Pagina 1 van 2  [ 52 berichten ]
Offline Forza
Laat zich horen
vr 27 jan 2012, 0:49 Bericht 

Beste forumleden,

Gisteren reed ik om 03:10 naar huis van een lange dag werken en was aardig moe. De snelweg was vrijwel leeg en reed met een redelijke vaart richting m'n huis (140-150 waar je 120 mocht). Ongeveer 2 km voordat ik thuis arriveerde zag ik achter mij een bordje met de tekst stop politie. Ik werd aangehouden door een VROS en werd bekeurd voor 39 km/h te hard en gecorrigeerd 36 km/h, de weg waarop ik reed heeft een maximumsnelheid van 50 . Nu lijkt het alsof ik onbehoorlijk hard gereden heb maar als je hier http://alturl.com/cgwse om 3 uur s'nachts rijdt dan vorm je geen enkel gevaar. Na de video te hebben gezien besefte ik dat de agenten mij al een tijdje volgde en verschillende metingen hebben geprobeerd uit te voeren, welke niet goed lukte. Toen werd ik aardig boos omdat ze mij net zolang volgde totdat ze ergens voor konden schrijven. Mijn plan is om te gaan wobben want ben het niet eens met die extra 1 km waardoor de boete 80 euro hoger zal uitvallen.

Mijn vragen zijn als volgt:

Word het videomateriaal bewaard? En kan ik het opvragen als dit het geval is?
Welke gegevens kan ik wobben omdat het hier een VROS betreft?

Hieronder de standaardbrief die ik wil versturen:

Citaat:
Naam
Adres
Aan: Politie

Betreft: Kennisgeving van bekeuring

Proces Verbaalnummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de staande houding op xx-xx-2011 verzoek ik u, om op bovenstaand adres, de volgende dossierstukken toe te zenden op een wijze als bedoeld in artikel 6, artikel 7.1a en artikel 7.2 van de Wet Openbaarheid van Bestuur.

- Een kopie van het volledige brondocument;
- Een kopie van het op ambtseed gemaakte proces verbaal, zoals voorgeschreven in het Wetboek van Strafvordering Artikel 152 en 153, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen;
- Het ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd;
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;
- De akte van aanstelling van de dienstdoende verbalisant;

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken.

Hoogachtend,

handtekening

Kunnen jullie mij vertellen welke dossierstukken ik eruit moet halen en/of welke ik moet toevoegen?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden,

Luuk
Offline Kimono
Pro
vr 27 jan 2012, 1:49 Bericht 
Vraag expliciet om de video, ik weet niet of in deze het brondocument de video of proces verbaal is?
Videobeelden worden niet altijd bewaard. Ben benieuwd.
03.00u :schudnee:
Offline shootme
Master
vr 27 jan 2012, 2:12 Bericht 
Forza schreef:
te hard en gecorrigeerd 36 km/h, de weg waarop ik reed heeft een maximumsnelheid van 50 .

Je hebt het eerst over de snelweg maar je bent dus beboet op een weg waar je 50 mag.
Was dit vanwege wegwerkzaamheden of binnen bebouwde kom?
Offline Forza
Laat zich horen
vr 27 jan 2012, 3:26 Bericht 

shootme schreef:

Inderdaad, de agenten zaten al sinds de snelweg achter mij maar ben beboet voor het te hard rijden binnen de bebouwde kom.
Offline Forza
Laat zich horen
vr 27 jan 2012, 3:29 Bericht 

Kimono schreef:

Ze zijn inderdaad erg ijverig, en ze rijden rond in BMW's dus dan vallen ze voor mij veel minder op.
Offline Forza
Laat zich horen
vr 24 feb 2012, 23:56 Bericht 

Een paar dagen geleden de brief met de sanctie ontvangen en het is een strafbeschikking. Op de brief en op deze site staat dat ik binnen 14 dagen een bezwaar moet indienen, maar ik wil eerst de gegevens wobben en dan besluiten of ik bezwaar aanteken; ik weet ook dat betalen gelijk staat aan bekennen. Wat moet ik nu doen:

1 Wobben en bezwaar indienen
2 Wobben en vragen om uistel van de bezwaartermijn als dat al mogelijk is?
3 Wobben en betalen en het later aanvechten

Heb meerdere threads gelezen, maar het is erg veel en weet niet precies waar ik moet zijn.

