Open vizier controle door het KLPD op de A76



Datum van foto's: maandag 22 augustus 2005
Tijdstip: 11:30 uur

Vandaag was er een controle aangekondigd op de A76 bij Nuth. De controle werd daardoor ook al vroeg gemeld. De controle zou plaatsvinden ter hoogte van hmp 11.0 in de richting van Heerlen. Rond 11:00 uur besloot ik eens om die kant uit te gaan om weer eens een repo te gaan maken. Aangekomen was er een voor mij bekende boa die in de auto zat. Na even bijgebabbeld te hebben over onze vakantie's was het voor de boa weer tijd om te gaan opruimen. De boa stond namelijk al vanaf 07:15 uur te controleren.


klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Het hectometerpaaltje, waar de controle vandaag plaatsvond op de A76. Deze plek is ongeveer 150 meter voor de standaardlokatie die ter hoogte van hmp 11.0 te vinden is.

De bekende opstelling van de MN6F met de IR flitser. De camera had in de 5 uur dat hij er stond 290 foto's gemaakt. Waarbij de laatste auto een snelheid van 129 km/u op de teller had staan met een aanhanger. Dit komt dus uit op een overschrijding van 49 km/u voor deze bestuurder.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Hier nogmaals een foto maar nu met de bekende auto van het KLPD-steunpunt Maasbracht. Deze auto wordt in het gebied limburg en een gedeelte van Brabant ingezet voor snelheidcontroles.

Hierbij een foto van de voorkant van het statief en de auto. Het statief stond voor iedere bestuurder goed zichtbaar opgesteld langs de autosnelweg.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto

Hierbij nog een geinige foto van de opstelling plus het kenteken van het voertuig, waarmee het materiaal werd vervoerd.



Tekst en foto's: Perfectsound




Terug naar het reportage overzicht