Column: Nederland wil méér tolerantie





 

De nieuw uitgevonden opiniepeiling “Politiek barometer” van het televisieprogramma netwerk liet zien dat Nederland nog steeds een ernstig wantrouwen heeft in de politiek.



Maar op veel fronten zijn verschillende Nederlanders het met elkaar eens, er mag wel wat meer tolerantie in dit land komen. Tolerantie, een uitvinding van één van de belangrijkste mensen van dit land, Erasmus. De Hare Majesteit de Koningin wenste meer tolerantie, zoals zij aangaf in een interview. Terwijl uit het netwerk onderzoek blijkt dat iedereen daar iets anders mee bedoeld.



Burgermeester Cohen van Amsterdam vertelde het wel mooi. Na Enschede en Volendam had Nederland de behoefte aan zero-tolerantie. Dus om te voorkomen dat jonge mensen ernstig door brand verminkt worden in een brandgevaarlijk café, besluit Cohen daadkrachtig om achterlichtjes van fietsen te gaan controleren.



En om een tweede vuurwerkramp in Enschede te voorkomen, roept den Haag op voor meer flitscontroles op de snelweg. Uit de politieke barometer blijkt dat de politiek het over zero-tolerance heeft van kleinigheidjes, terwijl de bevolking zit te wachten op boeven vangen.



En eigenlijk is de bevolking die zogenaamde achterlijke zero tolerantie spuugzat!



De overheid werkt juist zélf die intolerantie in de hand. Als je automobilisten massaal gaat bekeuren voor infantiele snelheidsovertredingen, gaat de mensen vanzelf naar anderen wijzen, en de achterlichtjes van die fietsen dan?



Zero-tolerance op achterlijke zaken verstérkt juist intolerantie onder de bevolking! De overheid is júist bezig met het zaaien van tweedracht! En waarom? Omdat Koos Spee de AOW van de babyboomgeneratie bij elkaar moet flitsen? Koos Spee is juist één van de oorzaken dat Nederlanders niks meer van elkaar kunnen hebben!


Opeens is het heel begrijpelijk waarom er trajectcontroles worden neergezet op verkeersveilige plaatsen. Het zijn precies die plekken waar rekening rijden of kilometerheffingen als eerste ingevoerd zullen worden!



Iedere nieuwe regel, wordt door lobbygroepen voorgerekend aan de politiek wat die nieuwe regel wel niet zal opleveren. Dat betekent in de praktijk dat regels alleen nog maar gemaakt worden om de burger nog verder kaal te plukken!



Daalt het aantal verkeersdoden met 19 procent (verkeerskundigen twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze cijfers!), dan is dat te danken aan verkeershandhaving, aldus Karla Peijs die regelmatig SMS contact heeft met Koos Spee. Als het aantal verkeersdoden stijgt, kan dat nooit de schuld zijn van verkeershandhaving. Het fantastische enthousiasme over verkeershandhaving heeft alles te maken met de geldopbrengsten. Koos Spee heeft de opdracht om zoveel mogelijk geld binnen te harken en ieder facet van zijn organisatie is daarop gericht! Daar veranderen rookgordijnen om de publieke opinie in bedwang te houden, zoals het afschaffen van flitspalen, helemaal niets aan!



Dus Nederland wil meer tolerantie? De burger staat wat één ding betreft toch aardig op één lijn: de burger wordt door de overheid belazerd.



En belazerd wordt de burger! Met Koos Spee voorop! Die man is zo ongelooflijk naïef om te denken dat hij iets goed doet voor de verkeersveiligheid. Spee is een prachtige marionet van de politiek, die ervoor zorgt dat de oude dag van de babyboomers betaalbaar wordt!

 
 
Bron: Flitsservice.nl
 
  5-3-2005  


|

FlitsKaart