Pagina 1 van 1  [ 13 berichten ]
Offline King-Leo
Master
di 31 jan 2012, 13:44 Bericht 
Hallo. ja ook hier gaat het soms mis. Rijd je in een auto niet voorzien van veiligheidsvoorzieningen en vervolgens krijg je post uit Leeuwarden.
Iedereen hier doet aangetekend of via fax zijn WOB aanvraag dus dacht ik het op de "normale" manier te gaan proberen en kijken hoe dat gaat.
Gewoon zoals het eigenlijk hoort te zijn een wob verzoek via de normale (niet aangetekende) post.
Tot nu toe hoor ik totaal niets vanuit de OvJ utrecht waar ik mijn verzoek "zoals omschreven op de beschikking" naar toe gezonden had. (volgens mij doe ik als normale burger alles nog goed)
Ook stap1.1 op dezelfde manier verstuurd, dus niet aangetekend. Resultaat tot nu toe nulkommanul.

Even de beschikking en de verzonden verzoeken posten.

Afbeelding

http://www.lambobv.nl/wob/wob1.pdf

http://www.lambobv.nl/wob/wob1.1.pdf

Nu ga ik stap 1.2 in orde maken die ik op 2 febr ga verzenden ook dit keer niet aangetekend.

Mijn visie is dat ik niet op onnodige kosten gejaagd moet worden omdat aangetekend duurder is dan niet aangetekend en de post voor 99,99% wel degelijk aankomt op de plaats van bestemming.
Na 1 week, dus op 9 febr ga ik telefonisch informeren naar de stand van zaken.
Kijken hoe dit gaat lopen.
Offline 944 guy
Master
di 31 jan 2012, 15:47 Bericht 
King-Leo schreef:
Tot nu toe hoor ik totaal niets vanuit de OvJ utrecht waar ik mijn verzoek "zoals omschreven op de beschikking" naar toe gezonden had. (volgens mij doe ik als normale burger alles nog goed)
Ook stap1.1 op dezelfde manier verstuurd, dus niet aangetekend. Resultaat tot nu toe nulkommanul.

Tsja, de overheid gaat er vanuit dat als zij iets versturen, jij het binnenkrijgt. Andersom (dat jij iets aan hun verstuurt) dien je maar te bewijzen dat zij het hebben ontvangen en dus ben je de lul zonder ontvangstbewijs. Faxen is daarom het beste.
Je kan bellen en het gesprek opnemen. Krijg je erkenning dat het binnen is gekomen op een bepaalde datum dan heb je beet, maar anders wordt het lastig en kun je van meet af aan beginnen. Of zoals Furr zijn taktiek: straks na precies 4 weken stuur je opnieuw de WOB maar schrijf je alles in de verleden tijd. Aan het eind voeg je toe: dit stuurde ik precies 4 weken terug, ik stel jullie in gebreke, en de dwangsom laten lopen.
Als je dan een ontvangstbevestiging krijgt dan ben je weer in the game en loopt de ingebreke stellings termijn al.
Offline mwj
Master
di 31 jan 2012, 16:17 Bericht 
Het CVOM gaat in ieder geval knoeien met de ontvangstdatums, dat kan ik je nu al op een briefje geven :thumb_d:
Offline dewaal
Pro
di 31 jan 2012, 21:31 Bericht 

Vandaar dat je moet faxen met. Dan heb je ook een ontvangst bevestiging met datum en tijd.

Dan kan de tegen partij nooit de ontvangstdatum aanpassen. Want je hebt bewijs da tje op die dag en tijdstip een fax naar hun hebt verstuurd.
Offline King-Leo
Master
wo 01 feb 2012, 9:45 Bericht 
Ik heb hier wel een fax maar die staat eigenlijk altijd op de telefoonstand. (philips HFC21)
Maar eigenlijk moet een gewoon gefrankeerde brief net zo goed aankomen en behandeld worden als een aangetekende brief of fax.
Offline Zoef
Die hard
wo 01 feb 2012, 10:36 Bericht 
Je hebt hierboven een foto geplaatst van een geanonimiseerde brief, maar het CJIB nummer is nog steeds leesbaar (onder het kopje "Betalen"). Kun je beter ook even weghalen.
Offline Yvesart
Master
wo 01 feb 2012, 10:37 Bericht 
In mijn zaak heeft de rechter geoordeeld dat de door mij verzonden brief weldegelijk bij het (CV)OM aangekomen was, maar dat het OM er gewoon een zooitje van had gemaakt :-) .. Ik hoefde niet voor een "normaal" WOB-verzoek een aangetekende brief te sturen.. voor de ingebrekestelling zou het wel logischer zijn geweest.. aldus sprak de rechter..
Offline King-Leo
Master
wo 01 feb 2012, 11:27 Bericht 
Zoef schreef:
CJIB nummer is nog steeds leesbaar