Alvast dank voor de adviezen,

Forza

Edit: Verzet indienen binnen 14 dagen met een kort bericht dat ik het niet eens ben met de bekeuring en een rechtsgang overweeg, en dan pas wachten tot ik de gewobte document krijg? Correct?
Offline Forza
Laat zich horen
za 25 feb 2012, 1:16 Bericht 

Hoe meer ik lees des te complexer het wordt dus hierbij nog een paar vragen als jullie er geen erg in hebben:

Verzet naar CVOM: Fax 030 290 38 75
Zaakoverzicht CJIB : Afdeling OM-afdoening & Transacties (058) 23 42 950
Brondocument, ambtseed etc. Politie ?

of

Verzet en zaakoverzicht CJIB : Afdeling Transacties 058 2342950
Brondocument, ambtseed etc. Politie ?

Correct?

Ik ben aangehouden in Amersfoort dus moet ik het faxen naar het politiebureau in Amersfoort?
Offline Forza
Laat zich horen
za 25 feb 2012, 16:10 Bericht 

Sorry voor het kicken van de thread maar ik moet het uiterlijk maandag versturen. Wie heeft er een snel klein antwoord voor mij? :thumb:
Offline Gendrikje
Die hard
za 25 feb 2012, 19:19 Bericht 
Derde keer dat ik dit bericht typ (andere computer is de hardeschrijf net van gecrashed :')

Forza schreef:

Nee, normaal gesproken niet.

Forza schreef:
Welke gegevens kan ik wobben omdat het hier een VROS betreft?

Naar het politiekorps kun je nog verzoeken naar de certificaten van de verbalisanten en nog even extra vragen naar de video om niet het standaard riedeltje te krijgen.

Forza schreef:
Wat moet ik nu doen:

Forza schreef:
1 Wobben en bezwaar indienen

Als het een M is, kun je ook direct betalen. Bij een T of een S niet.
Een S moet je z.s.m. in verzet gaan bij het CVOM.

Tevens moet je nog even een WOB verzoekje faxen naar het CVOM, waarin je aangeeft het zaakoverzicht te willen hebben. Mocht het een Mulder beschikking zijn, dus de M, vermeld je tevens in die brief dat je in bezwaar gaat en de gronden later worden aangegeven. Dit is niet nodig bij een S en een T.
Bij een S stuur je een aparte fax.

Op de CJIB brief staat, dat wanneer je in verzet wil, je de gronden aan moet geven. Doe dit niet! Geef enkel aan, "bij deze deel ik u mee dat ik in verzet ga. " oid, zodat je het de OvJ niet direct te makkelijk maakt.

Forza schreef:
Edit: Verzet indienen binnen 14 dagen met een kort bericht dat ik het niet eens ben met de bekeuring en een rechtsgang overweeg, en dan pas wachten tot ik de gewobte document krijg? Correct?

Nee, enkel aangeven dat je in verzet gaat. Je kunt geen rechtsgang overwegen, die start je direct daarmee.
Zodra je de dagvaarding hebt, vraag je op grond van art. 30 sv. het dossier aan bij het parket.

Succes.
Offline Forza
Laat zich horen
za 25 feb 2012, 19:43 Bericht 

Citaat:
Derde keer dat ik dit bericht typ (andere computer is de hardeschrijf net van gecrashed :')
Je moeite wordt erg gewaardeerd :respect:

Citaat:
Tevens moet je nog even een WOB verzoekje faxen naar het CVOM

Ik heb hier ergens anders op dit forum gelezen dat het WOB verzoek om het zaakoverzicht naar het CJIB moet, omdat dit een strafbeschikking betreft en het CJIB als doorgeefluik dient naar het parket; klopt dit nog steeds?

Citaat:
Zodra je de dagvaarding hebt

Wanneer ik bezwaar indien komt het sowieso tot een rechtszaak? Of kan ik het voorstel alsnog betalen mocht alles kloppen?

Mocht je er nog de tijd voor willen nemen, kun je dan misschien ook de onderstaande brieven controleren die ik elders op het forum heb gevonden:

Citaat:
WOB verzoek CJIB:
Centraal Justitieel Incassobureau
Afdeling OM-afdoening & Transacties
Postbus 16
8900 AA Leeuwarden

NAW

Plaats, datum

Betreft: WOB verzoek, CJIB nummer #### #### #### ####

Geachte heer/mevrouw

Aangaande beschikking met CJIB nummer #### #### #### ####, zaaknummer ######, verzoek ik u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende documenten. Met tenminste hierin begrepen kopieën van:

- Het zaakoverzicht van het CJIB;

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken.

