Pagina 1 van 1  [ 27 berichten ]
Offline dannyvt
Nieuwkomer
di 24 jan 2012, 12:41 Bericht 

Hallo,

Ik weet niet zeker of deze vraag al eerder is gesteld.
Met de lease auto van mijn bedrijf heb ik een T voorstel gehad 360 euro.

Nu wil ik een WOB verklaring opvragen ik heb dit al vaker gedaan bij Mulder zaken en ook al vaker geseponeerd.

Nu zijn mijn vragen:
* Kan ik een WOB opvragen bij een T voorstel?
* Moet ik wel of niet betalen?

Groet

D/

PS: overtreding was op de a12 met wegwerkzaamheden (was niemand bezig) matrixborden gaven volgens voorstel 70 km per uur aan en ik ben geflitst met 113 na correctie

Graag jullie antwoord
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 12:50 Bericht 
Een Wob opvragen? Die ken ik nog niet... je kunt wel een Wob verzoek doen. Ingeval van een T beschikking gewoon niet betalen -> dagvaarding. Of als je niet betaalt ontvang je een S (strafbeschikking), daarbij moet je dan verzet instellen. Bij de S leidt niet betalen tot definitief zijn van de beschikking.

Voor een T kan je gewoon een Wob verzoek indienen (CVOM: zaakoverzicht en opsporingsinstantie (staat op de T): alle overige documenten zoals pv, aktes en de hele rambam).
Offline TuxX
Master
di 24 jan 2012, 12:52 Bericht 
dannyvt schreef:

PS: overtreding was op de a12 met wegwerkzaamheden (was niemand bezig) matrixborden gaven volgens voorstel 70 km per uur aan en ik ben geflitst met 113 na correctie

ow crap, staan ze daar ook echt? :x
Offline dannyvt
Nieuwkomer
di 24 jan 2012, 12:53 Bericht 

Bedoel natuurlijk verzoek indienen, wil best betalen maar wil wel kijken of alles volgens het boekje is gegaan. Dus betalen en daarna WOB verzoek naar CJIB sturen?

Correct me if i'm wrong
Offline dannyvt
Nieuwkomer
di 24 jan 2012, 12:55 Bericht 

TuxX schreef:

yes
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 12:55 Bericht 
Lees je wat ik schrijf? Als je betaalt, dan is de kwestie afgehandeld en ben je klaar. Als je dat wilt moet je betalen.
Offline dannyvt
Nieuwkomer
di 24 jan 2012, 12:59 Bericht 

Ja ik lees best wat je schrijft ben alleen nieuw in deze wereld,

van mij hoeft de zaak niet perse voor te komen maar wil wel zeker weten dat alles goed is
zaakoverzicht, geijkte apperatuur.

Stap is dus om WOB verzoek in te dienen bij CJIB
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 13:05 Bericht 
dannyvt schreef:
van mij hoeft de zaak niet perse voor te komen

Meer smaken hebben we niet. Het is bij een T ofwel betalen en dan is er niets meer mogelijk (maar heb je alle vrijheid om te controleren wat je wilt, het heeft echter geen zin meer) of je betaalt niet en dan komt het automatisch voor -al dan niet met een S als tussenstap-.

Bij de T dus NIET betalen en verder NIETS doen, ondertussen netjes een Wob verzoek indienen bij -zoals ik al schreef- CVOM: zaakoverzicht en opsporingsinstantie (staat op de T): alle overige documenten zoals pv, aktes en de hele rambam. Dat zijn dus twee verzoeken los van elkaar.
Offline Gendrikje
Die hard
di 24 jan 2012, 13:05 Bericht 
Hideyoshi schreef:
oor een T kan je gewoon een Wob verzoek indienen (CVOM: zaakoverzicht en opsporingsinstantie (staat op de T): alle overige documenten zoals pv, aktes en de hele rambam).

dannyvt schreef:
Stap is dus om WOB verzoek in te dienen bij CJIB

dannyvt schreef:
Ja ik lees best wat je schrijft ben alleen nieuw in deze wereld,

Blijkbaar niet, waar heeft hideyoshi het over het CJIB?
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 13:06 Bericht 
Let op: ik ben niet te beroerd om mee te denken, maar je moet wel zelf even zorgvuldig handelen, lezen en doorlezen.
Offline dannyvt
Nieuwkomer
di 24 jan 2012, 13:13 Bericht 

Ok dus moet een brief sturen naar het CVOM, weten jullie het adres?
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 13:14 Bericht 
dannyvt schreef:
Ok dus moet een brief sturen naar het CVOM, weten jullie het adres?

EN naar de opsporingsinstantie, halelujah zeg...

Adressen: ga naar google en zoek CVOM, dan vind je alle info. Fax want je moet een verzendbewijs hebben en bewaren.
Offline mwj
Master
di 24 jan 2012, 13:25 Bericht 
Jongens jongens......iemand is nieuw en vraagt om hulp

chill :thumb:

Je kunt een WOB verzoek sturen naar het CVOM, in dit WOB verzoek vraag je om het zaakoverzicht.

