Pagina 1 van 1  [ 4 berichten ]
Offline Hideyoshi
Master
ma 08 jun 2009, 13:59 Bericht 
Ik lees niet eenduidig wat nu het meest handig is cq. wat wettelijk kan en mag.

In feite richt je een Wob verzoek aan de OvJ, klaar en daarmee uit, maar ik lees hier ook veel adviezen om bepaalde Wob-zaken direct bij de Politie op te vragen.

Nadeel van de Politie is dat ze geen fax hebben en geen antwoordnummer.

Sta je niet sterker bij een kantonrechter als je doodleuk zegt: luister eens, ik heb me dit en me dat conform Wob gevraagd echter niet gekregen, wettelijk is de OvJ dit verplicht dus ik ben nu danig geschaad in mijn mogelijkheid om me de verdedigen?!

Offline Furr
Master
ma 08 jun 2009, 16:22 Bericht 
En wat zegt de officier dan:

meneer u mag nog blij zijn dat u IETS hebt ontvangen bent u er het niet mee eens, ga maar lekker rechtzaakje bestuursrecht starten, we zijn hier bij het kanton, tot ziens meneer

Offline salush
Master
di 09 jun 2009, 20:59 Bericht 
helmond32 schreef:
Sta je niet sterker bij een kantonrechter als je doodleuk zegt: luister eens, ik heb me dit en me dat conform Wob gevraagd echter niet gekregen, wettelijk is de OvJ dit verplicht dus ik ben nu danig geschaad in mijn mogelijkheid om me de verdedigen?!

Nee, dat maakt niet uit. Wob is een hulpwet. En zoals Furr aangeeft oordeelt de kantonrechter niet over je Wob verzoek. Hij kijkt alleen naar de overtreding.

Advies om bij de politie het direct te vragen (bij mulders) is een last resort omdat de CVOM niet meer toekomt aan de stroom van Wob verzoeken. Om inhoudelijk bezwaar in te dienen zijn die documenten toch wel reuze handig..

Offline Hideyoshi
Master
wo 10 jun 2009, 6:48 Bericht 
Ik heb inmiddels een nieuwe set brieven gemaakt die ik aan zowel CVOM als de politie fax en verstuur. Jammer dat alles nu in 4-voud weg moet, maar ik vrees dat er anders geen reactie volgt.

[ 4 berichten ]