Pagina 1 van 1  [ 1 bericht ]
Offline zoef de dwaas
Nieuwkomer
zo 29 jan 2012, 20:34 Bericht 

Ik zoek wat extra info mbt een evt bezwaar. Waar het me om gaat is het dikke gedeelte

Voor nadere info verwijs ik even naar dit topic:

strafrecht-zaken-t-en-strafbeschikking/meting-van-andere-rijbaan-t71308.html

ok ik heb hem gisteren binnen gekregen. 530 euro S-feit :fp: Ik ben inderdaad staande gehouden en de meting is ook op video. IVM haast heb ik afgezien van het bekijken van de beelden. Ik heb dit echter niet medegedeeld en gewoon gezegd dat ik haast had. LET OP: Ik heb GEEN formele verklaring afgelegd nadat mij de cautie is medegedeeld en een verklaring is gevraagd.

Waar het me om gaat is het volgende:

Stel, ik ga in verzet, maar de WOB blijkt in orde te zijn, wat ga ik dan zeggen tegen die ovj als ik voor moet komen? Bar weinig tegenin te brengen denk ik en ik heb ook geen zin in een hogere boete en met mn bek vol tanden te staan.

Sowieso wil ik het volgende opvragen bij de betreffende politieregio:

- Het brondocument;
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;
- De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;
- Een certificaat waaruit blijkt dat diegene die de meting heeft verricht ten tijde van de meting bevoegd was om gebruikte meetapparatuur te bedienen;
- Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd, en dat op dat moment geldig was;
- De video van de genoemde overtreding, voorzien van datum en tijdstip. Hierop moeten duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn en dient een direct ver-band te worden gelegd met het geldende ijkrapport. Indien er verschillende voertuigen zicht-baar zijn, moet duidelijk zijn met welk voertuig de overtreding zou zijn begaan.

Zo voldoende?
 [ 1 bericht ]