Hoogachtend,
<handtekening>

Voor de politie:

Citaat:
Politie Utrecht
Postbus 8300
3503 RH Utrecht

NAW

Plaats, datum

Betreft: WOB verzoek, CJIB nummer #### #### #### ####

Geachte heer/mevrouw

Aangaande beschikking met CJIB nummer #### #### #### ####, zaaknummer ######, verzoek ik u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende documenten. Met tenminste hierin begrepen kopieën van:

- Het brondocument;
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen. Hierbij beroep ik mij op het materieel gelijkheidsbeginsel omdat overige politiekorpsen er onder een Wob verzoek altijd een verstrekken;
- Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd en dat op dat moment geldig was;
- Een foto/video (op originele grootte) van de genoemde overtreding, welke voorzien is van datum en tijdstip en goed leesbare relevante data in de tekstbalk. Hierop moeten duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn en dient een direct verband te worden gelegd met het bedoelde ijkrapport;
- Een verklaring waaruit blijkt dat de gebruikte meetapparatuur in overeenstemming met de voorschriften geplaatst/bediend werd en dat deze volgens de voorschriften werkte en afgesteld en/of uitgelijnd stond op het moment van de meting;
- Een certificaat waaruit blijkt dat diegene die de meting heeft verricht/ingelezen ten tijde van de meting/inlezing bevoegd was om de gebruikte (meet)apparatuur te bedienen;
- De akte van aanstelling van de verbalisant alsmede het proces-verbaal van beëdiging van de dienstdoende verbalisant;
- Indien de opsporingapparatuur was ingebouwd in een opsporingsvoertuig: - De exacte locatie van dit voertuig, het kenteken en de datum van de APK- keuring;
- Radarverzamelstaat?

Hoogachtend,
<handtekening>

Verzet naar CVOM:

Citaat:
Mijn adres

Utrecht, 25 Februari 2012

Officier van Justitie
Antwoordnummer 53043
3505 VB Utrecht

Betreft: Bezwaarschrift in 1e termijn

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen de strafbeschikking met CJIB nummer: xxxx xxxx xxxx xxxx.

Met vriendelijke groet,
Naam

Hoop dat je nog wakker kunt blijven na deze lange pagina :lol:

Alvast bedankt voor de verdere hulp :thumb:
Offline Gendrikje
Die hard
za 25 feb 2012, 20:01 Bericht 
Forza schreef:
Ik heb hier ergens anders op dit forum gelezen dat het WOB verzoek om het zaakoverzicht naar het CJIB moet, omdat dit een strafbeschikking betreft en het CJIB als doorgeefluik dient naar het parket; klopt dit nog steeds?

Hmm, misschien kan dat ook.

Citaat:
Is aan u een strafbeschikking (herkenbaar aan de ‘S' rechtsboven op de strafbeschikking van het CJIB) opgelegd en bent u het daarmee oneens, dan kunt u schriftelijk verzet doen bij de officier van justitie.
Bron: CVOM. Dus via fax: 030 290 38 75 moet zeker werken.

Radarverzamelstaat kun je er in laten maar zal vast niet van toepassing zijn. Wel kun je nog even het ijkrapport van de snelheidsmeter van de auto opvragen.

Indien de opsporingapparatuur was ingebouwd in een opsporingsvoertuig: kan weg, dat is het geval.

Wel alle documenten faxen. Heb je geen fax, gebruik dan xoip.nl

Forza schreef:
Of kan ik het voorstel alsnog betalen mocht alles kloppen?

Nee, -zover ik weet- kan dat niet en komt het dan gewoon voor. Het gebeurt overigens niet vaak dat een boete duurder wordt bij de rechter. Kans is wel aanwezig.
Offline Forza
Laat zich horen
za 25 feb 2012, 20:14 Bericht 

De allerlaatste vraag en dan rest mij niets meer dan je te danken voor je tijd en hulp:

Wanneer het voorkomt moet je griffierecht betalen als ik mij niet vergis, deze valt uiteen in bestuursrecht en civiel recht. Het valt in dit geval volgens mij in de categorie bestuursrecht omdat de overheid een partij in deze zaak is. Klopt het dat als ik in bezwaar ga en geen gelijk krijg €156 bovenop de €430 euro moet betalen?

:respect: :respect: :respect:
Offline Gendrikje
Die hard
za 25 feb 2012, 20:31 Bericht 
Nee, je betaald geen griffierecht, in geen geval.

Ook vind geen proceskosten veroordeling plaats
bij verlies. Bij winst kan het wel, al is dat beperkt.
Offline Aanhanger
Master
za 25 feb 2012, 20:45 Bericht 
Gendrikje schreef:
Forza schreef:

Nee, normaal gesproken niet.

Eigenlijk zou je dit direct bij staandehouding mondeling moeten wobben.
Offline Gendrikje
Die hard
za 25 feb 2012, 20:48 Bericht 
Klopt, helaas/gelukkig zelf nooit mee gemaakt, maar ben erg nieuwschierig of dat kan en hoe daarop wordt reageert. :honger:

Echter, je kunt ook niet beij en willekeurige agent op straat een (mondeling) WOB verzoek indienen... :huh:
Offline Forza
Laat zich horen
za 25 feb 2012, 21:03 Bericht 

Citaat:
Nee, je betaald geen griffierecht, in geen geval.

Hartelijk dank voor de antwoorden, ik kan vandaag weer rustig gaan slapen :D

:thumb:
Offline Gendrikje
Die hard
za 25 feb 2012, 21:21 Bericht 
Graag gedaan, zodra je de papieren binnen hebt, horen we het graag natuurlijk!
Offline Forza
Laat zich horen
za 25 feb 2012, 22:01 Bericht 

Absoluut, zal ze dezelfde dag nog uploaden.
Offline Forza
Laat zich horen
wo 29 feb 2012, 22:27 Bericht 

Kan ik het wob-verzoek naar de politie ook faxen? Op de site van de politie staat een aparte sectie met daarin de contactgegevens inzake een wob-verzoek, daar staat ook een faxnummer.

Wat mij in de war brengt, is dat ik heb gelezen op dit forum dat ze faxen niet in behandelingen nemen.

Wat is hier te adviseren, gewoon faxen?
Offline Brave Hendrik
Master
wo 29 feb 2012, 23:43 Bericht 
Aanhanger schreef:
Eigenlijk zou je dit direct bij staandehouding mondeling moeten wobben.

Of met "een mobieltje" de beelden die ze zo opvoedkundig voor je afspelen, gelijk zelf opnemen.
Het wordt tijd dat men er ter plekke een kopietje op CD of DVD van mee naar huis krijgt.
Als dát dan 6 euro moet kosten zou ik daar minder moeite mee hebben. :[
Offline Forza
Laat zich horen
do 01 maart 2012, 21:40 Bericht 

Citaat:
Kan ik het wob-verzoek naar de politie ook faxen?

Niemand? ;(
Offline zoef de dwaas
Nieuwkomer
vr 02 maart 2012, 8:45 Bericht 

ik heb het gewoon aangetekend verstuurd. Dan heb je EN een verzendbewijs EN een ontvangstbewijs(printscreen van aflevering) Het KAN volgens mij wel mar ik doe t liever de good old fashioned way. Zal je niet merken dat je fax " omgedraaid" aan is gekomen... :/
Offline Forza
Laat zich horen
vr 02 maart 2012, 13:26 Bericht 

Citaat:
ik heb het gewoon aangetekend verstuurd. Dan heb je EN een verzendbewijs EN een ontvangstbewijs(printscreen van aflevering) Het KAN volgens mij wel mar ik doe t liever de good old fashioned way. Zal je niet merken dat je fax " omgedraaid" aan is gekomen...

Dat kan inderdaad, maar ik kan dan niet bewijzen dat het om een wob-verzoek ging. Bij een fax heb je bewijs van de inhoud. Ik stuur het gewoon via de fax en ik zie wel wat er van komt; anders hadden ze maar geen faxnummer bij de sectie wob contact geplaats.
Offline Forza
Laat zich horen
zo 18 maart 2012, 17:24 Bericht 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze beweren het volgende:
'De snelheid van uw motorvoertuig is geconstateerd met behulp van een boordsnelheidsmeter, hiervoor is geen certificaat van bekwaamheid vereist'

In het vervolg van de brief kun je duidelijk lezen dat voor de meting van de snelheid de combi is gebruikt, of heb je voor het bedienen van de combi ook geen opleiding nodig? Dat lijkt mij sterk lijkt omdat het verkeerd bedienen en instellen ervan een afwijking kan produceren.

" Abusievelijk is andere weg (3) genoteerd op de combibon, het moet gewone weg (5) zijn, dit in combinatie met feitcode 1/VB040''

Mag de agent dit veranderen aangezien dit mogelijk als vormfout kan worden beschouwd omdat het een strafbeschikking betreft?

Alvast bedank voor de hulp!

Offline Forza
Laat zich horen
di 20 maart 2012, 21:24 Bericht 

Heb bijna het hele forum gelezen en ben er niet veel wijzer op geworden.

Wat ik tot nu toe heb ontdekt:

- Veranderen mag niet, maar kan worden geaccepteerd door de rechter als het niet van al te zware invloed is zoals: verkeerde straatnaam; tijd; persoonsgegevens.

- WOB is behandeld door twee personen, dus zijn er verschillende antwoorden gegeven. Een oplossing is om in bezwaar te gaan omdat er gegevens niet zijn verstrekt, terwijl dit wel moet want de opgevraagde documenten zijn wel van toepassing.

Correct?
Offline Forza
Laat zich horen
vr 23 maart 2012, 0:02 Bericht 

Niemand? :cry:

Ik heb van de politie verschillende documenten gekregen naar aanleiding van mijn wob-verzoek, daar staat op pagina 3 zoals te zien hierboven: 'Zaakgegevens'. Is dit het zaakoverzicht van het CVOM, want er staat 'na tussenkomst van het CVOM'?
Offline Forza
Laat zich horen
vr 30 maart 2012, 1:31 Bericht 

Op de meeste vragen wel een antwoord kunnen vinden maar heb nog één simpele vraag over:

Ik heb een WOB-verzoek ingediend bij de politie en het CVOM, zoals te zien in mijn voorgaande post heb ik antwoord gekregen van de politie.

Van het CVOM heb ik nog niets vernomen, maar in de documenten die ik van de politie heb ontvangen staat een kopje met zaakgegevens; zie posts hierboven.

Mijn vraag: krijg ik van het CVOM nog papieren, of hebben ze hun documenten via de politie aangeleverd, want als ik de stickies lees op dit gedeelte van dit forum, moet het bestand bestaan uit ongeveer 5 blz en niet 1.
Offline Forza
Laat zich horen
di 03 apr 2012, 20:28 Bericht 

Van het CVOM niets ontvangen en er zijn ruim 5 weken voorbij. Ik zal een in gebreke sturen en dan zie ik wel of het zaakoverzicht via de politie is gegaan.
Offline ericj
Pro
di 03 apr 2012, 20:38 Bericht 
CJIB toch, niet CVOM? Idd ingebreke stellen, zij hadden jou het zaakoverzicht zelf moeten sturen (of anders een doorzendbrief moeten sturen), WOB wel per fax verstuurd?
Online Rens
Die hard
di 03 apr 2012, 21:53 Bericht 

CVOM klopt wel volgens mij. Heb ik iig ook gedaan en ook hier niks van gehoord na OB. Net als bij jouw verzoek van KLPD vrijwel niks mogen ontvangen, alleen brondocument. Ik kan hier over 1 week CVOM IGB sturen. KLPD kan je alleen in bezwaar gaan hoor ik, maar of je daar weer een IGB op kan sturen na 4 weken weet ik niet. Denk het niet.
Offline Forza
Laat zich horen
di 03 apr 2012, 21:54 Bericht 

Sorry, ik bedoelde het CJIB. Ik heb de WOB per fax gestuurd, morgen ga ik de in gebreke sturen per fax; maar is dat nog toegestaan of moet de in gebreke via aangetekende post?

Dank!
Offline ericj
Pro
wo 04 apr 2012, 8:01 Bericht 
De CJIB website geeft niet aan dat de fax niet openstaat voor WOB verzoeken e.d., dus faxen is prima.
Online Rens
Die hard
wo 04 apr 2012, 13:24 Bericht 

Ik het verkeerd gedaan dan? :/ Heb CVOM zaakoverzicht gewobd en KLPD de rest. Gaat ook om VROS case.
Offline Forza
Laat zich horen
wo 04 apr 2012, 23:16 Bericht 

@Rens Het hangt er van af of het een Mulder of strafbeschikking was. Als het een Mulder is, dan moet je je verzoek richten naar het CVOM. Bij een strafbeschikking stuur je je verzoek naar het CJIB.
Offline Lucky1
Master
wo 04 apr 2012, 23:29 Bericht 
Zou je met je mobieltje de beelden mogen filmen as het afgespeeld wordt in de auto??? Heb je zelf je bewijsmateriaal in ieder geval.
Online Rens
Die hard
do 05 apr 2012, 11:05 Bericht 

Forza schreef:
@Rens Het hangt er van af of het een Mulder of strafbeschikking was. Als het een Mulder is, dan moet je je verzoek richten naar het CVOM. Bij een strafbeschikking stuur je je verzoek naar het CJIB.

Aha, nog nooit een S gehad dus dat verklaard het. Bedankt! :)
Offline Forza
Laat zich horen
do 05 apr 2012, 11:21 Bericht 

Lucky1 schreef:
Zou je met je mobieltje de beelden mogen filmen as het afgespeeld wordt in de auto??? Heb je zelf je bewijsmateriaal in ieder geval.

Dat zou ook een oplossing zijn voor dit probleem, maar het is niet eens duidelijk waarom ze de videobeelden niet bewaren.

Weet jij of iemand ooit het besluit heeft gewobt om te kijken hoe er is beslist met betrekking tot het bewaren of verwijderen van de beelden?
Offline Forza
Laat zich horen
do 12 apr 2012, 23:23 Bericht 

Wil het CJIB na wekenlang geen reactie te hebben vernomen.

Kleine vraag:

Kan ik het CJIB in gebreke stellen door een fax te versturen of kan het alleen via aangetekende post?

Hoop snel van jullie te horen want had gehoopt dat ik ze niet in gebreke zou hoeven stellen.
Offline ericj
Pro
vr 13 apr 2012, 7:19 Bericht 
Fax is prima.
Offline Forza
Laat zich horen
vr 13 apr 2012, 19:15 Bericht 

ericj schreef:
Fax is prima.

Dank!
Offline Forza
Laat zich horen
vr 04 mei 2012, 22:49 Bericht 

Wat moet ik met het volgende doen.

In de verklaring van de verbalisant staat: 'Merk/soort meetmiddel:Vascar'.
In het ijkrapport staat Vascar 5000.

In mijn eerste WOB-verzoek vraag ik naar het certificaat metingsbevoegdheid. De beheerder/korpschef/diensthoofd verklaarde dat dit niet nodig is omdat de snelheid is geconstateerd met behulp van een boordsnelheidsmeter.

Deze tegenstrijdigheid heeft mij in bezwaar doen gaan, ik heb nogmaals verzocht om het certificaat van metingsbevoegdheid.

Ik heb vandaag bericht gekregen en daar staat in: 'In het proces-verbaal staat vermeld dat het geconstateerd is door een Vascar en niet Vascar 5000. Vascar is een boordsnelheidsmeter.'.

Aan de hand van de verklaring van de agent kan ik bevestigen dat het toch echt om een Vascar 5000 gaat; het lijkt mij dat de agent niet uit zijn hoofd 691 meter en 27,75 kan vastleggen.

De meneer die mij steeds van antwoord voorziet, kan dit volgens mij niet over het hoofd hebben gezien, zeker als je drs.ing voor je naam mag zetten.

Hoe pak ik dit verder aan:

- Nog een keer in bezwaar en dat vermelden;
- Niets doen en tijdens de zitting bij de rechter vermelden dat de gemeten snelheid niet toegestaan is???
- Aangeven bij de rechter dat er toch niet met een Vascar 5000 is gemeten en dat dat dubbel is bevestigd, hierdoor is de hoogte van de strafbeschikking gebaseerd op een verkeerde snelheid;
- De heer in kwestie betichten van het verschaffen van foutieve informatie met opzet;
- Iets anders;

Hoop snel van jullie te horen over hoe hiermee omgegaan kan worden.

Bij voorbaat dank.
Offline Forza
Laat zich horen
do 10 mei 2012, 0:39 Bericht 

Ik wil de verzendadministratie van het CJIB wobben maar ik kan nergens op deze site een voorbeeld vinden.

Lijkt het onderstaande bericht erop, of zit ik er helemaal naast? :thumb:

Citaat:
Geachte heer/mevrouw

Aangaande beschikking met CJIB nummer xxxx xxxx xxxx xxxx, verzoek ik u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen:

- Alle correspondentie met betrekking tot CJIB nummer xxxx xxxx xxxx xxxx
- De verzendadministratie met betrekking tot CJIB nummer xxxx xxxx xxxx xxxx

Hoogachtend,
Offline Forza
Laat zich horen
za 12 mei 2012, 16:52 Bericht 

Er zal toch wel iemand zijn die mij kan vertellen of het bovenstaande verzoek correct is, genoeg mensen die de verzendadministratie hebben gewobt.

:respect:
Offline mwj
Master
za 12 mei 2012, 17:52 Bericht 
Citaat:
Geachte heer/mevrouw

Aangaande beschikking met CJIB nummer xxxx xxxx xxxx xxxx, verzoek ik u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen:

- Alle correspondentie cq. verzend en ontvangstadministratie met betrekking tot het hierboven genoemde CJIB nummer.

Volgens art. 4 WOB bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft.

Met vriendelijke groet,

Offline Forza
Laat zich horen
za 12 mei 2012, 19:59 Bericht 

mwj schreef:

Dank! Fax gaat er maandag uit.
Offline mwj
Master
za 12 mei 2012, 21:13 Bericht 
Forza schreef:
Dank! Fax gaat er maandag uit.

(f)

Ze zijn druk bij het CVOM, goed je 4 weken termijn in de gaten houden voor de IGB O:)
Offline Forza
Laat zich horen
za 12 mei 2012, 22:54 Bericht 

mwj schreef:
Ze zijn druk bij het CVOM, goed je 4 weken termijn in de gaten houden voor de IGB

Mijn verzoek gaat naar het CJIB, ze proberen met een leugen onder een dwangsom uit te komen. Ze wezen mijn in gebreke af omdat ze zogenaamd mij eerder een brief hadden toegezonden met het bericht dat ze niet alle documenten hadden. Ze hebben ook het verzoek doorgestuurd omdat ze niet alle documenten hebben, terwijl ik alleen het zaakoverzicht heb opgevraagd.

Tot nu toe is alleen gereageerd op de in gebreke en niet inhoudelijk op het initiële wob-verzoek beslist, volgens mij loopt daardoor de dwangsom nog steeds door. Heb de inhoud van de brief gepost in the dwangsommen thread.

Thanks voor je hulp, ik kan weer verder.
Offline Sovereign
Respect
za 12 mei 2012, 23:04 Bericht 

De medewerkers bij het CJIB weten niet altijd goed wat ze met een WOB verzoek aanmoeten, er komen hele rare brieven op terug soms. Een enkele keer gaat het goed. :schudnee:
Offline Forza
Laat zich horen
za 12 mei 2012, 23:20 Bericht 

Sovereign schreef:
De medewerkers bij het CJIB weten niet altijd goed wat ze met een WOB verzoek aanmoeten, er komen hele rare brieven op terug soms. Een enkele keer gaat het goed.

Ze kunnen net als de politie een standaardprocedure ontwikkelen en dan alles digitaliseren, komt er een wob-verzoek binnen dan kunnen ze met enkele klikken het verzoek beantwoorden. Hopeloos daar en ze komen maar niet verder.
Offline mwj
Master
zo 13 mei 2012, 8:50 Bericht 
Forza schreef:
Mijn verzoek gaat naar het CJIB, ze proberen met een leugen onder een dwangsom uit te komen. Ze wezen mijn in gebreke af omdat ze zogenaamd mij eerder een brief hadden toegezonden met het bericht dat ze niet alle documenten hadden. Ze hebben ook het verzoek doorgestuurd omdat ze niet alle documenten hebben, terwijl ik alleen het zaakoverzicht heb opgevraagd.

Tot nu toe is alleen gereageerd op de in gebreke en niet inhoudelijk op het initiële wob-verzoek beslist, volgens mij loopt daardoor de dwangsom nog steeds door. Heb de inhoud van de brief gepost in the dwangsommen thread.

Thanks voor je hulp, ik kan weer verder.

Sovereign schreef:
De medewerkers bij het CJIB weten niet altijd goed wat ze met een WOB verzoek aanmoeten, er komen hele rare brieven op terug soms. Een enkele keer gaat het goed

Triest maar waar :kniktja:
 [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende