Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
Offline Alfa074
Nieuwkomer
vr 13 jan 2012, 16:46 Bericht 

Hallo iedereen,

Ik wil de politie gaan wobben aan de hand van het "geeltje" dat ik bij mijn staandehouding heb ontvangen. Dit was een staandehouding na 187km/u gecorrigeerd in de 120. Gereden met en staandegehouden door een motorfiets, ook geklokt met de teller van de motorfiets, zie dit topic:
http://www.flitsservice.nl/phpBB/invordering-rijbewijs-en-of-educatieve-maatregel-gedrag/staandehouding-187-gecorrigeerd-waar-120-toegestaan-t70552.html

Doe ik het zo juist?

Naam
Adres
Aan: Politie

Betreft: Kennisgeving van bekeuring

Proces Verbaalnummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de staande houding op xx-xx-2011 verzoek ik u, om op bovenstaand adres, de volgende dossierstukken toe te zenden op een wijze als bedoeld in artikel 6, artikel 7.1a en artikel 7.2 van de Wet Openbaarheid van Bestuur.

- Een kopie van het volledige brondocument;
- Een kopie van het op ambtseed gemaakte proces verbaal, zoals voorgeschreven in het Wetboek van Strafvordering Artikel 152 en 153, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;
- Het ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd;
- Het kenteken en datum van APK keuring van het voertuig waarmee de meting is verricht;
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;
- De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken.

Hoogachtend,

handtekening

Alvast bedankt! (f)
Offline Barbertje
FS Juridisch
vr 20 jan 2012, 17:42 Bericht 
Goed :thumb: alleen een motor wordt niet APK gekeurd.
Offline dikkydik
Master
vr 20 jan 2012, 18:47 Bericht 
Natuurlijk, je hoeft helemaal niet te wachten op post van het CJIB alvorens je kunt wobben. Logisch natuurlijk, maar nooit gebruik van gemaakt (tot nu.. :wink: ).
 [ 3 berichten ]