Done!
Yvesart schreef:
Ik hoefde niet voor een "normaal" WOB-verzoek een aangetekende brief te sturen.. voor de ingebrekestelling zou het wel logischer zijn geweest.. aldus sprak de rechter

Dat bedoel ik nou. :thumb:
Offline zoef de dwaas
Nieuwkomer
wo 01 feb 2012, 19:33 Bericht 

even wat anders. Vinden jullie het ook niet ronduit debiel wat die bedragen voor verhogingen zijn als ik naar t voorbeeld hierboven kijk?! Ik vind de verhouding tot t feit totaal niet normaal. Daarentegen als je een S fbeschikking krijt is de eerste verhoging maar 15eu... Ik was 4 dagen te laat met betalen, of ik ff nog 30 eu extra wil storten ivm vier dagen te laat!! Als je geld van hun moet krijgen duurt t een eeuwigheid!
Offline King-Leo
Master
wo 08 feb 2012, 15:29 Bericht 
Zo, zonder ook maar iets aangetekend te hebben is de correspondentie toch op gang.

Overzicht:
Op 17-12-2011 de paarse M brief ontvangen.
Op 29-12-2011 Wob verzoek gedaan
Op 19-01-2012 herinnering verstuurd
Op 02-02-2012 Het zaakoverzicht en verzoek aan VHT voor verdere papieren ontvangen
Op 02-02-2012 (zelfde dag) reactie op "ingebrekestelling" wordt niet in behandeling genomen.
Op 04-02-2012 ontvangstbevestiging "beroep in behandeling genomen".
Op 08-02-2012 van VHT de volgende papieren ontvangen:
-Foto
-NMI verklaring/ijk-rapport camera
-FIP meetlijst/ijk-rapport paal
-Kopie zaakoverzicht Mulder
-Kopie akte van aanstelling + akte van beediging verbalisant 6134
-Kopie akte van aanstelling + akte van beediging verbalisant 5795 (heeft film verwerkt)
-Toelichting.

Ziet er naar uit dat alles klopt en mijn bijdrage aan het CJIB terecht was. :boos:

Conclusie, ook zonder aan te tekenen of faxen worden de papieren onder WOB verstrekt.
Offline mwj
Master
wo 08 feb 2012, 15:54 Bericht 
King-Leo schreef:
Conclusie, ook zonder aan te tekenen of faxen worden de papieren onder WOB verstrekt.

In jouw zaak dan wel !!

Het CVOM trekt bij mij correspondentie in twijfel, en geeft aan bepaalde brieven niet te hebben ontvangen. Terwijl alles via de fax is verzonden :P

Dat het bij jou dan toevallig goed gaat, is eerder uitzondering dan regel :thumb_d:
Offline King-Leo
Master
wo 08 feb 2012, 16:40 Bericht 
mwj schreef:
Het CVOM trekt bij mij correspondentie in twijfel, en geeft aan bepaalde brieven niet te hebben ontvangen. Terwijl alles via de fax is verzonden

Dus dat geeft ook geen zekerheid.!

Eventuele volgende keer doe ik hetzelfde... niet faxen en niet aantekenen.
Kijken of ik twee keer geluk heb.
Offline mwj
Master
wo 08 feb 2012, 18:42 Bericht 
King-Leo schreef:
Dus dat geeft ook geen zekerheid.!

Jawel hoor, ik kan namelijk bewijzen middels de verzendrapporten dat ze daadwerkelijk verzonden zijn en aangekomen. Zo gaat het ook naar de bestuursrechter indien nodig :thumb:
 [ 13 berichten ]