ik heb inmiddels de rekening van het CJIB op de mat, deze werd later ingetrokken en daarna kreeg ik een nieuwe....

Wat kan ik ookalweer op vragen en bij wie.... Ik kan tot eind deze maand bezwaar aan tekenen, maar dan heb ik natuurlijk nog niet de gegevens die ik opvraag. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Offline dikkydik
Master
vr 20 jan 2012, 18:53 Bericht 
5150II schreef:
Ik heb inmiddels de rekening van het CJIB op de mat, deze werd later ingetrokken en daarna kreeg ik een nieuwe....

Wat bedoel je hiermee?

5150II schreef:
Ik kan tot eind deze maand bezwaar aan tekenen

Je hebt 6 weken de tijd om bezwaar te maken, dus of je hebt de bon van het cjib al een tijdje in huis, of je vergist je in de tijd tot wanneer je bezwaar kunt maken.
Offline 5150II
Nieuwkomer
di 24 jan 2012, 13:46 Bericht 

Ik kreeg een in eerste instantie een beschikking (20-12).
29-12 kreeg ik een brief waarin stond dat de vorige beschikking werd vernietigd en ik een nieuwe zou krijgen, met excuses voor het ongemak maar zonder reden.
7-01 kreeg ik de nieuwe beschikking en idd kan ik nu tot 18 feb. ipv eind jan. bezwaar maken.

Er stond in de brief van afd. Juridische zaken van de Gem. Amsterdam dienst stadstoezicht dus niet waarom de beschikking werd vernietigd maar wel ik een nieuwe zou krijgen. Als ik de 2 beschikkingen naast elkaar leg valt mij het volgende op:

- Andere CJIB nummers
- Op de eerste staat gemeente Oldambt op de 2e Gemeente Amsterdam
- OP de eerste staat plaats 't Waar op de 2e Amsterdam
- Zaak nummers verschillen

Op het printje wat onder mijn ruitenwisser zat staat bij locatie Basisweg te Amsterdam, feitnummer R584, omschrijving feitnummer Parkeerverbod(e1) en aanvullende opmerking Parkeerverbod: zone alleen in vak. Er staat verder nog op dat in niet in beroep kan bij stadstoezicht maar dat ik dat moet doen bij OvJ, C V O M te Utrecht.

Ik wil dus een WOB traject opstarten omdat ik van mening ben dat ik wel in een parkeer vak stond O:) en volgens de bekeuring niet. Ik zou graag willen weten wat ik moet opvragen en bij wie ik dat kan doen, volgens mij zou ik dat bij stadstoezicht moeten doen maar weet dat niet zeker. Vervolgens wil ik in afwachting van de WOB gegevens alvast een bezwaar indienen. Wat zou ik daarin kunnen zetten en wat kan ik doen met die nieuwe beschikking?

Alvast hartelijk bedankt...
Offline TuxX
Master
wo 25 jan 2012, 12:10 Bericht 
Je gaat nu 3 instanties wobben

1: CVOM
bezwaar met WOB inside. Maak bezwaar in eerste instantie en vraag het zaakoverzicht onder de WOB.

2: stadstoezicht
WOB: Vraag al de rest op muv het besluit ten grondslag aande plaatsing van de borden.

3: Amsterdam nieuw-west
WOB: vraag op "het besluit wat ten grondslag ligt aan de plaatsing van de borden en/of het instellen van een parkeerzone voor de plaats waar je bekeurd bent"

Dien op 18 februari, ongeacht of je wel of niet al iets hebt ontvangen je gronden van bezwaar in bij het CVOM.

Je maakt 3x kans op dwangsom. Pas op, stadstoezicht maakt wel eens foto's (PCH en Cition niet). Hou je gronden dus vaag maar zorg dat er wel een reden wordt gegeven waarom je geen bekeuring verdiend. Ga NIET beweren dat je binnen het vak stond voor je alles van stadstoezicht gekregen hebt. Als er foto's zijn heb je dan namelijk je eigen graf gegraven.
Offline Zoef
Die hard
wo 25 jan 2012, 14:14 Bericht 
Gemeenten kunnen in bepaalde gevallen toch kosten door belasten die ze (zogenaamd) hebben gemaakt om de via WOB gevraagde gegevens te achterhalen?

Of heeft Zoef wel de klok horen luiden....
Offline TuxX
Master
wo 25 jan 2012, 14:54 Bericht 
Nee klopt. Je moet een drempel inbouwen van 2 euro ofzo. Ik heb nog nooit kosten aangerekend gekregen en ik heb stadstoezicht en gemeente amsterdam al verschillende keren gewobt. Dus in principe als ze TS iets aanrekenen is dat strijdig met het gelijkheidsbeginsel.
Offline jefta
Respect
wo 25 jan 2012, 17:46 Bericht 
Ik kan me herinneren dat ik laatst ergens tegen kwam dat er nooit kosten of leges in rekening mogen worden gebracht voor een WOB verzoek. Kan niet zo snel bedenken waar het was, maar in ieder geval ergens hier op het forum. Iemand die hier meer van weet, of lul ik nu gewoon uit me nek?
Offline TuxX
Master
wo 25 jan 2012, 17:51 Bericht 
het is een uitspraak van een lagere rechter en wordt nu in beroep weer aangevochten
Offline dikkydik
Master
wo 25 jan 2012, 18:11 Bericht 
Even inbreken.

TuxX schreef:
Pas op, stadstoezicht maakt wel eens foto's (PCH en Cition niet).

Weet iemand of er in Rotterdam foto's geschoten worden bij fout parkeren?
 [ 18 berichten ]