Pagina 1 van 1  [ 7 berichten ]
Offline gerwinausma
Laat zich horen
vr 03 feb 2012, 20:35 Bericht 

Ik heb een wob verzoek gestuurt naar cvom en politie
papieren gekregen van cvom met zaakoverzicht en foto en beslissing om verzoek in te willigen.
Voor ontbrekende documenten heeft cvom verzoek doorgestuurt naar politie op 30 november.

politie heeft een brief op hun wob verzoek gestuurt met daarin een hoop gelul over wpg en bescherming gegevens met het besluit dat ik alles kan inzien op internet.(verzonden 30 november) gedateerd 29 november,.
Nu heb ik daar na 5 weken op 1-1-2012 een bezwaar op gemaakt op deze beslissing.
Nu mijn vraag het verzoek dat is doorgestuurt hoor ik daar dus binnen de door het cvom genoemde termijn van 4 weken bericht van te krijgen v/d politie.
Dit bericht heb ik dus nog niet gehad, is dit misschien kans op een mooie geldprijs in deze loterij?

Graag advies wat te doen, het aanvullende bezwaarschrift is inmiddels afgewezen, ongegrond. Nu wil ik graag beroep instellen bij de kantonrechter, wat moet er allemaal in deze brief, heb verder geen documenten gekregen.

Bvd voor jullie reakties
Offline mwj
Master
vr 03 feb 2012, 20:43 Bericht 
Het doorsturen van het WOB vezoek dient te geschieden onder een kopie aan de verzoeker, aan jou dus conform artikel 4 van de WOB. In principe is het doorgezonden WOB verzoek vanuit het CVOM naar het politiekorps een nieuwe WOB verzoek en hier hoort dus apart op beslist te worden door het politiekorps.

Om in aanmerking te komen voor een dwangsom, dien je eerst nog wel een ingebrekestelling te sturen aan het politiekorps. Na de ingebreke heeft het korps nog twee weken de tijd om te beslissen. De kans is groot, als ze scherp zijn, dat je een brief krijgt van het korps dat ze al eerder over dezelfde informatieaanvraag hebben beslist en dat dat hun besluit is.

Als je bezwaarschrift is afgwezen door de OvJ kun je een beroepschrift terug sturen dat je de zaak door de kantonrechten wilt laten behandelen. Heb je hier trouwens oede argumenten voor ??
Offline gerwinausma
Laat zich horen
za 04 feb 2012, 13:16 Bericht 

het was mistig en ik reed achter een landbouw voertuig zoals bekend rijden die volgens de wet max 40km/h, dus kan ik nooit die snelheid hebben gereden.
Dus ik begrijp dat ik allang een in gebreke had kunnen sturen voor die van het cvom doorstuur, het cvom had hier wel al in beslist, alleen van de politie hierop dus nog geen reaktie.
Hoop voor de rechter alleen dat ze de termijn niet halen, word toch veroordeeld zoals gebruikelijk.

Heb een bezwaar gestuurd op de wob van politie omdat ik het op schrift wil hebben, wat zijn de termijnen hiervoor?
6 weken om te reageren + 6 weken voor hun en dan igb?
Offline gerwinausma
Laat zich horen
zo 12 feb 2012, 20:14 Bericht 

iemand nog advies?
Online Furr
Master
zo 12 feb 2012, 20:39 Bericht 
Dit heb ik dus nu ook, CVOM beslist zaakoverzicht maar stuurt WOb door naar Politiekorps.

Die heb ik apart een WOb gestuurd. Zogenaamd niet ontvangen. En beslissen alleen op CVOM doorgestuurde. En nu zelfs MET BEWIJS van fax, wijzen ze bezwaar af! :thumb_d: :schudnee:
Offline Hideyoshi
Master
zo 12 feb 2012, 20:48 Bericht 
Dan zou ik een beroepsprocedure starten op grond van niet (tijdig) beslissen.

Ze proberen van alles om maar niet te hoeven betalen.
Offline gerwinausma
Laat zich horen
ma 13 feb 2012, 16:32 Bericht 

geef ze eens ongelijk, dat doen wij toch ook
 [ 7 berichten ]