'Actie rijgedrag onzin'





 

AMSTERDAM - De prijzige campagne tegen asociaal weggedrag 'I love verkeersregels' van minister Karla Peijs is volgens deskundigen geldverspilling en zelfs gevaarlijk.



Centrale boodschap in de campagne van politie, justitie en het ministerie is: 'Wie goed doet, goed ontmoet.' Met reclamespotjes, billboards en 250.000 autostickers met allerlei leuzen als 'I love 50 km/u' moet de bumperklever overgaan tot afstand houden.



Maar volgens verkeerspsycholoog Cees Wildervanck, die onder meer les geeft aan de politieacademie, werkt de campagne juist averechts op agressievelingen.



"De sticker op de auto werkt juist als een rode lap op een stier. Als een automobilist toch al boos is, is dit het laatste zetje om hem compleet door het lint te laten gaan", zegt de bezorgde deskundige.

 
 
Bron: Telegraaf
 
  9-11-2005  


|

FlitsKaart