Je kunt ook een WOB verzoek sturen naar de opsporingsinstantie, meestal een politiekorps, voor overige documenten, denk aan een pv, foto, aktes van aanstelling en beediging.....etc. Het adres van het betreffende politiekorps en die van het CVOM staan meestal ook wel achterop de beschikking vermeld

Succes :thumb:
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 13:25 Bericht 
Is mijn taal te weinig Jip en Janneke dan? :koffie:
Offline mwj
Master
di 24 jan 2012, 13:26 Bericht 
Gendrikje schreef:
Blijkbaar niet, waar heeft hideyoshi het over het CJIB?

Het CJIB is ook gewoon te Wobben voor een zaakoverzicht hoar, heb er vorige week eentje binnen gehad O:)
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 13:27 Bericht 
mwj schreef:
Het CJIB is ook gewoon te Wobben voor een zaakoverzicht hoar, heb er vorige week eentje binnen gehad

Klopt, maar als je een lot in de Wob loterij wil, dan is CVOM een betere leverancier.
Offline mwj
Master
di 24 jan 2012, 13:28 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Is mijn taal te weinig Jip en Janneke dan?

Ik hou het erop dat je je dag vandaag niet hebt, je springt er zo bovenop....... :aai:
Offline mwj
Master
di 24 jan 2012, 13:29 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Klopt, maar als je een lot in de Wob loterij wil, dan is CVOM een betere leverancier.

CJIB heeft in mijn zaak drie weken te laat beslist, gaat dus ook een lot worden.....:P :P
Offline dannyvt
Nieuwkomer
di 24 jan 2012, 13:35 Bericht 

Ok helder jongens,

Voor de zekerheid NIET BETALEN DUS?
Ik had namelijk vorige week het CJIB gebeld en mijn zaaknummer doorgegven. De telefoniste vertelde dat ik wel moest betalen.

Ik ga 2 WOB verzoeken sturen
1. naar KLPD
2, Naar CVOPM met verzoek zaakoverzicht

Zit ook een formulier bij met gegevens die ik in moet vullen. (auto staat op naam van de zaak). Moet ik deze naar alletwee de instanties sturen?

Thanx again voor jullie antwoorden.
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 13:41 Bericht 
mwj schreef:
CJIB heeft in mijn zaak drie weken te laat beslist, gaat dus ook een lot worden.....

Ik sta versteld!
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 13:43 Bericht 
dannyvt schreef:
Voor de zekerheid NIET BETALEN DUS?
Ik had namelijk vorige week het CJIB gebeld en mijn zaaknummer doorgegven. De telefoniste vertelde dat ik wel moest betalen.

Als het een T beschikking is, dan moet je die niet betalen. De telefoniste weet niet wat ze zegt.

dannyvt schreef:
Zit ook een formulier bij met gegevens die ik in moet vullen. (auto staat op naam van de zaak). Moet ik deze naar alletwee de instanties sturen?

Dat formulier moet je helemaal niet invullen. Dat is een bestuurdersverklaring. Niet invullen. Laat maar bij de rechter voorkomen, daar heb je nog eniszins kans op een eerlijk proces.
Offline dannyvt
Nieuwkomer
di 24 jan 2012, 13:44 Bericht 

Ok

Ik ga mijn best doen.

Ben benieuwd
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 13:58 Bericht 
Zodra je vragen hebt of documenten ontvangt kan je ze hier plaatsen dan kijken we weer mee. Wel anoniem maken.
Offline mwj
Master
di 24 jan 2012, 14:03 Bericht 
Hideyoshi schreef:
Ik sta versteld!

Ik zelf ook :o

Ik kreeg binnen een week na de wob en beroep een brief van ze dat ze het beroep hadden doorgezonden naar het CVOM, maar niks over het wob verzoek. Na de ingebreke die ik per fax heb verzonden, kreeg ik na 5 weken alsnog het zaakoverzicht.......drie weken te laat dus :P :P
Offline Hideyoshi
Master
di 24 jan 2012, 14:07 Bericht 
:thumb:
Offline dannyvt
Nieuwkomer
do 26 jan 2012, 11:50 Bericht 

Nog een vraagje,

Moet ik ook nog binnen 14 dagen verzet aantekenen?

Groet

DAnny
Offline Hideyoshi
Master
do 26 jan 2012, 11:55 Bericht 
Nee. Je hebt een T (transactievoorstel) ontvangen zei je. Bij een T hoef je niets te doen. Je moet ook niet betalen. De OvJ beslist dat wat hij wil doen: direct dagvaarden of jou alsnog een S (strafbeschikking) sturen. In geval van een strafbeschikking moet je wel verzet instellen binnen twee weken, dus mocht je later een S ontvangen moet je dat wel doen! Bij een T kan je geen verzet instellen.
 [ 27 berichten ]