Boetebedragen Duitsland per 1 februari 2009 omhoog



27/01/2009 Sinds de Roverheid in Duitsland groeide werd het Wirtschaftswunder kleiner. En vanaf de komende maand wordt dat wonder nog een pak kleiner als de boetebedragen gevoelig verhoogd worden. Het gaat hier in sommige gevallen om verhogingen van 100%. Officieel om het aantal verkeersslachtoffers te verkleinen, maar het is overduidelijk dat het vooral zal helpen om de staatskas een oppepper te geven. Alle bedragen zijn in Euro.

Een handig overzicht met de boetebedragen vindt u ook op PDF alert

Snelheid (bibeko/bubeko)
21-25 km/h -> van 50/40 naar 80/70
26-30 km/h -> van 60/50 naar 100/80
31-40 km/h -> van 100/75 naar 160/120
41-50 km/h -> van 125/100 naar 200/160
51-60 km/h -> van 175/150 naar 280/240
61-70 km/h -> van 300/275 naar 480/440
70 km/h plus -> van 425/375 naar 680/600
Onaangepast -> van 50 naar 100

Roodlicht
Standaard -> van 50 naar 90
Langer als 1 seconde rood -> van 125 naar 200
Met gevaarzetting -> van 200 naar 320
Met schade -> van 200 naar 360

Inhalen:
Gevaarlijk inhalen -> van 50 naar 100
Inhaalverbod negeren -> van 75 naar 150
Inhaalverbod negeren met schade -> van 125 naar 200

Bumperkleven
Om de hoogte van de boete te bepalen rekent men met factoren die gebaseerd zijn op de ‘Halber Tacho’ (voorbeeld: 80 km/h = 40 meter en een sportieve 300 km/h = 150 meter). De factor kan berekend worden door de tussenafstand te delen door die ‘Halber Tacho’. Bijvoorbeeld 75 meter rijden achter je voorganger met 300 km/h levert een factor op van 75/150 = 0,5.

Tussen 80 en 130 km/h
<0,4 ; 0,5] -> van 40 naar 75
<0,3 ; 0,4] -> van 60 naar 100
<0,2 ; 0,3] -> van 100 naar 160
<0,1 ; 0,2] -> van 150 naar 240
<0 ; 0,1] -> van 200 naar 320

Vanaf 130 km/h
<0,4 ; 0,5] -> van 60 naar 100
<0,3 ; 0,4] -> van 100 naar 180
<0,2 ; 0,3] -> van 150 naar 240
<0,1 ; 0,2] -> van 200 naar 320
<0 ; 0,1] -> van 250 naar 400

Diversen
Zebrapad met voetganger negeren -> van 50 naar 80
Slagbomen spoorwegovergang negeren -> van 450 naar 700
Gevaarlijk afslaan -> van 40 naar 70
Gevaarlijk keren/achteruitrijden -> van 50 naar 80
Linksrijden -> van 40 naar 80
Geen voorrang verlenen -> van 50 naar 100
 
 
Bron:  Hamburg.de
 
  Melder: Superkoerier!
 



Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner