RadarJammer

Klik hier

Via het internet kwamen we bij het bedrijf xxxx wat via http://www.eibnl.nl/ de Phazar radarjammer verkocht. Onze interesse was meteen gewekt en vol goede moed benaderden we het bedrijf met het verzoek om het apparaat te mogen testen. Dit werd positief ontvangen en we kregen een testexemplaar toegestuurd. Hieronder geven we een beschrijving van wat het apparaat zou moeten doen.

Inmiddels heeft het bedrijf de levering van dit stuk geldverspilling stopgezet "en overgedragen aan een Duitse importeur die wel ?? goede test resultaten zou hebben geboekt".

Tevens werd ons verzocht om de bedrijfsnaam niet meer af te beelden. Omdat ze zo aardig waren om ons het apparaat ter beschikking te stellen, hebben we dit maar gedaan.

 

De PHAZER radar-laser jammer met de nieuwste jamming/scrambling technologie.
· FCC legaal
· Werkt op de bekende radarkanalen van 8 tot 38 GHz,
dus ook alle Europese!
· Werkt op alle laser units.
· AAN / UIT schakelaar
· Geïntegreerde testmogelijkheid voor beide functies.
· Geen valse meldingen
· Test circuit met speaker.
· +12V accessoire / aanstekerconnector.
· Compacte bouw: 3,8 x 7,6 x 10,2 cm.


Hoe werkt de PHAZER?
De PHAZER is een passieve radar jammer. Hij is opgebouwd uit een speciale afgestemde en gerichte antenne voor de radarkanalen van 8-38 GHz, een mixer en een FM-signaal.
Doordat hij op geen enkele wijze informeert dat er een meting plaatsvindt (doch deze wel beïnvloed!) is de PHAZER overal legaal.

Radar: Als de PHAZER een radarsignaal ontvangt, dan mixt hij dit signaal met het FM-signaal en reflecteert dit gemodificeerde signaal terug naar de radarantenne. Hier zal het extra toegevoegde FM-signaal de meetcomputer in de radarunit tijdelijk ontregelen.
De PHAZER heeft een gemiddeld bereik van ca. 1km. Op het moment dat uw voertuig binnen een afstand van ca 30 mtr is, heeft de radar een kans om de snelheid te meten. Bij een zogenaamde kop-meting staat dit bekend als de zogenaamde "punch-trough". De automobilist dient zo mogelijk hiermee rekening te houden. Deze "punch-trough" meetkans is afhankelijk van het reflectieoppervlak van het voertuig én de zogenaamde invalshoek van het radarsignaal. Met andere woorden een autobus is gemakkelijker meetbaar dan een gestroomlijnde sportauto en de rijbaan het verst verwijderd van de meetradar is moeilijker dan de rijbaan er meteen naast. Bij een (in Nederland nog steeds het meeste toegepaste) staart-meting is dit verschijnsel door het hier sterk afnemende meetsignaal veel minder van belang. Oppassen blijft natuurlijk belangrijk.

Laser: De PHAZER zend een speciaal gemoduleerde IR-straal welke de computer in de Lidar-unit tijdelijk ontregelt binnen de gehele mogelijke meetafstand waarbij uw voertuig dus elektronisch onzichtbaar is. Er is geen laser "punch-trough". De PHAZER kan oudere typen laserdetectors beïnvloeden.


De PHAZER biedt alleen bescherming in de richting van zijn laserdioden en gerichte radarreflector.
In de meeste landen meet men uitsluitend in het front. In Nederland meet men steeds meer frontaal(kop), echter meestal nog van achteren(staart). Voor de meest optimale bescherming kunt u natuurlijk een PHAZER monteren achter zowel de voorruit alswel de achterruit.

Hoe kan de PHAZER legaal zijn?
De PHAZER voldoet aan alle internationale voorschriften. §15 van de FCC code beschrijft consumentenproducten waarvan is toegestaan dat deze radiofrekwenties of radio energie in de atmosfeer mogen zenden of lekken. Omdat de PHAZER niet een zender is, kunnen we het onderdeel van zenders overslaan.
De PHAZER is een reflectie ontvanger. Hij ontvangt het radar meetsignaal en reflecteert het terug naar de radarunit. §15 beschrijft ook het nivo van radiofrekwentie lekkage van producten die overeenkomen met dit statuut.
De PHAZER zendt zelfstandig géén radiofrekwenties uit, doch reflecteerd uitsluitend aanwezige frekwenties.
Verder zijn er géén regels welke het voeren van (onzichtbaar) licht verbieden.

 

Afgezien van het feit of het apparaat legaal zou zijn, het beinvloed tenslotte de opsporing, hebben wij de beschikking over een stel bevriende Gatso controleurs, waarmee we een aantal testen willen gaan doen. We houden je op de hoogte!!!!

Test.

In het weekend van 16 en 17 september werd de eerste test uitgevoerd. We hadden een afspraak gemaakt met een bevriende controleur om te testen

Hieronder de opstelling. Het kenteken is afgeschermd om de controleur te beschermen.

Zoals je ziet staat de phazar onder een hoek van ongeveer 20 graden t.o.v. de auto. De radar straalt namelijk onder een hoek van 20 graden schuin de weg over. Ondertussen kwamen er auto's voorbij en  konden we testen of de Phazar stoorde. Volgens de handleiding reflecteert de Phazar terug met een gemixed FM-signaal. Volgens ons is dit de beste positie voor een goede reflectie.

Het resultaat was dat alle passerende auto's netjes gemeten werden. De Phazar had geen enkel effect hierop.

Daarna hebben we de Phazar achter de voorruit geplakt en hebben we een kopmeting uitgevoerd.

Het resultaat was, dat de snelheid keurig gemeten werd. De Phazar had geen enkele invloed hierop.

Daarna is de Phazar op het achterraam geplakt en werd een afgaande meting gedaan. Weer werd er keurig de snelheid gemeten.

De Phazar is nu ook getest met de het nieuwste wapen van de politie; de Laserpatrol van Jenoptik. Je zou toch denken dat voor een apparaat van 700,- gulden dat er toch iets zou werken, maar helaas ook hier bleek weer dat het apparaat niet werkte. Er kon keurig gemeten worden. Het apparaat had geen enkele nadelige invloed op de Laserpatrol en op de meting. De test is uitgevoerd op de Open Dag Politie Flevoland. We hebben de Phazar aangesloten op de 12 Volt aansluiting van de nieuwe VROS auto van de Politie Flevoland. We zijn op de minimale afstand van 10 meter gaan staan met de Laserpatrol en hebben geschoten op deze wagen. Er werd keurig 0 km/u gemeten. Tevens hebben we een Target Echo getest op deze dag en die werkte perfect.

 

 

Inmiddels is het apparaat ook getest op de Multanova 6F. De foto's zullen nog even moeten wachten, maar ook hier bleek dat het apparaat op geen enkele manier de meting beinvloedt.

Conclusie:

Voor 700,- gulden heb je niets. Echt zonde geld!!! Het apparaat werkt niet zoals geadverteerd!!