Belastingterreur van het CDA



14/06/2008 Een toeteractie. Vrachtwagens die langzaam rijden op de snelweg. Verhoging van de accijns is desastreus voor vervoersbedrijven. De transportbedrijven hebben middellange-termijn contracten met hun klanten, daardoor kunnen ze de aankomende accijnsverhoging niet aan hun klanten doorberekenen. En zo ontstaat de situatie, dat de transportkosten zo hoog zijn, dat de vervoersbedrijven geen winst meer kunnen maken.

En iedereen weet, dat een bedrijf niet kan leven zonder winst. Als je bedenkt dat de transport-sector probeert te overleven, dan zijn de twee gevoerde acties nog zeer publieksvriendelijk. Een keertje last hebben van langzaam rijden is niets vergeleken met complete faillissementen van vervoersbedrijven. Bij faillissementen blijven de schappen in de supermarkt leeg, en ze blijven heel erg lang leeg, zonder dat er actie wordt gevoerd. In het ergste geval mogen goedkope Poolse vrachtwagenchauffeurs onze problemen gaan oplossen.

Binnen enkele jaren wordt de kilometerheffing ingevoerd. Het CDA, bij monde van Tweede Kamerlid Ger Koopmans, is er voorstander van om de gegevens naar de Politie te sturen, zodat die administratieve snelheidscontroles kunnen uitvoeren. Datzelfde CDA heeft ingestemd met de verhoging van de BTW, de verhoging van accijns, de verhoging van de bijtelling voor lease-auto’s en de verhoging van snelheidsboetes.

Datzelfde CDA heeft beloofd dat de kilometerheffing “budget-neutraal” zou zijn. Het is CDA staatssecretaris de Jager van Financiën die nu opeens de BPM wil behouden. Nou ja goed, de BPM krijgt een andere naam, namelijk CO2 taks. De budget-neutraliteit wordt niet gehaald, omdat alle heffingen en belastingen worden verhoogd. Voor zover de kilometerheffing budget-neutraal wordt ingevoerd, is dat wel met hogere inkomsten uit verkeer, dan in 2007. En daarnaast, de kilometerheffing zou budget-neutraal worden ingevoerd, maar dat wil niet zeggen dat de heffing in de toekomst niet wordt verhoogd.

En hoe werkt de kilometerheffing dan voor buitenlandse automobilisten? U kunt het CDA vertrouwen dat ze beslissen in het voordeel van de overheid en in het nadeel van het Nederlandse volk. Dat is niet eerlijk, maar dat hebben Nederlanders op 22 november 2006 wél aangekruist in het stemhokje.

Toen de Politie begin dit jaar staakte, meldde de door het CDA gesteunde Koos Spee dat de Politie de controle uren niet hoefde in te halen. Inmiddels is gebleken dat de Politie wél boetes moet inhalen.

Het volk steunde de staking van de Politie, omdat de Politie hun werk *niet* deed. De Politievakbond zei in een radio-interview tijdens de staking, dat ze het niet-schrijven van bekeuringen niet zouden volhouden, omdat anders de overheidsfinanciën in de problemen komt. Het verhaal dat de Politie baalt omdat alle boetes in prijs zijn gestegen is daarom niet zo sterk. De Politievakbonden zijn al jaren voorstander van de bonnenregen.

De Politie wil dat het publiek niet boos wordt vanwege de bekeuringen, maar in de praktijk staat de Politie gewoon aan de kant van de overheid. Het publiek heeft alle reden om boos te zijn op de Politie, ook al zorgt die boosheid ervoor dat de Politie minder goed kan functioneren. Als de Politie problemen heeft met de publieksopinie, dan moeten ze maar eens aan hun vakbonden vragen om te lobbiën voor minder bekeuringen.

Veel mensen vinden dat de politiek het geld aan andere dingen moet uitgeven dan ze nu doen. Maar daar komt nooit iets van. Ondertussen stijgen de belastingen over de jaren heen, terwijl de kwaliteit van onderwijs, rechtsstaat en infrastructuur alleen maar slechter wordt. En dan te bedenken dat de Nederlandse overheid ook nog eens geld verdient aan het Groningse gas. België heeft geen gasbel, maar wel betere kwaliteit onderwijs.

Vaak ziet men het CDA als voorstander van de vrije markt. Eigenlijk is het een socialistische partij met Christelijk verfje. Het CDA helpt mee met de vernietiging van de vrije markt op allerlei terreinen. Behalve acht jaar Paars heeft het CDA de afgelopen dertig jaar geregeerd. En daarmee is deze partij volledig verantwoordelijk voor de ellende van het verleden en de ellende nu in het heden.

De truckers staken vanwege beleid waar het CDA mee instemt. De kilometerheffing wordt ingevoerd onder leiding van CDA Minister Eurlings. De verkeersboetes zijn verhoogd onder de verantwoordelijkheid van CDA Minister van Justitie, Ernst Hirsch Balin. En Jan-Kees de Jager, CDA Staatssecretaris van Financiën zorgt ervoor dat de BPM de nieuwe naam CO2-taks krijgt.

Waarom het CDA hoog en stabiel in de peilingen staat is mij een raadsel. Waarschijnlijk komt dit omdat het CDA maar weinig wordt bekritiseerd. Bovendien wordt het CDA meestal aangevallen op haar Christelijkheid. Ze wordt nauwelijks aangevallen op haar socialistische karakter. Het is nota bene het socialistische karakter van het CDA waarom de truckers staken.

Vanwege de hoge olieprijzen verlaagt België de brandstofaccijns, en in de USA krijgt de bevolking tijdens de zomer een echte accijnsvakantie, ingegeven door Senator en Presidentskandidaat John McCain.

Geruchten deden de ronde dat de Nederlandse truckers massaal een weekje niet zouden werken. Ze zouden een weekje accijnsvakantie nemen. Geef ze eens ongelijk, wie wil er nu werken voor den Haag. Als den Haag de problemen veroorzaakt voor de truckers, dan kun je moeilijk de truckers de schuld geven dat ze niet willen werken.

Als de schappen in de supermarkt straks leeg zijn, wat voor iedereen vervelend is, dan is het CDA daarvan de hoofdschuldige. Dan hadden ze maar van de belastingtarieven moeten afblijven. Als de politiek het werken onmogelijk maakt, moet je boos zijn op de politiek.
 
 
Bron:  DrNomad Weblog
 
  Melder: DrNomad
 



Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner