Pagina 1 van 1  [ 3 berichten ]
Offline D.M
Eendagsvlieg
vr 03 feb 2012, 20:05 Bericht 

Goedenavond allen,

Ik heb een vraag aangaande een WOB verzoek, ik heb een beschikking ontvangen daar ik vorig jaar Augustus te hard zou hebben gereden op een B weg (93 waar 80 is toegestaan.)
De beschikking ontving ik op 12 november, hierop heb ik een WOB verzoek ingedient, de dagtekening hiervan was 05/12/2011.
Hierop heb ik niets vernomen wel zelf 2 keer gebeld, en de eerste keer is er de melding op de boete gezet dat er een bezwaar op liep ( zonder dat dit bezwaar naar zeggen van de dame die ik aan de lijn had binnen was).
Ik heb dit bij het CJIB gecontroleerd daar ik na 1 week nog niets had vernomen.
Na 3 weken heb ik nogmaals met het OM gebeld waar de bevestiging bleef en de verzochte informatie.
Hierop kreeg ik de "vage" melding dat ze niets ontvangen hadden, hierop werd ik doorverwezen naar een andere afdeling deze gaf aan dat ze niets konden doen mij werd verzocht te wachten.
Op 25 januari ontving ik een ontvangst bevestiging, hierin word gemeld dat ze streven naar afwikkeling in 16 weken mocht dit onverhoopt niet gehaald worden kan dit worden verlengt met 10 weken.
Vandaag ontving ik per post een beslissing op het WOB verzoek, en deze luidt:

Dat de procedure van de wet openbaarheid van bestuur los staat van de juridische inhoudelijke behandeling van het bezwaarschrift en wordt zodoende niet in kader van de zogenoemde Mulder-procedure behandeld.

Verder heeft uw verzoek in het kader van de WOB geen opschortende werking voor de termijnen van een lopend beroepschrift tegen de opgelegde beschiking.
Tegen de beslissing van de OVJ kan de beroepinsteller binnen 6 weken na dagtekening van de beslissing schriftelijk beroep bij de kantonrechter instellen.

Beslissing:

Gelet op het bovenstaande wijs ik uw verzoek om een nadere termijn in te stellen voor de gronden van het bezwaar af.

Daar ik nog niets heb mogen ontvangen, is een bezwaar formuleren niet mogelijk naar mijn idee.

Ook is mijn WOB verzoek welke ik op 5 december heb verstuurd ontvangen op 27 december 2011 dit staat ook in de beslissing, ik heb reeds eerder gebruik gemaakt van het WOB echter nooit deze brieven ontvangen.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de genomen moeite,

Met vriendelijke groet,

D.M
Online Gianluca
Master
vr 03 feb 2012, 21:43 Bericht 

D.M schreef:
Daar ik nog niets heb mogen ontvangen, is een bezwaar formuleren niet mogelijk naar mijn idee.

Je hebt dus bezwaar gemaakt, maar je weet niet waarom.. :x
Offline graspol
Respect
vr 03 feb 2012, 22:10 Bericht 
Sowieso is geen info ontvangen ingebreke stellen. Bellen is soms lastig, omdat daar niet altijd iets van wordt gearchiveerd.
Alles schrijven of nog beter faxen.
En wat er staat klopt, WOB staat los van bezwaar.
Je moet als je geen gegrond bezwaar hebt toch gewoon bezwaar maken.
Al zeg je maar ik rijd nooit te hard, dus de meeting moet ongeldig zijn, of ik ben het niet geweest.
Je kan altijd in een later stadium vergaarde informatie gebruiken voor aanvullend bezwaar.

maar geen ingebreke is geen stok achter deur, en geen mogelijkheid tot dwangsom.
Het zou ook kunnen zijn dat je verkeerde info bij verkeerde instanties hebt opgevraagd, en daarmee worden verzoeken doorgestuurd en duurt het veel langer
 [ 3 berichten ]